Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2007, 20:48
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

12H-T perusremppa ja hihnapyörän irroitus


Olen tekemässä perusremppaa tollaselle -87 HJ61 turpokoneelle. Kone tulee valmistuttuaan -82 HJ60:n keulalle.
Kaikenlainen tieto ko konversiosta kiinnostaa, esim kuinka kaapelit menee? Myös kuvat HJ61 alipaineletkusta kiinnostaa, koska mulla oli lukuisia, jotka eivät johtaneet minnekään.

Kuinka irroitan kampuran hihnapyörät?? Siinä on se 5-kulmainen pultti. Tartteeko se irroittaa, vai se isompi 6-kulmainen pultti siitä takaa? Pitäisi saada se alipainekoppa(? vai mikä se on) siitä takaa irti. Sen takanahan luuraa vissiin jakopään rattaat ja niiden takana öljypumppu, mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Mulla ei ole moottori pukissa kiinni, kun en tiedä, voiko tuota esim pilteeman pukkiin laittaa?

Tässä kuva koneesta nipussa. Painoi muuten peräkärry jouset aika hyvin pohjaan...


HJ 60 -82



Edited by - osilpi on 21/04/2007 22:01:37

Edited by - osilpi on 23/04/2007 21:17:20

__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.04.2007, 17:21
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Manuaalin mukaan 2H ja 12H-T molenmmissa 46 mm hylsyllä.

Mulla oli 2H tarvikeliikkeen biltemaa vastaavassa moottoripukissa, ilman laturia ja imu- /pakosarjoja. Olihan se hieman notkollaan, mutta kesti kyllä.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.04.2007, 20:17
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Ostin 46mm voimahylsyn, mutta eihän se sinne sopinut. Pitäisi olla joku erityisen ohutseinämäinen hylsy, jotta se mahtuisi pyörimään. Pitää varmaa Toiota-liikkeestä käydä kyselemässä, saisiko hylsyä lainaa / ostaa. Tuskimpa osaavat auttaa...

Voiskohan tuohon kuvitella hitsaavansa ihan tavallisen esim 17mm kannalla olevan mutterin ja vääntää siitä?

HJ 60 -82
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.04.2007, 21:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Miks se pitää mennä aukomaan? Onko jotain oikeata vikaa?

_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2007, 19:49
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Se pultti pitää saada pois, jotta saa kampuran hihnapyörän pois. Se taas on aika surkeassa kunnossa (pitää ainakin hio ja maalata, jos ei sitten uusia kokonaan). Hihnapyörä on irroitettava, jotta saa sen takana olevan kopan irti. Sitten paljastuu jakopää, josta tottakai mitataan välykset. Samoin öljypumpusta pitää mitata välykset.

Ruiskupumppuakaan ei vissiin saa irti, ennen kuin se koppa on auki.
Tarkoitus on tehdä ihan täysremppa.

Tässä kuva venttiileistä:


Ilmeisesti osa on käynyt kuumana? Muuten näyttivät ihan hyviltä kaikki, mutta muutamassa se seetipinta on hieman ruvella. Saas nähdä, saako kuntoon hiomalla. Kaveri ehdotti, että vetää venttiilin paikalleen, hienointa hiomatahnaa väliin ja venttiili akkuporaan kiinni. Sitten vaan hiotaan. Voishan tuota kokeilla. Ei siinä mitään ainakaan menetä.

Samoin venttiilinohjurit on kaikki ihan sohloja (olettaen, että venttiilinvarret eivät ole kuluneet liikaa; ei ollut tarkkaa mittaa).

Turbo on sohlo. Pitkittäisvälystä ei ole, mutta poikittain ihan selvä välys. Samoin imupuolen siivet saaneet kipeää.
Minneköhän tuon CT26:n veisi... Mikäs se olisi pk-seudulla ammattitaitoinen paja?

HJ 60 -82

Edited by - osilpi on 24/04/2007 20:50:55

Edited by - osilpi on 24/04/2007 20:52:19
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2007, 06:25
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Poikittaisvälystä saa olla, akselihan kelluu öljyn varassa pyöriessään. Ei liikaa tietenkään, mutta jos pitkittäistä välystä ei löydy (joka kannattaa kokeilla kahdella kädellä, kummastakin päästä sormet vaan sisään) ei se välttämättä ole "sohlo". Reilun millin voinee akselin pää heilua ilman että se on mitenkään vakavaa.

