|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
||||
|
||||
uittu ku on rojektit sekasi prrrkl kirjottelin jo tän kikkareen höpinöitä tuohon toiseen topikkiin nitzevoo sano viktor.
tänää tuli sitten nostettua kaivurilla koppa pois. ois pitäny jakis purkaa irti et ois kone noussu kätevästi ja ku oli jo kori pultit löysällä niin.. ja harvinainen kopan nosto muuteki ku kaik pillit johot ja muut oli irti tekniikan puran pesun jälkee hitoille ja otan akselit työn alle. jarruihi ei tarvi onneks puuttua ne on melkee paremmat ku uutena (paitsi et taakse tahtois kovasti levy jarrut) ala ja ylä pallot vois varmuuden varalle vaihtaa. raide tangonki joku näköjää vaihtanu jo uuteen. ihan pikkusen taitaa tulla muutoksia runkoon ku on nyt sopivasti erillään ja saattaapihan tuo saada viel ihan oikeen korroosion eston.. . riippuen paljolti monta euro rahaa saa irrotettua tähän rojektiin..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#227
|
||||
|
||||
nyt alko LOMA! 2 vk aikaa nyhjätä hämärässä tallissa paskasia auton romuja
loman kunniaks hain "uuven" kone paketin. ja pirkkaa ylläripylläri : VALMET 411 naitettuna adapteri käikäleellä vaihe laatikkoon mis on riittävän hias 1 vaihe (mallia en muista) ja jakiksena kaiken kestävä danalainen. keppi tarvii uuvet palautin jouset, kone uuven stefan rektumiin(uus tul mukana) ja maalatakki se pitäis turbo tingeltangelit saa ootella nyt sit jonku aikaa oliha miul sit iha kymysyskin näitten valmet vehkeitte kans pelanneille! eli-kä-kkä: onks kellään ollu valmetin perässä ihan mustasta paska raudasta väännettyä kytkin koppaa??? tuos lava vehkeen mukan sellane näköjää tuli. empä oo viel törmänny ku amuliinisiin? eihä kukaa täysjärkine tee ite tuollasee kytkin koppaa! toisaalta väliäköshällä vaik ois kuu kivesta jyrsitty mut onks tuo nyt joku valmetin oho susi malli ja sit on keksitty alumiininen? parit kuvat viel uuvesta halipallerosta siinä ois se paskarauta koppa+ tartin suojana joku diy pelti. ja kyllä. olen nauttinut pirkkaa.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#228
|
||||
|
||||
Levystä tehty kytkinkoppa voi olla ensimmäisiä prototyyppejä. Sillä kokeiltu toimivuus, ennenkuin on saatu valuosia hankittua. Usein projekteissa osien saatavuus laahaa jäljessä, ja ekoihin koneisiin tuotekehitys osasto (eli proto-paja) sepittää itte osia. Noin se vielä nykyäänkin menee.
Eli kotelo voi olla original made-in-valmet-linnavuori osa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#229
|
||||
|
||||
sellasta huhua kuulin että nuo ois muuten halkeillu nuo alumiiniset kopat? vai onkohan tää se parempi versio??
taian laittaa varmuudeks tuon rauta kopan tähän. kävin ottamassa numeroita huviksee ylös koneista yms -vanha kone missä rauta koppa: E 1021 GE 70110 -uus kone E1021 GE 70210 -lohkossa imusarjan alapuolella numero: 26868 -kannessa: 13118 3 <? -vauhtipyörä: D8361 28244 -alumiini kopassa: 8361 28237 uuven kytkimen tilaan tänään ni eiköhän se oo jo keskiviikkona/to sennuksessa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#230
|
||||
|
||||
rungossa ei oo muuta enää kiinne ku akselit ja jouset. sit pääsiski laikkaa laulattamaan tankki on näköjään ku uus ,täysin ruosteeton ja detroit nivel taka kartaanissaki on hämmästyttävän hyvä kuntonen. vuokkoon kätsysti uutta osaa
etu kartaani näyttäs olevan uusi ku ei oo ees pinta ruostetta viel vaik on alkujaa maalaamaton. PAITSI siin ei oo tupla niveltä ja yllättäen sehä onki jo hinkuttanu ristikosta nipan paskaks ja pannat oli jo kulunu puhki onneks ei tullu rymyttyä kauhiasti no saaha siintä hyvän liun johokki vehkeeseen. etuperän puolella onki jo hukattu orkinaali pellin palat ristikon kiinnityksestä ja korvattu rassista tehyillä u-lenkeillä taakse viel teen saman ni rupiaa kestämään. perhana joo ehä se kytkin tuukka iha parissä päivässä piti tilata from united states of fat peoplesta... 2-3vk menee. onneks en tilannu samaa ku viimeeks ku se oli 10 ni tää on 11 tuumanen. kummiski erillaiset on 83 ja 78:ssa.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#231
|
||||
|
||||
Sie se jaksat pistää pienen caddyparan kantavuudet aina ihan rajoilleen!
