|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
12HT:n korkea öljynpaine kylmänäLiekkökän se öljynsuodattimen jalassa oleva venttiili olis tarkoitettu tasaamaan maksimipainetta? Korjauskäsikirjan mukaan koko jalka on vaihdettava jos venttiilin sylinteripinta on vaurioitunut. Tuota jalkaa ei näemmä enää saa mistään uutena. Onko kellään kokemuksia tuon venttiilin kunnostamisesta vaikka jollakin putkimaisella insertillä? Käytetyt jalat lienevät yhtä paskoja kaikki? CruiseParts LLC ehdotti käytettyä jalkaa, mutta ei tunnu kovin mielekkäältä jenkeistä asti ostaa tuommosta. Varaosamotti lojuu autotallissa, mutta siinäkin jalka lienee venttiilin osalta paskana. Korkea öljynpaine rikkonee öljynpaineanturin, ja ainakin tuossa koneessa se oli paskana... ja omassa koneessa uusi anturi meni alta vuoden paskaksi.
Viimeksi muokannut Radis : 25.10.2016 20:15 |
#2
|
||||
|
||||
kuinka paljon siellä sitten on kylmänä painetta?
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#3
|
||||
|
||||
No Motonetin mekaaninen öljynpainemittari menee yli asteikosta, mutta arviolta yli 7 kg/cm2 / 100psi vajaalla 2000RPM:llä
|
#4
|
||||
|
||||
paljonkos sitte on kuumana tyhjäkäynnillä?
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#5
|
||||
|
||||
Kuumana:
Idle ehkä joku 1,4kg/cm2 / 20psi Ja 3000RMP ehkä jossain 4,2kg/cm2 / 60psi Speksihän sanoo että "normaali lämpö" ja: - Idle 0,3 kg/cm2 / 4,3psi tai enemmän - 3000 RPM 2,5-6kg/cm2 / 36-85psi Eli kuumana on spekseissä, mutta kylmänä tuota painetta näyttää tulevan rajattomasti kierrosten mukaan. Myös kesällä joutuu lähteen liikkeelle tosi varovaisesti ettei pullauta öljyjä pihalle öjynsuodattimen tiivisteen välistä.... |
#6
|
||||
|
||||
Kannattais varmaan kokeilla tarkistaa paineet jollain toisella mittarilla.
|
#7
|
||||
|
||||
mulla on ainaki jossaki tojotan maasturissa(en muista missä) tehnyt sen että heittää öljyt suodattimen välistä mäelle, korjaantu kun vaihto orkkis suodattimen.
ja kyllä muissakin autoissa on sen tehnyt että pakkasella käynistettäessä vetäny mittarin tappiin.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#8
|
|||
|
|||
Olisko tuosta pätkästä apua .. https://www.youtube.com/watch?v=I_2Z8PVRYLs Se öljypumpun ylipaineventtiili on siinä jakopäänkopassa ohjaustehostimenpumpun takana suht ahtaassa paikassa, ainakin jos pumppu on paikalleen.
|
#9
|
|||
|
|||
Itellä teki läjä samaa pullauttelua aikanaan ku kone vaihdettiin ja siinä oli erimallinen öljyjalka, joka vaihdettiin vanhasta oikea. siinähän oli justii se venttiilin reikä vähä erikohdassa nii ei päästäny kylmänä venttiilin kautta ja aina löysäs suodattimen välistä.
Eli luultavasti venttiili on hakautunu. Ainakin 2lt koneessa aivan yksinkertainen, mäntä joka jousikuorman takana. Kokeile purkaa ja puhdistaa. |
#10
|
||||
|
||||
Vihdoin kerkesin tällekin asialle tekemään jotakin.
Otin varaosamoottorista suodattimen jalan, ja tarkistin sen ylipaineventtiilin kunnon. Siinä ei ollut silmämääräisesti kulumajälkiä, ja mäntä liikkuu vapaasti, joten vaihdoin sen alle. Tuon lisäksi vaihdoin uudet kilkeet öljypumpun ylipaineventtiiliin. Ei vaan ollut tuollaista pidenpivartista mäntää mitä tuossa videossa käytettiin. Tulos: mikään ei muuttunut ainakaan öljynpaineen suhteen. Nähtäväksi jää oliko tästä mitään apua suodattimen ja jalan väliseen vuotoon. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2l2-t pölläyttää kylmänä.. | Viku | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.12.2009 12:24 |
RJ:n nykiminen kylmänä | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.06.2009 22:28 |
patrolli kylmänä | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.05.2008 22:38 |
HJ60 sähkövikaa kylmänä? | IVP4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.07.2007 16:07 |
Patrol savuttaa kylmänä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.11.2006 12:12 |