|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mulla on WJ:n jarrut ja ohjaus (raidetanko & välivarsi käännetty yläpuolelle ettei ole kivissä ja kannoissa kiinni) omassa ZJ:ssä ja hyvin siellä 15" vanne pyörii
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#52
|
||||
|
||||
UsPartsista Gragar 15x7 vanne mahtuu pyörimään myös, ilman mitään hienosäätöä.
www.usparts.fi : Gragar vannehinnasto 397-5750 15x7 5x5" 0mm 998kg 3,30” 87.- Näyttää olevan kyseinen vanha autoni nettiautossa myynnissä ko. vanteilla kuvissa http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/4762928 Edit: kuvan autossa on www.offivaruste,fi :sta ostettu ja leimassa oleva Trailmaster +50mm korotusjouset (tuv-hyväksyntä) /Joukka Viimeksi muokannut Joukka : 03.11.2012 19:55 |
#53
|
||||
|
||||
Vanteet ja renkaat.
Moro !
No pjerkeles jos nuo pelliset kerran mahtuu siellä pyörimään, niin tähän jeeppiin tulee sitte pellivanteet. laajentaa rengas valikoimaakin ihan kivasti, mahtaisko mahtua 15x10 ja niihin päälle 33x15,5 R x15, täytyy ne lasikuitu levikkeet laminoida sitten itte jos se ameriikan paja on heittänny lusikan nurkkaan . Kiitos vinkistä.
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan.. Tis is in tires, ja näillä mennään... |
#54
|
||||
|
||||
Ei se vanteen leveydestä ole kiinni, vaan siitä minkä mallinen on vanteen keskiö ja paljonko on ET- arvo. Kannattaisi melkein kokeilla erikseen, mutta ainakin useimmat 15" peltiset jenkkivanteet 4" backspacingillä mahtuu pyörimään.
Mulla on American Racingin 767:t, 15 x 8 -12ET (= 4" backspacing tuon levyisellä vanteella). Enemmän levittävät mahtuu tietysti paremmin. 7" vanteessa ET0 tai miinuksen puolella, ja 10" leveässä -44ET.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#55
|
||||
|
||||
Vinssi
Moro !!
Vähän päivitystä tähän projektiin. Pitkäksi menee tämäkin kuin aasin kulli . Vaimo oli jo ostamassa avk:lta mönkiää että sais edes jollain ajella. Kävin vuodenvaihteessa jeeppiä morjestamassa, tarkoitus oli sovittaa 15" vannetta alle (15x10 ET-44),mutta info katkon takia jäi haaveeks, myyjällä ei ollu hyllyssä vaan piti tilata keskusvarastolta. Rupesin sitte tekemään vinssille petiä, tosin vinssi vielä hankkimatta, eli vinkkejä hyvistä vaihtoehdoista otetaan vastaan, hinta laatu kohdallaan ja mieluiten narulla ja jos jollain sattuu nurkissa pyörimääm ylimääräisi niin tarjoa. Muovista veistelin aisanpäihin kiinitysrautojen mallia. Ja Paffista Vinssille kaukaloa. Lyötiin päämekaanikon kanssa viisaatpäät yhteen ja mietittiin että kumpi parempi, asentaa vinssi etupalkin etupuolelle ylös, jolloin se ojan ylityksissä nuolee vastapenkkaa vai upottaa etupalkin sisään, jolloin se tulee hiukan alemmaksi ja ottaa turpaan jokaiselta vähänkin pitkäksi jääneeltä kannolta ??? Kas siinä pulma. Tässä sivu profiilia.. Netissä näin pätkä jossa polakit oli upottannu vinssi orkkis puskuriin niin ettei näkyny muuta kuin vapautus vipu, tosin vinssin malli ei selvinny ko. videosta, muutenkin täytyy varmaan ottaa vähän pakkia sanomisissa ja laittaa meiliä puolaan noista lokasuojalevikkeistä kun näyttää tuo icelandoffroad heittäneen lusikan nurkkaan , niinkuin vähän varoiteltiinkin. Ja eikun rintakaareella kohti uusia pettymyksiä... Työ ja opiskelu vie tästäkin projektista sen suurimman siivun..
