|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
STENHOJ 4-pilarinostin säätöOsaako joku kertoa, että miten tuommoisesta vanhahkosta nostimesta säädetään jarrukiskot ja että saisi sen nousemaan suorassa joka nurkasta? Nousee kaksi nurkkaa ilmaan ja vastakkaiset jumittaa.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#2
|
||||
|
||||
Onko ne tolpat suorassa. Eihän sen ylöspäinmennessä pitäis jumittaa yhtään mitään. Vaijerin kiristyessä epäkeskotarrain irtoaa tangosta ja mekaanisen lukituksen aukes muistaakseni paineilmalla.
Jos lukkotangot on syylliset nousujumitukseen, niin senhän pitäis nostaa niitä tankoja ylöspäin, minkä voi kurkata tolpan yläpäästä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#3
|
||||
|
||||
Ilmeisesti se lukitus ei aukea nyt kunnolla. Enää yksi tolppa ei meinaa lähteä mukaan alussa. Ajattelin vain, että onko noille jotain säätö-sääntöä olemassa?
Kun saa liikkeelle, niin nousee ja laskee nätisti.Menee lukkoon ja aukaisee lukotkin niinkuin pitää.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#4
|
||||
|
||||
Onks se malliltaan major? paineilmalukot vaati jotain 7-10bar painetta että aukee. Jos paine olis just kinthaalla. Ohjekirjasta lunttasin, rupee olee 10vuotta kun noita työkseni fiksailin.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
Ahaa. Kiitos. Epäilinkin tuota paineen määrää, mutta en uskaltanut oikein tiukille runtata. Kokeillaanpas vähän kiristää paineita.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#6
|
||||
|
||||
Ensin tuo tolppien suoruus, sit vaijerit säädetään sillai ettei oo laskettu yhtään vaan ovat kireällä ja vatupassilla suoraan silloista sekä poikkipalkeista. Ja viimoseks lasketaan noiden mekaanisten varaan ja säädetään uudestaa vaateriin. On muuten sit hemmetin tarkka noista säädöistä. Ja oman kun kasasin vajaa 10v sitten (oli ollut muutaman vuoden varastossa oston jälkeen) niin uusin kaikki paineilmalinjat sekä putsasin joka kulmasta nuo turvalukituksen "sylinterit". Ja oon välillä suihkuttanut noihin lukkoihin HHS2000 voiteluainetta että lukittuuvat kunnolla noston tai laskun jälkeen. Ja ylöspäinhän tuo nousee ilman paineilmaakin, tosin loksahdusten säestämänä
Ja nuo lukothan toimii sit ketjuperiaatteella eli ilma kiertää vastapäivään ja ilma jatkaa seuraavalle lukolle vasta kun edellinen on auki ja kun kaikki ovat auki niin lasku toimii vasta sitten eli viimonen on komentotolpassa.. Ja omassa käyttöpaine n.7.5 johtuen pienestä kompurasta...
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#7
|
||||
|
||||
Mitä tarkoitat tuolla "ei ole laskettu yhtään"?
Eli nostetaanko ylös ja säädetään siellä? Komentotolppa se jumittelee vieläkin vähän. Pitää roplata jahka ehtii.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#8
|
||||
|
||||
Just sitä eli vaijerit pitää säätää sillai et ovat tiukalla, ei tarvii nostaa ylös asti vaan sillai et vaijerit on suorana ja koko paino vaijerilla... Pointti on siinä et silloin on löysät pois jokapaikasta. Ite nostin sillai et oli sopivalla korkeudella seisoa ajosillan päällä ja säätää/mitata vatupassilla.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#9
|
||||
|
||||
Tolleen se menis valmistajan ohjeen mukaan:
ADJUSTMENT OF CABLES Steel cables will stretch depending on the operational load and therefore require adjustment as follows: a. Load the lift with approximately 2500 kg (5500 lbs). b. Switch off air supply. Adjust wires to make the 4 ratchets engage simultineously when UP-button is activated. c. Raise lift to top position. Check distance from underside of ratchet to underside of hole in ratchet rail; this distance must be min. 20 mm. d. Lower the lift to bottom position and check that the platforms rest against their stops. If not, adjustment of cables or ratchet rails is necessary.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Stenhoj kaksipilarinosturi | MBG | O/M/V Muut | 0 | 12.06.2016 06:35 |
Myyty stenhoj 2-pilari nostin 2500kg | american | O/M/V Muut | 10 | 02.12.2013 16:53 |
Myydään Nelipilarinostin Stenhoj DS4 4000kg | color1tapio | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.02.2012 13:27 |
Myyty ** 2-pilari nosturi Stenhoj 3200kg ** | MakeO | O/M/V Muut | 0 | 13.02.2012 18:14 |
Myydään 2-pilarinostin | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 0 | 13.04.2010 16:54 |