Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #226  
Vanha 10.10.2011, 21:36
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs down

uittu ku on rojektit sekasi prrrkl kirjottelin jo tän kikkareen höpinöitä tuohon toiseen topikkiin nitzevoo sano viktor.

tänää tuli sitten nostettua kaivurilla koppa pois. ois pitäny jakis purkaa irti et ois kone noussu kätevästi ja ku oli jo kori pultit löysällä niin..
ja harvinainen kopan nosto muuteki ku kaik pillit johot ja muut oli irti

tekniikan puran pesun jälkee hitoille ja otan akselit työn alle. jarruihi ei tarvi onneks puuttua ne on melkee paremmat ku uutena (paitsi et taakse tahtois kovasti levy jarrut) ala ja ylä pallot vois varmuuden varalle vaihtaa. raide tangonki joku näköjää vaihtanu jo uuteen.

ihan pikkusen taitaa tulla muutoksia runkoon ku on nyt sopivasti erillään ja saattaapihan tuo saada viel ihan oikeen korroosion eston.. . riippuen paljolti monta euro rahaa saa irrotettua tähän rojektiin..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #227  
Vanha 16.10.2011, 19:01
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

nyt alko LOMA! 2 vk aikaa nyhjätä hämärässä tallissa paskasia auton romuja

loman kunniaks hain "uuven" kone paketin. ja pirkkaa
ylläripylläri : VALMET 411 naitettuna adapteri käikäleellä vaihe laatikkoon mis on riittävän hias 1 vaihe (mallia en muista) ja jakiksena kaiken kestävä danalainen.

keppi tarvii uuvet palautin jouset, kone uuven stefan rektumiin(uus tul mukana) ja maalatakki se pitäis turbo tingeltangelit saa ootella nyt sit jonku aikaa


oliha miul sit iha kymysyskin näitten valmet vehkeitte kans pelanneille!

eli-kä-kkä: onks kellään ollu valmetin perässä ihan mustasta paska raudasta väännettyä kytkin koppaa??? tuos lava vehkeen mukan sellane näköjää tuli. empä oo viel törmänny ku amuliinisiin? eihä kukaa täysjärkine tee ite tuollasee kytkin koppaa!

toisaalta väliäköshällä vaik ois kuu kivesta jyrsitty mut onks tuo nyt joku valmetin oho susi malli ja sit on keksitty alumiininen?

parit kuvat viel uuvesta halipallerosta





siinä ois se paskarauta koppa+ tartin suojana joku diy pelti.

ja kyllä. olen nauttinut pirkkaa.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #228  
Vanha 16.10.2011, 20:42
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Levystä tehty kytkinkoppa voi olla ensimmäisiä prototyyppejä. Sillä kokeiltu toimivuus, ennenkuin on saatu valuosia hankittua. Usein projekteissa osien saatavuus laahaa jäljessä, ja ekoihin koneisiin tuotekehitys osasto (eli proto-paja) sepittää itte osia. Noin se vielä nykyäänkin menee.

Eli kotelo voi olla original made-in-valmet-linnavuori osa.
Vastaa lainaten
  #229  
Vanha 17.10.2011, 09:15
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

sellasta huhua kuulin että nuo ois muuten halkeillu nuo alumiiniset kopat? vai onkohan tää se parempi versio??

taian laittaa varmuudeks tuon rauta kopan tähän.

kävin ottamassa numeroita huviksee ylös koneista yms

-vanha kone missä rauta koppa:

E 1021
GE
70110

-uus kone

E1021
GE
70210

-lohkossa imusarjan alapuolella numero: 26868

-kannessa: 13118 3 <?

-vauhtipyörä: D8361 28244

-alumiini kopassa: 8361 28237

uuven kytkimen tilaan tänään ni eiköhän se oo jo keskiviikkona/to sennuksessa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #230  
Vanha 17.10.2011, 19:48
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

rungossa ei oo muuta enää kiinne ku akselit ja jouset. sit pääsiski laikkaa laulattamaan tankki on näköjään ku uus ,täysin ruosteeton ja detroit nivel taka kartaanissaki on hämmästyttävän hyvä kuntonen. vuokkoon kätsysti uutta osaa

etu kartaani näyttäs olevan uusi ku ei oo ees pinta ruostetta viel vaik on alkujaa maalaamaton. PAITSI siin ei oo tupla niveltä ja yllättäen sehä onki jo hinkuttanu ristikosta nipan paskaks ja pannat oli jo kulunu puhki onneks ei tullu rymyttyä kauhiasti no saaha siintä hyvän liun johokki vehkeeseen.

