|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Suzuki korotussarja kysymysKaveri tuossa tilasi Jeeppiisä reilummin osaa tuolta 4wd.com:sta ja hetken mielijohteesta laitoin tuollaisen samurain korotussarjan mukaan: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?pid=493209 Tarve on ollu löytää hieman korottavat jouset SJ410:iin. Tuo setti nyt oli houkuttelevan hintainen ja tulee vielä pamput mukaan. Kysymys kuitenkin heräs että voiko noita U-pultteja yms. muuta hilpettä saada sopimaan 410:n akseleille. Eteen nyt ei taida ainakaan sopia suoraan, mutta mitenkäs on taka-akselin laita? Entä tuo "pitman arm", onko bolt-on ja edes fiksu ratkaisu ohjauksen korjaukseen? Pitäisikö mielummin hankkia joku Z-tanko, tms...? Tuo 4" kuulostaa aika paljolta pelkillä jousilla? Mitkä noi kaks neliölätkää on tuossa kuvassa? Onko uudet alalaput jompaan kumpaan päähän? U-pultin reikiä ei tosin näy, pitääköhän nakertaa ite?
|
#2
|
|||
|
|||
Lainaus:
---------------------------------------------------- Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa. ---- www.students.tut.fi/~koivune3/index.html |
#3
|
|||
|
|||
Tuossa läjässä on hilppeet myös kallistuksenvakaajan laskemiseen.
U-pultit ei käy kymppiin, kympin akseliputki ~60mm, samuraissa 65mm. Tarjotaan alustavasti kynppi pitmannista jos ei kelpaa |
#4
|
||||
|
||||
Jep tuo kuva voi olla joku yleiskuva, kun siitä puuttuu muutenkin osa rojuista. Takaiskareissa on tosiaan lenkit molemmissa päissä.
Huomasin kun selailin muita vaihtoehtoja niin tuossa offroadtarvikkeen Dobinson sarjassa käytetään samoja U-pultteja takana kaikissa malleissa, kun edessä on 410:ssä erimallit: http://www.offroadtarvike.fi/kuvat/dobinsons/suz-51.jpg Voisi ehkä olettaa että takapultit kävis?! Rak: Ilmeisesti pitmanilla tekee siis jotain kun kerran kiinnostusta löytyy . Pitää varmaan kokeilla miten se käyttäytyy... |
#5
|
||||
|
||||
Olenko jotenkin tyhmä kun ei silmään osu Drop Pitman Arm tuosta kuvasta. Listan mukaan kuuluu sarjaan. Eiköhän se ole samanlainen kempura kun vaikkapa Calmini:n vastaavassa sarjassa, eli bolt-on. Mielestäni on todella hyvä ratkaisu ohjauksen muuttamiseen. Nuo jouset ei kuvassa näytä kovin käppyröiltä ollakseen 4" korottavat.
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
Kympin u-pultit ovat muistaakseni 10mm ja ainakin samuraissa 12mm, saa kai ne käymään kun uskoo asiaansa
Eikä se extra paksuus haittaa, kympin originaaleja ei oikeen uskaltanut kiristää loppuun asti. Auttaa tuo pitman bump steer:in poistossa vähentäen ohjausvarren kulmaa, parempi vaihtoehto olisi vain jonkun sortin highsteer. Kertoo ken tietää onko 410/413/samurai(/vitara) simpukan booreissa eroa? |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki sj/samurai kysymys | Sände | Chit-Chat | 9 | 22.02.2008 21:41 |
M: 2kpl Suzuki Samurai korotussarja (myyty!) | MrShit | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 23.05.2007 09:47 |
Suzuki sj 413 spoa kysymys ? | sako | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 15.12.2006 08:56 |
Suzuki Vitaran vetoakselin irroitus kysymys | Hessu_Hopo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.03.2006 19:56 |
Kysymys suzuki tietäjille. | Tomppa82 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.09.2005 21:39 |