|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
||||
|
||||
Kiitokset myös tiimin S07 puolesta loistavista kisajärjestelyistä että maastoista. Kaikille löytyi mieluisaa maastoa, oli suota, kalliota sekä normaalia metsämaastoa.
Meitin tiimin kisa meni yli odotusten ottaen huomioon ennakko-odotukset. Kuski (eli minä) olin pari edeltävää viikkoa kovassa flunssassa ja lisäksi viimeisen viikon duunireissussa. Kun kotiuduin ja pääsin lääkäriin niin diagnoosi oli tyly: keuhkokuume. Lisäksi kun rakennettiin to iltana autoa kisakuntoon niin PeteTurulta noudettu jäähdytin vuosi kuin seula ja joku oli jo yrittänyt paikata sitä kuuluisalla sikakitillä. Päätettiin kuitenkin lähteä reissuun. Perjantai ip ajettiin auto kisapaikalle, 120 km boggereilla. Piti pysähtyä 4 kertaa lisäämään vettä kun lämmöt nousi tappiin. Katsastettiin biili ja lähdettiin kotia toipumaan. Kisa aloitettiin rastilta 103, suo-ojien ylityksillä. Menomatkaan meni noin 2 tuntia, ojat olivat suht ok. Takaisintullessa vastaan tuli karu todellisuus kun protovärkit olivat kaivaneen ojat "hieman" aukinaisemmiksi. Lähdettiin kuitenkin koittamaan ja kolmannen ojan ylityksen jälkeen meno tyssäsi kokonaan eteenpäin, joku kanto tjms. oli vastassa vastapenkalla niin että eteenpäin ei ollut mahiksia ilman todellista kalustorikon uhkaa. Taaksepäin mentäessä takavinssinä pitkään palvellut Milemarker päätti sitten pääästää savut ulos ja siinä sitten oltiin reilu 4 tuntia kunnes Jarcca&Foba tuli suzukilla paikalle ja veti meitit ylös. Suuret kiitokset Kavereille avusta! Tämän jälkeen lupasin Jokkelle että ei enää märkiä paikkoja. Ajettiin kisa loppuun asti noutaen helpohkoja rasteja ilman pelkoa kalustorikoista ja suuremmista upotuksista sillä kuskinkaan henkinen vire ei ollut sairauden myötä hirvittävän taisteluhenkinen. Vettä lisättiin kisan aikana jäähdyttäjään 50 litraa, suuri kiitos huollolle veden kuskaamisesta metsään aina kun se loppui kesken. Kaikkeen tähän peilattuna olen todella tyytyväinen reilun 1100:n pisteen saalistamiseen. Tämä oli mun ja Jokken ensimmäinen kisa yhdessä ja paljoa paremmin ei yhteistyö olisi voinut sujua. Meitin kisakausi päättyi tähän, ei lähdetä Hirvensalmelle. Tarttee taas välillä keskittyä torpan rakentamiseen. Kiitos kaikille kisajärjestäjille ja kanssakilpailijoille kuluneesta Cup- kaudesta. Hauskaa on ollut ja toivottavasti tavataan jälleen ensivuonna uudelleen Cup- kilpailuiden parissa. Lisäksi Onnittelut kaikille Cup- voittajille sekä muille palkintosijoille yltäneille. Työnne on ollut kovaa koko raskaan kisakauden. T: Jussi, Team Norppa&Näätä |
#227
|
||||
|
||||
Uhoa
Laitan tässä faktoja.
