|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Polttoainetankeista?Jos laitan tankin autoon sisälle, niin ilmeisesti sen pitää olla turvatankki?onkos noissa turvatankeissa eroja?Mites se vaahtojuttu noissa toimii?Saako tankin viereen asentaa akun erillisessä laatikossa? Missäs tampereen seudulla vois teettää tankin esim 4mm levytavarasta? Ajattelin että jos sen suzukissa laittais sittenkin orkkis paikalle, niin ei tarvis erikseen panssarointeja. Muita hyviä vinkkejä bensatankin suhteen?
|
#2
|
||||
|
||||
teet juu suzukiin orggis paikalle uuden tankin, alapinta 3-4mm tavarasta niin hyvin toimii. Sivut ja yläpinta voi olla ihan hyvin 2mm. Itselläni on noin tehty Izo-Suzukiin tankki ja hyvin toimii.
Hieman painoa siitä tulee mutta on helpompi hitsata tiivistä saumaa hieman reilumpaan materiaaliin. Jos hitsaa tigillä kasaan niin ohuempikin pelti käy sivuihin ja kattoon. Pitkään suzukiin saa helposti 85-90L tankin ja lyhyeen 55L jolloin ei vielä maavara muutu alkuperäiseen verrattuna. Muistaa vaan mitoittaa niin ettei iskareiden alapää ota tankkiin kiinni sisäänjoustossa kuten mulla teki kun tukivarren puslat vetelivät viimeisiään. |
#3
|
||||
|
||||
Varmaksi en mene sanomaan, mutta muistelisin, että tankin täyttö ja huohotus tulee kuitenkin johtaa auton ulkopuolelle, jos tankki on sisäpuolella (esim tavaratilassa). Vaahto ehkäisee aineen kaasuuntumista ja loiskumista... En sitten tiedä miten vaahto toimii naftan kanssa. Ainakin estää loiskumista... Kuulin jotaan huhuakin, että vaahto ei olisi hyvä naftan kanssa
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#4
|
||||
|
||||
nostetaan tätä ylos.
Sen verran nostaisin tätä ylös että teen kyllä tankkeja ym, mittojen mukaan juuri sellaisen kun tilaaja haluaa. ja toi suitsan järeän tankin teko on hyvä juttu, tein yhden 4 mm turkki levystä ja kestää ryskiä kivien päälle.
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#5
|
||||
|
||||
Itse laitoin pitkän pajeron tankin takatilaan sisälle. Konttorin vaatimukset oli tuuletettu kotelo tankin ympärille. Toteutin tekemällä lootan rungon huonekalu neliöputkesta ja kuoret turkkilevystä. Katsuri totes hyväksi ja merkkasi muutoksen rekisteriotteeseen.
http://static.petrisimolin.com/galle...takakontti.jpg tuossa vielä kuvatus
__________________
Seuraava voit olla sinä |
#6
|
|||
|
|||
tankki lantikkaan?Lainaus:
Joten vieläkö tankkeja teet ja mihin hintaan? t. Tarmo Purunen JOUTSA purunentarmo@gmail.com |
#7
|
||||
|
||||
|
#8
|
||||
|
||||
Kuinka tuo tuuletus pitää sitten oikein järjestää tuolle tankille,ja pitääkö tuollainen vaahdotettu turvatankkikin koteloida jos sen laittaa sisälle? Itse suunnittelin kans että sijoittas pajeroon tuollaisen Jazin turvatankin ku ovat ihan kohtuu hintaisia jopa suomessa. Vai ottaisko vanhan irti ja vahvistais vaan sitä esim 5mm hardoxilla? Kumpi olisi järkevämpää?
|