|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Rockyn turbotusNyt kun kiinnostaa tuo auton turbottaminen, niin onko kellään tiedossa Joensuu-Kuopio tietämillä paikkaa josta saisi autolle tehoista todistukset konttoria varten. Ja mitä ovat arviot noin näppituntumalla hintapolitiikasta.. Ilmeisesti tehot saa nousta 20 pros tehokkaimpaan vertailuautoon nähden ?? On näköjään Joensuussa kun osasi alkaa etsiä. Millaista turboa kannattaisi etsiä rokiin, tarkoitus pientä lisää saada maantielle ja matalat ahdot, että kone säästyy. Viisaammat puhuneet pajeron turboa vastaan, KKK kuulemma korjattavissa paremmin. Mikä turbo on 850 volvo 2,5tdi:ssä kun sitä tarjottiin, mutta ei tiennyt turbolle merkkiä.. Edited by - vesku.r on 07/06/2006 14:02:55
|
#2
|
||||
|
||||
|
#3
|
|||
|
|||
KKK K14 on dieseli kasiviiskymppisessä
|
#4
|
||||
|
||||
mitä ilmeisimmin tulossa juuri tuo. onko kellään mielipiteitä kestävyydestä tms..
|
#5
|
|||
|
|||
Turbojen kestävyys on ainoastaan käytöstä kiinni. Pikku jäähdytyskäyttö ajon jälkeen, niin kestää kaikki turbot piiiitkään.
|
#6
|
||||
|
||||
Ilmeisesti tuolla on kuitenkin kilometrejä paljon kun saattaa olla tutusta autosta.. täytyy jokatapauksessa käyttää tarkistettavana ennen ostoa, jottei saa skeidaa säkintäydeltä..
|
#7
|
|||
|
|||
Tarviiko tuollaisia turboja mihinkään leimaa vanhassa maasturissa, missä mallistoon on kuulunut turbo peli. Meinaan vaan että sen turbollisen pelin turbo ei lue kyllä yhtään missään, joten mistä ne myöhemmin tietää onko se turbo ollut siellä alunperin vai ei?
-- Ensi kesän hittituote on oma rakentelu projekti -- Nerd-O |
#8
|
|||
|
|||
Kyllä jokaisen tähän astisen turbo auton rekisteri otteesta on se merkintä löytyny ainaki mun kohdalla... ja sehän merkataan yleensä tehon kohdalle kirjaimella a eli ahdettu... korjatkaa jos olen väärässä...
|
#9
|
||||
|
||||
Konttorilla tuli kuin apteekin hyllyltä:vastaavuudet jousituksen-,jarrujen- ja akseliston osalta, sekä tehomittaus. jos vaihdetaan koko moottori ei tehomittausta tarvitse vaan kyseisen moottorin valmistetiedot. moottorin vaihdossa saa muuttua paino vain 10%. tuosta en tiedä mihin vuoteen asti saa turbottaa ilman todistusta saastenormeista (??). Nämä tiedot valtion konttorilta..
Unohtui, että tehot saa kasvaa 20% tehokkaimpaan verrokkikoneeseen nähden, joka rokissa ilmeisesti turbo intercooler. Edited by - vesku.r on 08/06/2006 07:40:12 |
#10
|
||||
|
||||
Mitenkä tuon kkk k14 koko menee ajatellen litroja, kun taitaa olla 1,6d alkaen. toimiiko 2,8 koneessa.
|
#11
|
|||
|
|||
Mahtaako tuossa olla mitään eroa jousitusten yms osalta..
Ainakaan ei tule juuri eroja mieleen kun muistelee appiukon vehjettä omaani.. (appiukolla oli turbo ja mulla ei ole...) Ja moottori taitaa olla täsmälleen sama... Näin ainakin muistelisin... -Pitää kysyä vaimolta..- |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
____________________________ VAZ 2121 Niva SORONÓ Off-Road Team #1 Mansen Maasturi Club toveriniva@kotikone.fi |
#13
|
||||
|
||||
Joku muisteli (olisko ollu konttorilla tahi muussa keskustelussa pari vuotta sitten) et diisseliin olis tullu vasta -92. tällä oletuksella nyt ollu liikkeellä..
|
#14
|
||||
|
||||
Minkä kokoinen kiulu Rockyssa on?