etuperän puolella onki jo hukattu orkinaali pellin palat ristikon kiinnityksestä ja korvattu rassista tehyillä u-lenkeillä taakse viel teen saman ni rupiaa kestämään.

perhana joo ehä se kytkin tuukka iha parissä päivässä piti tilata from united states of fat peoplesta... 2-3vk menee. onneks en tilannu samaa ku viimeeks ku se oli 10 ni tää on 11 tuumanen. kummiski erillaiset on 83 ja 78:ssa.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #231  
Vanha 18.10.2011, 20:20
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Viestit: 344
Perusasetus

Sie se jaksat pistää pienen caddyparan kantavuudet aina ihan rajoilleen!
Vastaa lainaten
  #232  
Vanha 18.10.2011, 21:24
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tratok Näytä viesti
Sie se jaksat pistää pienen caddyparan kantavuudet aina ihan rajoilleen!
kyll! keske reissun kaivoin rek otteen ja nopee päässä lasku= kaks ukkoa kopissa ja romut lavalla max kantavuus käytössä

ihme aparaatti ku jakso kulkea iha kevyesti tuollaki lastilla? ei turhia puutunu mäkiin. oisivat laittaneet kantavuudeks suoraan vaik 1000kg
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #233  
Vanha 19.10.2011, 18:56
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

Voit valita viestillesi kuvakkeen seuraavasta listasta:


no nyt se on sit ihan levällää pitki pihaa.

porttaali jeeppi rojektista jääneet fillarit heppasin tähä on mukavampi iteksee liikutella.

koneeseen haalin lisää kulutus osia. siirto pumppua yms . tupla filtteri jalka pitäs viel hankkia. mut ei silläkään taida mikään kiire olla....

runkoon ajelin tarkistus luukkuja etu osaan et pääsee pesemää kotelosuojat pois ja saa hiekotettua paremmi kotelotkin. tehää nyt kerral oikein. eli näyttäs siltä et tää runko käy hot dip zinkissä

akseleitä pääsin kans näpelöimään. etu akseli näyttäs olevan ihan ok kunnossa nivelten puoleen ei taia tarvita vaihtaa mitää ku on nii verskin näköstä partsia. pientä herkistelyä satuloille vaan.
napalukkoihi vaihan vassut näyttäs oikeen olevan premium mallit ku oikee warnit ja joku maali pitäs keksiä ehkä oon tylsä ja maalaan mustalla?



etu akselissa on ihan ok tulpat joku mehikaani hitsannu mut takana:

tainnu tauko painaa päälle ku jääny vaa heppiin. kummatki on viel revenny irti. toki mihipä tuo putki tuolt lähtis mut hitsaan kummiki vähä jäpäkämmi nuo

nytte ku on nuo akseli pöyvällä ois hyvää aikaa hankkia se taka perän lukko. mutta mutta sellasta spartan lokkeria katoin jostai sivulta ja peloteltii et maks rengas koko 32" ?? onks kellää kokemuksia kestääkö isompia? täs autossa tulee olemaan 35" - fakin levee x 15 ... tai kestäähä se tietty jos sityllä ajelee mut jos iha pikkase vaik mettää tarjois vai onks se vaa ostettava se ox locker.



EDIT: "Spartan Lockers are recommended to lighter vehicles or vehicles with tires shorter than 32" eli pitää tarkistaa moni pooriset vetarit tuossa on mikä välitys ja sit kyselemään hintoja. kallishan tuo on mut on ilmeisen kestäväkin.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability

Viimeksi muokannut young n dum : 19.10.2011 20:25
Vastaa lainaten
  #234  
Vanha 19.10.2011, 21:21
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Ite jostain lueskelin, et niitä spartan locker-tyyppisiä lukkoja (eli spiderit korvaavia) vois käyttää 33" kokoon asti huoletta, sit hammasrattaaseen pultattavia (detroit locker, tms) siitä eteenpäin.