Huomioda pitää, että vitutus on suuri. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä offroadin kanssa. Lisäksi kirjoittaja on juonut muutaman oluen. Eli sopivat lasit päähän lukijoille. Fakta 1 Mylppy on toiminnallaan nostanut suunnituskisojen arvostusta. Siitä kiitos. Nyt on saatu mukaan protestiaikakin. Fakta 2 Tuloslaskentaohjelmasta tulee ensi kaudelle uusi versio. Fakta 3 Aina kun ohjelmaa muuttaa on mahdollisuus tehdä virhe. Siksi uusi versio kerran vuodessa. Facta 4 Rodeo Drive ohjelmasta tulee uusi versio ensi vuodelle. Facta 5 Ohjelmat tulevat olemaan ilmaisia myös jatkossa. Ongelmat Ongelma 1 Olen lukenut tarkasti ongelmat rastien kuvaamisessa ja tulkinnassa. Nyt on ratkaistu rastilappujen kiinni pysyminen. Siitä kiitokset. Mutta ongelmat ovat taipunut lappu ja väärinpäin kuvattu lappu. Ratkaisu ongelmaan 1 Tämä on käsky/pyyntö/rukous. Laittakaa rastilappu kiinni yläreunasta ja narun pituudeksi 30cm. Lisäksi sääntöihin "lapun pitää olla oikein päin". Rastien tarkastajat katsovat tuhansia tai kymmeniä tuhansia kuvia. Tässä pitää olla järki. 86 ja 98 ongelmat on tämän jälkeen historiaa. Ongelma 2 Hylätyt rastit. Tämä on sitten aivan oma probleema. Ajatelkaa loogisesti. Hyväsytyt rastit on helppo listata. Mutta mikä on hylätty rasti. Dilemma 1 Rasti 69 hylätty. Miten etsit kuvan hylätystä 69 rastista, jos rastin numero ei näy. Dilemma 2 Kuva naapurin akan perseestä. Tuloslaskentaa ei kiinnosta selittää miksi kuva on hylätty, vaikka perse olisikin hyvä. Dilemma 3 Monta kuvaa samasta rastista. Yksi hyväksytty ja muut hylätty kun rastinumeroa ei näy. Pitääkö käydä läpi hylätyt kuvat, jotka on samasta rastista varmuuden vuoksi otettu. Ratkaisu ongelmaan 2 Kaikista kisan ulkopuolisista kuvista tulee 5 miinuspistettä. Jos ei osaa tyhjentää korttia, voi ostaa uuden kortin joka kisaan. Hinta 10-20€ Hyväsymättömistä kuvista voi tehdä listan. Mutta vain kuvien nimistä. Ei voida listata hylättyjä rastinumeroita, koska ne ei ehkä näy tai on yritetty arvata värin. Tämä ei palvele tarvetta. Tätä ei voi ratkaista ilman ongelmia. Vastuu kilpailijoille. Rasti puuttuu hyväsytyistä, silloin yhteys. Vastuu ei voi olla tarkastajilla. Siksi on paperi, jolla ilmoitetaan saadut rastit. Siihen kilpailija vertaa. Kisa oli hieno ja paikka myös!!!! Nyt sitten "Byrocrat" tyylinen lopetus (sorry lainaus). Vesi oli kylmää kun 0,5m mudan läpi ramppeja kaivelin. Eikä itkettänyt yhtään. Toinen kysyy miksi hanasta ei tullut lämmintä vettä. Jos miehessä ei ollut ainesta kysyä mistä sitä lämmintä vettä tulee, niin ole hiljaa. Tää on äijien laji ja myös leidien Tässä tämä Jappe
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#228
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#229
|
|||
|
|||
Huomasiko muuten kukaan muu alueella 3((?) se missä oli sitä jäkälänpeittämää kalliota, VT12 eteläpuolella kisakeskuksesta Huittisiin päin) rastinarua ilman rastia puussa kiinni?
Pisti vähän mietityttään ennenkuin katsottiin koneelta että eihän tässä mitään rastia pidä ollakkaan |
#230
|
||||
|
||||
Auttaisko tuohon rastilappuongelmaan, että rastinumero olis alleviivattu yhtä paksulla viivalla, kuin numerotkin on? Sillon kuvasta näkis selkeästi mitenpäin sitä pitää lukea.
|
#231
|
||||
|
||||
Joo jossain oli tämmönen jota ihmettelin itsekkin ja sit siin soramonttu paikan lähellä oli puissa myös jotain muita lappuja jotka kaukaa näytti rastilta mutta yhden lähellä oli oikeakin rasti.
Lainaus:
|
#232
|
||||
|
||||
Me kans nähtiin sellasia missä oli joku kynä narun päässä ja joku pieni valkoinen lappu.
Risto
__________________
Ne pyörät jotka ei vedä, niin ne jarruttaa... |
#233
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tälläisiä terveisiä tuli sit tänään postissa |
#234
|
||||
|
||||
Se on hyvä että edes joku muistaa....
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#235
|
||||
|
||||
kiitoksia!!
team offroadtarvike pro kiittää ja kumartaa kaikkia järjestelijöitä ja maanomistajia erinomaisesta kilpailusta!! toivottavasti pääsee ensivuonnakin, ja silloin omalla kalustolla!!
SUURI KIITOS!!!!!!
__________________
puukko 2 |
#236
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mylpylle suuri kiitos! Eihän tuo tietotekniikkapuoli toimis ilman häntä. Rastilappuongelmasta: Eikös niissä rastilapuissa ollu teksti "TuraOffi", joka kertoo, koska lappu on oikein päin? Sääntölisäys varmaan ois paikallaan. Kylmästä vedestä: Itekkin tota hymyilin, että jos vapaaehtosesti tonkii 24h Suomen soita syyskylmällä, ni ei uskois jaksavan itkeä kylmästä kraanavedestä. |
#237
|
||||
|
||||
Viranomainen on lähin omainen!