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan.. Tis is in tires, ja näillä mennään... |
#56
|
||||
|
||||
Lainaus:
WJ- mallin grandissakin on sen verran keulaylitystä, ettei sitä turhaan kannata lisätä. Kyllä tuonne pitäisi noi normaalit vinssit mahtua ihan siinä missä XJ:n, ZJ:n kuin WK:n keulallekin menee. Kaikissa saa upotettua niin ettei etuylitys kasva joko yhtään tai vain muutaman sentin. Katso sellainen vinssi, missä saat tarvittaessa käännettyä vaihteistopäästä vapautusvivun eri asentoon = ruuvaat vinssin osiin, irrotat vaihteistonpuoleisen päätykopan ja pulttaat takaisin eri asentoon. Vinssistä riippuen (pulttien määrästä) niin usein on 6-12kpl. kiinni, sen mukaan saa käännettyä 30- 60 asteen tarkkuudella haluttuun asentoon jos vapautusvipu on huonossa asennossa vakiona edit: Eikä millään pahalla, mutta tuon näköisellä kötöstyksellä kuin nyt on pahvista mallailtu, niin sitä vinssiä tulisit todellakin tarvitsemaan.. tuo on joka paikassa tiellä ja melkeinpä enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Hieman enemmän hommaahan siinä toki on kun alkaa keulaa silpomaan ja sitten kasaa uudestaan 3-6mm:n vahvuisesta levystä ja ehkä putkesta pala kerrallaan, mutta pidemmän päälle et tule katumaan. Teet vielä sopivasti niin että saat orkkispuskurin paikalleen, niin ei kukaan ala leimallakaan urputtaa kun ei ole "alkuperäinen etusuojalaite" tai että "etusuojalaitteesi ei ole e-hyväksyttyä tyyppiä"...
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 21.01.2013 00:32 |
#57
|
||||
|
||||
Vinssipeti
Moro !!
No kyllähän se päämekaanikko oli upottamisen kannalla, ja alkaahan toi etupää näyttämään yöntimon alahuulelta ellei vinssiä upota. Pikkasen enemmän puuhasteltavaa mutta varmaan kannattaa... Orkkis puskuri on kyllä ihan päreinä, että täytyy siihenkin jotain keksiä, eikä varmaan jatkossakaan tulis kestämään ehjänä kovinkaan pitkään.
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan.. Tis is in tires, ja näillä mennään... |
#58
|
||||
|
||||
Se orkkispuskin onkin vain sitä varten, että se laitetaan katsastuksessa itse tehdyn enemmän tai vähemmän kiinteä metallimöhkäleen päälle peittämään omat kötöstykset. Sitten on katos hyvä ja turvallinen e-hyväksytty etusuojalaite
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#59
|
||||
|
||||
Puskuri
Moro !!
Vitt. kävin lukemassa noita trafin ohjeistuksia ja varsinkin toi kohta 17 herätti tunteita. On varmaan ollu kermaperseapinoilla kivaa töissä kun ne on sorvannu noita pykäliä. Täytyy varmaan kaivaa kaikki orkkispuskurin palaset esille ja ottaa liimatuupi käteen. Pitää varmaan alkaa kääntää tota tasajyvää itärajalta tonne brysselin ja arkadianmäen suuntaan... ..
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan.. Tis is in tires, ja näillä mennään... |
#60
|
||||
|
||||
"17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat
1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava. 2. Autossa vaadittavia alleajo- ja sivusuojia ei saa poistaa. 3. M1- ja N1-luokan ajoneuvojen etupuskurin täydentäminen tai korvaaminen karjapuskurilla on sallittu ainoastaan M1G- ja N1G- luokan ajoneuvoille." Tarkoittanet tuota edellä mainittua...? Eikös tuon vinssin asennuksen voisi mieltää etupuskurin täydentämiseksi. Ja toi pykälähän antaa juurikin M1G -luokan laitteille enemmän joustoa noissa muutoksissa. Kyllä mä lukisin tota pykälää enemmän noin, vaikka onkin karjarauta-pykälä. Ja eikös WJ mene tuohon M1G -luokkaan... |
#61
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#62
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#63
|
||||
|
||||
Eihän näitten kanssa mikään helppoa ole, ja loppujen lopuksi riippuu yleensä siitä katsastajasta ja sen päivästä. Kyllähän nyt kuitenkin lähtökohtaisesti maastoautoon vinssin saa laittaa kunhan se on asiallisesti tehty, vaikka se vaikeeksi on paperilla tehtykin...
