Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.06.2008, 10:04
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Range The Great


Pistetääs omasta vekottimestakin nyt kuvia, kun on jotain saanut aikaiseksikin.

Ostin pitkäaikaisena haaveena Rangen katuajosta syksyllä 2006 ja tarkoituksena oli rakennella ja pitää se myös käyttöautona. Kyseessä siis vm. -89, 3.5 EFI, automaatilla ja visko jakiksella. Tämä on siis ensimmäinen projektini ja ennen en ollut maasturilla metsässä ajanut. Kesällä 2007 totesin, että taitaa olla melko mahdoton yhtälö, joten oli pakko hommata käyttis erikseen. Sen jälkeen alkoi projekti jo etenemäänkin.

Tässä suunnilleen lähtötilanne (renkaat on kuvissa jo vaihdettu mutiaisiin ja jousitus Terrafirman tekeleisiin):



Seuraavaksi alkoi purku ja ruostekorjaukset:








Ei ollut loppujen lopuksi edes pahasti ruosteessa.

Vähän sähköjäkin piti siistiä (esim. vanha varashälyttimen poisto):


Ja sit vähän paikkailua:










Ruosteet kun oli paikkailtu, nii laitettiin vinssi, puskuri ja helmaraudat (ajan puutteen vuoksi teetin homman Motorumin pojilla):



Tankin- ja keskipanssarin tilasin Ipeltä vai kuka se nyt oli.

Tämän jälkeen uskaltauduin Kulmakorpeen ajelemaan:



Kulmiksessa tuli käytyä muutaman kerran treenailemassa, jonka jälkeen lähdin Itsenäisyyspäivän safarille Venäjälle (vuosi siis 2007). Tuosta reissusta mulla ei ole valitettavasti kuin videoo. Reissu oli loistava, eikä hajonnut muutakuin apukuskin peili.

Reissun jälkeen tulikin mieleen mitä kaikkea pitää parantaa:
- puslat
- ohjausiskari
- jousituksen korotus
- isommat kumit
- korin korotus
- manuaali laatikko
- kova jakis
- akseli lukot
- snorkkeli
- raidetangon suojus

Alustan korottamisen jälkeen piti mennä Kulmaan ajamaan, mutta menikin kannentiiviste koneesta. Koneella oli 280 tkm ajettu ja tehot hieman kadoksissa, niin aattelin että teen täyden rempan samantien. No rakentaminen lähti sit lopullisesti käsistä. Kaverilla sattui löytymään 5-v manuaali laatikko, "kova" jakis ja sokerina pohjalla 3.9 l kone. Sit tuli tilattua uudet puslat, iskaritornit, vahvempi ohjauksen varsi (raidetanko on jo vaihdettu) ja Insa Turbo Special Track 265/75/16 kumit.

Tässä taas purku kuvaa:






Yllättävän helposti tuo vaihdelaatikko ja jakis sieltä lähti kotikonstein.

Tässä sitten puhdistettua ja hinkattua osaa:












Seuraavaksi tilaan koneeseen laakerit, tiivisteet, keinuvivut ja -akselit, öljypumpun, vesipumpun, nostajat, männänrenkaat yms. Täytyypi tilata myös uusi alkukäyrästö http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=476 Tuo pitäis sopia alkuperäiseen Y-haaraan, ja siitä eteenpäin rakennan putkiston itse.

Eli nyt odottelen koneen osia ja yritän keksiä jostain aikaa laittaa kone nippuun (tätäkään en ole ennen tehnyt). Joskus tulevaisuudessa hankin vielä lukot eteen ja taakse ja teen ilmastoinnin kompurasta ilmakompuran. Paljon varmaan unohtui mainita tästä aloitus tarinasta, mutta päivitetään taas kun saan projektia eteenpäin.

T: Jani

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.06.2008, 15:43
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.256
Thumbs up

Lainaus:
Insa Turbo Special Track 265/75/16 kumit.
Oletko mitannut noitten todellista korkeutta? Kapeammat saman malliset ovat ainakin tuuman korkeammat, kuin mitä taulukko kertoisi.

PS. Hieno rankku...!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.06.2008, 15:57
timmy:n Avatar
timmy timmy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: north carelia, Finland.
Viestit: 1.376
Perusasetus

Kuvassa näkyy myös kupla,laita kuvaa mukaan. Mistä sais noin hienot vanteet? VW Super Beetle Convertible Fuel Injektion+AC vm:-79
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.06.2008, 21:29
patriot4x4:n Avatar
patriot4x4 patriot4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.12.06
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 804
Perusasetus

Ihan tyylikkäästi lähtenyt "pikku remontti" lapasesta

Niin perinteistä,pikkusen vaan laitellaan ja sit vaihetaan tekniikkaa myöten ihan kaikki..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2008, 22:05
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.240
Perusasetus

Mut,miks manuaali laatikko?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2008, 23:08
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janiojan Näytä viesti
Mihin "kadotit" laatikon ja johtosarjat????

