|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Löytyykö Saris lavettikärrystä käyttö ja kestävyys kokemuksia?Mielellään omakohtaisia kokemuksia, ei mielellään mitään kuulopuheita. Esim. vedettävyys, kestävyys, autonkuljettaminen, tavaran kuljetus, kiinnityspisteet, millainen peruutettava, yms.
__________________
Helppo ja nopee keikka....no ei ollu |
#2
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kerrohhan tarkemmin mallia, melkein sama kun kysyy kokemuksia toyotista Mikä kokonaispaino, laidoilla vai ilman, kipillä vai ilman jne jne Normaalit tai kääpiöpyörät jne
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#3
|
|||
|
|||
Se mitä olen 2 ja 3 akselista sarista vetäneenä siellä ne tulee
Samalla tavalla perässä kuin muutkin kärryt. Kokonaispainot ollu 2000-3500 ja pituudet 4-8m Pressu kapellilla ja ilman. Omasta mielestä eniten perässä tulevan kärrun käyttäytymiseen vaikuttaa kärryn Painopiste ja veto auto. Itsellä Veto autona pitkä sprinter ainut ongelma on tehon puute..
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#4
|
|||
|
|||
Minulla on tuollainen kaide-laitainen, kippaava PAK-32. Hyvin sillä on kaikki kulkeneet. Laadukkaan tuntuinen kuljetin on ollut.
Ainoa omassa käytössä vastaan tullut puute on ollut takareunan sidontapisteen puuttuminen. Varsinkin jotakin isompaa tavaraa kuljettaessa olisi hyvä olla yksi tukeva sidontalenkki takana keskellä. Etureunassa on kaide, mihin voi kiinnittää, mutta takareunassa ei ole mitään muuta kuin takakulmien tolpat. Reunakaiteet on pulttikiinnitteiset, eli sen saa tarvittaessa ihan levyksi ja kaiteiden tilalle voi laittaa vaikkapa alumiinilaidat tai jotkin itse tehdyt laidat. Alla oli ostaessa renkaina 195/50R13 ja niillä se ei ollut ainakaan tyhjänä mitenkään mukava vedettävä; kova nypyttäjä. Vaihdoin heti kohta ilmatilaltaan korkeimman ja riittävän kantavan alle sopivan rengaskoon 175R13C ja niillä on selvästi mukavampi vedettävä. Tämä ei tietysti liity tähän merkkiin, vaan on yleisempi juttu. Rengaskoon vaihtomahdollisuus vaihtelee kärrymallikohtaisesti. Tämänkin kärryn rekisteriotteessa lukee vakiorenkaiden kohdalla 185R14, mutta sellaiset ei mahdu kärryyn edes paikalleen, kun akselit on niille liian lähellä toisiaan. Joku moka siinä on käynyt maahantuojalla tai tyyppikastsastuksessa.
__________________
Jukka |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mun mielestä olis ainoot lavettikärryt.
__________________
Helppo ja nopee keikka....no ei ollu |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Helppo ja nopee keikka....no ei ollu |
#7
|
||||
|
||||
Eikö enempää löydy kokemusta näistä kärryistä
__________________
Helppo ja nopee keikka....no ei ollu |
#8
|
|||
|
|||
.
Ite moisia jonkinverran kiskoneena ei juuri pahaa sanottavaa.. Ainoa miinus on nuo laitojen lukitussalvat.. On kyllä kivat kun menee laidan kanssa tasan, mutta ainakin omassa tuppasivat talvella herkästi jäätymään ja siten tuli myös rikottua..
Edittiä, näyttää saavan myös tuollaisilla perinteisimmillä salvoillakin.. Välissä oli respot, niissä meni kolmet renkaat sileäksi eli tuli niitäkin aika paljon vedettyä, oli kevyet vetää mutta kokonaismassakin oli pienempi. Nyt ostin puolan pojan sylandit.. mjooh.. Roisia työnjälkeä mutta en vielä ole rikki saanut tosin kilsoja takana vasta n5000km. Ja suurin kuormakin ollut vasta viitisen tonnia.. Viimeksi muokannut anttvirt : 14.11.2016 19:24 |
#9
|
||||
|
||||
Mulla on sariksen alumiinilaitainen "pienkone" lavetti. Kaksi akselia, nostorampit takana
Hyvin on asiallinen. 2000 kokonaispaino. Mielestäni melko laadukas. Sähköt tein uusiksi, ne oli kehnosti tehty. |
#10
|
||||
|
||||
Hyvä peli
On näitten kanssa tullu vehdattua ja tykkään Sariksen kanssa toimia.
Suosittelen. ps: Kaveri näitä tuo Saksasta suoraan edullisesti O5O-5151O82/Veli. Sano Sakulta terkkuja
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#11
|
||||
|
||||
Mikäs niissä sähköissä oli niin huonoa...huonoja liitoksia vai?
__________________
Helppo ja nopee keikka....no ei ollu |
#12
|
||||
|
||||
Tässä minun kärryssä kaapelit oli ammuttu pohjavaneriin jollakin sinkilällä kiinni. Aika alkeellinen tapa minusta. Kun niitä jouduin korjailemaan, totesin helpommaksi kiskoa koko rakennelman pois ja laittaa uudestaan.
|
#13
|
||||
|
||||
Itse kärry on ollut kyllä parhaimpia mitä olen käyttänyt.
|
#14
|
||||
|
||||
Aika jännä kun miettii että kärry on hyvä mutta sitten sähköt tehdään vähän sinne päin.
__________________
Helppo ja nopee keikka....no ei ollu |
#15
|
||||
|
||||
Sähköjen takia ei kannata ostamatta jättää. Pelaahan ne uutena varmasti monta vuotta. Jos käytettyä meinaa, niin kannattaa kurkata lavan alle. Autosähköt on melko useasti tehty halvasti ja helposti.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Perävaunu saris pl 42 3500kg | pasi1 | O/M/V Muut | 0 | 18.06.2014 16:53 |
Räikkälenkit ja kestävyys. | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 12.01.2014 16:48 |
exide maxxima akku käyttö kokemuksia | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.09.2011 21:25 |
Käyttö kokemuksia Fedima Extreme Renkaasta | Rape | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.04.2008 21:45 |
G mersun kestävyys ja osien saatavuus | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 27.01.2006 18:19 |