|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
niksi pirkkaRäikkäliinasta tms kun polttaa sen pään niin ei rispaudu. jaa ettei ollut uutta? no lämmpitteleppä vaikka kaasu töhöllä samalla vaikka sellainen 5-8 cm alusta niin että se lievästi kovettuu, onpa sitten heleppo pujottaa lukkoon kun se ei ole liian notkea. ja ennenkaikkea sellaisissa minisuksen remmeissä korostuu, kun ovatten niin notkeita ettei taho mennä millään siitä lukosta läpi.
|
#2
|
||||
|
||||
En kyllä käsitä miten et saa pujotettua liinaa lukosta läpi? Se liinanmentävä "reikä" lukossa kuitenkin on mallia pyörivä, jolloin liinan saa aina työnnettyä "suoraan" läpi kunhan vain pyöräyttää sopivalle kohdalle. Ei muuten, mutta kun noita työkseen kiinnittää ja avaa parhaimmillaan satoja päivässä niin pistää vähän ihmetyttämään...
|
#3
|
||||
|
||||
kyyllä, mutta sopivasti hapsuuntunut, niin ei sovi. ja lähinnä suurin ongelma hapsuuntumisien kanssa on nuissa pienemmissä, ei mullakaan oo mitään ongelmaa nuissa kunnon (onkone nyt 4t liinoissa) vaan nuo marketti mallit ja minisuksi mallit.
|
#4
|
||||
|
||||
Niinno tietysti jos rispaantuu/ hapsuuntuu... mutta en alkaisi sulattamaan muuta kuin vain päästä jos ihan pakko on. Vähän enempi on vaivaa, mutta parempi keino olisi ommella, niin ne ainakin noissa luokitelluissa ja/tai paremmissa liinoissa lähes poikkeuksetta on.
Jos minulta kysytään niin paskoja liinoja ei kannata edes ostaa, eihän niissä mee kuin hermot ja aika vahvasti epäilyttää niiden kesto. Ei ole hyvä jos jollain strategisella hetkellä liina räpsähtää poikki. Eli jätetään honkkari- mallit väliin, niin ei ole hapsuistakaan ongelmia |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
eikä herneitä |
#6
|
||||
|
||||
Hyvä vinkkihän tuo on, sellainen rutussasäilytetty pikkuliina on joskus hankala saada läpi.
Rahtarithan käärii liinat rullalle ja laittaa ne sukkahousuun niin ne säilyy rypistymättä |
#7
|
||||
|
||||
Kannattaa ne muutenki pitää rullalla. helpompi kaikin pualin pelat liinojen kanssa. Ne sukkikset jääkööt iha kaikkien henk. koht. asiaks.
|
#8
|
|||
|
|||
liina -20 astetta pakkasta
joo ja kun talvella räikkä liina on märkä autossa, ja vie sen pihalle se o ku rautakanki ja voi pujottaa sen vaikka toisesta päästä kii pitämällä ...siis turvallisen matkan päästä
|
#9
|
|||
|
|||
Laitetaan nyt tänne tämä "niksi", en tiedä onko miten yleisessä käytössä mutta ainakin omasta mielestä ihan kätevä keino puhdistaa/poistaa ruostetta runkoaisojen sisäpuolelta. eli ostin motonetistä teräksisen tuubiharjan tuote: 78-1532 ja kavensin sitä kahdelta vastakkaiselta sivulta ja tein siihen noin 1,5 metriä pitkän varren 5 mm:n teräslangasta. Sitten runkoaisan pohja auki ja eikun rassaamaan. Paineilmalla pölyt pois, irrotettu pala hitsillä takasin paikolleen ja suoja-aineet perään.
|
#10
|
|||
|
|||
Niksi
Vaijeri katkeaa hitsaamalla siististi ei jää teräviä säikeitä
|
#11
|
||||
|
||||
Arpelta kuultu vinkki ampiaispesän deaktivointiin.
Bräkleen. Kokeiltu kahteen pieneen pesään ja toimii kuin tauti...Tattista vaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
|||
|
|||
Kondomi.