Kai ne ny kestää isompiaki renkaita jos maltilla käyttää. Siin on sit vaan valmistajalla kiva syy nostaa takuuasioissa kädet pystyyn jos oot käyttäny isompia rinkuloita.
Vastaa lainaten
  #235  
Vanha 20.10.2011, 07:04
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
kyll! keske reissun kaivoin rek otteen ja nopee päässä lasku= kaks ukkoa kopissa ja romut lavalla max kantavuus käytössä

ihme aparaatti ku jakso kulkea iha kevyesti tuollaki lastilla? ei turhia puutunu mäkiin. oisivat laittaneet kantavuudeks suoraan vaik 1000kg
Hö! Mie kävin kesällä hakemassa omalla Caddylla pihakiviä porukoiden luokse, ekasta satsista tuli lavan pohjalle 3 kerrosta betonivaloskiveä eli äkkiä laskettuna 960kg, sekä tietty itse ohjaamassa ja isäpuoli vänkärin paikalla eli vajaa 1200 kiloa kuormaa eikä vielä hyytynyt mäkiin! Tosin ei se ihan vakio olekaan... oli muuten peräpää matalalla käkkylässä!
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #236  
Vanha 20.10.2011, 20:44
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

oon ollu iha tyytyväine tuohon caddyyn. vakio pannu syöttöjä iha karvan verra kiritty. vähä yli kuuskyt tonnia tuli mittariin eka vuonna normi alapallo, jarru yms remonttia vaa joutunu tekee. jossai vaiheessa kuha kerkee pitää turpo asentaa ja 5v laatikko. osat on jo inspiraatiota ei

tänää soittelin jo alustavasti uusista jousista. vaikuttas ihan hyvältä paketilta

ja jotaki pitää sille taka perälle näköjää keksiä...
tällästä löyty ku otin kopan pois:

ainaki kahesta pikku rattaasta on pinta lohennu ja muuteki näyttäs et on hampi kosketus iha pielessä?

no podin syvää masennusta ja päätin hauskuuttaa itteeni leikillä perän uudet kuoret: TADAA!

The ultimate hardcore offroad bull shit cover 3000 by master fabricator of offroad team KeTTu TyTöT. ... x2
tuossa etu perä kopassa oli vissiin joku ideakin mut tuo taka koppa sai osakseen pelkkää rakkautta V niinku VALMET jos joku ei tajunnu

tuo v:n alapuolinen tanko kuvastaa .. no.. öö .. tankoa mikä on pystyssä koska valmetit herättää jokunlaisia perverssioita..
nii ja sen omituisen alkup. kumi tulpan korvasin isolla mutterilla.

vetäsin kuorma lavaan kiinne lvi ruuveilla ni ei viänttäny iha kippuraks ku hitsas. kiitos. nyt on parempi mieli
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #237  
Vanha 20.10.2011, 21:52
Susugozilla:n Avatar
Susugozilla Susugozilla ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.04.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 445
Perusasetus

Hienoa meininkiä!!! Saispa ite jotain Jeepille aikaseksi. Tosin olen osia tilaillu että onhan se jo jotain...?
Vastaa lainaten
  #238  
Vanha 21.10.2011, 19:17
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Susugozilla Näytä viesti
Hienoa meininkiä!!! Saispa ite jotain Jeepille aikaseksi. Tosin olen osia tilaillu että onhan se jo jotain...?
voi kuule se on jo paljon! mie en saa oikee ees osia tilailtua ku rahat loppuu keske

eka kerra ku vaihoin öljyt melkee het oston jälkee ei tullu mitää ylimääräsiä mujuja eikä tullu nytkään ku aukasin eli taitaa olla joku vanha vamma tuo ratas rikko.
pyörittelin tänää tasauspyörästön läpi ja kaik muu näyttäs olevan ok. on tuossa joku lukko härdelli. kahta puolta perässä jotai uritettuja prikkoja siel keski pökäleen ja kopan välissä. aikani ku rytkytin ni jäi jo vähä päälle.?
-levy lukkoks tuo nyt sit on?
-voiks noita ehjätä millään?
sormellaku tökki niitä levyjä ni tuntu aika väljältä sovitteelta ja joku ihme lukitus prikkaki taitaa olla joteki löystyny.

pakko kyl myöntää et ei oo hallussa nää välitys/lukko hommelit yhtään


vihree nuoli siel on kahtapuolen ne levyt ja punasen nuolen kohal joku lukitus? jousiteräs käikäle.


välitykset on näköjää 3.54.

mitä mie teen help! aapuuva!
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #239  
Vanha 21.10.2011, 19:51
Susugozilla:n Avatar
Susugozilla Susugozilla ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.04.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 445
Perusasetus