Öljyä on varmaan jonkun verran, koska huohotin menee imupuolelle eikä mahdollista tiivistevuotoa täten helposti havaitse.

Katso vielä siipien kunto, ei saisi puuttua paloja, olla siipien pinnassa rokonarpea tai turhan tylsäksi menneitä teriä.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2007, 16:09
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Laittelehan sitten mahdottomasti tietoa konerempan etenemisestä. Mullakin on nimittäin tallin nurkkaan kaikessa hiljaisuudessa mönkinyt tuollainen 12H-T -mylly. Pitäis alkaa itsekin tekemään sellaista "kerrallakuntoonkokopaska" -remppaa. Eli männät, putket(?), turbo, sunmuut uusiksi..

Meinaatko uusia mäntiä tai männänrenkaita?

Joku vaan pelotteli, että pelkkää männänrengasremppaa ei kannata 12H-Then tehdä, vaan kannattaa ehdottomasti vaihtaa männät myös. Jos jostain haalaat tarvike-/ alkuperäisiä mäntiä, niin laittele hintatietoja kans.

Hienoa, että jotkut jaksavat rakennella. Mulla laiskottaa just nyt ja yks HJn syyläri pitäis korjata... Prkle.


*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.

www.nalle-offroad.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2007, 21:01
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Oisko sitten niin, että männänrenkaiden ja koko mäntien hintaero olisi niin pieni??? En tiedä, kun on hintakyselyt vieläkin Jalosella vetämässä.

Mulla näytti sylinterit varsin hyvältä, ei pienintäkään pykälää. Hoonausjäljetkin näkyy ihan hyvin. Eli ei ruveta porailemaan.

Tosiaan itsekin kaipaisin neuvoja, saako tuohon mitään osia tarvikkeena (muuta kuin sen tiivistesarjan erikoistilauksena) ja kuka niitä myy? Imuventtiileitäkään ei sitten tarvikkeena enää kait saa.



HJ 60 -82
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.04.2007, 04:53
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Männänrengasurat kuluu / männät venyy urien kohdalta, kuulemma.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.05.2007, 22:41
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Tässä päivitystä:

Nokka-akselissa hieman jälkiä. Ajattelin säästösyistä laittaa saman nokan, koska uusi maksaa tuhottomasti.


Tässä erikoistyökalut. Ulosvetäjällä vedetään kampuran ajoitushammasratas pois (yksi ulosvetäjä hajosi siinä, ja oli TODELLA tiukassa). Tuolla lastalla irroitetaan öljypohja ja stressilevy.


Kampuran laakerit olivat saaneet kipeää. Kaikki oli tämän näköisiä:


Myös nokan laakereissa vastaavia jälkiä. Kiertokankien laakerit sitä vastoin pinnaltaan hyvät. Eli uusin kuitenkin nuo kaikki.

Tässä ykkössylinterin mäntä:

Ylin männänrengas oli katkipoikki ja tehnyt männänrengasurastakin mielenkiintoisen. Sopivasti oli myös tehnyt sylinteriin kivat jäljet:


Muut männätkin olivat tätä luokkaa:

Eli ylimpään rengasuraan menisi vaikka kaksi rengasta päällekkäin.

Vaihtolistalle menee siis kaikki männät myös. Ilmeisesti vakiokokoa kuitenkin, koska ylikokomännät maksaa aivan älyttömästi. Puhaltaa sitten ohi mitä puhaltaa... täytyy kyllä vielä kysäistä koneistamon mielipidettä (ja minnekä tuon nyt pk-seudulla sitten veisi?).


Hintoja Auto-Jaloselta Espoosta

männät: vakio 246,00€/kpl Belgiasta (renkaat lisäksi 483,00e/srj korso), 0,50 ylikoko 563,00€/kpl Japaniasta

lohko: 5790,00€

nokka-akseli: 689,00€

kiertokangen laakerit: std 34,00€/kpl riippuu sovitteesta mitä löytyy maasta, ylikoot 0,25 välein 245,00€/srj. belgiasta tai japanista

nokka-akselin laakerit: std belgiasta, 0,25 japanista 83,00€-98,50€

kampiakselin laakerit: std riippuu sovitteesta 29,60€/kpl, ylikoot 0,25 välein 210,00€ 0,25 belgiasta muut japanista

kampiakselin päittäisvälilevyt: std 53,00€ belgiasta 0,125 ja 0,25 japanista 64,00€

venttiilinnostajat: 21,00€/kpl belgiasta

kampiakselilla olevat kiilat, jotka pitävät esim ajoitusratasta kohdallaan: 2,50E/kpl korso

suuttimet: 150e/kpl

tiivistesrj täydellinen: vajaa 500e

Että silleen... jos edes jotain noista saa tarvikkeena, niin mulle viestiä mielellään... kiitos!


HJ 60 -82
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.05.2007, 22:52
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

OOtko slck:n forumia katellu?
Siellä oli joku aika sitten keskustelua osien tilaamisesta australiasta.
Ainakin männistä ja laakereista.....

------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän

HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.05.2007, 19:49
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

No per... Kiitoksia linkistä!! Jos tollasen saa vaikka 1500e kuluineen, niin sehän on suorastaan edullinen. Vielä kun ylikokomännät saisi.

Nyt pitääkin tutkia, saisko jostain tuolta koko paketin. En vaan koskaan ole ebaysta mitään tilaillut.

HJ 60 -82
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.05.2007, 08:33
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Paljonkos tuolla on ajeltu, kun omalla 415 tkm avattuna ei mitään vikaa sisäkaluista löytynyt.


Toyota-laatuun voit luottaa... ja paskat...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.05.2007, 08:47
mehtasika mehtasika ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.07
Sijainti: Koillis-Sawon kristallimetsä
Viestit: 92
Perusasetus

Minä käytin puolenkymmentävuotta ja 160000 km sitten kuusykkösen koneen auki. Männät oli likipitäen saman näköiset kun noissa kuvissa, uudet männät renkaineen olis maksanu silloin muistaakseni 1500€/sarja. Hinta tuntui niin kovalta koyhastä miehestä etten raaskinu ostaa.
Paikallinen koneistaja ajoi sorvilla männänrenkaitten urat suoraksi vanhoista mannistä , kevyt hoonaus pyttyihin ja kone rengastettiin muistaakseni 240 mersun renkailla. Samaan syssyyn venttiili remontti, kk-laakerit ja turbon huolto.
Remontille tais jäädä hintaa kaikkine töine ja tarpeineen houmattavati vähemmän kuin mitä pelkät männät olis maksanu.

Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.05.2007, 08:49
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Jos tollasen saa vaikka 1500e kuluineen, niin sehän on suorastaan edullinen.
Australian dollari on niin halpa, että tuo maksaa Suomeen tuotunua jotain 1100e sis. 100e rahtia ja sille+tuotteelle tulli sekä alv.

(0.615 x 1275 AU$ + 100e) x 1.04 x 1.22 = 1122e , eikä kauas heitä.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.05.2007, 22:28
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Juu kunhan vaan vastaisivat mun mailiin siellä Ausseissa...

Ostin tuon "ehjänä ja täysin toimivana", myyjän mukaan reilut 500tkm ajossa (josta suurin osa hänellä ja "hyvillä öljyillä"). Kyllä varmaankin on jo käydessä kuullut, ettei kaikki ole kohdallaan, mutta eipä ollut koekäyttömahdollisuutta. Myyjän mukaan kori mätäni alta pois ja myi siksi...

HJ 60 -82
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.05.2007, 23:41
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:

Ostin tuon "ehjänä ja täysin toimivana", myyjän mukaan reilut 500tkm ajossa (josta suurin osa hänellä ja "hyvillä öljyillä"). Kyllä varmaankin on jo käydessä kuullut, ettei kaikki ole kohdallaan, mutta eipä ollut koekäyttömahdollisuutta. Myyjän mukaan kori mätäni alta pois ja myi siksi...
http://forum.slck.net/moottoriturvat...pic.php?t=3915
Jos tuosta koneesta on kysymys niin myyjä kyllä sanoi, että pannu savuuttaa jne jne, eikä alkuunkaan meinannut että on täysin toimiva tai muutenkaan hyvä kun itse soittelin sitä. Samaan aikaan oli muitaki koneita tyrkyllä ja soppeli löyty vaikka vähän kalliimpi. Jos maksat 800e hjturbo koneesta, niin välttämättä kaikki ei ole silloin OK!



Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 17.05.2007, 11:23
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Nyybinä voisi jättää kommentoimatta.

Hintaa oli 1000e, ja koneen sanottiin olevan ok kunnossa, mutta kori mätäni alta. PISTE. Tottakai 500tkm ajettu kone ei ole uusi, mutta tämä kone on varmasti huohottanut sen verta reilusti, että sen on huomannut vaativan varsin perusteellista remonttia.

