|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Pullava UAZTässä vähän hidasta kuvausta hitaista rakentajista ja niiden hitaasta rakentamisesta. Tarkoitus olisi laittaa tuollaiseen uakkeriin uusi tekniikka koska vanha on jäänyt matkalle. aihio uusi teknik tekniikan luovuttaja, ja tiedän että sanomista tullee että otettiin paskan auton paskimmat osat uaziin mutta ei nyt ollu muuta vaihtoehtoa
|
#2
|
|||
|
|||
Kansikin kestää, kuhan ei heti anna mailaa kylmänä ja muistaa jälkikäyttää... Vaihteistoonkin ku pistää litran pari enempi öljyä ku kirjassa niin sekin auttaa kestämisessä... Ja eihän toi paljoa paina, että edes sillai joutus rasitukseen voimansiirtokaan.
Mikäli kanteen mahdollisuus laittaa lisävedenkierto takapäästä erillisellä pumpulla, niin kannen kestokin paraneen huomattavasti. Vakioahddinhan on jatkuvasti käytössä vaikka ajaa tasasellakin kaasulla, itsellä vaihtuu Garrettiin,, joka on 300:sest Mersusta otettu. |
#3
|
||||
|
||||
Juu jäähdytys olis ainakin tarkoitus tehdä paremmaks kun muutenkin taitaa vesipumppu olla paskana tuosta koneesta kun tuppaili keittelemään aika huomattavasti tuossa pajerossa ollessa, mutta ei se syylärikään enää kovin nätissä kunnossa ollut. Sitten semmosta olen miettinyt että onko sillä suurtakaan merkitystä että kuinka pitkiä jäähdyttimen putket tulee olemaan kun ideana olis siirtä jäähdytin tuonne kuskinpuolen kylkeen?
|
#4
|
|||
|
|||
Tuleehan siin samalla sit lisää nestetilavuuttakin, kun pitkät putket tulee lisäksi...
tuleeko anturaohajttuna jäähynflekti, vai ihan jatkuvasti pyörivä malli (eli sytystysvirrasta päälle ja pois)? |
#5
|
||||
|
||||
Ei ole aivokapasiteetti riittäny noin pitkälle mutta sittenhän näkee. Helpoin ja yksinkertaisin olis varmaan ihan kytkimestä laittaa pyörimään, ja varmin.
|
#6
|
|||
|
|||
Jaa, että ei oo vielä niin pitkälle ehditty projetkia viedä... Mut eiköhän se sieltä selviä ku ku siihen asti pääsee ja edistyy.... Ja ohan siin katkasijallisessa se hyvä puoli, että kuskilla ja kyydissä olevalla ei tuu kylmä sitten. Eli lämpöä riittää kapiiniin, kun ei felkti pyöri jatkuvasti... Voi pian tulla kymä -25 pakkasilla, jos ei lämpöä riitä koppiin...
|
#7
|
||||
|
||||
Pistää 95 asteisen anturiohjauksen ja pakko-ohjausnappi anturin korkkaamisen varalle niin pääsee talliin asti keittelemättä. Ei oo hankala rakentaa ja pelaavan lämpömittarin kanssa melko varma systeemi.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#8
|
||||
|
||||
voihan tuo olla hyvinkin noin. Sillä aattelin sijoittaa syylärin ja flektin kylkeen että kesä kuumalla saa flektin puhaltaa ulospäin ja talvipakkasilla syylärin läpi puhaltelemaan lämmmpöstä ilmaa kabiiniin
|
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
Mitä vähemmän tekee putkiin ylös-alas siksakkia niin helpompi ilmata. Ja tietysti jos kehtaa välille laittaa ilmausruuveja niin aina helpottuu.
|
#11
|
||||
|
||||
Nuhapumppu on oikeessa. Jäähdyttimen siirron jälkeen saa miettiä, että minne mutkaan se ilma jää makaamaan. Kriittisiin kohtiin kannattaa laittaa vaikka patterin ilmausventtiili, niin saa ne kiusalliset ilmat pois.
Entisellä työkaverilla oli joskus katukiihdyttely valiant. 440 isolohko, ja jäähdytin perä kompulassa. Veden kierron kanssa oli alkuun ongelmia. Vettä kierrätti moottorissa orkkis hihnavetoinen pumppu, ja lisäksi järjestelmässä sähköinen pumppu. Ei meinannut saada toimimaan kunnolla, kuumana kävi, pulputti ja pulisi. Otti sitten sähköpumpun pois, ja alkoi toimimaan niinkuin ihmisen mieli. Tuossa uazissa ei tule kovin pitkiä putkia, jos etu kylkeen laitat sen jäähdyttimen. Mutta hyvät raudat päälle, ettei mene pienestä puun halaamisesta rikki. Niin, tuleeko tämä kilpiin?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#12
|
||||
|
||||
Juu kiitoksia jo nyt neuvoista, mutta niitä tullaan vielä tarviimaan. Ja juu ei tule kilpiin.
Mutta jos omalla järjellä yrittää miettiä, niin ilmaus ongelmiahan ei pitäisi tulla jos syyläri on riittävän korkealla koneeseen nähden ja letkut kokoajan nousemassa syyläriä kohden? Ja vielä semmosta että muistaako joku ulkomuistista että mihinkä liittimeen tuossa pajeron syöttöpumpussa pitää antaa virtaa jotta "polttoainehana" syöttöpumpulle aukeaa? Viimeksi muokannut Ryyppyde : 12.02.2012 14:45 |
#13
|
|||
|
|||
hyvin käypi mitsun kone uaziin. meillä mitsun kaksois jakoaski hidastamassa nopeutta.uazin etu akseli katkaistu ja murikka siirretty kuskin puolelle.pikkisenä ongelmana vetareiden erittäin kova kulutus.
|
#14
|
||||
|
||||
Siinä suutinputkien juuren huitteilla on semmonen kierretanko pystyssä. Siihen 12volttia ja johan soi.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#15
|
||||
|
||||
no nyt tässä on jotain pientä päässyt tapahtumaan ja kori on melekein pois rungon päältä ja alettiin tuossa miettimään kun tsiigailtiin pajeron laatikon pituutta, että onnistuiskohan tuo uazin etuperän kääntö kuskin puolelle. Eli periaatteessa ottais kääntö kilkkeet pois akselin päistä ja heittäis akselin vähän niiq katolleen ja löis ikäänkuin kääntö kilkkeet oikein päin autoon nähden. Öö saako tosta selvää
|
#16
|
||||
|
||||
Öö ois tietysti voinu lukkee nuita edellisiä kunnolla, kysymys takas
|
#17
|
||||
|
||||
jotain hyvin minimaalista saatu aikaseks
|
#18
|
|||
|
|||
Saitteko pilkottua? Laitahan vähän päivityksiä välillä.
http://www.flickr.com/photos/chosenlv/5284209496/ |
#19
|
||||
|
||||
pitää päivitellä kuhan saa jotain aikaseks. joku tuommonenhan olis kovin komea
|
#20
|
||||
|
||||
Onko tapahtunut edistystä?
|
#21
|
||||
|
||||
Tämäkin rojekti ja tietyin materiaali poistunu keskuudestamme tallipaikan huonon kunnon ja katon sisääntulon takia.
|