|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Toyota LC BJ75Vanha suola janottaa tais joku joskus sanoa. Onhan siitä aikaa kun on LC ollut tallissa ja nyt semmoinen tuli eteen sopivasti. Ei tosissaan ollut tilausta uudelle projektille, eikä semmoinen ollut mitenkään aktiivisessa haussa. Tämän myynti on harmittanut myynnistä lähtien vielä tähän päivään... Noh LC piti saada ja tämmöinen kaunotar sattui silmään Tampereen suunnalta. Aika kivan oloinen projekti ruosteet huomioon ottaen. Isoimmat näkyvät rapeat oli pelkääjän puolen kaaressa. Kotimatkalla siirtokilvillä olisi voinut kuvata vaikka useamman pepsodent mainoksen kun hymy oli niin herkässä. Alkuun BJ pääsi autokatokseen kun muuttokin oli vielä kesken. On se pitkä kun on tottunut noihin Willyksiin. Akseliväli aikalailla sama kun Willyksen kokonaispituus. No tallin lämpöön pääsi melkein hetimmiten kun pahin muuttorytistys oli tehty. Vaimolta tuli ukaasi, että Toyotaan ei kosketa ennen kuin hyllyt on kiinnitetty seiniin. Noh eipä varmaan noin nopeasti olisivatkaan menneet seinille ilman tuota ehtoa. Se on kiva kun on kaikki melkein pulteilla kiinni. Piilevinä rapeina olikin tuo akkunakehys mikä vaati karmista ja kehyksestä korjausta. Alareunan tein 3mm tavarasta melkein kokonaan uusiksi vaikka parilla paikallakin olisi selvinnyt. Pitäähän LC:ssä snorkkeli olla vaikka ei niin syvälle menisikään. Ilmanputsariin piti vatuloida tommoinen lähtö taaksepäin, että saa snorkkelin kiinni. Lavan kaaresta pala pois ja uutta peltiä tilalle. Ihan vähän joutui kyllä alumiinikitällä silottamaan kun muuten niin siistin oloinen, että olisi paistanut tuo kohta. Eihän nuo mukana tulleet 31" oikein autoa pukenut ja varsinkin kun laki sallii isommat niin rengaskaupoille mars. Eipä oikein olisi kantavuuskaan riittänyt 31" Matin mukaan. 35" mutikat uudella KM3 rakenteella siis kärryn kyytiin. Hyvin passaa omaan makuun. Penkit olivat molemmat vähän reunasta räjähtäneet. Väliaikaisratkaisuna tommoiset päälliset. Tuon kun pingoitti niin ihan ok istui jakkaraan. Katto kun oli kanssa pulteilla kiinni niin vanha viillelty kattoverhoilu mäkeen ja äänieristettä tilalle. Sitten vielä Eurokankaasta kankaat ja mustaa verhoilua tilalle. Ihan ok vaikka itse teinkin. Jalkatilatkin saivat saman kohtelun kun sielläkin peltitöiksi riitti imurointi. Jousien puolelle oli tarkoitus vaihtaa puslat, mutta menikin puslien lisäksi vaihtoon riiput ja tapit. Olivat ihan totaalisen jumissa ja tulikin tuo jumppa tarpeeseen. Hyvin jää tilaa jousituksen pohjatessa vielä 35":kin. Katsotaan mitä takana tapahtuu kun sinne pääsee. Takana vähän ahtaamman oloista. Lavalle oli tarkoitus jumpata kaaret telttaa varten ja sitten jotain kuljetuslaatikkoa mietinnässä. Reissuauto siis suunnitteilla. Vaikkei tämä varmaan yllä pillimehun mielestä kunnon Toyota statukseen nuoren iän ja vähäisten ruostekorjausten takia niin kivan oloinen vehje mitä ehtinyt yhdessä tallissa oleskella. Kolme Willystä ja yhden peräkärryn kun on rakennellut niin ihan kivaa vaihtelua. Toki piti heti hommata akkunatarraa. Jatketaan sitten kun hommat etenee rakentelun suhteen. Maalia saa päälle kun on alusta jumpattua kuntoon. Väriksi olisi näillä näkymin tulossa Gun metal harmaa...
|
#2
|
||||
|
||||
HIENO. tuolta tallista kyllä tulee aina hienoja.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#3
|
|||
|
|||
Hieno lavisprojekti!
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#4
|
|||
|
|||
Kiitoksia. Tämä tehdään nyt uudessa tallissa, toivotaan että laatu säilyy.
|
#6
|
|||
|
|||
Hieno peli . Onko tämä ollut joku kompressoriauto ? Näyttää tutun näköiseltä toi kierroslukumittari .
|
#7
|
|||
|
|||
Upee on
Ilmeiseti ollu kompura autona ku lavalla näkyis et on ollu reikä kompuran hihnapyöriä varten ja näkyy myös lavan tankin vanhat kiinnikkeet. Puuttuko sulta tästä 5 vaihde kans? Paikkasit jo tuon tuulilasin kehyksen mutta jos tarvetta uudelle niin suosittelen tätä: http://abmax.eu/land-cruiser-j7x/156...eld-frame.html Itse olen noita tilannut nyt kaksi kertaa ja hintaa rahteineen on ollu 305€ hyvin on sopinu ja tukevan oloiset vaikka ensimmäisen kohdalla itse epäröin että nää ois rimpulat. |
#8
|
||||
|
||||
Aa että. Iso peukku.
