Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2010, 18:16
salamanteri salamanteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Sweden.
Viestit: 153
Perusasetus

Trukki moottori


Hyster h25-35xl -87 trukki Mazdan koneella.Onkohan kenelläkään tietoa,jos jossain Mazdan autoissa on sama moottori?


Viimeksi muokannut salamanteri : 01.10.2010 18:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.10.2010, 19:03
RankkaAnkka:n Avatar
RankkaAnkka RankkaAnkka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.06.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 287
Perusasetus

Moro Ari!

Saatko koneesta valmistenumeroa tai tyyppinumeroa ilmoitettua, voisin koittaa töissä vähän penkoa sen perusteella.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.10.2010, 19:16
salamanteri salamanteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Sweden.
Viestit: 153
Perusasetus

juu koitan löytää jotain numeroo siittä koneesta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.10.2010, 19:41
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Onko tuo nyt sitten diesel, vai nestekaasu/bensakone?

Olen huoltanut Mazda-koneisia Yale trukkeja, ja ne oli muistaakseni 2 litraisia. Villi veikkaus, että saman ikäinen 929 matukka saman kokoisella koneella olis lähellä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.10.2010, 19:50
salamanteri salamanteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Sweden.
Viestit: 153
Perusasetus

tää on kaasupeli
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.10.2010, 19:54
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Trukista kone rikki, ja osia tarvitaan? Sinuna menisin purkaamolle niitä takapotku-matukoita tonkimaan.

Kaasukoneessa taisi olla joku 40 hurjaa hevosvoimaa... Esitteitä silloin lueskelin ex-työpaikalla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.10.2010, 20:00
salamanteri salamanteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Sweden.
Viestit: 153
Perusasetus

voi olla aika heikossa löytää noita vanhoja japsipelejä ruattin romulla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.10.2010, 09:59
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

joskus kattelin YALE merkkisen kaasu rukin konetta ja siinä oli sama kone kun mitä on käytetty takaveto 323/818:ssa. Tuosta moottori perheestä löytyy 1.0 , 1,3 ja 1,4. Moottorin tyypit on pc , tc ja uc. Virranjakaja osoittaa jakopäästä päin katsottuna vasemmalle ja samalla puolella on myös imusarja. Jakajan alla lohkossa ton kohokirjaimilla tuo moottori tyyppi ainakin auto moottoreissa. Jakopää ketjulla. Nämä siis pikku lohkoja^^

Sit isolohkot ovat 1.6 1.8 ja 2.0 Joiden tyypit ovat na, vc ja ma. Näissäkin virranjakaja jakopäästä katsoen vasemmalla ja moottori tyyppi löytyy samasta paikasta mutta kansi on erikätinen eli pakosarja samalla puolella kuin virranjakaja. jakopää ketjulla.

Myöhemmin tuli sit nuo fe moottorit joissa jako hihnalla.

Minulta löytyy muutama prjekti kuntoinen tc/uc moottori jos osia kaipaat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.10.2010, 19:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Moottorin tyyppi on joko M4-2.0G tai M4-2.2G. Malli merkinnästä voi näppärästi päätellä koon. Autosta tuskin löytyy ihan saman laista moottoria. Jos laitat auton moottorin säilytä trukin moottorista kierosten rajoittaja. Nestekaasua käyttäessä auton moottorin venttiilit ei ole pitkä ikäiset. T. Trukkiasentaja
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.10.2010, 21:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Moottorin tyyppi on joko M4-2.0G tai M4-2.2G. Malli merkinnästä voi näppärästi päätellä koon. Autosta tuskin löytyy ihan saman laista moottoria. Jos laitat auton moottorin säilytä trukin moottorista kierosten rajoittaja. Nestekaasua käyttäessä auton moottorin venttiilit ei ole pitkä ikäiset. T. Trukkiasentaja
Tässä viestissä tuntuu olevan viisautta. Trukin koneet ovat nuhaisia pörisijöitä, todella matala viritteisiä. Nokka-akselikin on varmasti miedompi.

Tuossa viitattiin venttiileihin. Nestekaasu/maakaasu Valmet/sisudiesel moottoreissa on natrium jäähdytteiset pakoventtiilit, varmaan tässäkin tapauksessa. (Viispyttysissä turbo-audeissa on myös, ja vaparin venttiilit ei kestä niissäkään)

Noissa suomalaisissa kaasu-koneissa on eri laakerit kuin diesel malleissa, vaikka perusmoottori on sama. Syynä kaasusta moottoriöljyyn tulevat myrkyt, jotka syövyttävät dieselin laakeriliuskat. Sinänsä hassua, koska kaasu koneet eivät likaa moottoriöljyjään. Hieman vain muuttuvat ruskeammiksi, mutteivat mustiksi kuin bensa koneissa. Kaasu on puhdasta.

