|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Sitten pikku vinkkinä tosta huohotus järjestelmästä. Onko molemmista venakopista vedetty letkut suoraan imusarjaan?
Kuvasta päätellen on? Onko korvaus ilman otto paikkaa missään? Efissä on korvaus ilman ottopaikka kuskin puolen kopassa likellä tulipeltiä. Vänkärin puolen kopasta vaan menee letku imusarjaan. Alakertaa ei tiätääkseni yleensäkkään ole suunniteltu toimimaan suljettuna/pelkällä alipaineella? Minun ajatus maailmassa juoksee että jos tukit korvaus ilman ottopaikan niin sillon se imee reilusti ilmaa suoraan alakerrasta ja saattaa vetää imusarjan tiivisteen ruttuun, tai stefat sisälle? Ja myös saattaa imeä reilusti "öljyhöyryjä" jotka eivät sitten pala kunnolla jonka takia saattaisi esiintyä nykimistä? Onhan bensatankkejakin mennyt ruttuun jos se ei saa korvaus ilmaa jostakin? Anna hyvä mies alakertaan korvaus ilmaa ennenkuin rikot jotakin. Siellä koneessa on kuitenkin lähes kilon verran alipainetta parhaimmillaan. Ja kyllähän se imee sitä öljystä höyryä alakerrasta niin pirusti. Paikallisessa tehon mittaus penkissä mitattiin 10hv ero ottamalla huohotus putket irti Cosworth sierran turbo koneesta. Ei käytetty/öljynen tavara enään pala kunnolla. |
#27
|
||||
|
||||
Lainaus:
Korvausilma tulee kaasarikoneen huohottimen kautta, mutta välissä on filtteri ja sopiva kuristus. T, Antti Edited by - Ahosensetä on 18/10/2006 16:13:51 Edited by - Ahosensetä on 18/10/2006 16:40:45 |
#28
|
||||
|
||||
Täyttä OT:ä nyt. Sori Ahosensetä...
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Tosin mulla on tällähetkellä kiinni autossa DM8 jakaja, mutta DLM8:n sytkäboksi siirtosarjalla loksunkaaressa kiinni. Ja ECUlle piuha lähtee puolan miinukselta. Johtosarjasta löytyy laitettuna tune resistor, jotta tuo signaali olisi 4CUlle sopivaa. -TimoV "The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986 |
#29
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#30
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#31
|
||||
|
||||
Lainaus:
Voihan se olla että dlm ja dm jakajaa on tehty sitten päälekkäin? Ainakin isän ex rankussa oli vanhan mallin boxi ja perhetutun 89 ex rankussa myös. 100%varma, vai osiko mennyt rikki heti uutena ja sitten korvattu tuolla vanhalla kalliimmalla mallilla? Rimmerbrossin kuvasto ei puhu vuosimallista oikeen mitään, 86- vuodesta tuli tuo vanhamalli ja sitten vuonna joskus tuli se uudempi malli? 3,9sissä ja 4,2sessa on jo tuo uudempi. ja sit taas myöhemmässä vaiheessa siirryttiin käyttämään samanlaista kuin vanha? Mulla on romukopassa jakaja jossa lukee dlm8 ja siinä ei ole paikkaa tuolle mustalle boxille. Voin lähettää kuvankin jos ei uskota miehen sanaan |
#32
|
||||
|
||||
Väliaikatistoja:
1. Kärjellinen jakaja Vika ei ole tässä. Laitettu kärjetön systeemi ja vika ennallaan. 2. Kuumalanka-ilmamäärämittari Putsattu, ei vaikutusta. 3. Pästömittaus Lähtötilanne: CO 3.2% HC 1700 ppm Säädetty: CO 1.0% HC edelleen 1500 ppm Ei toimi vieläkään kunnolla, ehkä jopa huonommin. Seuraavaksi tarkoitus kokeilla toisella ECU:lla ja ilmamäärämittarilla. T, Antti |
#33
|
||||
|
||||
Tuo HC arvo on todella pilvissä, ei polta kunnolla. Sen pitäs olla suht vakio kuntosessa koneessa 300ppm luokkaa.
Ei mun hirviökonekkaan anna hc:tä ku joku 600-700ppm Ja siinä on nokassa 2-3mm enemmän nostoa ja asteita heti reilusti enemmän. Overlappia tuplaten. Tuo korkea HC viittais että jossakin vois olla ilmavuoto, imusarjan tiiviste tai joku?? Mites sytkä paljonko ennekoita? Jos liikaa tai liian vähä niin voi olla korkea HC. Onko tulpat kunnossa? Minkä merkkisiä käytät? NGK V-SERIES tulpat tekevät muuten ihmeitä aikaan päästöille ja käynnille. Omassa koneessa huomas heti eron kun vaihdoin Boschista NGK V sarjalaisiin päästöt pieneni reilusti (mitattu ja vaihdettu liikkeessä katsastus päästötodistusta varten) 1200ppm boshilla ja ngk tiputti 6-700ppm:ään. Toki boshilaisilla ajettu jonkun verran, mutta pari vuotta sitten sama tilanne, hc likimain 1200ppm vaikka oli uudet boschit. Mitään muuta muutosta ei tehty kuin vaihdettiin tulpat niin päästöt puoliutuivat. Timo.. |
#34
|
||||
|
||||
Kaasareilla HC oli noin 400-500 luokkaa. Täytyy tutkia vielä ilmavuodot, vaikka en siihen ihan uskokaan.
Sytytys nyt noin 4-5 astetta eykk. Tämä kaasarijakajan arvojen mukaan. Tulpat uudet Championit. Tulpat olivat hiukan hassun väriset (pienen ajon jälkeen): Toisella puolella hiukan mustaa nokea ja toiselta puolelta lähes valkoinen. Siinä välissä hiukan oikeaakin väriä. T, Antti |
#35
|
||||
|
||||
Lainaus:
Timo.. |
#36
|
||||
|
||||
Jatkoa ...
Aikanaan talvella katsoin tulpat vain oikeasta penkistä, kun niihin pääsee helpommin käsiksi. Vika löytyi kuskin puolelta yhdestä sytytystulpasta. Nyt kone käy nätisti. Leima on päässyt pitkäksi, se täytyy käydä uusimassa kun joutaa. T, Antti |
#37
|
||||
|
||||
Leimattu eilen pikkuhuomautuksin (pallonivelen kumi, ruostereikä ja polttimo).
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: RANGE ROVER 3.5L V8 -75 | pete185t | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 19.09.2006 17:03 |
M: Land Rover 109 Land Rover 109 STW Nettiautossa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.08.2006 12:30 | |
M/V: Range Rover/Land Rover | LRV8 | O/M/V Muut | 15 | 05.01.2006 12:06 |
Land Rover vai Range Rover? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.08.2004 08:33 |
M: Rover V8 | O/M/V Muut | 0 | 19.07.2004 10:40 |