Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.08.2013, 21:47
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Kiinanturbot tänä päivänä?


Läjässä alkaisi olemaan toi turbo siinä jamassa että jotain tarttis tehdä, mutta mun tapauksessa se jotain ei tule olemaan vitunhyvä vähä ajettu Mersun/Nissanin/Volvon/Volkkarin/whateverin paljo parempi vaihtoehto vaan bolt-on systeemillä mennään.

Noita Läjien turboja on kai remontoitu ihan menestyksekkäästi noin 400€ kustannuksella ja sitä minäkin olen kaavaillut, mutta panin tässä merkille että noita 'Kiinaturbojahan' saa näköjään ihan merkkikohtaisinakin. Ebaysta toki halvimmalla mutta kotimaasta läytyisi esim tämä. Mutta uskaltaako tuollaiseen ryhtyä? Useimmat varmaan muistavat joitain vuosia sitten foorumeita kiertäneen videon jossa laitettiin ilmeisesti halvin löytynyt Kiinaturbo Nissaniin ja se piti melkoista urinaa jo muutaman sadan metrin jälkeen, mutta kai noissakin on jotain kehitystä tapahtunut?

Ja koska täällä pitää kaikki perustella niin tässä syyt miksi haluan bolt-on -ratkaisun enkä jotain ylivertaista: 1) Ei ole tyydyttäviä askartelutiloja, 2) ei ole motivaatiota ruveta mihinkään patenttien askarteluun koska 3) tuossa vehkeessä ei kuitenkaan huomaa pientä tehonlisäystä ja 4) isolla tehonlisäyksellä alkaa hajoamaan paikat. Ja 5) ompa tuo pelannut hyvin ja kestänyt kasassa tuollaisenakin tähän astikin vaikka aina toista väitetään.

__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.08.2013, 22:05
sampolaattori:n Avatar
sampolaattori sampolaattori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.07.10
Sijainti: Kajjjaani
Viestit: 483
Perusasetus

tillaat vaan ja kiinni, lupaahan toi pulju takuunki ahtimille... mulla ainaki toiminu kiinan ahdin hienosti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2013, 22:53
Terppa__ Terppa__ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.11
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 64
Perusasetus

Täältä kans peukkua kiina-ahtimelle. Patrollissa on paikoillaan tuollanen gt35 kopio ja hyvin rokkaa. Ennen patrollia tuota pyöritettiin n.3000km toisessakin autossa, ja kertaalleen karkas nesteet turbon kautta putkeen, mutta eipä tuo tuntunut olevan moksiskaan Ei klonkkaa päittäin, sivuttain, tai ulise turhia. Vähän reilu 300egua maksoi uutena..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2013, 23:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Siis 400 e :llä remppa yli 20v vesijäähdytteiseen hukkaportilliseen?


Nuo toyotan turbot on pitkä ikäisia, että niihin ei saa varaosia kovinkaan halvalla. (miksi tehdä "piraatti" varaosia, kun niitä tarvii vasta sitten, kun suurin osa kalustosta on sulatettu, ja tuo viimmeinen 5% jakaantuu "harrastajiin" ja viimmeisen polven kierrättäjiin)

Noista "vaihto turbo-" pajoista kannattaa kiinnittää huomiota "Pantin-" siis sinun loppuun kuluneen turbon hintaan; Kuuluuko tuohon "normaaliin kulumiseen-" tuo toyotan ahtimien hukkaportin pakopesän hukkaportin tiivistepinnan halkeaminen? Suurin osa, noista hukkaportillisista 80/90 luvun ahtimista, on k.o hukkaportista halki?
Nähtävästi tuo vaihtoturbo- palvelu toimii hyvin, kun kukaan ei valita?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.08.2013, 23:17
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Melkosella varauksella suhtautuisin noihin, niinkuin muihinkin kiinan romuihin. Laita ainakin joku verkko imukanavaan, ettei kaikki siivet löydy männän päältä. Voi tietenkin olla että nuo ovat laadukkaita ja hyvistä materiaaleista, toisin kuin muut varaosat joita tulee asenneltua päivittäin ja uusittua takuuseen melko usein.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.08.2013, 00:02
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
toisin kuin muut varaosat joita tulee asenneltua päivittäin ja uusittua takuuseen melko usein.
Tuo osa pätee suurimpaan osaan euroopan varaosatuotannosta, niihinkin jotka ovat alkuperäisosia... Esim Bosch sähkö ja dieselosat, made in portugal tai romania...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.08.2013, 07:39
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.844
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Laita ainakin joku verkko imukanavaan, ettei kaikki siivet löydy männän päältä.
Ei nyt liity turboon mitenkään, mutta tuollainen verkko pitäisi olla kaikissa uusissa autoissa missä on muovinen imusarja. Parilla tutulla koneesta tullut entinen kun muovinen imusarja lahoaa 100tkm kohdalla..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.08.2013, 16:03
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ei nyt liity turboon mitenkään, mutta tuollainen verkko pitäisi olla kaikissa uusissa autoissa missä on muovinen imusarja. Parilla tutulla koneesta tullut entinen kun muovinen imusarja lahoaa 100tkm kohdalla..
sentään aika monella on jo joku suodatin turbon jälkeen, nimittäin sisärivoitettu välijäähdytin.
eipä ole eteen tullut ihan imusarjan hajoamisia, niiden läpät kyllä on lähtenyt lentoon ja tehnyt tuhojaan, sentään muutamassa tapauksess egr on holvannut paikaat niin tukkoon että on vaan tukkinut imukanavat ja auto on viety huoltoon kun on tehot lähtenyt..
mistä noita imusarjoja on hajonnut?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.08.2013, 18:34
..Marko.. ..Marko.. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.11
Sijainti: Maassa
Viestit: 229
Perusasetus

