|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Huoltoautomuutoksesta autovero 1.1.2015 alkaen!Tais loppua tähän tämä homma. Alan tiedotteesta: Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
Ei jaksa edes harmittaa..
Ei noita vanhoja maastureita hirveästi tunnu tarjolla olevan enää henkilöautoina.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#3
|
||||
|
||||
Rekattu oma huoltariksi jo kaaaaaauan sitten joten ei hirveästi painosta. Mutta hyvä sentään että tullut jotain tolkkua tohon verotukseen jos joku haluaa sen tehdä. Ettei tartte maksaa uuden hintaa veroa jostain 3000000 ajetusta vanhasta paskasta
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#4
|
||||
|
||||
Öö siis tyhmä ei nyt tajunnut luettua tekstiä, ittellä kiisseli pajero joka on rekattu huoltoautoksi niin tuleeko siihen jtn veroseuraamuksia vai jos meinaa rekata huoltoautoksi nyt nii sitte tulee?
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toisaalta tämähän tarkoittaa myös sitä että esmes vanhan dieselöidyn Suzukin saa rekisteröityä pakettiautoksi, mutta pitää maksaa autoveroa n. 15% nykyarvosta. |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eli koskee siis vain tulevia muutoksia.
__________________
-Pauli- |
#7
|
|||
|
|||
mitens käy patrollin mille on tulossa mallisarjan muutos, eli työn alla on tehdä lavapatukka joka on jo valmiiksi n1 niin säilyykö se vielä n1mallina? kunhan lava on sen 185cm. olikohan toi nyt tarpeeksi vaikeasti selitetty
|
#8
|
||||
|
||||
Ei vaikuta.
|
#9
|
||||
|
||||
Mut pickupiks leimatun patrollin muuttaminen huoltoautoks, et sais lavaa typistää, ei enää ilmeisest sit enää kannata?
|
#10
|
||||
|
||||
Menee sen pakuksleimaamispäivän säännöillä, eli toimii lavakikkailu niinkuin tähänkin asti.
|
#11
|
||||
|
||||
Eli pakusta saa tehä huoltoauton niinku ennenki ilman veroseuraamuksia? Mut henkilöautosta ei? Sitäks toi nyt niinku suomeks tarkottaa?
|
#12
|
||||
|
||||
Ajoneuvoluokan vaihtohetki on se määräävä tekijä.
|
#13
|
|||
|
|||
Eli jos muuttaa henkilöauton huoltoautoksi nii vero tulee maksettavaksi, vaikka omamassa ylittäis 1875 kg?
Itellä 00 frontera eikä Taija painot pakuksi riittää. Kokonaismassa 2450 ja omamassa 1856. |
#14
|
||||
|
||||
Joo, mut -00 Fronterahan on täyden veron auto. Hullua tehä huoltoautoo kun saa normipakuks penkit poistamalla ilman autoveroo.
|
#15
|
|||
|
|||
Mitäs tuo 2500 kg vähimmäismäärä meinaa.
"Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se täyttää seuraavat edellytykset (autoverolaki 8§): auton kokonaismassa on yli 2 500 kilogrammaa" Ei papereitten mukaan ole yli. Suurin sallittu kokonaismassa oli jotain 2200, tarkkaa nyt muista. Oma massa tais olla 1856 |
#16
|
|||
|
|||
Gr patu rekattu huoltoautoksi 2014 ja otin sen juuri nimiini. Kysyivät konttorilla että pidetäänkö huoltsikkana ja vastasin tietty joo.. ex henkilö auto kyseessä. Ei eikai tästä nyt voi mitään seuraamuksia tulla? Pakuttaa ei kiinnosta koska 3 paikkaa tarvin. Henkilöautoksi en takasin halua juurikin verojen takia.
|
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja huoltoauto on pakettiauto. Samalla tavalla "tavallisessa" pakettiautossakin saa olla se kolme henkeä etupenkeillä. |
#18
|
||||
|
||||
Oishan tääkin palsta kusessa ilman katsastusmies Mattia eiku siis oikeesti kovasti kiitoksia Matille et jaksaa kertoa ja tulkita näitä suomalian "hienoja" päätöksiä meille palstalaisille.
|
#20
|
||||
|
||||
Autoverosta saa alea jos täyttää 8§:n vaatimukset, siis jos se menis maksuun.
Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
Mut mites, vieläkö alle -83 maasturin saa muuttaa verottomasti maastohenkilöautoksi?
|
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#23
|
|||
|
|||
Ei oo kyllä uudempiakaa, helvetin paljo on 90-lukulaisiaki maastureita raiskattu huoltoautoiks. Tai no, eihän nekää enää uusia oo mut ois joskus kiva ostaa joku semmonen ja vielä henkilöauton papereilla...
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#24
|
|||
|
|||
muutama seteliraha tiskiin ja muuttaa henkilöautoksi. ei oo enää kallista touhua.
|
#25
|
||||
|
||||
Tyhmä ei nyt vieläkään tajunnu! Otataan tilanne: On 9 paikkanen HDJ. Verot heti vitusti. Muutos huoltoautoks,et verot putois , ni tuleeko siitä joku lisä maksu? Ja saako enää 3+3 pakuks leimattua esim Hodaria/61/60? Meniköhän jo selitys vaiheessa vituiks...
__________________
Something happens in 90 miles per hour...All the sounds and engine wibrations are gone... You become as one with the engine... |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
WORRYCROSSI 31.10.15 Tulokset, kuvia, videoita... | Patu925 | Tapahtumat | 111 | 07.11.2015 16:53 |
Juhannus Trial 2015 Peruttu, muutettu ajelupäiväksi 13.6.2015 | sirP | Tapahtumat | 95 | 22.06.2015 20:54 |
Suur Maasturite Talvesprint 2015 23-24.01.2015 | Kynnapas | Tapahtumat | 6 | 28.01.2015 22:54 |
Autovero | juuso* | Chit-Chat | 9 | 17.12.2012 18:37 |
Autovero | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.06.2005 22:30 |