|
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
Juu kompura ollut lavalla joskus ja siitä nuo reijät lavassa. Nämä sai kivasti paikattua kun Matilla oli korjauspaloja tarjolla valmiilla pokkauksilla. 5 vaihdetta ei tosissaan laatikossa ole ja jakiksen perässä on ylimääräinen kardaanilähtö erillisellä kytkennällä. Tätä jo lähdinkin purkamaan kunnes totesin, että purkaminen tapahtuu jakiksen sisältä. Takaisin nippuun siis ja jääköön paikalleen. 5 vaihteen puute, 3B kone ja 35" kumit tuskin aiheuttaa ongelmia. Sen verran tuli tuossa hakumatkalla huomioitua, että ei pahasti ainakaan hyökkää kun kaasuun koskee. |
#11
|
|||
|
|||
No nytten sitten tiiän mihin se lavan korjouspala oli mennyt kun Matilta tuon upean yksilön kävin hakemassa
Mulla kans vanha kompura auto ja siinä myös tuo ylimääränen kardaanin lähtö joka mennyt kompuraan, hyvä tietää että ei saa purettua ulko kautta! Mikäs sulla on noitten vanteiden ET? |
#12
|
|||
|
|||
En tiedä onko sama systeemi kuin BJ 45 .
Siinä ainakin koko pääakseli on pitempi .Eli ei saa säsältä mitenkään purettu . |
#13
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
Hieno projekti taas kerran! Sulla näköjään kans sama vika kuin 99% J75:ssä, kun mittarit näyttää liian vähän.
Mahtuuko tuollasella lavamallilla ajamaan vajaa 190cm pitkä kuski? Viimeksi muokannut Hessu888 : 23.10.2019 05:43 |
#15
|
||||
|
||||
Aikanaan kun haettiin Juniorille käyttishiluxia, ei sekään tuntunut liikahtavan mihinkään, vaikka mittarissa oli tosi vähän kilometrejä (auto ostettiin 1. omistajalta). Eipäily vanhasta bensasta oli oikea, kun uudella syrjäytettiin vanha tavara, liikahti ihan eri malliin.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#16
|
||||
|
||||
Multa vois löytyy kytkinkoppa+kytkinakseli millä saa 5 lovisen b moottorin perään.
Hieno peli
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#17
|
|||
|
|||
Mulla ainaski 5v aski mun bj75 mut se 5 vaihde ”murikka” on otettu pois, 5 löytyy kepistä kans mut ei mee etiäppäin
|
#18
|
|||
|
|||
Jos kerta ollut kompura -auto, niin oiskos otettu 5.vaihde pois vaan käytöstä(tai sitten rikottu jo vitosen laakeri ja akselin laakeripinta), ettei joku vaan erehdy vitosella kompuraa pyörittämään? 4. vaihde on suora ja pääsee huomattavasti vähemmällä sillä vaihteella ja kestää varmasti paremmin. Vai millä vaihteella ylipäätään kompuraa on moisessa autossa suositeltu pyörittämään? EDIT: Tämäpä se selvittääkin, että miten laatikon kompurasovellus toteutettu: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=161267
Viimeksi muokannut PH75 : 13.11.2019 14:13 |
#19
|
|||
|
|||
Ei ole vitoselle tarvetta minun käytössä noilla kumeilla...
Paljon on tehty,mutta vähän on saatu näkyvää aikaan. Lavan päälle olisi tommoinen hökötys tarkoitus laittaa. Tuohon tulisi teltta päälle ja laatikostot alle. Materiaali on U-palkkia 40x40x3mm, jotain pikku kiinnityskiskoja vielä voi tulla lisärojuille. Autoa piti siirrellä ja tankki piti saada lavalta mäkeen. Tässä siis uusin tankki mikä käytössä. On niin somakin vielä tommoinen 5L jerry. Hitsailin 1/4 lähdöt niin sai karat kivasti kiinni. Ulos pitäisi päästä... Paineet kun laski 0,2bar niin mahtui ulos tallista. Saksanpoika toimitti tyyliin sopivat lattiamatot. Lava piti nostella mäkeen niin pääsee tarkastamaan ja maalaamaan rungon ja hytin. Ei mitään hölyttävää rungon osalta. Koukinkin pitäisi pysyä paikallaan. Vähän jää vielä korkealle kuula. Willyksestä oli 2" droppikoukku lainassa ja kuula jäi vielä 800mm korkeudelle. On se pentele kun alkoi ohjainiskari ahdistamaan... |
#20
|
|||
|
|||
Nyt tuli näkyvää kun pääsi ruiskulla suttaamaan.
Pohjiin tuttu epoksi, tämähän ei tätä välttämättä olisi vaatinut, mutta onpahan kiva yksivärinen pohja vedellä pintaa. Pintaan Gun metal grey ja osia pulttailtu kiinni. Sitten pääsisi seuraavaksi turaamaan lavaa ja auto itsessään menee ulos odottelemaan kopan ja lavan yhdistymisestä. |
#21
|
|||
|
|||
Tulee kyllä nätti
|
#22
|
||||
|
||||
komea. mitkä umpiot on sulla tuossa?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#23
|
||||
|
||||
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#24
|
||||
|
||||
Oikeanpuoleinen lediumpio sopii hyvin gunmetallin kans yhteen.
|
#25
|
|||
|
|||
Juu, toinen umpio vielä postin pakettikarusellissa...
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Toyota "sauna-Cruiser" Land Cruiser HJ60 / HJ61 osia | Jare | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 18 | 30.03.2020 09:35 |
Myyty Toyota Land Cruiser HJ-61 '86 | Luoppis | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 21.07.2015 15:50 |
Myyty Toyota Land Cruiser RJ 70 -89 | VirKo | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 13.09.2012 12:29 |
Ostettu Ostetaan Land Cruiser LJ70 tai BJ75 | jneva | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 22.05.2012 18:48 |
Myydään Toyota Land Cruiser HDJ 80 vm -91 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 17.11.2008 19:36 |