Sen verran tuli aikanaan turbojen kanssa pelleiltyä että voi kyllä suositella..pienellä järjen käytöllä toki ettei nyt osta ihan halvinta paskaa..kuvakin kertoo jo paljon..valusärmiä saattaa olla enemmän mutta ottaa ja hiasee ne pois ennen kiinni laittua ja kovaa ajua.. kuvassa oleva ahdinkin on malliltaan ihan toimiva paketti, ja takuuhan näissä on.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.08.2013, 19:36
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ei nyt liity turboon mitenkään, mutta tuollainen verkko pitäisi olla kaikissa uusissa autoissa missä on muovinen imusarja. Parilla tutulla koneesta tullut entinen kun muovinen imusarja lahoaa 100tkm kohdalla..


... tästä mäkin haluaisin lisää faktaa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.08.2013, 00:58
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.186
Perusasetus

Itsehän en mitään mistään tiedä ja olen ihan nobo, mutta isot pojat on käyttäny tuola jykylän suunnalla supperturbomeseissä noita kiinanvehkeitä ja ihan yhtä hyvin toimineet. Enkä anna puheilleni mitään takuuta tässä asiassa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.08.2013, 03:13
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

no mul on ollu noita kinuski puhaltimia useampi ja hyvin ovat toimineet,, hojossa +1,0bar ahdoilla ja VIRI VIRI sierroissa no siepassa ahdot oli siinä n2.5 paineissa,, ja hyvin ovat ahtaneet,, toki poikkeuksia varmasti on..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.08.2013, 06:37
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Asiaa foorumeilta tutkailtuani tulin siihen tulokseen että ne joilla on omia kokemuksia asiasta ovat olleet pääosin tyytyväisiä ja epäonnistumisista kertovat yleensä ne jotka ovat kuulleet tai lukeneet että jollain on hajonnut :-) Muutenkin näyttäisi siltä että kiinanturbokeskustelut ovat olleet kuumimmillaan tuossa 2008-2009 ja eiköhän sen jälkeen ole vielä jotain kehitystäkin tapahtunut.

Tästä kaikesta rohkaistuneena aloitusviestissäni mainittu aparaatti on nyt jossain Kajaanin ja Kotkan välillä tulossa, kerron sitten miten menee.

------------

Joskus jos motivaatio ja tekemisen puute on tapissaan niin sitä voisi tilata vaikka iipeistä tuollaisen muutaman kympin korjaussarjan ja katsoa tuleeko tosta mitään ensikertalaiselta kotikonstein ja myydä sitten jollein halvalla kuukauden takuulla, totuutta peittelemättä tietysti.

Ja mitä tulee yllä spekuloituihin imusarjajuttuihin niin niissä lienee kyse niistä läppäsysteemeistä (joilla kai säädellään imukanavaston pituutta?) mitkä joissain merkeissä laukeavat ja lähtevät liikkeelle.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.08.2013, 21:48
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Turbo kiinni, pelaa aika lailla toisella tavalla kuin vanha.

Ahtaa pikkasen liikaa ja yhteensopivuus ei ollut ihan 100%, niistä tarkemmin weppisaitillani kun en viitsi kirjoittaa tähän kaikkea uudestaan.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.08.2013, 08:07
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Tuota ns. painepuolta voi kääntää oikeaan asentoon niin paljon kuin kellon tanko antaa myöten niin saa ahtoputken kulmat kohdilleen!

Mulla myös tuo ct20 kopio 2l-t kyljessä nyt n.10tkm ajan eikä vielä mitään valittamista.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.08.2013, 10:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.980
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Tuota ns. painepuolta voi kääntää oikeaan asentoon niin paljon kuin kellon tanko antaa myöten niin saa ahtoputken kulmat kohdilleen!
Samalla säätynee hukkiksen tankokin oikeeseen kohtaan niin ettei ahda liikaa/niin että punainen valo loimottaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.01.2016, 12:43
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Mitkä on mielipiteet nyt, kun on pari vuotta kulunut? Vieläkö on turbot toiminnassa?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 03.01.2016, 22:35
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Mitkä on mielipiteet nyt, kun on pari vuotta kulunut? Vieläkö on turbot toiminnassa?
Ainakin toi Krissen oma näyttäis pelaavan edelleen.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 04.01.2016, 12:12
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Alkuvuodesta -15 ollut läjässä tuon ahtoja.comin ct-20, ja hyvin pelaa edelleen. Painepuolen pesää tais pitää kääntää, entiset ahtoputket kävi paikallensa.
Ahtaa sen 0.5-0.7 bar kevyemmäläkin kiihytyksellä, enemmänkin löytyisi mutta aika turhaa kun ei juuri mitään vaikutusta paitsi pakopainesiin. Syöttöä lisätty sekä ahdonalaisen karaa käännetty.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 05.01.2016, 05:55
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Alkuvuodesta -15 ollut läjässä tuon ahtoja.comin ct-20, ja hyvin pelaa edelleen. Painepuolen pesää tais pitää kääntää, entiset ahtoputket kävi paikallensa.
Ahtaa sen 0.5-0.7 bar kevyemmäläkin kiihytyksellä, enemmänkin löytyisi mutta aika turhaa kun ei juuri mitään vaikutusta paitsi pakopainesiin. Syöttöä lisätty sekä ahdonalaisen karaa käännetty.
Omgelmana noissa CT puhaltimissa on juurikin se että on sitä ns turhaa ahtoa.
1bar oli itsellä ja ihan normiajossa kun on 80km/h vauhtia alkaa olemaan kaikki ahdot pelissä. Nykyinen puhallin ahtaa kanssa ainakin sen kilon mutta tuossa 80km/h vauhdissa ahtoja on 0,5-0,6bar vai olikohan se vasta 100km/h.
Ei ole enää mittari paikoillaan, joskus noi silloin vertailin kun fööni vaihtui ja suuttimet laittelin uudet.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 05.01.2016, 16:57
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Alkuvuodesta -15 ollut läjässä tuon ahtoja.comin ct-20, ja hyvin pelaa edelleen. Painepuolen pesää tais pitää kääntää, entiset ahtoputket kävi paikallensa.
Saitko käännettyä sitä niin paljon että lähtö meni samaan asentoon kuin alkuperäisessä? Ainakaan tossa omassa 2013 ostetussa ei pysty kääntämään tarpeeksi kun hukkaportin vipstaakit rupea kanittamaan joten ahtoputki jäi vähän vituralleen mutta pelaa kyllä. Eikä toi nyt muutenkaan ihan 1:1 ollu, ei ollu kiinnitystä suojapellille ja vesiletkulle mutta kyllä se kuitenkin ihan asiansa ajaa.

Toki nykyään voi olla jo vähän erilainen.

__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 05.01.2016, 22:23
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Kyllä se käänty sen mitä tarvi ja kaikki meni omille paikoilleen. Kinkit parantanu laatua?
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 05.01.2016, 23:38
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 651
Perusasetus

wr sarjan ahdin käytössä kaverin turbo sierrassa kolmatta vuotta.. Toimii ja hyvinkin.
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta kakkoselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 06.01.2016, 14:09
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Nuohan on sitten ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. Suunnitelmissa oli vanhaan diisseliin isompaa ahdinta, alkuperäinen alkaa ehkä muutenkin olla elinkaarensa lopussa. Vanhaan koneeseen ei oikein houkuta 800 euron ahdinta laittaa, kun koneen elinikä voi olla mitä sattuu. Ei sillä, etteikö ahtimelle aina uutta käyttökohdetta löydy mutta kuitenkin.

Ebaystä löytyy myös amerikkalaisten omilla brändeillään myymiä ahtimia n. 200 dollarin hintaan. En sitten tiedä missä ne on valmistettu tai minkälaisella laadulla.
Kiinasta suoraan tilaamalla varmaan halvin olisi, mutta ainakin muissa tuotteissa on laatuvaihtelut niin kovia ettei oikein houkuta. Suomalaiselta myyjältä kun ostaa, niin voi luottaa että kaikista paskimmat tuotteet on karsittu pois.

Tuo minun projekti uhkaa nyt mahdollisen uuden hankinnan takia lykkääntyä tai jopa peruuntua, mutta mahdollisessa uudessa hankinnassa on vielä kovempi tarve ahtimelle.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 07.01.2016, 07:59
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.844
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
mistä noita imusarjoja on hajonnut?
Kas. Tuohon unohtui muinoin kommentoida. Mut Ford Focus ja jos oikein muistan niin oisko ollut vm.2006? Sekä Audi A3 ja jos oikein muistan se oli vm.08. Audin tapauksessa koko kone oli sen jälkeen entinen ja vaihdettiin uuteen. Fordista en tiedä mitä kaveri sille teki.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Montako hukkuu tänä juhannuksena? Repro Chit-Chat 38 29.06.2013 03:42
Tänä vuonna rinnekisoja? Repro Tapahtumat 2 03.04.2008 11:58
Mitä kivaa joulupukki tuo tänä vuonna? sisua45 Chit-Chat 4 16.12.2006 21:01
Ravijoki 3. Ei onnistu tänä vuonna.. MakeO Tapahtumat 38 19.10.2006 14:21
Funny kisat tänä vuonna? Jörmelö Tekniikka & Jutustelu 12 08.01.2004 22:44


Sivu luotu: 13:49 (GMT +2).