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#238
|
||||
|
||||
Hidasta työskentelyä eräällä rastilla
Maanomistajan kuvaamana.
http://www.youtube.com/watch?v=l9tMRGzbeHM http://www.youtube.com/watch?v=x46hSm7Bjc0 |
#239
|
||||
|
||||
Iso kiitos järjestäjille myös M06:n puolesta.
Kilpailu oli hyvin järjestetty ja maastot mukavan vaihtelevia. Oli kovempaa Oli hakkuualueita Oli ojia Oli vettä Oli mutaa Oli remonttia Ai niin, eihän toi kuulunutkaan enää samaan sarjaan, mutta onhan se niinkin, että jos kestää 5h siirtyä rastilta toiselle on tilanne menetetty. Meinasi suitsa vielä lopuksi pistää pelin jännäksi, otti ja sammui kaksi kertaa maalia kohden ajeltaessa. Onneksi kerettiin sentään ajoissa Tapahtumia oli ainakin meidänkohdalla enempi kuin riittävästi, mutta hauskaa oli. Ps. on muuten hitommoinen flunssa, olihan siellä tanssiparketilla pirun kylmä nukkua ja kyllä, minulla oli aivan p...a makuupussi, muttei ole enää ensikerralla |
#240
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ens vuodeks tulee joko viiva numeron alle tai sit kolmen peukalon kokoinen piste numeron perään.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#241
|
||||
|
||||
Muutama hassu kuva omasta kamerasta
Näiden kuvien ottaja haluaa pysyä salassa mutta sanotaan häntä tekaistulla nimellä vaikka Mr.Rolling Jeepiksi Takaisin ei ollut enää tulemista puun takaa Jos ens kerralla muistas ottaa narun esille ennen ojan pohjalle ajamista? Ai kyntää? What do u mean? Kisan #2 ja #3 sijan pokalistit tosi skarppina |
#242
|
||||
|
||||
Kiitosta vaan järjestäjille munkin puolesta, kartturin on helppo hymyillä kotisohvalta kun on lämmin ja kahvikuppi kädessä Sensijaan välillä meinasi metsässä hymy hyytyä, varsinkin kun se pirun naru oli hirttäytynyt kelalle ja ojasta ei muutoin kuin vinssaamalla ylös päässyt. Ja kiitokset Reprolle että jaksoi taas kuunnella 24 tuntia v*ttuilua ja kiukuttelua keskellä pusikkoa... kannatti niitä ramppeja kuitenkin raahailla kun siitä cupin ykköspysti irtosi! Ens kerralla valmistaudutaan hieman paremmin kuin pelkästään käymällä k-kaupassa täyttämässä kulmälaukku.
Lainaus:
__________________
Montenegro Off Road Club |
#243
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#244
|
||||
|
||||
Se ei ollutkaan ihan täysin naamat.
|
#245
|
|||
|
|||
Yhteenvetoa
Rastilaput itse vieneenä ja niitä sitten tuloslaskennassa pällistelleenä
tuli semmonen fiilis että kaikki rastilaput on persiilleen mut joku oli kuin ihmeen kaupalla saanu jonkun numero oikein päin. Mikälie sil..eikurastilapunkääntötemppu. Onneks kilpailunumerot oli kaikki oikeinpäin ( : Tästä numeraalisesta tehtävästä kilpailijat suoriutui meitä paremmin. Rastilapuissa vois olla tosiaan se hiukan pitempi naru. Yleisön palaute on ollut todella positiivista, haluavat lisää. Kilpailijat ovat kuulemma karskin näköistä porukkaa mutta siitähuolimatta käyttäytyvät fiksusti. Suurkiitokset kilpailijoille, talkoolaisille, cuptoimikunnalle, maanomistajille, Mylpylle jota ilman tätä kilpailua ei olisi saatu vietyä läpi ja Länsi-Euran VPK:n naisille. Olen saanut maastoautomyrkytyksen joka tosin alkaa laantumaan. e: TuraOffi huppareita voi kukin itse tilata. brodeeraus@kone-minna.fi 045 122 0600 Hinta 45€ + toimituskulut Viimeksi muokannut 88 : 19.09.2008 17:54 |
#246
|
||||
|
||||
Muutama maksimaalinen venytys...
|
#247
|
||||
|
||||
Tartteeks siun kumartua ku sidot kengännauhat?
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#248
|
||||
|
||||
heeehh
mietin juuri samaa
__________________
puukko 2 |
#249
|
||||
|
||||
Vissiin pioneeri...
|
#250
|
||||
|
||||
Joo Eetza on mainio appari pitkine käsineen. Josku tuosta on älytön hyöty ja rastit voi ottaa kekseliäisistä suunnista.
|