|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
suuria jenkki ohjaustehostin pumppu ongelmiaeli tollanen jeepistä kotoisin oleva pumppu on temppuillut jo kuukauden sitä ei saa tomimimaan useista yrityksistä huolimatta. paine kara vaihdettu 4 kertaa ilmeisesti vika ei ole siinä pumppu on purettu hytikka liikkeessä eikä siinä pitäisi olla mitään vikaa lamelleissa ymm. vika 1. sammuttaessa tulvii yli vika 2. tehostus muistutta vitullista vikinää. vika 3. ei tehosta kuin pätkittäin vika 4 yli kuumenee ohjaustoimii kyllä toyotan omalla pumpumpulla moitteetta ja se on hätä varana kiinni moottorissa.
|
#2
|
||||
|
||||
Saako se ilmaaa jostain, onko öljyssä ilmakuplia kun paisuu yli. avaa korkin ja tarkista mitä löytyy kun sammutat koneen.
|
#3
|
||||
|
||||
Ilmavaivoja epäilisin minäkin! Toyon oma pumppu temppuilee samalla lailla kun vuotaa tai ei ole ilmaantunut kunnolla!
Vaihoitko pumpun asistentin takia? Mistä vehkeestä vaihtopumppu on? Itellä olis eessä sama homma! |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
Ei kai sulla ole sitä hjn vakio säiliötä? Jos on niin siinä yks jarru. Siellä oleva siivilä ei virtaa tarpeeks läpi. Verkko pois ja jatkaa säiliön 2-3 kertaseks niin tulee parempi tai käyttää jotain toista isompaa säiliöö. Vakio pumppua virittäessä tuli jo nää ongelma vastaan ja vinku,lämpes ja kaviotoi ihan hitosti.
|
#6
|
||||
|
||||
on ihan muovisäiliö ilman sihtiä.
|
#7
|
||||
|
||||
Onko imuletku säiliöltä pumpulle molemmissa tapauksissa sama? Ja vaikka oliski, niin onhan se uus, ja oikea imuletku, ettei mee sisukset littiin.
|
#8
|
||||
|
||||
Ja jos mee niin se akselitiiviste voi vuotaa ilma järjestelmään niin voi tapahtua jos pumppu ei saa tarpeeksi ruokaa.
|
#9
|
||||
|
||||
letku on uusi, noin 20cm pitkä suoraan pumpun ylä puolella.
|
#10
|
||||
|
||||
Eihän letkut voi olla väärin?? Muistuttaa pelottavan paljon oireet mun ongelmia kun meni letkut väärinpäin...
|
#11
|
||||
|
||||
ohjaus toimii ihan hyvin laadukkaalla toytan pumpulla, mutta ei saatanan paskoilla jenkkien aikaan saannoksilla.
alkaa lievästi sanottuna vituttaa kaikki missä lukee made in u.s.a ! |
#12
|
||||
|
||||
taas hajos tehostus!!!! taitaa olla yksi ja se ainut jeepin osa liikaa toyotassa..
1.tehostusta ei ole ollenkaan , tehostus tuntuma on lähinnä volvon vakio ohjausta. eli onko jotain ISOJA japsi pumppuja joita vois ajatella tai toyotan pumpun viritys. obaman pumput ei kiinnosta. |
#13
|
|||
|
|||
opel obaman pumpuista tiedän tehdyn toimiva, ja jopa assistentin kanssa virtaus on riittänyt. suhteellisen varman perimätiedon mukaan sisuskalut opelin ja TG:n viriviripumpun 1:1....
|
#14
|
||||
|
||||
taitaa nämäkin osat olla yksilöitä. aikanaan bj:hin vaihdoin hj:n pumpun tilalle gm:n pumpun
niin ohjauskeveni huomattavasti. ja vastaava on tulossa nykyiseenkin |
#15
|
||||
|
||||
tänää taas menen tutkimaan ihmeellistä jeep osaa. ei voi ymmärtää se siis toimi noin 20km sitten talliin ajaessa betoni lattialla loppui tehostus.
se on siis eri pumppu kuin toi aiempi jeepin pumppu. voikohan joku "paarma suutimessa" aiheuttaa moisen? onko muuten teho eroja havaittu kun noita pumppuja on kahta kokoa pienempi runkosia taka kansi 5.5cm on esim chevy astro, opel vectra kadett,omega, volvo, jeep bensa koneet isompi runkoset pyöreä takakansi 7.5cm opel omega, jeep diesel, ja kaikki pisara säiliöiset saabit, granada, chevy vanit,dotket ymm. |
#16
|
||||
|
||||
taas toimii orkkis pumpulla josta nostettu painetta ja pumpun pyörintä nopeutta.
jeepin pumpulla ei tänään taaskaan toiminut ,nyt tehostus toyotan parannetulla pumpulla jeepin pumpun tasoo sillon kun se sattu toimii. |
#17
|
||||
|
||||
On havaittu ja jopa mitattu ja ihan kirjoista tutkittua tietoakin on saatu.
Teho-eroja jenkkipumpuissa on riippuen auton koosta ja varustetasosta. Tehokkaimmat vakiopumputtimet löytyy WS6 varustepaketilla olevista camaroista, trans ameista ja corveteista, joissa nopea ohjaus, ratissa n.2 kierrosta laidasta laitaan, sekä joistain 454- koneella olivista chevy van matkailu-autoista, näissä vakiona yli 100bar paine. Eurokulkimet joissa samannäköinen pumppu on tehot yleensä aika alhaiset, 60-70bar. Mulla on omassa autossa painemittari kokoajan paikallaan, ohjaushäiriöiden tullessa näkee suoraan onko pumpun teho laskenut. |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
ja äsken baarissa kuulin jotta eräästä japanialaisesta kuorma autosta kotoisin oleva tehostin olis kaupan. niin ja teho eroista niin painekaran simmi levyillä erot ilmeisesti syntyy.? Viimeksi muokannut toyota4x4 : 09.11.2008 03:26 |
#19
|
|||
|
|||
Ja painepatien porauksissa on kans eroja. Voi vaikuttaa virtaukseen.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Hj-61 lukkoakselin banjo, ohjaustehostin pumppu | MakeO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 22.10.2008 19:13 |
Ostettu ohjaustehostin pumppu | gtkossu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 07.07.2008 20:49 |
Ostetaan BJ42 alkuperäinen laturin alipaine pumppu tai koko laturi+pumppu | pumppu79 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.06.2008 11:46 |
Jenkki laatikoista?? | Juuso | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.11.2007 21:11 |
O:Jenkki Vanteet | sakari65 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 6 | 20.12.2006 15:55 |