|
#232
|
||||
|
||||
Lainaus:
ihme aparaatti ku jakso kulkea iha kevyesti tuollaki lastilla? ei turhia puutunu mäkiin. oisivat laittaneet kantavuudeks suoraan vaik 1000kg
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#233
|
||||
|
||||
Voit valita viestillesi kuvakkeen seuraavasta listasta:
no nyt se on sit ihan levällää pitki pihaa.
porttaali jeeppi rojektista jääneet fillarit heppasin tähä on mukavampi iteksee liikutella. koneeseen haalin lisää kulutus osia. siirto pumppua yms . tupla filtteri jalka pitäs viel hankkia. mut ei silläkään taida mikään kiire olla.... runkoon ajelin tarkistus luukkuja etu osaan et pääsee pesemää kotelosuojat pois ja saa hiekotettua paremmi kotelotkin. tehää nyt kerral oikein. eli näyttäs siltä et tää runko käy hot dip zinkissä akseleitä pääsin kans näpelöimään. etu akseli näyttäs olevan ihan ok kunnossa nivelten puoleen ei taia tarvita vaihtaa mitää ku on nii verskin näköstä partsia. pientä herkistelyä satuloille vaan. napalukkoihi vaihan vassut näyttäs oikeen olevan premium mallit ku oikee warnit ja joku maali pitäs keksiä ehkä oon tylsä ja maalaan mustalla? etu akselissa on ihan ok tulpat joku mehikaani hitsannu mut takana: tainnu tauko painaa päälle ku jääny vaa heppiin. kummatki on viel revenny irti. toki mihipä tuo putki tuolt lähtis mut hitsaan kummiki vähä jäpäkämmi nuo nytte ku on nuo akseli pöyvällä ois hyvää aikaa hankkia se taka perän lukko. mutta mutta sellasta spartan lokkeria katoin jostai sivulta ja peloteltii et maks rengas koko 32" ?? onks kellää kokemuksia kestääkö isompia? täs autossa tulee olemaan 35" - fakin levee x 15 ... tai kestäähä se tietty jos sityllä ajelee mut jos iha pikkase vaik mettää tarjois vai onks se vaa ostettava se ox locker. EDIT: "Spartan Lockers are recommended to lighter vehicles or vehicles with tires shorter than 32" eli pitää tarkistaa moni pooriset vetarit tuossa on mikä välitys ja sit kyselemään hintoja. kallishan tuo on mut on ilmeisen kestäväkin.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability Viimeksi muokannut young n dum : 19.10.2011 20:25 |
#234
|
||||
|
||||
Ite jostain lueskelin, et niitä spartan locker-tyyppisiä lukkoja (eli spiderit korvaavia) vois käyttää 33" kokoon asti huoletta, sit hammasrattaaseen pultattavia (detroit locker, tms) siitä eteenpäin.
