|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
jömbis (comeback)Pistetääs tällänen pikkuveljen tuleva projekti tänne. Kaikki lähti siitä kun Luumäen kisassa itse kaadoin auton ja pääkaareen tuli lommo. Tarkoitus oli se vaihtaa ja kaaret tuli jo purettua pois, kun päätinkin että taidan itse tehä uuden auton... Sitten alkoi toi veli haastamaan, että vois siitä vielä tehä auton ja muutaman pienen muutoksen joita ite meinasin myös sille tehä. Katsotaan jospa tämä vielä joku vuosi nähdään kisoissa tai ylipäänsä ajokunnossa... Eli auto on tän näkösenä lepäilly melkeinpä vuoden tuolla tallissa, Sitten t-j sitä vähän jo innostu purkamaan muutama kuukausi sitten... Tänään kun tallilta lähin pois niin näyttikin tältä...
Viimeksi muokannut Jii-Jii : 07.07.2011 19:59 |
#2
|
|||
|
|||
Eli siitähän se pikku hiljaa lähtee projekti etenemään. Aluksi olisi tarkoitus lähteä katsomaan löytyykö rungosta korjauksen tarvetta ja sen jälkeen pitäisi hieman muokata koppaa. Sitten pitäisikin lähteä etsimään akseleita ja miettimään millä ratkaisulla akselit tulee. Tekisikö 4-linkin vai tukivarsilla vai millä se olisi järkevintä tehdä? Mutta eiköhän se tuosta selkene.
Saa nähdä milloin auto saadaan taas liikenteeseen uudelleen |
#3
|
|||
|
|||
Tänää tuli taas vähä edettyä projektissa ja päästiin tästä vaiheesta:
Tähän: Runko tuli jo pestyäkiin tänää. Seuraavaksi täytyisi sitten vissiikiin käydä hiekkapuhaltamaan runkoa. |
#4
|
||||
|
||||
Laitetaanpas välikevennykseksi kuva tästä meitsin entisestä Rautapossusta muistaakseni vuodelta about -02 tai -03. Tuo vihreä:
__________________
Sika ajaa Possulla |
#5
|
|||
|
|||
No jopas... Hivenen on toi tojota muuttunu siintä kun se sillon joskus lahden seudulta haettiin.....
Ei muuta ku proto luokan autoa suunnittelemaa ni saadaa kunnon veljesten väliset kisat aikaseks. (joo voihan se olla et toiki valmistuu ennemmi ku miun auto......) Ja Jii Jii laitahan uudesta Jömbiksetä kans kuvia ja tarinaa. |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
Eipä ole projektille paljon mitää ehtinyt tehdä, kun on ollut kiireitä..
Talliin on tullut kuitenkiin hankittua hj lukko akseli putket, jotka olisi tarkoitus laittaa autoon. Nytten sitten kysyisinkiin, että miten tämä kannattaisi toteuttaa jotta saisi parhaat mahdolliset ajo-omisaisuudet ja olisi melko helppo tehdä? 4-linkkillä tukivarsilla vai millä? |
#8
|
||||
|
||||
Päivitellääs tätäkin... pariin vuoteen ei oo tapahtunu mitään, mut nyt tekiä vaihtu ja kävin itse tekemään tätä taas nippuun. Josko tämä nähtäisiin loppukaudesta eräässä kisassa ...Mikäli kelpaa vielä johonkin luokkaan Alustaltaan tulee saman lainen kuin olikin, mut muuten ei viel tiedä...
|
#9
|
||||
|
||||
taas saatu jotain aikaseksi tallilla. Etu-akselin kiinnikkeet olis hitsausta vaille valmiit. Mites porukka on noita tukivarren kiinnikkeitä laittanu? Meinasin jos laittas rikat puslan ja tukivarren kiinnikkeen väliin et eläis paremmin... Vai kannattaako laittaa vaan puslat kiinni noihin kiinnitysrautoihin??
|
#10
|
||||
|
||||
Ny jos tekisin ni ehottomasti noi prikat!
|
#11
|
||||
|
||||
Tällekkin jotain saatu taas tehtyä. Ei puuttus kun iskarien ja panhardien kiinnikkeet akseleista, niin sais akselit alta pois ja pääsis hitsaa kiinnikkeet kokonaan kiinni ja akselit maalaukseen...Niin ja perään jonkun näköset panssarit pitäs viel tehä...
|
#12
|
||||
|
||||
minkä jouset noi on?
|
#13
|
||||
|
||||
Edessä hdj:n jouset, mut en muista onko vakio vai korotus jouset.