Voisin vaihtaa euroalueen maksuvälineisiin, sillä itsellä 3,9l -90,MUTTA kovalla askilla... Ja tarvittaessa saat vaikka tuon meikäläisenkin lootan ja kilkkeet jos tarvetta ilmenee (autolla ajettu 195.000km ja TÄYSI huoltohistoria tiedossa/tallessa)

Soittele tai laita privaaa....
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.06.2008, 07:38
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vepele Näytä viesti
Mut,miks manuaali laatikko?
Mä en tykännyt automaatista metsässä. Mun mielestä jotenkin vaikea annostella kaasua esim. kiven ylityksessä. Ensin kierrokset vaan nousee ja sit nyppäsee voimalla. Toinen ominaisuus mikä häiritsi, että liukkaassa jyrkässä alamäessä ei ole moottorijarrua. Jarrua polkemalla auto on nopeasti poikittain mäessä. Kerran kävi niin, että jarrut oli täynnä savea ja alamäessä piti tosissaan seistä polkimella. Kolmanneksi, olen antanut itseni ymmärtää, että manuaalilaatikolla todennäköisesti pääsee ainakin jollain vaihteella pois metsästä vaikka se hajoiskin tai täyttyis vedella tai öljyt valuis pihalle. Neljänneksi se ei kuumene.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.06.2008, 07:39
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikki3011 Näytä viesti
Mihin "kadotit" laatikon ja johtosarjat????

Voisin vaihtaa euroalueen maksuvälineisiin, sillä itsellä 3,9l -90,MUTTA kovalla askilla... Ja tarvittaessa saat vaikka tuon meikäläisenkin lootan ja kilkkeet jos tarvetta ilmenee (autolla ajettu 195.000km ja TÄYSI huoltohistoria tiedossa/tallessa)

Soittele tai laita privaaa....
Kaikki myyty, ilmoittelin niistä joskus tuolla "edellisellä" palstalla. Meni aika nopeasti kaupaksi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.06.2008, 14:14
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Täytyy lähteä huomenna kertauksiin, joten tämä projekti jatkuu vasta juhannuksen jälkeen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.09.2008, 10:11
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Jaaha, herätellääs tämä henkiin. On ollut hiukkasen kiireitä, enkä ole saanut aikaan muutakuin tilattua pakosarjan. Nyt pitäis tilailla koneeseen osat ja laittaa kone nippuun. Hieman apua tarvitsisin tässä kohtaa, sillä mulla ei ole tarkalleen tietoa mikä on koneen malli. Uusi lohko on siis 3.9, mutta esim. tiivistesarjaa myydään kahta eri versiota. Lohkon kyljestä löytyy tällaiset koodit "9E691", "WYF", "HRC1800", "31", "HT14679" ja "A"
Osaako joku suomentaa noi?

Kiitos!

T: Jani
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.09.2008, 10:27
Holst:n Avatar
Holst Holst ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 793
Perusasetus

pitäisi löytyä lohkon valmistenumero ( esim. 38D00001 B) sillä pystyisi katsomaan mikä tiiviste sarja kuuluu sulle
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.09.2008, 18:54
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holst Näytä viesti
pitäisi löytyä lohkon valmistenumero ( esim. 38D00001 B) sillä pystyisi katsomaan mikä tiiviste sarja kuuluu sulle
Kuskin puolella, kahden keskimmäisen pytyn välissä aika ylhäällä. Kasatussa koneessa näkyy just pakosarjan läpi ylhäältäpäin kurkistellessa.

Mukava projekti, mulla on samantyyppisiä hitsaushommia menossa (viime joulukuusta lähtien) siviilirangeen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.09.2008, 21:23
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Jooo-o, löytyihän se numero kun otti silmän käteen...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.09.2008, 07:49
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Tämmönen numerosarja löytyi: 36D00785A

Olisko jollain tietoa vuosimallista ja mitähän tiivistesarjaa tähän pitää tilata?

T: Jani
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.09.2008, 08:52
Tapsa_ja_Dumbo Tapsa_ja_Dumbo ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.04.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 990
Perusasetus

36D00001 A RRC 3947 cm3 9.35 : 1

Bottom end gasket set (to 35D08966B, 36D25523B, 37D01931B, 38D27330B) - 3.9 V8 EFI

Eiköhän noi muutkin löydy samalla tavalla.....

Tapsa
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 09.09.2008, 10:13
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Kannattaako muuten ottaa komposiitti kannentiivisteet? Ei kai noi kovin paljoa puristusta pienennä?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.10.2008, 09:47
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Taas on edellisestä viestistä kulunut aikaa... jotain on tapahtunutkin. Manuaalilaatikko ja jakis paikallaan, kone melkein kasassa. Viikonloppuna olis tarkoitus laittaa kone kiinni ja ehkä saada jopa käyntiin. Nyt kun tuo muutoskatsastus sitten pitäis tehdä, niin olisiko kenelläkään valmiina jonkinlaisia papereita voimansiirrosta ja jarruista todisteeksi katsastajalle? Käsittääkseni toi mun vm. -89 3.5 on voimansiirroltaan ja akseleiltaan täsmälleen samanlainen kuin ensimmäiset 3.9 litraiset? Tietääkseni myös ensimmäiset 3.9 valmistettiin umpinaisilla etujarrulevyillä?

T: Jani
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.10.2008, 09:22
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Joo-o, ei tää vanhojen autojen remppaaminen mee niinkuin elokuvissa. Koneen sain kytkintä lukuun ottamatta valmiiksi, koska pari vauhtipyörän pulttia ja moottorin kiinnikkeet puuttui. Ostin siis koneen purettuna, joten soittelemaan koneen myyjälle. Tänään saan puuttuvat osat, joten saan koneen lopullisesti nippuun. Sunnuntai aamupäivällä laitoin polkimet lopullisesti paikalleen, niin huomasin melkein irti ruostuneet korin kiinnikkeet moottorin takana. No sit tarvi laikata korvakkeiden rippeet pois ja tehdä uudet. Tänään pitäis duunin jälkeen hitsailla uudet kiinnikkeet paikalleen. Kaikenlaista pientä vastoinkäymistä näemmä aina tulee.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 21.10.2008, 12:36
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

No niin, nyt on kone kokonaan kasassa. Peltipakosatjan kiinnitän vasta kun kone on autossa ja sen jälkeen pitäis rakentaa tuo pakoputki itse mutkista ja suorista. Onko kukaan tehnyt Classic Rankkuun offikäyttöön tuplaputkia? Ajattelin laittaa alkukäyrien jälkeen "H"-putken ja sijoittaa vaimentimet vaihdelaatikon taakse.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 23.10.2008, 20:57
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Panitko koneen nyt kasaan komposiitti tiiivsteillä vai orkkis pelti? Komposiitti tiiviste pudottaa puristusta noin yhdellä kilolla, ja hukkaa nostajien preloadin.. et nekin pitäs sit shimmata kohilleen..
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 24.10.2008, 11:25
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Peltiset tiivisteet laitoin juurikin tuon takia
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 02.11.2008, 13:52
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Viime viikonloppuna sain koneen valmiiksi ja autoon paikalleen. Tänä viikonloppuna oli tarkoitus saada savut ulos, mutta kaverin varpajaiset sotki viikonlopun kuviot. Täytyy viikolla iltaisin rakentaa auto valmiiksi.




Iskarin tolpat tuli vaihdettua järeämpiin


Sinne se menee



Seuraavaksi pitää tehdä pakari ja vaihtaa alustan puslat, niin auto alkais olla taas hetkeksi "valmis".
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 01.03.2009, 22:08
anssi80 anssi80 on kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 04.01.08
Sijainti: Oulunsalo, Finland.
Viestit: 638
Perusasetus

Onkos tämä rojekti edenny? Käytitkö koneen jossain pajalla kylvyssä vai puhistitko/hoonasitko itse? Jos puhistit itse niin millä myrkyillä sait kanavat ja kuoren noin puhtaiksi?
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia...
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 08.03.2012, 20:09
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Rankku vaihtui Wrankuksi


Paljon on vettä virrannut Vantaan joessa ja hiukkasen muutakin tapahtunut. Rankku lähti taloprojektin alta pois. Snif. Nyt kun on talo ja LÄMMIN autotalli "valmis", niin piti uus kulkine hankkia, tällä kertaa Amerikan ihme. Katsotaan mitä saan sille tehtyä. Auto on virallisesti vm -93 Wrangler 4.0 HO. Käsittääkseni ainoa Wrangler, mikä tuotiin virallisen maahantuojan kautta Suomeen. Ostin auton alkuperäiseltä omistajalta. Tarkoitus olisi pikkuhiljaa safariauto tästä rakentaa. Mutiaiset kävin jo KooPeeltä ostamassa.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 09.03.2012, 12:22
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Tämän näköinen Rangesta tuli usean vuoden räpeltämisen jälkeen
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_0072.jpg‎
Views:	637
Size:	97,3 Kt
ID:	25285  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 05:27 (GMT +2).