En tiedä liittyykö tämä millään lailla mazdan bensa/nestekaasu koneisiin, mutta tuli näin pienessä kaljassa mieleen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.10.2010, 18:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Oikein päätelty, venttiileissä on eroa. Kierrosten rajoittajan tarvii vetolevyn keston takia. Vetolevyjä on mennyt kun kierosten rajoittaja on poistettu. Ilmeisesti jakohihna on katkennut kun on moottorin tarve. Osia kannattaa kysellä Ultra linkistä T. Trukkiasentaja
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.10.2010, 21:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Trukki moottori?


Hämärä mielikuva että joskus joku olisi dieselöinyt mazda pic upin, 2000? ja noin vm -87 ja siitä
bensakone olisi mennyt johonkin trukkiin.

Toyota hiluxin bensakone kanssa jossain trukissa.

suomesta löytyy jonkinverran tarvikeosia allaoleviin koneisiin.

Täällä oulussa on Tarviketori- niminen varaosaliike mistä itse kyselisin osia, mikäli kone joku autokone

onko tuo kone?

http://www.nettiauto.com/mazda/2000/?id_fuel_type=1

http://www.nettiauto.com/mazda/2000/3339186

http://www.nettiauto.com/mazda/2000/3488338
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.10.2010, 16:35
salamanteri salamanteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Sweden.
Viestit: 153
Perusasetus

En oo vielä kerenny tutkiin mikä kone se on,mutta siinä ei ole yläpuolista nokkaa joten ei ainakaan oo remmi poikki.Täytyy viikonloppuna ottaa työn alle ja tutkia mitä on tapahtunut
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.10.2010, 18:24
salamanteri salamanteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Sweden.
Viestit: 153
Perusasetus

ei sit ollutkaan koneessa mitään vikaa,mutta jonkinlainen kaasuhäiriö kun sammuu ja sit ei meinaa lähtee millään käymään.kun oottaa puolituntia käy taas vartin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.10.2010, 20:27
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja salamanteri Näytä viesti
ei sit ollutkaan koneessa mitään vikaa,mutta jonkinlainen kaasuhäiriö kun sammuu ja sit ei meinaa lähtee millään käymään.kun oottaa puolituntia käy taas vartin.
Sitten vaan reippaasti paineen alennin ja höyrystin auki osiksi, ja putsaamaan. Onko Wabcon laitteilla? Kaasupullojen sisältä kertyy metalli hilettä ja muuta paskaa sinne. Sitten alkaa häiriöt.

Ne laitteet haisevat muuten käytettynä todella pahalle, ei ole mitään krapula päivän hommaa...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.10.2010, 21:13
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Sitten vaan reippaasti paineen alennin ja höyrystin auki osiksi, ja putsaamaan. Onko Wabcon laitteilla? Kaasupullojen sisältä kertyy metalli hilettä ja muuta paskaa sinne. Sitten alkaa häiriöt.

Ne laitteet haisevat muuten käytettynä todella pahalle, ei ole mitään krapula päivän hommaa...
onko kuvaa tai yleensäkin periaate tietoa noista kaasuvehkeistä.ite en osaa noita laitteita.aivan uus juttu.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.10.2010, 22:40
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Se on muuten Impco, kun näin päissään ajattelee... Wabco tekee paineilmalaitteita kuorma-autoihin.

Mulla on Impcon ohjekirja, mutta se on ihan paperi muodossa. Kyseinen paperi on jossain verstaan arkistoissa.



Googletin sanalla "Impco lpg forklift", ja tuommonen kuva tuli. Kunnon googletuksella voi löytää interneetin ihmemaasta lisääkin... Kuvassa on paineen alennin ja höyrystin vierekkäin. Niiden sisällä ei ole mitään mullistavaa tekniikkaa, mutta varo ettei pienet sokat huku.

