Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.11.2012, 17:57
Tapero Tapero ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.09.12
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 79
Perusasetus

DexronII vai dexronIII


No niin... Pajeron gen2 -99 laatikkoöljyt pitäisi vaihtaa, mut mikä noilla on erona? DexronIII(mobil ATF320) löytyis tallista ja ohjekirjassa lukee dexronII tai vastaavaa...

Meneekö reisille jos tuota tuonne laittaa, vai pitikö mennä kaupoille hakeen tuota mobil ATF220:stä?

Viisaimmille kiitokset jo etukäteen!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.11.2012, 19:13
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Eivät ole lähellekään samanlaisia öljyjä.
220 on kitkalisäaineistettu ja 320 on luistolisäaineistettu. Pajeroista ei ole kokemusta mutta mersuissa jotkut laittelee tuota 320 laatikoihin ja alkaa turbiinit luistaa ihan liikaa...
Eli hae vaan suosiolla 220 tai sitten jos haluaa pelata varman päälle niin hakee mitsulta tynnyritavaraa, mitsuissa on usein sellaisia öljyjä joita ei tee kuin yksi valmistaja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2012, 19:18
Ozzyy Ozzyy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Hauho
Viestit: 95
Post

Teboililta


20l pytty Dx2sta, joskus 2007 oli sen 70e ite laitoin 780volvon tomaattiin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.11.2012, 19:29
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.342
Perusasetus

DIII on alaspäin yhteensopivaa vanhempien Dexron, Type-A/Suffix-A kanssa

2e ja 2d luokituksessa on yritetty parantaa öljyn korroosionkestävyyttä ja kondenssiveden sekaantumista öljyn joukkoon

3 on sitte päivitetty korvaamaan kaikki noi vanhemmat ja olemaan sähköä johtamaton ettei mene solenoidit oikkariin laatikossa.

Viimeksi muokannut Rytari : 24.11.2012 19:33
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.11.2012, 19:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Dexron III on uudempi versio Dexron II:sta, ja lähes kaikkiin Dexron II:ta käyttäviin laatikoihin yhteensopiva - Dex II:ta ei ole enää vuosikausiin tehty. Dexron III:a tekee nykyisellään useampikin firma, mutta GM:n viralliset lisenssit ko. aineen valmistukselle on jo vanhentuneet eikä GM missään määrin enää tarkkaile niiden valmistusta. Samaa ainetta toki entisten lisenssivalmistajien Dex III:n luulisi olevan kuin ennenkin

Teoriassa myös Dex VI pitäisi olla taaksepäin yhteensopivaa, mutta ei välttämättä kaikkien vanhempien Dex II- aikakauden eikä edes Dex III- laatikoiden kanssa.

edit: Niin ja en lähtisi välttämättä luottamaan muutenkaan Mobil ATF 220 tai 320 öljyihin, vaikka purkin kyljessä sanotaan Dex II tai Dex III yhteensopiva. En ole asiasta ihan 100% varma, mutta käsittääkseni noi ei koskaan olisi ollut GM:n virallisesti hyväksymiä Dex II ja Dex III yhteensopivia öljyjä. Viralliset luokitukset oli kait Voithin, ZF:n ja joihinkin mersun juttuihin liittyviä?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 24.11.2012 19:38
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.11.2012, 20:35
Tapero Tapero ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.09.12
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 79
Perusasetus

No näin mäkin ton kattelin, että olis toi III olis korvaava ton II suhteen,eli vois käyttää...
Joo,en mikään mekkiuskollinen ole, mut kun tuota litkuu tuolla tallissa on ja muutakaan käyttöö tuolle ei varmasti ole, niin rahan tuhlausta jos menis toiset litkut ostaan.

Ku vaan tietäs, uskaltaako tuota tuonne laittaa... Mobilin sivuilta katoin ja tuota vois noiden mukaan käyttää.

Josko jollain olis kokemusta, vai vaihdanko suosiolla toiseen öljyyn?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.11.2012, 20:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Olisko jossain sanottu että dexron 2 voidaan aina korvata 3:lla


Yritin hakea jonkun jenkkiläisen automaattilaatikko tms. tekemää testiä, missä verrattiin d-2 ja d-3 öljyjä ja myös fordin ja olikohan mopen öljyjä; mutta en löytänyt mistään sitä yht`äkkiä.

