#1
|
|||
|
|||
Suuttimet vaihdettu87 vetteen vaihdettu ruiskusuuttimet,ihan ominkäsin aikaa noin 3h taukoineen,käynnistys ongelmat hävisi,nyt myös kuumana laakista käyntiin.terveiset Tonille suuttimista. t.kari Note! This message was posted anonymously! Edited by - ZR1 on 22/09/2003 23:21:11
|
#2
|
||||
|
||||
Hyvä, että auttoivat! Sama vika useimmilla joilla orkkis-suuttimet ja autolla ikää >10 vuotta. Itsekin homman tehneenä suosittelen.
Eikun vaan ajoa! ToniH Corvette L98 Coupe '91 Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95 |
#3
|
|||
|
|||
Ei kaikki. Mulla oli -86 TPI eli 17 v vanha ja alkuperäiset Bosch-suuttimet ja lähti erittäin hyvin käyntiin sekä kuumana että kylmänä. Startti kesti n. 1-2 sek. aina! Ainoastaan -25 pakkasella kesti sekunnin pitempään.
|
#4
|
|||
|
|||
Minkä kokoiset laitot? Itse haluaisin jostain 30 lbs/h mutta ne ovat aika kovan hintaiset. Onko kenellä orkkis-suuttimien hinta tiedossa.....?
Edited by - Vette90 on 25/09/2003 14:09:37 |
#5
|
|||
|
|||
Itse irroitin kaverin kanssa suuttimet tänään ja välillä meinas teetättää tosissaan töitä. Imusarjat ja Plenum oli todella kovasti kiinni toisissaan. Vanhat tiivisteet toimivat kuin
liimana välissä. Tosi paljon oli karstaa noissa sisällä vaikka autolla ajettu vasta 128k kilometriä. Tarkoitus on nyt puhdistaa runnerit ja plenumi sisältä kirkkaaksi, portata plenumin etuosa, asentaa uusi IAC, EGR venttiili ja 180 asteen termari. Ai niin ja läppäportti puhtaaksi ja kaikki tiivisteet tietenkin uusiksi. Suuttimet lähtee huomenna huoltoon. Pitäis tän remontin jälkeen auto lähteä käyntiin, käydä ja kulkea kaiken kaikkiaan paremmin. -------------- 1988 Corvette |
#6
|
|||
|
|||
Remontti on nyt tehty..huh. Puhdistettiin Plenumi (Plenumi myös portattiin), runnerit, läppäportti. Asennettiin uudet tiivisteet, EGR venttiili, IAC, 180 asteen termari. Laitettiin paikoilleen Alppilan Autohuollossa huollatetut ruiskut. Lopputulos on se että vette lähtee kerta laakista iloisesti käyntiin eikä enää sahaa. Bensankulutus putosi ehkä noin 1l/100km. Kauanko ECM:ltä menee oppia ja säätää uudet arvot kohdalleen kun tuntuu että tyhjäkäynti hakee vielä paikkaansa. Muuten kyllä kehrää kuin kissa Ehkä kannattaa säätää vielä tyhjäkäynti, TPS sensori ja sytytys ihan varmuuden vuoksi.
Mutta suosittelen kaikille tuota suuttimien huollatusta. Huoltoraportin mukaan kaikki 8 suutinta vuosivat paljon, sekä yhdessä suihku oli todella heikko. Vaikka autolla on vasta ajettu 128k kilometriä niin silti olivat noin huonossa kunnossa. Että tämmöistä.. -------------- 1988 Corvette |
#7
|
|||
|
|||
Paljonko maksoi suuttimien huolto? Ja miten saan yhteyden ko. korjaamoon?
|
#8
|
|||
|
|||
Maksoi 250e postikuluineen. Yhteystiedot tuosta linkistä :
http://www.alppilanautohuolto.fi/ -------------- 1988 Corvette Edited by - jtammel on 08/10/2003 12:23:31 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m:suuttimet | SAMROCK | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.08.2007 14:46 |
O: 2L-T:n suuttimet | KarvaTurpa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 13.09.2006 21:06 |
Weber 32/36 suuttimet ja Uaz | -MAKE- | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 02.02.2006 00:04 |
Dieselin suuttimet | kharju | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.02.2005 20:38 |
M:Pajeron 2,3 suuttimet | Racingrabbit | O/M/V Muut | 0 | 14.01.2005 14:50 |