Kyllä niitä voi ehjätäkkin. Ja niitä levyjähän voi vaihtaa. Useimmiten väärät öljyt tekee sen että ei lukko toimi tai palaa loppuun liian nopeesti. Itellä alko toimimaan ihan hyvin kun GL-5 öljyt perään ja Jamantilta sitä ihmelisämömmöö pullo mukaan. Koitin ettiä amc kerhon sivuilta juttua et miten pojjaat on niitä elvyttäny mut en nyt tietenkään sitä löytäny. Ja paloja puuttuu mulla kans oman jeepin takaperästä(ja varaosa akselista kans), mutta ei oo vielä lauennu ja ajellu kolmisen vuotta. Auto ollut tosin ihan käyttiksenä, välillä isoja peräkärry kuormia ollu. Otin vaan kopan pohjalta kaiken murskan pois....Millon lie lohkeillu?
Vastaa lainaten
  #240  
Vanha 21.10.2011, 19:58
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Hyvän näköiset peräkopat!!!
Vastaa lainaten
  #241  
Vanha 21.10.2011, 20:39
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

no ainaki vika ölpät siel on ollu viimesimmät n:1000km... tot noi kerta siel lukko jo on jonkunlaine ja raha on muuteki piukassa ni kokeillaaha vielä kerra oikeilla öljyillä... ei ne levyt kovin kuluneilta kyl näyttäny. hankaus jälkiä yms ei näkyny.

ja just ku guugletin haulla : dana 44 limited slip restoration ni sieltähän tullatupsahti pdf tidosto mis on hyvinki selvät ohjeet purkuu/kasaus.

no mut silti menee yli teknisten lahjakkuuksien.. no toivottavasti lähtee toimimaan joskushan se on nuoki hommat opeteltava mut pitäs olla joku sellane heppu/täti kaverina mikä on enneki purkanu..

tänks jare
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #242  
Vanha 22.10.2011, 08:46
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

joo yllättävän kestävät ne levyt on kun ite on tullu ajettua jo pari vuotta tavallisilla öljyillä eikä se luovuta. Ja kun pari kertaa vuodessa vaihtaa ölpät niin pitää oikein ekstrahyvin kitkalukkoöljyihin verrattuna menossa on siis kestotesti ennen palalukon hommaamista. tämä siis d35 kitkaperä
Vastaa lainaten
  #243  
Vanha 22.10.2011, 19:28
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Dana 44 osia.


Tuolta olen ite tilannut osia

http://www.fsjjeepparts.com/index.html
ja
http://www.thefind.com/cars/info-jeep-wagoneer-dana-44

JegoNEERin takaperästäkin on kitkalukko hävinnyt jos siellä sellainen on ollut.
Tiheemmät perät on tulossa ja lukko taaksekkin etupään kiinanlukon kaveriksi.

Hienot peräkopat joo, ite vaan vaihdoin taakse varaosa akselin etukopan on puolta paksumpaa tavaraa.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #244  
Vanha 22.10.2011, 19:51
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs up

kiitti ismo! nuo oliki hyviä linkkejä! mitkäs välitykset tilasit??

mie just kattelin tälläsiä: 2 x Dana 44 Ring & Pinion Set 4.56 Ratio (50-11 Teeth)
$375.90 ei oo pahan hintasia näköjään.. toki viel tuohon joku lukko ja rahti + alvit
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #245  
Vanha 22.10.2011, 19:55
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.240
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
joo yllättävän kestävät ne levyt on kun ite on tullu ajettua jo pari vuotta tavallisilla öljyillä eikä se luovuta. Ja kun pari kertaa vuodessa vaihtaa ölpät niin pitää oikein ekstrahyvin kitkalukkoöljyihin verrattuna menossa on siis kestotesti ennen palalukon hommaamista. tämä siis d35 kitkaperä
Jaksanu noita jorinoita tavata.. Mutta se lisäainehan on vain kitkalukkoon sellainen lisävoiteluaine että ei rutise rouvan pyllyssä risteyksissä.....

Normiöljyllä pitää paremmin mutta kuluttaa myös kitkapintojakin enemmän. Aattelin vaan jos joku luulee että se kallis kitkalukkolisä-aine on jotain taikakuraa.
Vastaa lainaten
  #246  
Vanha 23.10.2011, 12:20
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xjxj Näytä viesti
Jaksanu noita jorinoita tavata.. Mutta se lisäainehan on vain kitkalukkoon sellainen lisävoiteluaine että ei rutise rouvan pyllyssä risteyksissä.....