Mutta siinä verrattiin muistaakseni viskositeetia kuuman, kitkalevyjen märkäpitoa/lukittumista ja turbiinin toimintaa.

Nuo dexron 2 ja 3 olivat aika likellä toisiaan, mutta oliko ford vai moppe, jonka toiminta turbiinissa oli aikalailla eri, ja kuumaviskositeettikin oli aika paljon eri.

Itse olen yrittänyt hakea/kysellä tuon hdj-80 automaatin öljyjen vaatimuksia, ja jopa toyotan omat luokitukset kääntyy nimenomaan dexron 2- öljyyn, vaikka tuo d-3 luokitus on ollut jo 80 luvulla.
toyota info arveli, että jos tuosta dexron-3 öljystä löytyy dexron 2 hyväksyntä, niin sitä voitanee käyttää.
Mutta kun ainakaan teboilin dexron-3 tuotteesta ei löydy halaistua sanaa tuosta dexron-2!

Toki tuo automaattien öljyt; tiede on aivan oma tieteenala:
Kun ostin ensimmäisen automaattilaatikolla olevan mersun, niin ainut oikea öljy oli mersun osanumero xxx.yyyy ja mikään tarvikeöljy ei täytä vaatimuksia tuohon reilu 10v vanhaan mersuun.
Siispä menin paikalliselle korjaamolle, 10 litran pesty öljytonkka kainalossa, ja olisin ostanut sen täyteen tuota "merkkiöljyä", mutta kun jouduin odottamaan että herra asentaja tulee laskemaan tuota öljyä hanasta, niin huomasin että yksi pumppu oli mobilin 220 pöntössä, ja tuo rasvaletti meinas laskea siitä öljyt minulle.... Mutta huomasin että lompakko unohtu kotiin, siis ilman öljyä, hymy naamalla, ja tarviketorille, säästin puolet markoista, ja sain 20 litraa...

Ja tuo viittaus, että kehitetty edelleen... siis onko sama kuin bensassa; aikanaan lyijyllinen 92, ja korvattiin lyijyttömällä 95, ja sitte pistettiin viinaa 5% ja tuli 95e ja senkin piti käydä lähes kaikkiin, samoin kuin nykyinen 95e10... ja säätämällä RE85
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.11.2012, 20:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Jos on luokitusten mukaista Dex III:a niin lähes poikkeuksetta voi 80- luvulla tai 90- luvun alussa tehtyyn laatikkoon laittaa sitä jos tehtaan manuaali kertoo että Dex II (joku niistä kolmesta vai neljästä tyypistä). Hassua sinänsä että '99 mallin Pajeroon edes käsketään Dex II:ta laittaa.. Dex III tuli markkinoille '93, ekat versio Dex II:sta 70- luvun alussa. Mikä automaattilaatikko Pajerossa on, joku Aisini vai mikä?

Jeep Cherokeen Aisin Warner AW4:ssä on vanhemmissa Dex II:t sisällä tehtaan jäljiltä, uudemmat laatikot jotka on sisukaluiltaan käytännössä täsmälleen samoja niin luokituksena Dex III.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.11.2012, 20:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Dexron III on uudempi versio Dexron II:sta, ja lähes kaikkiin Dexron II:ta käyttäviin laatikoihin yhteensopiva - Dex II:ta ei ole enää vuosikausiin tehty. Dexron III:a tekee nykyisellään useampikin firma, mutta GM:n viralliset lisenssit ko. aineen valmistukselle on jo vanhentuneet eikä GM missään määrin enää tarkkaile niiden valmistusta. Samaa ainetta toki entisten lisenssivalmistajien Dex III:n luulisi olevan kuin ennenkin

Teoriassa myös Dex VI pitäisi olla taaksepäin yhteensopivaa, mutta ei välttämättä kaikkien vanhempien Dex II- aikakauden eikä edes Dex III- laatikoiden kanssa.

edit: Niin ja en lähtisi välttämättä luottamaan muutenkaan Mobil ATF 220 tai 320 öljyihin, vaikka purkin kyljessä sanotaan Dex II tai Dex III yhteensopiva. En ole asiasta ihan 100% varma, mutta käsittääkseni noi ei koskaan olisi ollut GM:n virallisesti hyväksymiä Dex II ja Dex III yhteensopivia öljyjä. Viralliset luokitukset oli kait Voithin, ZF:n ja joihinkin mersun juttuihin liittyviä?

