|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
puolan vastuksen kytkentäAuto on Sj410 ja allekirjoittaneen sähkömiehen taidot nollilla. Eli autoon on hankittu uusi puola, jossa on erillinen vastus. Miten/mihin väliin se kytketään ? Ilmeisesti virtalukolta puolan plussaan akun jännite ja puolan miinukselta virranjakajalle. Mutta mihin väliin tuo vastus tulee ?
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 03.09.2015 16:45 |
#2
|
||||
|
||||
Esivastushan on virtalukon ja puolan plussan välillä joten auton käydessä puola saa esim. 10V
Tällä säästetään kärkiä (muka ) Startatessa vastus ohitetaan antamalla esim startin herätteeltä suoraan puolan plussalle kaikki akulta tuleva jännite jotta keksintö sais tehokkaamman kipinän ja lähtis paremmin tulille. EDIT: Tietysti sit diodilla ettei startin heräte saa virtaa puolan plussalta ja startti huuda kokoaikaa
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 03.09.2015 17:09 |
#3
|
||||
|
||||
Jaahas
Laitoin puolan kiinni ilman moista esivastusta ja hyvin toimii.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
Puola on varmaankin mitoitettu toimimaan normaalisti sillä alennetulla jännitteellä eikä välttämättä kestä pitkään ilman etuvastusta.
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
||||
|
||||
Niinku baxxter sanoiki ni ei tosiaan oo puola pitkäikäinen ilman esivastusta kun on tarkoitettu sillä toimivaksi...
mut ei haittaa hae hanskalokeroon mukaan kulkemaan tää... http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...la-2000017984/ |
#6
|
||||
|
||||
Kävin kytkemässä sen vastuksen puolan tulojohtoon niin ei lähde auto enää käyntiin Vastus lepikkoon niin taas toimii....
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
Onko sytytys alkuperäinen ja kärkien kanssa?
Puolia on karkeasti kolmenlaisia; etuvastuksella, ilman etuvastusta ja kärjettömiin. Jälkiasenteinen kärjetön voi kuitenki vaatia kärjellisen puolan.. Eikä alkuperäisessä järjestelmässä ole välttämättä irtovastusta, vaan vastuksellinen johto. Mikä jännite puolan + navassa?
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
||||
|
||||
Autossa on nyt kiinni vakiomallin sytkäosat, eli kärjellinen jakaja. Oikein kun muistelee niin mun mielestä vakiomallissa ei ole erillistä vastusta ainakaan missään näkösällä. Voihan se tietty olla jossain kojelaudan kätkössä piilossa.
edit: akusta tulee 12.2 V ja puolan plussasta löytyy 9.2 V eli jossain siellä on se vastus
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 04.09.2015 12:39 |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
näin, kuva lainattu palstalta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=32609 |
#10
|
||||
|
||||
Aika useassa kuvassa näyttäis olevan etuvastus: https://www.google.fi/search?q=suzuk...Feu-cgodgO4IbQ
|
#11
|
||||
|
||||
OK, vai tollasia "pollukoita" Mulla se vastus on jossain jemmassa, olisko johdossa kuten baxxter epäili.
__________________
Tumpula Racing Team |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Laitoin Rangeen puolan.. | spede80 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 10.07.2011 13:00 |
puolan mittaus | puananen | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.10.2010 11:31 |
mistä uusi puolan johto | TimJus | Chit-Chat | 6 | 16.04.2010 18:09 |
HJ, LJ, BJ löpö ja lämpömittarin "vastuksen" arvo? | Projekti | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.03.2006 18:22 |
Puolan malliin | Killman | Chit-Chat | 12 | 15.04.2005 20:26 |