Kai ne ny kestää isompiaki renkaita jos maltilla käyttää. Siin on sit vaan valmistajalla kiva syy nostaa takuuasioissa kädet pystyyn jos oot käyttäny isompia rinkuloita. |
#235
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#236
|
||||
|
||||
oon ollu iha tyytyväine tuohon caddyyn. vakio pannu syöttöjä iha karvan verra kiritty. vähä yli kuuskyt tonnia tuli mittariin eka vuonna normi alapallo, jarru yms remonttia vaa joutunu tekee. jossai vaiheessa kuha kerkee pitää turpo asentaa ja 5v laatikko. osat on jo inspiraatiota ei
tänää soittelin jo alustavasti uusista jousista. vaikuttas ihan hyvältä paketilta ja jotaki pitää sille taka perälle näköjää keksiä... tällästä löyty ku otin kopan pois: ainaki kahesta pikku rattaasta on pinta lohennu ja muuteki näyttäs et on hampi kosketus iha pielessä? no podin syvää masennusta ja päätin hauskuuttaa itteeni leikillä perän uudet kuoret: TADAA! The ultimate hardcore offroad bull shit cover 3000 by master fabricator of offroad team KeTTu TyTöT. ... x2 tuossa etu perä kopassa oli vissiin joku ideakin mut tuo taka koppa sai osakseen pelkkää rakkautta V niinku VALMET jos joku ei tajunnu tuo v:n alapuolinen tanko kuvastaa .. no.. öö .. tankoa mikä on pystyssä koska valmetit herättää jokunlaisia perverssioita.. nii ja sen omituisen alkup. kumi tulpan korvasin isolla mutterilla. vetäsin kuorma lavaan kiinne lvi ruuveilla ni ei viänttäny iha kippuraks ku hitsas. kiitos. nyt on parempi mieli
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#237
|
||||
|
||||
Hienoa meininkiä!!! Saispa ite jotain Jeepille aikaseksi. Tosin olen osia tilaillu että onhan se jo jotain...?
|
#238
|
||||
|
||||
Lainaus:
eka kerra ku vaihoin öljyt melkee het oston jälkee ei tullu mitää ylimääräsiä mujuja eikä tullu nytkään ku aukasin eli taitaa olla joku vanha vamma tuo ratas rikko. pyörittelin tänää tasauspyörästön läpi ja kaik muu näyttäs olevan ok. on tuossa joku lukko härdelli. kahta puolta perässä jotai uritettuja prikkoja siel keski pökäleen ja kopan välissä. aikani ku rytkytin ni jäi jo vähä päälle.? -levy lukkoks tuo nyt sit on? -voiks noita ehjätä millään? sormellaku tökki niitä levyjä ni tuntu aika väljältä sovitteelta ja joku ihme lukitus prikkaki taitaa olla joteki löystyny. pakko kyl myöntää et ei oo hallussa nää välitys/lukko hommelit yhtään vihree nuoli siel on kahtapuolen ne levyt ja punasen nuolen kohal joku lukitus? jousiteräs käikäle. välitykset on näköjää 3.54. mitä mie teen help! aapuuva!
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#239
|
||||
|
||||
Kyllä niitä voi ehjätäkkin. Ja niitä levyjähän voi vaihtaa. Useimmiten väärät öljyt tekee sen että ei lukko toimi tai palaa loppuun liian nopeesti. Itellä alko toimimaan ihan hyvin kun GL-5 öljyt perään ja Jamantilta sitä ihmelisämömmöö pullo mukaan. Koitin ettiä amc kerhon sivuilta juttua et miten pojjaat on niitä elvyttäny mut en nyt tietenkään sitä löytäny. Ja paloja puuttuu mulla kans oman jeepin takaperästä(ja varaosa akselista kans), mutta ei oo vielä lauennu ja ajellu kolmisen vuotta. Auto ollut tosin ihan käyttiksenä, välillä isoja peräkärry kuormia ollu. Otin vaan kopan pohjalta kaiken murskan pois....Millon lie lohkeillu?
|
#240
|
||||
|
||||
Hyvän näköiset peräkopat!!!
|
#241
|
||||
|
||||
no ainaki vika ölpät siel on ollu viimesimmät n:1000km... tot noi kerta siel lukko jo on jonkunlaine ja raha on muuteki piukassa ni kokeillaaha vielä kerra oikeilla öljyillä... ei ne levyt kovin kuluneilta kyl näyttäny. hankaus jälkiä yms ei näkyny.
ja just ku guugletin haulla : dana 44 limited slip restoration ni sieltähän tullatupsahti pdf tidosto mis on hyvinki selvät ohjeet purkuu/kasaus. no mut silti menee yli teknisten lahjakkuuksien.. no toivottavasti lähtee toimimaan joskushan se on nuoki hommat opeteltava mut pitäs olla joku sellane heppu/täti kaverina mikä on enneki purkanu.. tänks jare
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#242
|
||||
|
||||
joo yllättävän kestävät ne levyt on kun ite on tullu ajettua jo pari vuotta tavallisilla öljyillä eikä se luovuta. Ja kun pari kertaa vuodessa vaihtaa ölpät niin pitää oikein ekstrahyvin kitkalukkoöljyihin verrattuna menossa on siis kestotesti ennen palalukon hommaamista. tämä siis d35 kitkaperä
|
#243
|
||||
|
||||
Dana 44 osia.