Mulla on hiluksin pohjassa paineilmasäiliö jossa pikaliitin ilman jatkokäyttöä ajatellen. No se liitinhän ei pelaa jos on sontaa ja kunttaa täynnä joten suojaa piti keksiä. Ja silloinkin ajattelin seksiä,jota poikamiehenä ollessa takavuosina tuli ajateltua useamminkin joten niiltä vuosilta on vieläkin jäämistönä vanhentuneita kortonkeja ja sehän on hyvä suoja sihen töpseliin se kortonki. Katsastus mies sitte kyseli et mikä toi on? mä siihen et se on kortonki. "ei ku toi punanen pönttö" No paineilmasäiliö. "en ees kysy mitä varten"
|
#13
|
||||
|
||||
Joskus koitin jääspraylla vaimentaa ampiaiset, no hiljenihän ne pariks tunniks, bräkleeniä toisella kerralla niin ei häirinnyt enää.
|
#14
|
|||
|
|||
Paisunta säiliö.
Jäähdytys systeemiä puhdistaessa on monennäköstä niksiä mut arkipäiväisimmät on tämmösiä: paisarin saa kätevästi tyhjennettyä ennen irrottamista kun työntää paineilmaa ulospuhallus pillistä sisään,mut VAROVASTI! muuten se ruikkaa silmille tai halkeaa koko säiliö. Toi ei päde esim. volkkariin mis on paineellinen säiliö. Turvallisempi keino saada säiliö puhtaaks sisältä on laittaa hieman Fairya ja karkeaa hiekkaa sisälle ja ravistaa niin maanperusteellisesti,sillon irtoo paska ja sitkeä kattilakivi.
|
#15
|
|||
|
|||
Kytkinremonttiin pieni vinkki: Pari pisaraa pikaliimaa kytkinlevyyn ja keskitys paineasetelmaan. Ei tarvi koko laatikkoa laskea alas vaan rittää ku teke paineasetelman irrotukseen ja kiinnitykseen tarvittavan raon koneen ja laatikon väliin. Ekakerran kytkintä käyttäessä liimaus antautuu. Ei tarvi taistella keskityksen kans.
|
#16
|
||||
|
||||
Jos jollekin muullekin kuin minulle ei ole tullut mieleen, niin tässäpä niksiä. Ostin uuden 230 mm rälläkän ja siinä oli loistava ominaisuus! Teräsuojaan on merkitty 180 mm ja 125 mm kohdat, joten ei tarvitse säästäväisenä ajaa ärsyttävän pieneksi laikkaa, kun voi siinä 125 mm kohdalla heittää sen pikkulaikkojen pinoon. Eikä tartte arvailla, mahtuisikohan jo pieneen rälläkkään. Helppo ominaisuus lisätä vanhaankin rälläkkään ja lukuisissa minulla olleissa tuollaista ei ole ollut.
|
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#18
|
|||
|
|||
Lainaus:
jollei enemmänki testattu varmaan miljoona kertaa. |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eli kuten Aitto sanoi, saman kestää, mutta ei tartte edes kehänopeutta laskea. EDIT: tietty isoa laikkaa ei saa pienen pyörintänopeudella pyörittää, mutta ei se teknisesti taida oikein helposti onnistuakaan... Ts. 230 mm laikka 125 mm koneeseen vois olla vaarallista. Viimeksi muokannut vmt : 01.07.2012 21:34 Perustelu: lisäys |
#20
|
||||
|
||||
Kaikki miljoonat ihmiset maailmassa jotka tunnen käyttää kuluneet ison rälläkän laikat pikkukoneessa, Tosin nykyään taitaa saada pikkukoneeseen ohuempia ja tehokkaamin siinä toimivia laikkoja. Tunnen myös yhden ihmisen jolla on pikkukoneessa teräsuoja paikoillaan.
Muistaakseni joskus laitoin pikkukoneeseen ilman suojaa liian ison laikan ja se puri mua peukalonjuureen, olenkohan ainoa maailmassa
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#21
|
||||
|
||||
Etusormi toista viikkoa paketissa...
|
#22
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mun niksi onkin se, että ostakaa pikkukoneeseen niin ohuita laikkoja kuin löytyy (1mm) niin ohutpeltitöiden sujuvuus kasvaa potenssiin kolme. TT |
#23
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#24
|
||||
|
||||
Noi paksut n 3mm jämälaikat on hyviä hitsaus sovitushommissa kun niillä voi jotenkin leikata ja hyvin hioa viisteitä yms. Joskus kun katkaisee puristuksessa olevaa kappaletta niin millin laikka rikkoutuu ja paksumpi tuntuu turvallisemmalta..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#25
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Aina yhtä tärkeät pirkka-sukkahousuvinkit! (osa 1) | Kanabira | Niksipalsta | 8 | 28.04.2011 20:30 |