Siis tuota dexron 2 öljyä löytyy ainakin noilta yleisimmiltä toimittajilta, siis ainakin öljyä valmistetaan. esim teboil tarjoaa suoraan tilattavaksi 1L, 20L, ja 170 kg (siis tynnyri)

Ja kun puhutaan virallisesti hyväksytyistä öljyistä, ja tuo gm on jenkkifirma, niin enpä yhtää ihmettele että puhutaan dexron-2 luokan öljystä, siis ei dexron-2 hyväksytystä öljystä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.11.2012, 20:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mutta siinä verrattiin muistaakseni viskositeetia kuuman, kitkalevyjen märkäpitoa/lukittumista ja turbiinin toimintaa.

Nuo dexron 2 ja 3 olivat aika likellä toisiaan, mutta oliko ford vai moppe, jonka toiminta turbiinissa oli aikalailla eri, ja kuumaviskositeettikin oli aika paljon eri.
Näin pitäisikin olla, ne on ko. ominaisuuksiltaan hyvin lähellä toisiaan. Moparin ATF:t on ihan eri tavaraa, ja esim. Jeepeissä monet on pilanneet laatikkonsa tunkemalla sinne Dexronien tilalle joko Moparin ATF +4:ää tai jotain täyssynteettistä litkua. Ei pidä pakat ja laatikko kyrvähtää..

Samoin vaikka Dex IV on periatteessa yhteensopivaa alaspäin, niin sen viskositeettiä on aika lailla muutettu juoksevammaksi polttoaineenkulutuksen vähentämiseksi -> vanhemmissa laatikoissa ei välttämättä toimi, jollei ole peruskorjattu uusilla osilla tai laitettu shift kittiä että on kovemmat linjapaineet yms...

Lainaus:
Itse olen yrittänyt hakea/kysellä tuon hdj-80 automaatin öljyjen vaatimuksia, ja jopa toyotan omat luokitukset kääntyy nimenomaan dexron 2- öljyyn, vaikka tuo d-3 luokitus on ollut jo 80 luvulla.
Kuinka voi olla Dex III- luokitus jo 80- luvulta, kun ko. liemi on tullut markkinoille vasta 90- luvun alkupuolella

Lainaus:
toyota info arveli, että jos tuosta dexron-3 öljystä löytyy dexron 2 hyväksyntä, niin sitä voitanee käyttää.
Mutta kun ainakaan teboilin dexron-3 tuotteesta ei löydy halaistua sanaa tuosta dexron-2!
Kannattaa ostaa vain luotettavien/ tunnettujen valmistajien Dexroneita; tuokin kun on GM:n liemiä alunperin niin itse ainakin kallistun siihen suuntaan että ostan sellaista merkkiä joka on uudelta mantereelta kotoisin ja josta on hyviä arvosteluja tarjolla. Ihan samalla lailla kun en vaikkapa ZF:n lootaan ihan äkkiseltään tunkisi mitään jenkkipuljun aineita.

Automaatit on siitä vittumaisia kavereita, että voivat olla kovinkin herkkiä loukkaantumaan väärästä aineesta. Jos lootassa pyörinyt 10+ vuotta tietyt aineet ja sen jälkeen vaihtaa väärät aineet niin tykkää helposti kyttyrää.