Tuolta olen ite tilannut osia
http://www.fsjjeepparts.com/index.html ja http://www.thefind.com/cars/info-jeep-wagoneer-dana-44 JegoNEERin takaperästäkin on kitkalukko hävinnyt jos siellä sellainen on ollut. Tiheemmät perät on tulossa ja lukko taaksekkin etupään kiinanlukon kaveriksi. Hienot peräkopat joo, ite vaan vaihdoin taakse varaosa akselin etukopan on puolta paksumpaa tavaraa. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#244
|
||||
|
||||
kiitti ismo! nuo oliki hyviä linkkejä! mitkäs välitykset tilasit??
mie just kattelin tälläsiä: 2 x Dana 44 Ring & Pinion Set 4.56 Ratio (50-11 Teeth) $375.90 ei oo pahan hintasia näköjään.. toki viel tuohon joku lukko ja rahti + alvit
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#245
|
||||
|
||||
Lainaus:
Normiöljyllä pitää paremmin mutta kuluttaa myös kitkapintojakin enemmän. Aattelin vaan jos joku luulee että se kallis kitkalukkolisä-aine on jotain taikakuraa. |
#246
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#247
|
||||
|
||||
Tiheetä perää.
Just nuo 4.56 perät tilasin.
Huomen aamuyöstä lähen vihreellä ranspuutterilla puskee Joensuuta kohti ja viän Boggerit sinne ja ostan sielt Irokit JEgoNEErin alle.
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#248
|
||||
|
||||
hetkinen hei!.. tuo kulki 35" kumeilla 96km/h lappu lattiassa 3.54 välityksillä. ja nyt jos mie laitan 4.56 välitykset ni ehä se kule ku jotaki.. emmätiä ammatti koulun lyhyt matikka.. no mut ei sil kehtaa enää matkaa ajaa.. ja kierroksia koneesta ei oikei voi nostaa.
eli jakistahan täs pitäs välittää sellai et pitkä puol pysyy normaalina. siin on nyt jakiksessa lyhyt puol 2.03:1 jos jostai sais hommattua dana 18 ja jeesukseniskänvanhan broncon 20:sen rattaat ne sotkemalla sais lyhyen puolen 2.46:1. eli lähes sama ku vaihtas 3.54set 4.56välityksiin..? ja tää vastais lähes samaa jos vaihtas normi dana 300sen. tai tera low dana jakikseen : 3.15:1 - 70:1 crawl ratio. Gear Ratio Comparisons: Changing the transfer case gears from 2.03 to 3.15 has the same effect in low range as changing from 3.54 to 5.38 gears while leaving high range unchanged for good highway driving and without losing strength in the ring and pinion set. nonni sehä löyty helposti paitsi et tuokin maksaa sen 800-1000 riippuen mistä tilaa. shaisse! ttu ku on hankalaa.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#249
|
||||
|
||||
Noin 75 km/h.
__________________
Tumpula Racing Team |
#250
|
||||
|
||||
tänks
tuossa kotia ajellessa hokasin et tässähän on nyt 4v laatikko ei 3. pitääki viel mulkata mikäs välitys siinä nelosella on. akselit rupeis olee aikalailla valmiina. vähän maalia viel, uuvet jarru kengät taakse. kyllä. hylkäsin taka levy systeeminkin jordaani kässäriä jos koittas rakennella..? ku tuoho porttaali jollikkään se tulee kummiskin ni vois tähä vähä harjotella jo. tiiä sit onks tuossakaan mitää järkee mut ei täs taia olla muutekaa nii juu ens viikolle on nyt sit varattu aika rungolle hiekka puhalluksesta kaik massat surraan viel pois ni ei mee kauhiast hiekkaa. ja ei kannata ostaa sit minimanista sellasta 125 piikki laikkaa.. siinä on karvan lähtö rosentti aika huima 10 min ja kaik piikit veks.. senku ropina kävi ja kivasti pisteli haalarin lahkeesta läpi. onneks ei ollu nakki tulilinjalla
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) | young n dum | Maasturiprojektit | 164 | 23.04.2016 23:27 |
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 |
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 |
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.10.2010 16:37 |