Takana lj:n korotusjouset. |
#14
|
||||
|
||||
Tuli käytyä tätäkin rakentelees. Nyt ei puuttus etuakselista kuin perän ja ohjaussylinterin panssarit/suojat.
Kertokaas että kelpaako tämä vielä promodiin tuolla kopalla mikä tässä on ollu?? |
#15
|
||||
|
||||
Saakos seisontajarru olla nestetoiminen vai pitääkö olla mekaaninen?? Ja taitaa riittää kun vaikuttaa vain taka-akseliin??
|
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eli jos haluaa seisontajarrun taka-akselille niin vaatii toiset satulat,näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt,korjatkaa jos olen väärässä. |
#17
|
||||
|
||||
trialissa saa olla neste toiminen, jos on erillinen piiri ja sen pitää vaikuttaa taka-akselille
eli kardaanijarru tai toiset satulat akselille tohon koriasiaan pitää kyllä hiukan taas perehtyä, että onko jotain muutoksia taas tälle vuodelle.. Viimeksi muokannut tare : 04.02.2012 12:08 |
#18
|
||||
|
||||
Tämäkin taas vähän edennyt taka-akseli melkein valmis ja etu-akseli hitsausta ja perän panssaria vaille valmis.
Tuli tehtyä tällänen panssari taakse. En tiedä sitten miten kestää, mut... |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
3.7.2.2 Body The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Sitte promodin käsi/seisonta jarrun sääntö on nyt sama kuin protoissakin, eli saa vaikuttaa jompaan kumpaan akseliin tai sen kardaaniin. Mutta laatikon ja jakiksen välissä sitä ei oikein hyvällä katsota Suomessa ja Eurotrial:ssa tulee hylsy... 3.7.5.2 Parking brake/emergency brake A well functional parking brake must be present, operating on the brakes of one and the same axle, or the driveshaft of one axle. The control system of the parking brake can be operated hydraulically or mechanically, and it must be mechanically independent of the main system. The control system of the parking brake must be possible to engage with one hand or one foot, and it must automatically remain locked when engaged. The vehicle must be fitted with an emergency brakesystem. The emergency brake system can be shared with the parking brake, or be a total separate system, and it must be able to slow down the vehicle in case of failure of regular brakes. See 3.2.5 for test procedure.
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#20
|
||||
|
||||
Mitä tarkotat originaali paneeleilla??
|
#21
|
||||
|
||||
Alkuperäisen kaltainen, eli muoto pitää olla sama, mutta materiaali on vapaa.
Korin koko on minimissään renkaiden sisäpinnan tasalla, maksimi on sitten tekijän omassa tahdossa...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#22
|
||||
|
||||
Eli jos laitan etusiivet paikalleen ja kontin luukuista alapuolet niin kelpaisi??
|
#23
|
||||
|
||||
Tossa nyt sellanen "kori" joka täyttää säännöt, mutta autoon tulee nykysäännön mukaan valmistaa ajovalot tai niiden näköiset "vastineet".
Ja korin koko pitää peittää pitkittäis suunnasta (ylhäältä katsottuna) puolet akselista ja sivusuunnassa (ylhäältä katsottuna) minimin raja on renkaiden sisäreuna. http://www.eurotrial.org/downloads/2012/regulations2012part-iii-en.pdf 3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline The body has to be minimum from middle of front axle to the middle of rear axle, and from the inside wheels of right side to inside wheels of left side see drawing. It’s not allowed to make attachment to the body just to make it wider or longer. Single seaters is not allowed, two seats side by side should be fit inside the body. The body has to be minimum the allowed size from the bottom of the body to at least the beltline. Eli kylkipeltejä hommaamaan....
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#24
|
||||
|
||||
Nyt alkas olla alustan osat hiekkapuhallusta vaille. Rungossa vähän vielä fiksailua...
Oli menny aika huonoon kuntoon etuakselin tiiviste. |
#25
|
||||
|
||||
Luumäenkisassa olis tarkotus ajaa tällä... tuleekohan kiire viel.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m: pro-modikilpuri (jömbis) ei enää myynnissä... | Jii-Jii | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 04.02.2008 21:34 |