Jos nyybillä on eriäviä mielipiteitä, voi ne säilyttää omana tietonaan. Tässähän ei ole tiettyyn myyjään kohdistettu mitään negatiivista eikä tulla missään foorumeilla kohdistamaan.

Jos vaikka ihan keskitytään siihen koneen remontoimiseen ja osien saamiseen

HJ 60 -82

Edited by - osilpi on 17/05/2007 12:31:04
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 17.05.2007, 12:28
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Sain Australiasta vastauksen kysymykseeni:

""""
G'day Ossi,
yes we can help you with all the above,
we have pistons in .5mm and 1.00mm oversize and a full range of undersize bearings so just need to know what sizes you need.
the gasket set has turbo mounting gaskets but not 100% sure on the seals- their is a large pack in the kit with heaps of o-rings and seals but i do not have a breakdown of what each one is but presume it has what you need.
our diesel engine kits we only send via tnt air international courier and are fully insured with web tracking,
delivery time is normally 5-10 working days and we need approx 2-3 days to put the kit together for you depending on sizes needed.
so we can supply:
1 X ENGINE REBUILD KIT
12 X VALVE GUIDES
6 X STELLITE EXHAUST VALVES
6 X INLET VALVES
12 X LIFTERS
1 X BRAND NEW CAMSHAFT
all the above including delivery is $2500.00aus.
we can supply a 2nd hand re-ground cam instead of a new one and this would be $2100.00aus.
just let me know if you need to order,
regards neil lowerson
ROODOGS 4WD SPARES


Engine rebuild kit=
6 X PISTONS, 1 X MAIN BEARING SET,1 X THRUST BEARING SET,1 X CONROD BEARING SET,1 X FULL GASKET & SEAL SET,6 X PIN BUSHES,1 X SET RINGS,1 X CAM BEARING SET,1 X TUBE 02 SAFE SEALANT,1 X BONUS FITMENT PACK,1 X SPEC SHEET

"""""

Ja pelkkä engine rebuild kit siis joku 1600aussia toimitettuna.

karkeat hinnat forexin mukaan:
2500AUS = 1600€
2100AUS = 1300€
1600AUS = 1000€

Ei kyllä paha ollenkaan... Voisi melkein ottaa tuon kaikista laajimman setin (tai sitten korjatulla nokalla), kohan koneistamo ensin sanoo mielipiteensä lohkosta ja kannesta (eli onko halkeamia ja mikä ylikoko pitäisi männillä olla).

Mielipiteitä??? Puuttuuko jotain, mitä pitäisi olla?

HJ 60 -82
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 24.05.2007, 19:59
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Nyt on paketti tilattu Australiasta. Hintaa jäi 1785.96 AUD = tilauspäivän kurssilla vajaa 1200€ + tulli 6% + alv 22% = alta 1500€ kokonaisuudessaan. Samalla rahalla saisi Autojaloselta 2 ylikoko mäntää...

Paketti sisältää:
1 x engine rebuild kit (0,50 männät, kaikki laakerit STD-kokoa)
12 x valve guides
12 x lifters
12 x inner valve springs
12 x outer valve springs
1 x expansion plug kit (vesiproppusarja, joita ei Suomesta löydy mistään)
1 x clutch master cylinder
1 x clutch slave cylinder
1 x hj60:n kaasuvaijerin

total price including delivery will be $1785.96 aus.

Toyota CT26 turboja saa tehdasuutena hintaan 3900 AUD, joka puolestaan on vielä enemmän kuin Autojalosen ryöstöhinta.

Lohko on GT-Motorilla Helsingissä. Mittasivat siellä, että kaikki laakerit käy vakiokokoa; kaulat kiillotetaan kevyesti. Samoin nokka kiillotetaan, eikä ne kuvien kraaterit kuulemma haittaa mitään. Ja sylinterit tosiaan 0,50mm ylikokoon.
Venttiileille ei tarvitsekaan tehdä mitään, vaikka olin jo uusia tilailemassa. Kaikki pako-ohjurit väljät, mutta uusitaan myös imupuoli samalla.

HJ 60 -82
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 25.06.2007, 20:47
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Homma on edistynyt ja kulut kasvaa koko ajan...

Australian paketti tuli neljässä päivässä Suomeen ja tullaus sähköpostilla, jonka jälkeen kotiinkuljetus /DHL.