Lainaus:
Ja tuo viittaus, että kehitetty edelleen... siis onko sama kuin bensassa; aikanaan lyijyllinen 92, ja korvattiin lyijyttömällä 95, ja sitte pistettiin viinaa 5% ja tuli 95e ja senkin piti käydä lähes kaikkiin, samoin kuin nykyinen 95e10... ja säätämällä RE85
No vähän sinnepäin, mutta sanotaanko että toi Dex VI olisi se 95E10 joka korvaa punaisen 92:n
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.11.2012, 21:22
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuinka voi olla Dex III- luokitus jo 80- luvulta, kun ko. liemi on tullut markkinoille vasta 90- luvun alkupuolella
No, jos kerran tuota dexron-3 ei ollut noissa th700; sa toinen oli corvete 1989(tai 88/87?) ja toinen trans-am 5,7 Tpi joka oli myös suurin piirtein samanikäinen, niin ainakkaan tuo dexron 3 päivitys ei aiheuttanut mitään ongelmia, ja tuota dexron 3 öljyä piti tilata erikseen, siitä en ole varma, oliko vuosi mikä, olisko ollut. 1991-92? voi olla toki myos muutama vuosi myöhemmin.

Ja edelleen muistinvaraisesti

Vai olisko ollut juuri tuo uusi öljy syynä?

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 24.11.2012 21:27 Perustelu: Vai olisko ollut juuri tuo uusi öljy syynä?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.11.2012, 21:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
No, jos kerran tuota dexron-3 ei ollut noissa th700; sa toinen oli corvete 1989(tai 88/87?) ja toinen trans-am 5,7 Tpi joka oli myös suurin piirtein samanikäinen, niin ainakkaan tuo dexron 3 päivitys ei aiheuttanut mitään ongelmia, ja tuota dexron 3 öljyä piti tilata erikseen, siitä en ole varma, oliko vuosi mikä, olisko ollut. 1991-92? voi olla toki myos muutama vuosi myöhemmin.

Ja edelleen muistinvaraisesti

Vai olisko ollut juuri tuo uusi öljy syynä?

No, internet- pohjaiset tietolähteet voi olla yhtä luotettavia kuin oma muisti

Sen tiedän että oman '90 mallisen xj:n laatikkoon pitää tehtaan alkuperäisen ohjekirjan mukaan kaataa dex II:ta, kun taas johonkin 90- luvun myöhempiin ohjekirja muistaakseni kertoo dex III. Nettilähteiden mukaan dex III olisi speksattu vuodeksi '93, mutta voihan olla että joihinkin gm- tuotteisiin olisi tullut jo aiemmin.. tiedä häntä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.11.2012, 23:04
Tapero Tapero ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.09.12
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Yritin hakea jonkun jenkkiläisen automaattilaatikko tms. tekemää testiä, missä verrattiin d-2 ja d-3 öljyjä ja myös fordin ja olikohan mopen öljyjä; mutta en löytänyt mistään sitä yht`äkkiä.

Mutta siinä verrattiin muistaakseni viskositeetia kuuman, kitkalevyjen märkäpitoa/lukittumista ja turbiinin toimintaa.

Nuo dexron 2 ja 3 olivat aika likellä toisiaan, mutta oliko ford vai moppe, jonka toiminta turbiinissa oli aikalailla eri, ja kuumaviskositeettikin oli aika paljon eri.

Itse olen yrittänyt hakea/kysellä tuon hdj-80 automaatin öljyjen vaatimuksia, ja jopa toyotan omat luokitukset kääntyy nimenomaan dexron 2- öljyyn, vaikka tuo d-3 luokitus on ollut jo 80 luvulla.
toyota info arveli, että jos tuosta dexron-3 öljystä löytyy dexron 2 hyväksyntä, niin sitä voitanee käyttää.
Mutta kun ainakaan teboilin dexron-3 tuotteesta ei löydy halaistua sanaa tuosta dexron-2!

Toki tuo automaattien öljyt; tiede on aivan oma tieteenala:
Kun ostin ensimmäisen automaattilaatikolla olevan mersun, niin ainut oikea öljy oli mersun osanumero xxx.yyyy ja mikään tarvikeöljy ei täytä vaatimuksia tuohon reilu 10v vanhaan mersuun.
Siispä menin paikalliselle korjaamolle, 10 litran pesty öljytonkka kainalossa, ja olisin ostanut sen täyteen tuota "merkkiöljyä", mutta kun jouduin odottamaan että herra asentaja tulee laskemaan tuota öljyä hanasta, niin huomasin että yksi pumppu oli mobilin 220 pöntössä, ja tuo rasvaletti meinas laskea siitä öljyt minulle.... Mutta huomasin että lompakko unohtu kotiin, siis ilman öljyä, hymy naamalla, ja tarviketorille, säästin puolet markoista, ja sain 20 litraa...

Ja tuo viittaus, että kehitetty edelleen... siis onko sama kuin bensassa; aikanaan lyijyllinen 92, ja korvattiin lyijyttömällä 95, ja sitte pistettiin viinaa 5% ja tuli 95e ja senkin piti käydä lähes kaikkiin, samoin kuin nykyinen 95e10... ja säätämällä RE85
Juu, en sitä nyt niin tarkoittanutkaan, että aina korvaa tuon DexII:en.
Tuossa nyt katellut, niin muutamat öljytoimittajat tarjoo juurikin tuota DexIII:sta ja toiseksi vaihtoehdoksi II:sta.

Ja tuossa kun oli puhetta, että jos siellä laatikossa on pyörinyt DexII:set, niin voipi laatikko tykätä huonoa...sepä se, kun ei tietoo mitä sinne on täs vuosien varrelle työntänyt, ei merkistä eikä laadusta...ja että millon on edes vaihdettu. Se tässä vähän askarruttaa.

Ite en ole mikään virtuoosi näissä öljyhommeleissa, joten hyvä että saadaan mielipiteitä näistäkin Taitaa ajattaa tuonne kylille ja haettaan tuota II:sta. Eipähän sitte niin vi****a jos ongelmia tulee jatkossa
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.11.2012, 00:49
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Kerran täällä on puhetta GM:stä ja Dexron luokituksista, niin kertokaas tyhmälle voinko mie huoletta vaihtaa Camaroon Teboilin Fluid E:t kun pitäs vissiin olla Dexron 6 (mitä vittua sekin on?). Keskustelufoorumit kertoo, et Dexron 3 semi-synteettinen olis parempi...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.11.2012, 01:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Kerran täällä on puhetta GM:stä ja Dexron luokituksista, niin kertokaas tyhmälle voinko mie huoletta vaihtaa Camaroon Teboilin Fluid E:t kun pitäs vissiin olla Dexron 6 (mitä vittua sekin on?). Keskustelufoorumit kertoo, et Dexron 3 semi-synteettinen olis parempi...
Kerro nyt ihmeessä auton vuosimalli ja laatikko vielä, helpottaa kummasti.. mutta kyllä noissa jenkkivermeissä monesti sikäläiset palstat kertoo varsin lähellä totuutta olevaa tietoa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.11.2012, 01:37
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kerro nyt ihmeessä auton vuosimalli ja laatikko vielä, helpottaa kummasti.. mutta kyllä noissa jenkkivermeissä monesti sikäläiset palstat kertoo varsin lähellä totuutta olevaa tietoa
-96 ja 4L60-E
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.11.2012, 01:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Laittaisin itse tuohon dex III:a, lodjun tyyppi ja auton ikä vahvasti viittaisi siihen suuntaan..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.11.2012, 09:17
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 924
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapero Näytä viesti
No niin... Pajeron gen2 -99 laatikkoöljyt pitäisi vaihtaa, mut mikä noilla on erona? DexronIII(mobil ATF320) löytyis tallista ja ohjekirjassa lukee dexronII tai vastaavaa...

Meneekö reisille jos tuota tuonne laittaa, vai pitikö mennä kaupoille hakeen tuota mobil ATF220:stä?

Viisaimmille kiitokset jo etukäteen!!
Olen ymmärtänyt, että Mitsuihin kannattaa laittaa sen omaa ATF-öljyä, sillä saa laatikon elinikää optimoitua.
"Kaikkiin Mitsun automaatteihin suositellaan Mitsu SP3-öljyä."
Tuolta hakua: http://www.mitsubishiclubfinland.com tai kuukkelointia.

Toimii se aski muillakin öljyillä, mutta elinikäodote olisi lyhyempi. Näin olen ymmärtänyt. Itse laitan Mitsun tiskiltä omaan kannuun haettua.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 25.11.2012, 11:04
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

Valmistajan suositus!!!