Antas vähän osviittaa. Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen. WIRMA Montenegros#10 |
#15
|
||||
|
||||
litroja huimat 2,8. ilmeisesti tuo ahdin riittää tehojen osalta liiankin hyvin. liekkö varaosia olemassa jos kunnostustarvetta..
|
#16
|
||||
|
||||
Patrollissa oli Scwitcher S2B olikohan pakoaukko jotain 60 mm, toimi vallan hyvin, saattas toimia Rockysssakin mikäli enemmän tehoja havittelee.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen. WIRMA Montenegros#10 |
#17
|
||||
|
||||
Itseasiassa tehoja toiveissa vain hiukan ja kestävyyden toivotaan pysyvän hyvänä. Mitenkä ohivirtausventtilin ohjaus pitää tehdä tässä tapauksessa kun tuo kkk tulisi paikoilleen. tarkoitus siis pitää paineet maltillisina..
siis ajatus ei tullutesille: eli voiko miten laskea paineita jos liian kovat.. Edited by - vesku.r on 08/06/2006 15:42:05 |
#18
|
||||
|
||||
Pienillä syötöillä, voisin veikata ettei paineet ryntää juurikaan yli puolen kilon (jos edes sinnekään) ellet syöttöruuviin koske.
Alkuperäiset syötöt on niin onnettomat. Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen. WIRMA Montenegros#10 |
#19
|
|||
|
|||
Lainaus:
-- Ensi kesän hittituote on oma rakentelu projekti -- Nerd-O |
#20
|
||||
|
||||
Olen tarkistanut akesta + konttorilta mitä pitää tehdä tällaisessa tapauksessa. Parasta olisi jos olisi esim sellainen tdi kone rokista jonka voisi nostaa paikoilleen ja vanhoilla tiedoilla saisi siirrettyä. Nyt kysely vetämässä onko f70 tullut eu-alueelle turbona tai turbo intercoolerina jolloin niitä saisi käyttää verrokkina, kun aken mielestä 70 ja 75 eri mallisarjaa jolloin ei 75 käy vertailuun. jos lyhyitä ei turbona saa nostaa vain nykyisistä tehoista 20%. onhan sekin tietenkin jotain. Ja aken vastaus turbotukseen oli kannustava, ne vähäpäästöiset on ongelma ja kuulemma henkilöautoihin tullut 91-92 ja maastureihin 93. nämä tarkoittavat pakollisiksi tuloa, eli voi olla jo aiemmin. On ollut pakko kysellä tietoa ympäriinsä kun on aika olematon tieto/taito autonropauksessa, kun aloitti vasta näin "vanhana". Nyt se kkk on tuvassa ja pitää alkaa suunnitella mitä temppuja pitää tehdä että se sopii ja käy paikoilleen, kun tuo sielunelämä kyseisestä mutkasta on allekirjoittaneella hepreaa. Pääasia on kuitenkin uuden oppiminen ja hauskanpito. Ja tietenkin kun ei töissä uskalla kovin kiroilla niin näissä hommissa saa sit pihalla päästellä täysillä
|
#21
|
||||
|
||||
onko kellään tietoa miten tuon kkk:n mallin tunnistaa. on vain kkk leima ja sit pirusti numeroita. pakopuolella joku perhanan simo laittanu nimensä näkyviin eli epäily nettijussilla oli k14 mutta millä varmistaa, jotta tietää kysellä oikeella nimellä apuja jos ongelmaa tulee..
|
#22
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#23
|
||||
|
||||
minusta siinä lukee: 532410450176 tai 5324 10450/76 ja pakopuolella luki toisella puolella siis SIMO ja toisella HS 10 ja nuo hs on päällekkäin. olisko tuo yhdistelmä vai.. imupouli on kuluneenpi..
|
#24
|
|||
|
|||
Alkunumeroiden perusteella vaikuttas K24:lta, mutta ei nuilla numeroilla löydä mitään tietoja.
|
#25
|
||||
|
||||
juu, yritin kyllä googlettaa, mutta löytyi vaan laskuri pitää yrittää puhdistaa, mutta kyllä ne aika selvästi nuo olivat. google löyti sinun numeroilla sen puheena olleen turbon, mutta ei noista saa tekemälläkään niitä. eivät kyllä ole läheskään samanlainen sarja kuin sinun joten pitää vielä tarkistaa huomenna.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |