Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Out of this World > Tuskan Parahdus - The True Stories
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tuskan Parahdus - The True Stories Tuska's Stories About Real Life

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.07.2002, 18:02
tuska
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Polttarit


Eräs hyvä työkaveri menee elokuussa piloille eli naimisiin ja bestmän pyyti multa apua polttareiden suunnittelussa. Tottakai mä suostuin, onhan mulla hyvä mielikuvitus. Polttareita tuli suunniteltua muutaman kerran olusien ääressä. Itse join kuin mies, mutta bestmän joi homosti/neitimäisesti (mikk0a lainatakseni).
Suunnittelusta ei sen enempää.

Polttarit pidettiin 20.07.2002. Mentiin ukkojen kanssa aamulla 0700 herättämään polttarisankaria. Oven tuli aukaisemaan meille tulevan morsiamen veli, joka myös osallistui aktiivisesti muuhunkin päivän toimintaan. Hiippailtiin huoneeseen jossa pahaa aavistamaton äiä nukkui. Bestmän olisi halunnut että herätetään se nenää kutittamalla. Mulla oli mielessä että pannaan jätkä rautoihin, kuulosuojaimet päähän ja huppu silmille. Tuli sitten tehtyä sellanen välimallin herätys: mä pidin sen käsistä kiinni ja toisella kädellä tukin sen suun. Muut äiät kuvaili videokameralla. Rupes hiukan naurattamaan kun sankarillamme silmät lähes pullahtivat kuopistaan pihalle ja poika mumisi ihan paniikissa. Koitti se nousta ylöskin mutta ei onnistunut. Sitten tuli bestmäniltä määräys laskea äiä pesemään hampaat ja kuselle. Se sai laittaa vielä kalsaritkin jalkaansa. Mä olisin toivonut hiukan rankempaa käsittelyä, kyllä aikuinen mies jaksaa muutaman tunnin kusta pidätellä.

Laitettiin sitten jätkälle vähän vaatteita päälle, kädet rautoihin, kuulonsuojaimet korville ja makuupussin suojapussi päähän. Jätettiin siihen pussiin sellainen rako että se pystyy hengittämään. Sitten kiikutettiin äiä auton takakonttiin ja ajeltiin ympäri kaupunkia. Loppujen lopuksi saavuttiin lentokentälle. Mieheltä raudat, kuulonsuojaimet ja pussi päästä pois ja koneeseen istumaan.



Koneeseen mahtui kolme lentäjän lisäksi istumaan ja mä painuin siihen ensimmäiseen porukkaan. Kun kerettiin ottamaan korkeutta muutama kymmenen metriä niin kuulokkeista kuului "Voi saatana!" - polttarisankarihan se siinä kirosi, oli avannut vahingossa oven. Ovi saatiin kuitenkin kiinni ja siitä selvittiin hengissä. Kysyttiin lentäjältä mikä on kaikkein vaikeinta lentämisessä. Se sanoi että laskeutuminen. Kylläpä helpotti. Kentälle laskeuduttiin pienessä sivutuulessa ja vieläpä ihan nätisti.

Lentelyn jälkeen siirryttiin Luumäelle (infoa löytyy http://www.salpasafarit.fi). Siellä saatiin alle 2 Land Cruiseria joilla lähdettiin ajelemaan kirjaimellisesti keskelle-ei-mitään. Vähän pohjapanssarit kolisi ja jotain johtoja alkoi roikkumaan, joten ei mitään vakavampaa.



Lantikka-ajelun jälkeen mentiin Lusikkavuorelle, josta tultiin naruilla alas 17 metristä. Mä kävin roikkumassa 2 kertaa, muut tuli vaan sen yhden kerran alas. Paikalle ajeli katselemaan saakelisti porukkaa vanhoilla venäläisillä moottoripyörillä. Kuvassa itse polttarisankari narun jatkeena.



Köysilaskeutumisen jälkeen mentiin paikalliselle biitsille. Ohjelmassa oli "donitsi": 200hp moottori veneen perässä, veneestä naru "donitsiin" johon mahtui 2 ukkoa kerrallaan istumaan. Sitten vaan urku auki ja koitettiin pysyä kyydissä. Mä olin donitsissa tulevan vaimon velipojan kanssa ja saatiin ilmeisesti kaikista kovimmat kyydit. Jossain vaiheessa huomasin että istun yksin siinä kyydissä. Lensinkin melkein samantien sitten järveen ja imin vettä nenän kautta oikein huolella. Ei tuntunut kivalle, mutta kuitenkin nauratti aivan helvetisti. Mun lento oli kuulemma porukan tyylikkäin. Vittumaisinta touhussa oli se kun sinne veteen lenti, pelastusliivien naru nimittäin imeytyi aika tiukasti persvakoon. Saatanan hauskaa oli ja suuremmilta vammoilta säästyttiin. Vasemmalla donitsi ja oikealla vammat. Kyllä se vesi vaan on aika kovaa.



Seuraavaksi siirryttiin saunomaan läheisen motellin rantasaunalle. Siellä meitä oli vastassa joku kiinalainen heppu joka puhui hoono soomi. Oltiin varattu sauna nro 3, jota se ei tietenkään saanut auki. Mentiin sitten saunaan nro 1, joka oli kylmä. Jouduttiin 15min odottamaan sen lämpenemistä ja vittuiltiin kiinalaiselle.

Kun oltiin lähdössä pois saunalta, polttarisankari huomasi vaatteidensa mystisesti kadonneen. Se meinas lähteä hakemaan niitä siltä kiinalaiselta. Saatiin kuitenkin suostuteltua sankarimme pukeutumaan pelkkiin kenkiin ja kahteen pieneen pyyhkeeseen (alunperin pyyhkeitä piti olla vain yksi, mutta bestmän alkoi taas pelkäämään jotain). Sitten autolla ajamaan kohti kaupunkia. Matkalla alkoi tietenkin kusettamaan niin pirusti että jouduttiin pysähtymään. Kun polttarisankari oli itse kusella, me muut hypättiin autoon ja sanottiin että tulee seuraavalle bussipysäkille (matkaa oli ehkä kilometri). Ohiajavissa autoissa oli kuulemma naurettu jonkin verran, kun pyyhkeet oli heilunu tuulessa. Huomatkaa toisessa kuvassa olevat kaksi miestä nauramassa Tarzanille.



Kun tämä sankarimme vihdoin pääsi pysäkille asti me käskettiin sen odottaa vielä bussia, joka tulisi kohta. Sitten ajettiin autolla pieni lenkki ja mentiin tien toiselle puolelle piiloon. Hauskaa oli, viuhahtaja pääsi "katiskaan".



Tämä oli tietenkin tilauskeikka ja me käytiin hakemassa jätkä poliisilaitoikselta pois. Oli kuulemma alkanut pulssi nousta kun oli huomannut kaukaa lähestyvän poliisiauton. Jos olisi ollut kovemmassa kännissä olis kuulemma lähtenyt juoksemaan karkuun. Poliisit sano että olis niillä ollut koira-auto siinä ihan lähellä, että kiinni olis kuitenkin jäänyt.

Kiiteltiin poliiseja ja siirryttiin ravintolaan syömään. Sankari itse sai tietysti eteensä maksalaatikkoa kun muut syötiin pihvejä. Silminnähden sitä vitutti. Kun se oli jonkin verran sitä syönyt niin sen eteen kiikutettiin pääruoka - kunnon lihavarras.

Ruokailun jälkeen alettiin siirtymään satamaan päin ottamaan pussikaljaa. Laitettiin samalla sankarille rannekoru (käsiraudat) toiseen käteen roikkumaan loppuillaksi. Lukemistakin piti saada joten laitettiin se ostamaan uusin Jallu. Satamassa mentiin terassille ja raudoitettiin sankari puistonpenkkiin. Ei se kerennyt siinä istumaan kuin puolisen minuuttia, kun bestmän jo päästi sen vapaaksi. Enhän mä kerennyt edes kunnolla vittuilla sille sieltä terassilta. Tässä vaiheessa alkoi ahistamaan jo muitakin kuin minua. Juotiin pari kaljaa ja lähdettiin kaupunkiin päin. Matkalla huomasin siinä satamassa teatterilavan, jossa jollekin muijalle pidettiin polttareita. Niillä oli joku ghettoblasteri mukana mistä soi jatkuvalla syötöllä "ruudun takaa" -biisi. Kävin keskustelemassa siinä hetken ja sitten laitettiinkin toinen puoli raudoista sen toisen polttarisankatin ranteeseen ja eikun valssaamaan. Se nainen ei oikein tykännyt kun meidän sankarimme luki siinä samalla sitä Jallua.

Tämän jälkeen bestmän halusi että otetaan raudat kokonaan pois ja pakkohan ne sitten oli ottaa. Koitettiin kaupungissa vielä saada sitä nolattua jotenkin mutta vituikshan se meni. Painuin sitten kotiin jo aikaisessa vaiheessa, kun piti seuraavana päivänä töihinkin mennä, tosin vasta illalla. Aamulla oli perse kipeenä - ihan vaan sen donitsitouhun takia. Kaikki kuvat ei onnistunu, kiitos sekundakameran. Koitan saada muilta ukoilta parempia kuvia kunhan kehittelevät filminsä.



---------------------
Nemo ante mortem beatus.

-tuska

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 09:43 (GMT +2).