Toi direktiivi 2005/66/EY ajoneuvojen etusuojajärjestelmästä on kyllä viihdyttävää luettavaa. Paljonkohan noidenkin asioiden miettimiseen on veroeuroja kaiken kaikkiaan mennyt...? |
#64
|
||||
|
||||
Päivitys
Moro !!
Pikkasen päivitystä tähän projektiin, pääsiäisenä kävin vähän jeeppiä virpomassa, rälläkällä niinkun "isotpojat" neuvoi, eli edestä poikittaiskotelo auki. Saadaan vinssi puskurin sisään eikä etuylitys kasva. ja po andra sidor Tälläsen ajattelin siihen sovittaa Oli mökkinaapuri sitä mieltä että takavinssinä vois mennä, mutta empä ajatellu ketään perässäni vedellä, (jos eivät omillaan pääse)joten keulaan menee . Vaijerin ajattelin vielä vaihtaa naruun. Vanteitakin rupesin sovitteleen, ahneuksissani tilasin 10x15 vanteen (onnex vasta yhen), ajattelin laittaa 13,5-15 leveet kumit. Saattaa olla että valtion konttorilla ei tule leimaa jeeppiin, jos tuo ylitys vielä tästä kasvaa... Tais olla ylitys jotain 10 cm luokkaa jo pelkällä vanteella, keskiötäkään ei oikein pysty siirtään, kun tilaa on aika niukalti. Ellei sitte muuttais vanteen profiilia, ja siinä tapauksessa alkaa varmaan kustannukset oleen sitä luokkaa että 16" aluvanne tulis edullisemmaksi. Ei nimittäin ollu mahdottoman hintaisia kun jenkki sivustoilta kattelin, noin 150 $ kpl lähtö 10x16 Ja kun toi pellivanne vie rengasta vielä ulospäinkin, et oli -44 muistaakseni ei 10" vannetta löytyny pienemmällä et:llä ?? Onkos tosta akseninpäästä toi hitsisauma revennyt auki... ja orkkisvanne Tota vanne asiaa pähkäillessä, päätettiin kuitenkin ensin levittää jeeppiä. Ja eikun ebay auki ja tilausta tekemään, viikko jännitettiin ja sitte tuli joulu. Tommonen paketti tuli puolasta, jännityksellä auki. Ihan siistit levikkeet, vähän täytyy vahvistaa, ettei mene rikki heti kun ekaan risuun vastaa. Ja kiinnitys pultit täytyis jotenkin vielä väkästellä, jollakin jenkkiläisellä jeeppi sivustolla oli viideo, kun kaveri asensi iceland offin levikkeitä autoonsa, koitin ettiä ko videoo mutta empä vielä löytäny. Ne levikkeet oli melkeen sentin paksuiset ja varustettu kiinnitys pulteilla, jotka porattiin suojanläpi ja mutteri perään. Tuon levikkeen kaveriksi vielä levikekumia, niin katotaan sitte millasta vannetta tarvitaan.
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan.. Tis is in tires, ja näillä mennään... |
#65
|
||||
|
||||
Noi levikekumit on niin susirumia viritelmiä, että unohda ne heti kättelyssä muuten siistin näköisessä autossa. Jos noi nyt yhtään vastaa iceland offroadin levikkeitä, niin pitäisi kyllä syödä sisäänsä 12.50 leveä rengas hieman levittävän vanteen kanssa ihan hyvin.
Edit: kappas jäi huomaamatta, että meinasit laittaa 10" vanteille vähän leveämpää rengasta.. ne ei kyllä pysy levikkeiden sisällä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#66
|
||||
|
||||
Levikkeet.
Moro !!