Jälleen pätee ristuksen aikanen totuus joka on taivahan tosi: kun laitat sinne sitä mitä valmistaja suosittelee!! Eli uudet/vanhat specksit öljylle/autolle voi mennä iloisesti ristiin moneen kertaan ja tietolähteen mukaan vaihtelee miten sattuu. Varmin tapa on selvittää esim. maahantuojalta ja vielä niin että näyttävät tehtaan toimittamasta kuvasta mitkä specksit pitää aineesta löytyä. EI MUISTIN VARASTA!!! Juurikin Tojotan tiskillä viimeksi huolto insinjeurin puupää kertoi että erääseen lootaan tulee GL4 tai GL5 öljy. Ei niissä mitää lukkoja oo ollu. Kunnes katottiin oikein tunniste tiedot ja sitte tarkat tehtaan specksit öljylle ni ylläri GL5 ja LSD!! ja olin kerenny laittaa jo väärät öljyt... Tai vaikkapa Gran vian atf,speckseissä lukee jossain DXIII ja jossain DXIIe ja öljytikussa Dexron II. Eli vielä kerran: Aina tiukka fakta autovalmistajalta ja sitte samat litanniat pitää löytyä öljypurkin kyljestä ni toimii. Jos ei toimi ni sillon on vastuussa öljy/autovalmistaja.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 25.11.2012, 11:59
RAF:n Avatar
RAF RAF ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: Alapitkä,Sawo,Finland.
Viestit: 369
Perusasetus

Öljyt


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos on luokitusten mukaista Dex III:a niin lähes poikkeuksetta voi 80- luvulla tai 90- luvun alussa tehtyyn laatikkoon laittaa sitä jos tehtaan manuaali kertoo että Dex II (joku niistä kolmesta vai neljästä tyypistä). Hassua sinänsä että '99 mallin Pajeroon edes käsketään Dex II:ta laittaa.. Dex III tuli markkinoille '93, ekat versio Dex II:sta 70- luvun alussa. Mikä automaattilaatikko Pajerossa on, joku Aisini vai mikä?

Jeep Cherokeen Aisin Warner AW4:ssä on vanhemmissa Dex II:t sisällä tehtaan jäljiltä, uudemmat laatikot jotka on sisukaluiltaan käytännössä täsmälleen samoja niin luokituksena Dex III.
Kävisköhän Shell Donax TA ll D 1993 zj Jeeppiin,kun on 20 pytty tallissa.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 25.11.2012, 13:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RAF Näytä viesti
Kävisköhän Shell Donax TA ll D 1993 zj Jeeppiin,kun on 20 pytty tallissa.
Jos on kasikoneella niin ei ole Aisinin loota vaan Moparin oma ja litkuna silloin ATF +4. ZJ:ssä vain '93 mallivuoden autoissa 6- koneen perässä on voinut olla AW4, muuten siellä on aina Moparin automaatti. Noihin 6- koneisiin '93 mallin vermeisiin jopa tehtaan ohjeet taitaa virheellisesti ilmoittaa Mopar ATF +4 (tjsp.) vaikka pitäisi olla Dex III, samoiten jossain vaiheessa on ollut XJ:hin väärää tietoa käytettävästä aineesta tehtaan huolto- ohjeissa.

Jokainen voi tietysti kaataa "säästömielessä" sinne laatikkoon ihan mitä paskaa ikinä haluaa, mutta ei kannata ihmetellä jos muutaman kympin säästön takia joutuu tekemään tonnin hintaisen laatikkoremontin... Johan nää vehkeet kuluttaa bensaakin siinä määrin ettei luulisi kymmenen litran vaihteistoöljykannun vievän taloutta konkurssiin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 12:27
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) Chit-Chat 1 01.08.2007 08:48
tabor vai come-up? volvolet-sugga Tekniikka & Jutustelu 11 05.02.2007 21:41
välihionta vai???? Tekniikka & Jutustelu 3 01.02.2006 00:40
MINÄ vai ME Venlis Romance and Relationships 15 23.04.2005 20:53


Sivu luotu: 06:20 (GMT +2).