Normiöljyllä pitää paremmin mutta kuluttaa myös kitkapintojakin enemmän. Aattelin vaan jos joku luulee että se kallis kitkalukkolisä-aine on jotain taikakuraa.
eihän se mitään taikakuraa oo mutta lukko tosiaan luistaa enemmän sen kanssa
Vastaa lainaten
  #247  
Vanha 23.10.2011, 16:27
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Tiheetä perää.


Just nuo 4.56 perät tilasin.
Huomen aamuyöstä lähen vihreellä ranspuutterilla puskee Joensuuta kohti ja viän Boggerit sinne ja ostan sielt Irokit JEgoNEErin alle.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
kiitti ismo! nuo oliki hyviä linkkejä! mitkäs välitykset tilasit??

mie just kattelin tälläsiä: 2 x Dana 44 Ring & Pinion Set 4.56 Ratio (50-11 Teeth)
$375.90 ei oo pahan hintasia näköjään.. toki viel tuohon joku lukko ja rahti + alvit
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #248  
Vanha 23.10.2011, 21:53
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Talking

hetkinen hei!.. tuo kulki 35" kumeilla 96km/h lappu lattiassa 3.54 välityksillä. ja nyt jos mie laitan 4.56 välitykset ni ehä se kule ku jotaki.. emmätiä ammatti koulun lyhyt matikka.. no mut ei sil kehtaa enää matkaa ajaa.. ja kierroksia koneesta ei oikei voi nostaa.

eli jakistahan täs pitäs välittää sellai et pitkä puol pysyy normaalina.

siin on nyt jakiksessa lyhyt puol 2.03:1
jos jostai sais hommattua dana 18 ja jeesukseniskänvanhan broncon 20:sen rattaat ne sotkemalla sais lyhyen puolen 2.46:1.

eli lähes sama ku vaihtas 3.54set 4.56välityksiin..? ja tää vastais lähes samaa jos vaihtas normi dana 300sen.

tai tera low dana jakikseen : 3.15:1 - 70:1 crawl ratio.

Gear Ratio Comparisons:
Changing the transfer case gears from 2.03 to 3.15 has the same effect in low range as changing from 3.54 to 5.38 gears while leaving high range unchanged for good highway driving and without losing strength in the ring and pinion set.

nonni sehä löyty helposti paitsi et tuokin maksaa sen 800-1000 riippuen mistä tilaa. shaisse! ttu ku on hankalaa.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #249  
Vanha 24.10.2011, 13:53
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
tuo kulki 35" kumeilla 96km/h lappu lattiassa 3.54 välityksillä. ja nyt jos mie laitan 4.56 välitykset ni ehä se kule ku jotaki.. emmätiä
Noin 75 km/h.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #250  
Vanha 24.10.2011, 17:48
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Noin 75 km/h.
tänks

tuossa kotia ajellessa hokasin et tässähän on nyt 4v laatikko ei 3. pitääki viel mulkata mikäs välitys siinä nelosella on.

akselit rupeis olee aikalailla valmiina. vähän maalia viel, uuvet jarru kengät taakse. kyllä. hylkäsin taka levy systeeminkin jordaani kässäriä jos koittas rakennella..? ku tuoho porttaali jollikkään se tulee kummiskin ni vois tähä vähä harjotella jo. tiiä sit onks tuossakaan mitää järkee mut ei täs taia olla muutekaa

nii juu ens viikolle on nyt sit varattu aika rungolle hiekka puhalluksesta kaik massat surraan viel pois ni ei mee kauhiast hiekkaa. ja ei kannata ostaa sit minimanista sellasta 125 piikki laikkaa.. siinä on karvan lähtö rosentti aika huima 10 min ja kaik piikit veks.. senku ropina kävi ja kivasti pisteli haalarin lahkeesta läpi. onneks ei ollu nakki tulilinjalla
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) young n dum Maasturiprojektit 164 23.04.2016 23:27
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee young n dum Maasturiprojektit 551 17.04.2016 07:39
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri young n dum Maasturiprojektit 35 05.01.2014 12:02
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET young n dum Maasturiprojektit 358 28.10.2012 19:59
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin Rouveri Tekniikka & Jutustelu 7 06.10.2010 16:37


Sivu luotu: 07:07 (GMT +2).