Paineen alentimessa on venttiilinä kumilaatta, joka sulkee kaasun reitin. Kumilaatta (halkaisijaltaan noin 10mm) kovettuu vanhuuttaan, ja se alkaa vuotamaan. Siihen tulee myös O-kirjaimen muotoinen monttu. Leikkaa uudesta ohuesta kumista uusi lätkä, ja liimaa se pikaliimalla paikoilleen. Sen korjauksen muistan hyvin, muista osien korjaamisista en muista niin tarkkaan. Laitoin niitä viimeksi vuonna 1992.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 09.10.2010, 07:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tarkista jäähdytin nesteen määrä ja pakkasen kesto. Kaasu höyrystetään jäähdytin nesteen lämmöllä, pelkkä vesi saattaa jäätyä. Kaasusuodatin kannattaa tarkistaa, karkea suodatin todennäköisesti vastapainon päällä. Kaasupullon asento, letku lähtö alaspäin. T. Trukkiasentaja
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 09.10.2010, 19:04
salamanteri salamanteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Sweden.
Viestit: 153
Perusasetus

tänään avannut sekä paineenlaskijan,höyrystimen ja kaasarin.putsannu kaikki osat enkä näe mitään vikaa niissä.sama ongelma jatkuu.kylmänä käy hemmetin hyvin ja noin 20 min.ja sammuu.kun oottaa vartin lähtee taas käyntiin.pikkusen ärsyttävä vika.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 28.09.2011, 15:24
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Lainaan vanhaa topikkia.

Taas moottorin tunnistusta. Kyseessä Yale trukki vm-76

Moottorin lohkossa : UA1484CC-S277184

Ja mikä osa on punaisen neliön sisällä? Osaan ei mene putkia eikä letkuja. Vain kaasuvipu menee osan kautta.

https://picasaweb.google.com/elina.annala/Trukki#
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 28.09.2011, 19:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SPTV Näytä viesti
Lainaan vanhaa topikkia.

Taas moottorin tunnistusta. Kyseessä Yale trukki vm-76

Moottorin lohkossa : UA1484CC-S277184

Ja mikä osa on punaisen neliön sisällä? Osaan ei mene putkia eikä letkuja. Vain kaasuvipu menee osan kautta.

https://picasaweb.google.com/elina.annala/Trukki#
Tuohon aikaa Yale taisi olla enempi englantilainen merkki? Voisiko olla sumuisten saarten moottori, joku niistä merkeistä?

Uudemmissa japsi koneisissa trukeissa oli alumiini kansi. Tuo on näköjään valurauta kannella, ja työtötangoilla.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 28.09.2011, 20:52
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Joo, trukeissa on käytetty sivuventtiilikoneitaki oikein pitkään matalan profiilin ja alhaisen painopisteen takia. Ja lisäksi rautaa, että ompi sitä kuollutta painoa.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 28.09.2011, 21:16
Ozzyy Ozzyy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Hauho
Viestit: 95
Perusasetus

Tuntematta nestekaasu vehkeitä sen tarkemmin niin tuli mieleen, et olisko joku "kuormantunteva".systeemi,niiku traktoreissaki eli nostaa kierroksia kun hydrauliikka vaati voimaa?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 28.09.2011, 21:28
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Joo, trukeissa on käytetty sivuventtiilikoneitaki oikein pitkään matalan profiilin ja alhaisen painopisteen takia. Ja lisäksi rautaa, että ompi sitä kuollutta painoa.
Continental on tuollainen, niitä oli ainakin clarkeissa ja valmeteissa. Edes jollain tavalla huollettuna iankaikkisesti kestävä, 30-luvun keksintö.

Toisin kuin Yalen mazda, niistä meni kansia jo takuu aikana... Paisuntasäiliön lisäys takapainon päälle auttoi vähän asiaa.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 29.09.2011, 13:18
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Tuohon aikaa Yale taisi olla enempi englantilainen merkki? Voisiko olla sumuisten saarten moottori, joku niistä merkeistä?

Uudemmissa japsi koneisissa trukeissa oli alumiini kansi. Tuo on näköjään valurauta kannella, ja työtötangoilla.
Tyyppikilvessä valmistaja on Eaton Gmbh Velbert Germany.

Wixfiltersin sivulta yritin onkia lisää tietoja.. Sen verran edistyin että kone on joko Mazda1600 tai continental.

Mazdaan luulisi viälä löytyvän osia ,mitenhän continentaliin?

Tarvitsisi löytää kiertokanki, mäntä ja kankeen alikoko laakerit.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Trukki Mutamies O/M/V Muut 2 29.10.2009 20:31
Myydään TRUKKI VALMET jeeppi-eki O/M/V Muut 5 16.09.2009 13:35
Myydään Trukki sunday23 O/M/V Muut 0 20.04.2009 16:39
Myyty towmotor trukki akp O/M/V Muut 0 20.02.2009 10:51
M: Trukki Caterpillar SoSo O/M/V Muut 6 14.04.2008 17:38


Sivu luotu: 20:15 (GMT +2).