|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
hj-61 ja turhan jäykkä alustamyyjän mukaan toyotan koro sarja..uuden oloiset keltaiset iskarit ja lehdet aivan mutkalla vrt.kaverilla samanikäinen peli ja takalehdet suorat..munuaiset meinaa irtoo selästä kun monttuun ajaa.mitä tehdä? vaikuttaako vakaajien poisto että saisi alasjoustoa lisää..tai edes ollenkaan..kivireki mun hojo... kiitos
|
#2
|
|||
|
|||
Lehti tai pari pois pakastaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kippurat pakat ja paljon lehtiä on yleensä resepti kovaan jousitukseen, eli ens alkuun lyhyitä lehtiä pois jousipakoista ja kokeileen. |
#4
|
||||
|
||||
Riippukkeen asento vaikuttaa Paljon...
|
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
Laitas kuvaa siitä HJ:n takapäästä niin ihmetellään. Sellanen kuva mis näkyy ne takariipukkeet sivulta. |
#6
|
||||
|
||||
Jos ajat kovilla rengaspaineilla ja jouset ei ole rasvattu niin aika kova alustahan se on.
Jos jousiin on kulunut pykäliä niin jousipakka on kuin ratakisko, pura, hio kynnykset ja jätä vaikka yks lati pois. vassut väliin ja säännöllistä rasvausta niin pitäis vähän helpottaa.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#7
|
||||
|
||||
aikoinaan kun laitoin uuden dobinson alustan HJ hin, niin aika kauan sai ajella ja jättää yöksi erilaisiin vinoihin, ennenkuin alkoi tuntua ajossa mukavalta ... useamman tuhannen / viikon sai ajaa ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
Ome:n jouset ainakin vaati useamman tuhatkilometriä, ennen kuin muuttui mukavan oloiseksi.
|
#9
|
|||
|
|||
joo täytyy varmaan purkaa jokunen lehti pois..niitä varmaan ei leimallakaan lasketa?
entä ikuisuuskysymys..saako vakaajat ottaa pois? yritän saada jonkun kuvan laitettua viim.kun menen pyhinä autoa laittamaan(etulaakeri)... |
#10
|
||||
|
||||
Ei ole leimalla lateja laskettu, vakaajaa ei saa eikä mielestäni kannata ottaa pois.
Mulla on jonkinverran notkisteltu alusta eikä vakaajat tunnu vaikuttavan joustoihin mitenkään, ts lehdet ei jousta ilman vakaajiakaan paljoa. Joku ristiriipunta voi vähän heiketä jos sekään.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#11
|
||||
|
||||
Itel oli kans 61 piru jäykkä ja pomputtava alusta.
Ny ku soan väsäilin niin purin pakat ja putsailin lehdet ja otin pari latia poies ja vaseliinii väliin nii muuttuu aika mukavaksi ajella maantiellä.
__________________
kyllä hojo kuljettaa |
#12
|
||||
|
||||
Mitähän öljyä kannattais koittaa rukkia noihin pakkoihin?
Ei juur kiinnostais nyt alkaa purkamaan ja putsaamaan noit pakkoja ni sais vähän ensiapua niihin. Eilen isommat paskat putsailin pois latien välistä ja ruikkisin spraylitkuu niihin ja muutos oli kyl huomattava entiseen verrattuna. Jossain topicis tätä puitiin mut en muista missä? Joku sano et käytetty moottoriöljy on oikeaa tavaraa niihin ,mut entäs perä tai laatikkoöljyt?
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#13
|
||||
|
||||
öljy kuin öljy auttaa, ja kaveriks vielä norjistelu pysäköimällä eri asentoihin vinoon / painoa konttiin
jotkut öljyt tunkeutuu paremmin, mutta pitkään jumineissa jousissa voi olla mekaanistakin ahistusta ihan reilusti katopa myös ne riiput / puslat hereiks
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
|||
|
|||
Katkaisutalttaa/murtorautaa latin väliin ja pensselillä mustaa vassua väliin. Tollain tein jeepin takapakoille aikanaan ja parani ihan tajuttomasti kun oli umpiruosteiset.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#15
|
|||
|
|||
Minun taannoinen hj-61 sai dopinssonin alustasarjan...
Minä laitoin jotain sinistä vaseliiniä, oli vedenkestävää.
Otin ohutta kupariputkea, ulkohalkaisija noin 3 mm, ja juotin sen rasvanippaan: Sitten hojo kiikkumaan kivikasaan ristiriipuntaan, ja vasaralla koputtelin meisseli vapaana olevien lehtien väliin, ja rässillä puristelin vaseliinia latien väliin, peltisuikaleella kokeilin ajaa vassua mahd. likelle akselia... Toisella kertaa suihkutin pari tölkillistä whyrtin HSS2000? jousten väliin. Muutamia kymmeniä kertoja tuli ajettua ristiriipuntaan, ja jätettyä myös yöksi ristiriipuntaan, mutta varsinkin pakkasella alusta sietämättömän kova, jos piti 31x10,5-15 nokian hakkapeliitta -renkaissa ohjekirjan mukaiset paineet (sen 10r15 vai mikä se 31" renkaan kokoinen oli?) Muutaman vuoden ajelin, siis useita 10 tkm, toki enimmäkseen maantietä, ja hävitin pois, kun ei pehmennyt mieleiseksi..... (siis minun mieleiseksi, makuasia) monta kertaa kävi mielessä, että jos ottas kokeeksi iskarit pois..... Olivat nimittäin 20 asteen pakkasessa niin jäykät..... Jos olisi edelleen minulla, niin olisin varmasti tehnyt iskareille jotain.... (siis vaihtanut öljyt; varovasti porakoneella reikä kylkeen, öljyt ulos, ja juottanut oikean iskarin venttiilin kierteellä olevan nipan, ja ohuenpaa/parempaa öljyä sisään, ja paineet perään.) |
#16
|
|||
|
|||
Ruosteet sai jousista pois kun upotin ne sitruunahappoon latien ollessa irti toisistaan. Sitten yksi kerrallaan ylös ja pesu painepesurilla, kuivaus heti perään vaikka nestekaasutoholla. Sivelin jousiin pensselillä Zingaa ja siinä ehkä sellainen pari kunnollita kerrosta voisi olla sopiva paksuus - ei liian ohuesti tai paksusti.
Samassa yhteydessä tuli vaihdettua uretaanipuslat ja eteen rosteripultti kuparitahnan kanssa. Ainoastaan takariipuke on edelleenkin aika karu. Ei varmaan varta vasten kannata tähän ryhtyä, mutta jos on irti muutenkin, omasta mielestä oli ihan hyvä homma. |
#17
|
||||
|
||||
joku 300-400 kiloa painoa pariksi viikkoa kyytiin niin jo vain pehmenee..
|
#18
|
|||
|
|||
nyt on ollu pariviikkoa 500kg kyydissä ja rengaspaineet tiputettu...meinaa tulla merisairaaks tuol vehkeessä..no tarttee nostaa noi betonilaatat pois ja tunnustella tuliko liikettä..
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pick-upin jäykkä alusta?. | fomoko | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 31.01.2009 12:23 |
HJ 61 kumpi alusta?????????? | junnu.80 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.08.2008 18:32 |
HJ 60/61 Alusta srj erot ? | TOJOHJ60 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 17.10.2007 22:30 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
hj/61 mikä alusta? soa, baraboliset, ome vai??? | haapala | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 31.12.2006 21:49 |