Noista levikkeistä, kauneushan on katsojan silmässä. ....? Jotain tällasta toivoisin saavan aikaiseksi, tosin tuo etupuskuri ei taitais kuin herättää hilpeyttä valtion konttorilla ( A1 ), ja loput tulkitsee lakia sen mukaan millanen päivä sattuu olemaan. ..!! Ohjeistus kun on mitä sattuu, jos yleensä edes saa. ( isot pojat kertoi ) Ajattelin laittaa vielä n.50 mm " roiskeläpän " levikkeen kaveriksi. Ettei kyljet likaannu kun suolla ajelee . Eli vahän soviteltiin niitä levikkeitä sekä vinssiä paikalleen. Tältä näytti. Ja toinen puoli. Jäi sivuprofiilikuva keulasta ottamatta, mutta noin 50mm joutuu puskuria "kasvattaan" että vinssi menee puskurin alle piiloon. Tilailin vähän osia Morris 4X4 center:istä, jos vaikka sai leimattua tämän kesän aikana, sivut ja räjäytyskuvat oli mielestäni ihan asialliset, katotaan miten toimitus pelaa... Selvittelin myös rahtihintoja Rough country 4" Long arm suspensiolle.. Oli aika suuri haitari, paras tarjos 136,74$ rahti + tulli 426,50$ ja toinen yli 2220 $ rahti + tulli ???? $. Onko kellään kokemusta noista rahdeista, ja niiden hinnoittelusta. Ton ykkös tarjouksen kysyin vielä sähköpostilla kun eros muista aika paljon, tosin en huomannut kysyä oliko kyseessä lento- vai merirahti. Shipping $ 136,74 ( approx. EUR 104,10) international priority shipping to Finland. Item location: Dyersburg, tenessee, united state. Seller: 4x4 groupbuy, onko kellään kokemuksia ko. firmasta. ???
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan.. Tis is in tires, ja näillä mennään... |
#67
|
||||
|
||||
Mä tilasin omaan Jeepulaan tuolta pari peltiosaa: http://www.topparts.fi/
Eli Virolainen firma tilaa ne osat ja toimittaa suoraan kotiin. Muistaakseni ne mun osat tuli juurikin Morrikselta. Oli ihan asiallisen hintasta ja homma toimi niin kuin piti. Asiointi toimi hyvällä suomi-viro-englanti -sekoituksella sähköpostitse. Eikä tarvii miettiä mitään tulli/veroasioita erikseen.
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#68
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jos itse tilaisin long- arm kittiä jenkeistä, niin ottaisin pelkät tukivarret ilman panssareita ja kiinnikkeitä, koska ne saa tehdä itse (ja silloin saat tukivarsien kanssa suunniteltua juuri sellaisen kolmi- tai nelilinkin kuin itse haluaa ), turha maksaa panssareista yms. ylimääräistä rahtimaksua. Rough countryn osista kannattaa kysyä tiukkaa tarjousta myös 4x4partsista Jerkulta, kun ottaa rahtikulut + tulli + alv. huomioon niin eroa siihen että itse tilaa noita isoja/ painavia paketteja ei paljoa välttämättä jää.. ja saat suurella todennäköisyydellä tavarasi myös varsin nopeasti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#69
|
||||
|
||||
Rahti
Moro !!
Joo, tuo rahti hinta herätti epäilyksiä allekirjoittaaneessakin, joko kuningas sopimus tai laivalla tulee. Eli, pyysin rahdin hinnasta varmistuksen omaan sähköpostiin, paketteja seitsemäm kappaletta ja yhteis paino noin 130 Kg. Kyselin myös pakettia 4x4 parts:ista, dollarit muutetaan euroiksi ja tulli ja rahti päälle, rahti muistaakseni noin 700 €. Jos tuottaa itte esim konttirahtina fin-us logistcg, niin kuutio hinta noin 160 $, johon nuo palikat kyllä sopii hienosti. Jolloin rahdin erotuksella saa hankittua esin, tuv hyväksyt old man emu +50mm jouset . Ajattelin myös kysyä ko. Paketin hankkimista Renegade:n suosittelemalta toimittajalta, topparts.fi. Kattelin sivustoa ja vaikutti kokeilemisen arvoiselta, katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ps. Jos joku tietää pirkanmaan alueella hyvän metallipajan joka vois askarella hyvän vinssipedin niin yhteystietoja tännepäin, saa toki olla kauvenpaakin jos hinta-laatu suhde on kohdallaan.
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan.. Tis is in tires, ja näillä mennään... |
#70
|
||||
|
||||
mitä tälle rojektille kuuluu?
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD -03 | Nikke_ | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 25.11.2011 21:37 |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 -93 | Mettäpöyröö | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 06.07.2010 20:18 |
Myyty Jeep Grand Cherokee V8 -94 | SauliS | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.04.2009 09:41 |
jeep grand cherokee vm 95 | mad mopar | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.01.2009 21:45 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |