Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.06.2009, 08:32
Grand Rover Grand Rover ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 29.06.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 2
Perusasetus

Grand Cherokee käyttäjäkokemuksia


Tervehdys!

Muutama vuosi sitten kakkosauton/kauppakassin virkaa hoiti vuosimallia 1991 ollut Mitsu Pajero 2,5 TDIC-tekniikalla. Pienet tekniikkamurheet ja erityisesti ruosteongelmat johtivat siihen, että napero hävitettiin. Mitsu oli kuitenkin erityisen mukava peli monenlaisessa ajossa, joten jo tuolloin ajatus ja haave paremmasta maasturista syöpyi takaraivoon.

Tällä hetkellä kakkosauton virkaa hoitaa BMW 525iA vuodelta 1992, mutta vaikka bemuja on tullut yli 10 vuotta harrastettua ja se on "SE" merkki, niin bensakoneiseen Grandiin tuo tekisi mieli vaihtaa. Jeeppi on kuitenkin itselle sen verran outo kapistus, että moni asia mietityttää.

Kokeneemmille foorumin käyttäjille seuraavat kysymykset ovat varmasti jo liiankin tuttuja, mutta vaikka hakua sekä tällä foorumilla, fjdc.org:lla ja googlella on käytetty pitkään ja hartaasti, niin vastauksia en ole löytänyt.
- Kuinka luotettavia nuo ZJ:t ovat?
- Mahdolliset tyyppiviat?
- Osien saatavuus ja ylläpitokulut?
- Todelliset kulutuslukemat vakioalustaiselle ja tietysti kunnossa olevalle ZJ:lle?
- Autot on aina tullut huollettua ja korjattua itse, joka onnistuu ilmeisesti myös Jeepin kohdalla keskiverto tee-se-itse-mieheltä?

Käsittääkseni 4-litran R6 on luotettavampi ja hieman pieniruokaisempi kuin 5,2 V8? Tuota pienempää olen alustavasti katsellut, joten erityisesti semmoisen omistavien kommentteja olisi mukava kuulla. Tietysti myös V8 kokemukset kiinnostavat.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.07.2009, 01:11
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Itse aloitin Jeep touhuilut vuonna -97 Jeep Cherokee 4.0 Aut. -97:lla. Eipä ollut mitään vikaa,paitsi että söi bensaa 17L.
Vuonna -98 siirrryin Grand Cherokee 4.0 Aut. -97:aan ja kulutus putosi 15L:aan. Johtui varmaan siitä, että ZJ:ssa turbiini nappasi kiinni 2500kierr. ja Grandissä alle 2000kierr. muutenhan noi on samat koneet.
Kolmantena oli Grand Cherokee 2.5TD man.-97 joka söi 13L.
Neljäntenä oli ja on edelleen Grand Cherokee 4.0 Aut. -96, joka soi vakiona sen 15L ja nykyisillä 33":lla 17L.
Katuautona on nyt Grand Cherokee 4.7 V8 Aut -00 ja syö 31":lla 15L. Tuossa yhtenä päivänä kokeilin minimi kulutusta matka-ajossa 88km/h, niin vei 11L. Pelkästään kaupunki ajossa menee varmaan sitten 19L.

Mielestäni on luotettavia, koska ei ole tullut mitään yllättävää eteen.
Tyyppivikoja ei mielestäni ole. Kulutusosat kuluu niinkuin muissakin autoissa.
Jarruosat saa vaikka fixus varaosaliikkeestä ja loput myy US-parts.
Erikoisosat mitä ei em. paikoista saa kannattaa tilata vaikka saksasta, niin maksaa sopivasti. (tai mun purkuautosta...)
Korjaan Jeeppini itse, joten täytyy sen olla helppoa kun kerran minultakin onnistuu.

Vanhemmasta ZJ Grandin V8:sta ei minulla ole kokemusta, mutta luulisin että polttoainetta menee loppujen lopuksi yhtä paljon sekä kutos että kasi koneella. Kutonen on vähän nuhanen, joka näkyy ajajan otsassa ja V8 vääntää sillei, että suu on kokoajan hymyssä.

Jotkut kertoo tyyppivikana V8:n vesipumpun, kun sen kuulemma menee 100tkm kohdalla eikä normi 150tkm kohdalla. Mielestäni kulutusosa kuluu ja se vaihdetaan kun on tarvis. Lamda anturithan menee lähes kaikissa autoissa 150tkm kohdalla, myös Jeepissä. jolloin kulutus nousee ja kulusta tulee hieman nykivää. Nii, ja kiinalaiset tarvikepumppu kestää vähemmän kuin alkuperäinen.

/Joukka
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.07.2009, 08:28
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Grandi


Mulla on 1993 4.0l ja 1998 5.9l grandit. Molemmat tuotu saksasta ja korit ruosteettomia.

Tuo vanhempi on ollut muutaman vuoden. Mitään ongelmia ei ole ollut. Huolto on helppoa. Öljyjen vaihtoa moneen paikkaan, nivelien rasvausta ja tulppien vaihtoa. Kuluvat osat kuten muissakin autoissa. Tyyppivika taitaa olla pakosarjan halkeaminen kutoskoneessa. Mulla röpottää kylmänä, lämpimänä ei huomaa. Uusi putki odotellut vaihtoa jo kaksi vuotta.

V8 pelissä jäähdytysosat vaihdettu. Pumppu ja syylari. Muuta ongelmaa ei ole ollut. Tällä ajellessa hymy on herkässä.

Sitten on kaksi TJ Wrangleria 4.0l koneella. Toinen vasta eilen kilpiin.

Kaikki on tuotu saksasta. Viimeisen kyllä joku muu kuin minä. Ruosteongelmia ei ole ollut.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 01.07.2009 09:03
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.07.2009, 12:22
Grand Rover Grand Rover ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 29.06.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 2
Perusasetus

Kiitoksia arvokkaista kommenteista! Lisääkin lukisi mielellään, mikäli jollain vielä olisi niitä jakaa.

Ilmeisesti noiden kahden bensakoneen (4,0 R6 vs. 5,2 V8) ero kulutuksissa on verrattain pieni, eikä luotettavuudessakaan ole juurikaan ero. Kertooko näissä muuten ajotietokone keskinopeudenkin? Olisi nimittäin kiva nähdä millä keskinopeudella kerrottu kulutus on ajettu, nämä kaksi suuretta yhdessä kertoo paljon enemmän kuin pelkkä kulutulukema.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.07.2009, 22:34
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Keskinopeus


En ole huomannut sellaista näyttöä olevan. Aika selkeästi nopeus vaikuttaa. Ilmanvastus on noissa suuri. Tulin 5.9l koneella peräkärryn kanssa Tamperelta. Kulutus 14.5 litraa. Menomatka ilman kärryä 16.5. Kaupungissa 20 litraa. 2700kg traileri perässä 24 litraa. Kertaakaan ei ole vaihtanut pientä vaihdetta ton trailerin kanssa. Koneen murina muuttuu, mutta nopeus ei laske mäessä.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.07.2009, 12:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Oma -96 grandi V8 on toiminut ihan ok. Kuluvia osia on mennyt ja tiettyjä sähkövikoja on ollut mutta ne eivät ole menoa haitanneet. Viat on jenkkien mukaan tyyppijvikoja, kylmäjuotoksia tms. piirilevyillä jne.. eli saattaa herjata jotain coolant sensor bad vaikka anturi on kunnossa ja paisuntasäiliössä nestettä. Jostain syystä kasikoneen äänet ei kuitenkaan vituta yhtään ja ne kerrat kun laittaa kärryn perään niin on sama että tuleeko se koukusta vai poikittain perässä. Muutamia tiivistevuotoja on ollut, mutta lasken ne kuluviksi osiksi myöskin. Matkassa menee 80km/h vauhdilla 11l/100km ja siitä sitten ylöspäin. Ei syö öljyä, tosin mittarissa vasta 200tkm.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.12.2010, 06:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

-98 5,2 V8


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Grand Rover Näytä viesti
Tervehdys!

Muutama vuosi sitten kakkosauton/kauppakassin virkaa hoiti vuosimallia 1991 ollut Mitsu Pajero 2,5 TDIC-tekniikalla. Pienet tekniikkamurheet ja erityisesti ruosteongelmat johtivat siihen, että napero hävitettiin. Mitsu oli kuitenkin erityisen mukava peli monenlaisessa ajossa, joten jo tuolloin ajatus ja haave paremmasta maasturista syöpyi takaraivoon.

Tällä hetkellä kakkosauton virkaa hoitaa BMW 525iA vuodelta 1992, mutta vaikka bemuja on tullut yli 10 vuotta harrastettua ja se on "SE" merkki, niin bensakoneiseen Grandiin tuo tekisi mieli vaihtaa. Jeeppi on kuitenkin itselle sen verran outo kapistus, että moni asia mietityttää.

Kokeneemmille foorumin käyttäjille seuraavat kysymykset ovat varmasti jo liiankin tuttuja, mutta vaikka hakua sekä tällä foorumilla, fjdc.org:lla ja googlella on käytetty pitkään ja hartaasti, niin vastauksia en ole löytänyt.
- Kuinka luotettavia nuo ZJ:t ovat?
- Mahdolliset tyyppiviat?
- Osien saatavuus ja ylläpitokulut?
- Todelliset kulutuslukemat vakioalustaiselle ja tietysti kunnossa olevalle ZJ:lle?
- Autot on aina tullut huollettua ja korjattua itse, joka onnistuu ilmeisesti myös Jeepin kohdalla keskiverto tee-se-itse-mieheltä?

Käsittääkseni 4-litran R6 on luotettavampi ja hieman pieniruokaisempi kuin 5,2 V8? Tuota pienempää olen alustavasti katsellut, joten erityisesti semmoisen omistavien kommentteja olisi mukava kuulla. Tietysti myös V8 kokemukset kiinnostavat.
Terve, ma asun Ecuadorissa ja olen ajellut -98 mallisella Grandilla 120 000 km, ostin se kaytettyna ku mittarissa oli 70.000. Hyvin on pelannut. Vesipumpun kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta syylari hajos vuoristossa. Kulutusosat tietysti, jarrulevyt meni vaihtoon 120.000 km: ssa. 160.000 km: n kohdalla huomasin etta kampiakselin etupaan stefa vuoti. Vaihto makso taalla merkkikorjaamolla toineen 110 USD. Ilmastointilaitteen kompressori sano itsensa lopullisesti irti 180.000 km: n kohdalla. Merkkihuolto sanoo etta sita ei pysty fixaamaan, vaan on ostettava uusi osa, se maksaa 1.200 USD taalla. Tarvikeosa maksaa 530 USD asennettuna.

Ohjauksen iskunvaimennin on syyta vaihtaa saannollisesti. Jos se ei ole kunnossa, ja ajaa mutkassa monttuun, ohjaus alkaa ravistaa, eika se lopu. Ohjauksen kontrolli voi menna taysin, etenkin jos yrittaa viela jarruttaa liian voimakkaasti ravistuksen aikana. Tasta on juttua Jeeppi sivuilla, siella tata kutsutaan "death wobble" nimella. Koin sen itse auton ostettuani kun en viela tiennyt etta mista on kyse.

Ohjaustehostimen hydrauliikkapumpun hihnapyora tapaa haljeta ZJ: ssa. Halkes multakin 130.000 km: n kohdalla. Merkkikorjaamossa uusi parannettu malli makso 260 USD asennettuna.

Mulla oli kaksi vuotta tyosuhdeautona -96 mallin 4.0 Grandi. Auton tietokoneen kanssa oli jatkuvasti ongelmia. Jos ilmastoinnin laittoi paalle niin tietokone katkaisi polttoainesyoton heti. Viesti oli moottorin ylikuumeneminen, vaikka mitaan ylikuumenemista ei ollut. Sita vikaa ei saatu koskaan korjattua. Ajelin sitte ilmastointilaitteen virtajohto irti kytkettyna.

Ma ostan 2005 mallin 4,7 V8: n heti ku loydan hyvan. Taa nykyinen ZJ jaa sitte pojalle. Kyl se taytyy sanoo, etta liikennevaloista ku lahtee Jeepilla, ni pakostakin hymyilee.

Tommi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.12.2010, 06:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

unohtu


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Terve, ma asun Ecuadorissa ja olen ajellut -98 mallisella Grandilla 120 000 km, ostin se kaytettyna ku mittarissa oli 70.000. Hyvin on pelannut. Vesipumpun kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta syylari hajos vuoristossa. Kulutusosat tietysti, jarrulevyt meni vaihtoon 120.000 km: ssa. 160.000 km: n kohdalla huomasin etta kampiakselin etupaan stefa vuoti. Vaihto makso taalla merkkikorjaamolla toineen 110 USD. Ilmastointilaitteen kompressori sano itsensa lopullisesti irti 180.000 km: n kohdalla. Merkkihuolto sanoo etta sita ei pysty fixaamaan, vaan on ostettava uusi osa, se maksaa 1.200 USD taalla. Tarvikeosa maksaa 530 USD asennettuna.

Ohjauksen iskunvaimennin on syyta vaihtaa saannollisesti. Jos se ei ole kunnossa, ja ajaa mutkassa monttuun, ohjaus alkaa ravistaa, eika se lopu. Ohjauksen kontrolli voi menna taysin, etenkin jos yrittaa viela jarruttaa liian voimakkaasti ravistuksen aikana. Tasta on juttua Jeeppi sivuilla, siella tata kutsutaan "death wobble" nimella. Koin sen itse auton ostettuani kun en viela tiennyt etta mista on kyse.

Ohjaustehostimen hydrauliikkapumpun hihnapyora tapaa haljeta ZJ: ssa. Halkes multakin 130.000 km: n kohdalla. Merkkikorjaamossa uusi parannettu malli makso 260 USD asennettuna.

Mulla oli kaksi vuotta tyosuhdeautona -96 mallin 4.0 Grandi. Auton tietokoneen kanssa oli jatkuvasti ongelmia. Jos ilmastoinnin laittoi paalle niin tietokone katkaisi polttoainesyoton heti. Viesti oli moottorin ylikuumeneminen, vaikka mitaan ylikuumenemista ei ollut. Sita vikaa ei saatu koskaan korjattua. Ajelin sitte ilmastointilaitteen virtajohto irti kytkettyna.

Ma ostan 2005 mallin 4,7 V8: n heti ku loydan hyvan. Taa nykyinen ZJ jaa sitte pojalle. Kyl se taytyy sanoo, etta liikennevaloista ku lahtee Jeepilla, ni pakostakin hymyilee.

Tommi
Nii, unohtu sanoo etta taa mun ZJ on 5,2 l: n kasi, Venezuela: ssa kasattu. 400 km menee 75 litralla suunnilleen sekalaista ajoa.

Tommi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.12.2010, 09:40
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Joensuussa kun asut, niin käy osta pois nettiauton koodilla 2104541 oleva ZJ-Jeeppi. Tarkista siitä:

1) taka-akselista jarrukilpien sisäpuolelta, ettei ole paljon vuotoja. Jos on, niin vetarit ja/tai laakerit on kuluneita => vetareiden, laakereiden ja stefojen vaihto. Jos on kunnolla märkää, niin vaihto. Jos tihkua, niin OK. Samalla kannattaa auton alla ryömiessään katsoa myös muut vuotokohdat, kuten perät, vaihteisto, jakis ja moottori.
2) perä(t) pitää ulinameteliä 80-90 vauhdissa, jos on väljää tms. => laakerivika. Vähällä ajolla ei tarvinne vaihtaa, mutta potuttaa korvissa.
3) nelivedon viskokytkin voi olla jumissa tai sitten paskana.
a) Aja kone ja laatikko lämpimäksi (ehkä 20min ajoa). Pitkällä nelosella pyörät linkkuun ja paikaltaan liikkeelle. Jos "pykii", visko on jumissa. Pykimistä taas PITÄÄ tapahtua lyhyellä nelivedolla, koska silloin jakolaatikko on yhtä puuta ja etu- ja taka-akseli vetää yhtä paljon => renkaat linkussa etupyörät menee pidemmän lenkin ja taka-akseli lyhemmän => "Pykii"

b) Kone lämpimänä vedät pitkällä nelivedolla paikaltaan kaasun pohjaan ja pyydät kaverin ulos katsomaan sutiiko joka pyörästä. Paras paikka on esim. hiekalla tms. kohtuu pidolla olevalla alustalla. Lumi voi olla hankala, kun sutii kuitenkin. Jos sutii pelkästää takaa, visko paskana. HUOM! Etupää vetää hivenen vähempi kuin takanen, koska se on viskon idea. Uusi visko on vähän "#¤#":n kallis, jotain 1500-2000€ vaihtotöineen, kun ei voi korjata.

4) Vikakoodit tulee kojetauluun, kun käännät virrat päälle ja pois kolme kertaa, kolmannella jätät virrat päälle. Seuraat kojetaulun valoja ja jos vilkuttaa sitä vikavaloa, laske montako kertaa. Ensin tulee "kympit" ja sitten "ykköset". Esim. kolme vilkutusta (tauko) kaksi vilkutusta => vikakoodi nro 32. Koodit löytynee jostain oppaasta. Jos autossa on paljon vikakoodeja, kannattanee käyttää pirssi huollon tietokoneessa ennen ostoa...

5) Kaikkien ovien - myös konepellin ja takaoven - alareunat on ruosteherkkiä. Tarkista sisäpuolelta alareuna. Jos kaikki on ruosteettomia, on sulla harvinaisuus, joka kannattaa ostaa pois. Itse tein niin, kun n. 30:stä katsotusta autosta vain kahdessa oli ruosteettomat pellit.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
Tyyppivikoja ei mielestäni ole.
Edellinen ZJ/XJ-vikalista on itseltään Jamantilta kyselty (sori jos en muistanut kaikkea) ennen oman XJ:n ostoa, joten kannattasko Joukka tsekata se oma ajopeli uudelleen...

Omaan XJ:ni olen tyytyväinen, kun ei ole niitä ajotietokone yms. sähkötingeleitäkään. Samaikäinen (-99) Toyo kun maksaa neljä kertaa enemmän, niin vähällä ajolla oleva XJ/ZJ on varsin kelpo peli, varsinkin kun sitä tehoa on kutosessakin ihan reilusti japseihin verrattuna. Normiosaajalle Cherokeet on ihan luotettavia pelejä, kunhan ei innostu rääkkäämään niitä peltejä kivikossa...

Tarjoot siitä Joensuun ZJ:stä 2800€, nouset max kolmeen tonniin ja se on sun. Verot taitaa olla jotain 1500€.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.12.2010, 10:09
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Itse kyllä ostasin mielummin tämän 5.9 litrasen.
On nimittäin zj:n paras malli

http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/3535305



Itse ostin kesällä 220tkm ajetun 5.9 grandin ja olen ollut pelkästäään tyytyväinen.
Akun joudun pian vaihtamaan, mutta muuten on menty eteenpäin pelkällä normihuollolla.
Viskoa en ole testannut ja en tiedä onko se vaihdettu, mutta ei tuo nyt sudi tuolla liikenteessä joten pitoa on ainakin jossain pyörissä.

Kaikenkaikkiaan mukava peli
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.12.2010, 10:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Älä nyt tota ainakaa osta! Siinä ei ole papereita, joten sitä ei saa kilpiin. Selvitin asiaa myyjän kanssa tuossa syksyllä ja on NIIN vaikea tapaus, että jättäsin tuon vaihtoehdon pois, jos meininki ajella tieliikenteessä laillisesti. Hyvän OR-aihion siitä kyllä saa.

Jos mielii tuon 360-koneella olevan viedä off-road-käyttöön, niin ottaisin mieluummin 318-moottorisen. Isossa 360 (=5.9L) koneessa on senverta alavääntöä, että isommilla renkailla joutuu vaihtamaan melkoisesti voimansiirron osia, jos mielii saada ne kestämään metsässä. Vaikka jakis onkin ryydikkäämpi, on akselit samaa kamaa kuin pienempikoneisissakin. Jos ei edes haluakaan metsään, vaan katupelin, niin sitten vain kaupoille ja baanalle. Kyseinen pirssihän oli akoinaan maailman nopein sarjavalmisteinen SUV!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.12.2010, 13:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Mua kyllä himottaisi tuo ostaa offipelin aihioksi, saisi hyvän koneen ja laatikon tohon XJ- projektiin rahatilanne vain vähän surkea

Mutta tosiaan kyseistä vekotinta välttäisin ostamasta katukäyttöön, on aivan varmaa että sen kilpiin saaminen (jos edes onnistuu) on melkoisen monimutkainen homma. Muuten kyllä voin vahvasti suositella tuollaisen 5.9 Grandin ostoa jos sopiva osuu eteen, on nimittäin kiva peli ajaa ja ruutiakin riittää tarvittaessa.

Bensaa toki menee, mutta millä näistä jenkkien malmikasoista ei menisi. Sillä hintaerotuksella mitä maksaisit samanikäisestä paljon enemmän ajetusta Toyotasta ostaa jo monta litraa bensaa, ja tässä ei tartte edes maksaa dieselveroa. Ympäristöverokin on ihan kohtuullinen, koska auton kokonaismassa ei ole järin suuri ja päästövero menee kok.massan mukaan kun on sen verran vanhempi. Jos on tekniikka kunnossa, niin kaupunkiajossa kuluttaa ~16-20l/ 100km, maantiellä menee ilman kärryä 12-15l/ 100km väliin.

Viskostakaan en ihan kauheasti huolehtisi, alkaa tämäkin maa olla jo pullollaan purku XJ:tä, joista saa varsin pienellä työllä vaihdettua viskolaatikon tilalle 242- full time jakolaatikon (ts. Selec-track laatikko). Menee jotakuinkin suoraan kiinni, saa pelkän takavedon, jatkuvan nelivedon (ILMAN viskoa 48/52 suhteella!!!), ja kiinteät nopean ja hitaan nelivedon.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.12.2010, 14:48
JuhaVee JuhaVee ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.01.04
Sijainti: Espoo
Viestit: 32
Perusasetus

Meillä on 1994 mallin 4.0 suora kutonen ja tyytyväisiä on oltu jo muutama vuosi. Edellinen omistaja oli vaihtanut vesipumpun. Itse on jouduttu uusimaan syyläri, etujarrulevyt, akku ja tollasta pientä. Viime talvena vaihteisto kettuili hiukan kylmänä, mutta tänä talvena ei ole samaa ongelmaa havaittu. Mitään sille ei siis tehty. Aikasemmin oli kyllä öljyt ja suodatin vaihdettu.

Seuraavaksi olisi edessä iskarien uusiminen ja tekisi mieli vähän laittaa ainakin takana puslia uusiksi enemmänkin, kunhan eteen sattuu löysää rahaa kassillinen. Ehkä se myös hieman nousisi korkeammallekin... ja isommat kumit ja ja ja.

Pieniä sähkövikoja on ollut, mutta korjaukseksi on riittänyt yleensä napakka isku, toistaiseksi. Jotain katkennutta johdonpätkääkin on jouduttu oikein korvaamaan ehjällä, mutta pääasiassa viat ovat olleet enemmän hapettumisesta johtuvia.

Ajovalot ovat surkeat, umpioiden heijastinpinnat alkaa olla ilmeisesti entiset, mutta kuulemma eivät uudet umpiotkaan paljon sen paremmaksi tilannetta tekisi. Pitkillä sentään näkee johonkin.

Maastureita on ollut Pajerosta HJ60 Toyotaan, mutta kyllä tää on ollut niistä ehdottomasti mukavin ajettava. Ja saa vetää sen 3500 kg.

Lisätään vielä, että bensapumppu piti vaihtaa ja paljastui, että vaikka auto on -94 niin siinä on myös -95 vuosimallin osia - kuten just toi pumppuhässäkkä. Ja tänään sitten ilmeisesti hyytyi laturi, tai jotain...

Viimeksi muokannut JuhaVee : 13.12.2010 21:29
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
grand cherokee HV Tekniikka & Jutustelu 1 18.11.2007 01:08
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
Grand Cherokee KMS Tekniikka & Jutustelu 2 01.03.2004 13:26


Sivu luotu: 03:54 (GMT +2).