Koneistamon piti antaa ensin kustannusarvio, mutta eikös ne mennyt tekemään kaikki koneistukset valmiiksi. Hinta nimittäin on aika kova.

kulut:

-vanha kone 1000e
-remonttiosat 1500e
-suuttimet ehkä 200e
-turbo 750e (tehdaskunnostettu isompi CT26 / Proturbo)
-koneistuskulut 1300e

nokan ja kampuran hionta, venaohjurien asennus, venojen läppäys, nokkalaakerien asennus, lohkon ja kannen tasohionta, vauhtipyörän tasohionta, männäntappien asennus, lohkon poraus ylikokoon

-ruiskupumppu vähintään 450e (Diesel-Laite Sorvali Espoo: sis tiivisteet, laakerit, säätö)
Ahdonalaista syöttöä lisätään n 10 %, joka kuulemma riittää (tehotavoite voisi olla jossain vaiheessa 180hv).
Paineventtiilit olisivat olleet 300e lisää, mutta en vaihdata vielä, jos ei ole välttämätöntä.


lisäksi jossain vaiheessa (jää kyllä tällä erää tekemättä):
-välijäähdytin+putket 300-500e


Onko kellään HJ60 vs HJ61 vastaavuustodistusta Tojotalta? Tarvitsisi katsastusta varten.

HJ 60 -82
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 25.06.2007, 21:38
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

paljonkas puoli moottori maksaa hoojiihin toyotalla kun hdj:hin se on "vaan"3500e??

Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 25.06.2007, 22:22
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Lohko 5790e ilman sisuskaluja, "saa ehkä". Autojalonen Espoo.

HJ 60 -82
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 25.06.2007, 22:23
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

Kunnet muuten laittanut 2h:n kantta tohon ? vai nautitko jotenkin messevästä alaväännön puutteesta? =)

-
Luigi
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 16.08.2007, 22:15
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Nyt alkaa olemaan valmista. Lohko on maalattu Mipan lämpömaalilla. Saa nähdä miten kestää, mutta ei kuivu kokonaan ennen kuin kuumenee kunnolla -> kaikki irtoroska jää nyt koneeseen kiinni...


Suuttimet ja kaikki letkut puuttuu.


Pakosarja jäi maalaamatta, kun ei ole hiekkapuhallusvehkeitä.


Letkulämmittimeen sai Defalta tuommoisen adapterisarjan tuon lämpö-alipaineliittimen juureen. Maksoi 15e. Tuo liitin piti korjata liimalla, koska ei ehjää käytettyä löytynyt ja uusi maksaa liikaa. Toivottavasti toimii. Jotakin alipainetta tuo säätelee jäähdytysnesteen lämpötilan mukaan, muttei ole vielä selvinnyt mitä.


Pumppu tuli Diesel-Laitteelta Espoon Järvenperästä. Hintaa tuli 570e sisältäen kaikki tiivisteet, laakerit, säädöt ja puhdistukset. Työkuluja tuosta oli 450e... Päivän työ kuulemma.


Kyselin pumppukaverilta säädöistä ja "katsastusropaamisesta". Kuvan mukaisesti kertoi, että noista voi jokamies säätää ahdonalaista syöttöä ja perussyöttöä. Kannattaa pyörittää vain 1/4 kierros kerrallaan. Kierroksia neuvoi rajoittamaan mekaanisesta ruuvista.

Suuttimet teki kaverin kaveri hiomalla niissä jo aiemmin olleita 2H (huom!) koneen suuttimen kärkiä hieman. Pitäisi kuulemma toimia ihan ok, vaikkei 12H-T:hen olekaan tarkoitettu.



VINKKI: polttoainelinjan tiivisteet (kuparirenkaassa sisäpuolella kiinni kumireuna) voi korvata Toyota osien sijaan esim Hiflexistä löytyvillä vastaavilla tiivisteillä (hinta 2,5e/kpl vs 0,5e/kpl).

Edited by - osilpi on 16/08/2007 23:21:17
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pronssiholkin irroitus Tumppi Tekniikka & Jutustelu 5 23.04.2007 20:28
Hj/jakiksen irroitus.. Heikki L Tekniikka & Jutustelu 2 20.10.2005 20:05
Bj:n takavetarin irroitus jansku Tekniikka & Jutustelu 2 11.04.2005 18:39
Lasien irroitus? jambo72 Tekniikka & Jutustelu 1 21.11.2004 11:28
Tulppien irroitus? Paavo Tekniikka & Jutustelu 8 06.09.2004 21:01


Sivu luotu: 22:24 (GMT +2).