Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 13.11.2006, 18:42
MouhijärvenMies MouhijärvenMies ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

OT: Vähän sitä epäiltiinkin että huoliiko kyytiin mutta netissä ohje väitti suositusmaksimiksi 55 kiloa... Niinpä läksin kysymään ja reipas rahtipisteen hoitaja ei nähnyt asiassa mitään ongelmaa kun kerran rahtihinnasto oli 100 kiloon asti.

Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 13.11.2006, 19:42
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Gaz-69 jakis ei kyllä paljoo kestä ainakaan rajua käyttöä. G-69ssä niitä meni neljä ennen kuin tuli NP205. 205 lyömätön etu on myös helposti toteutettava pelkkä etuveto. Nii ja ei kai se BJ/HJ jakiskaan niin heikko ole varsinkaan jos kuoria vähän vahvistaa (Willysterissä vielä bj jakis?). Vai haettinko tässä nyt sellasta ihan valmiiks erillistä jakista joka olis välikardaanilla?

Jep Willysterissä on edelleen BJ-40 jakolodju sovitettuna omatekoisella adapterilla TH350 lootan perään. Konetta ei oo dynotettu, mutta +500 on ja sen lisäks +210hp ilokaasuoilla, ja sellaista se on nyt toistaiseks kestäny. Volvon portaalit ja vetarit on ollu heikompia tähän mennessä. Voitelua ja laakerointia on tosin hieman muutettu.

Tosin Bertan jakolodjuhan ei ole erilisellä välikardaanilla oleva. Miks se muuten pitäs olla erillinen??





<center>---------------------------------------

Land-Wagoneer rojekti

www.formula-offroad.fi


</center>

Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 13.11.2006, 19:50
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Lainaus:
quote:Tosin Bertan jakolodjuhan ei ole erilisellä välikardaanilla oleva. Miks se muuten pitäs olla erillinen??
Onhan se helpoin sovittaa erillinen jakis takavetoisen laatikon perään. Onko sulla muuten siitä BJ:n laatikon sovituksesta mitään kuvia?

/* Life Begins at 35" */
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 13.11.2006, 21:07
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:Tosin Bertan jakolodjuhan ei ole erilisellä välikardaanilla oleva. Miks se muuten pitäs olla erillinen??
Onhan se helpoin sovittaa erillinen jakis takavetoisen laatikon perään. Onko sulla muuten siitä BJ:n laatikon sovituksesta mitään kuvia?

/* Life Begins at 35" */
Jaa kuvia....vois jotain jostain löytyäkkin.....pitää tonkia.

Niin sitä vaan, että takapotku laatikko+välikardaani+jakolaatikko yhdistelmän pituus vaan monesti kasvaa pirun pitkäks, jolloin taka kardaanin mitta voi tulla kriittisen lyhyeks. Siis VOI olla ongelma.





<center>---------------------------------------

Land-Wagoneer rojekti

www.formula-offroad.fi


</center>

Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 13.11.2006, 21:16
MK MK ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.03
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 1.337
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Onko sulla muuten siitä BJ:n laatikon sovituksesta mitään kuvia?

Lainaus:
quote:
Jaa kuvia....vois jotain jostain löytyäkkin.....pitää tonkia.

Jäikös tosta adapterista mitään mittoja tai jopa valmiita koneistuspiirustuksia?

www.alanmiehet.com #2
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 14.11.2006, 14:09
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Jep Willysterissä on edelleen BJ-40 jakolodju sovitettuna omatekoisella adapterilla TH350 lootan perään. Konetta ei oo dynotettu, mutta +500 on ja sen lisäks +210hp ilokaasuoilla, ja sellaista se on nyt toistaiseks kestäny. Volvon portaalit ja vetarit on ollu heikompia tähän mennessä. Voitelua ja laakerointia on tosin hieman muutettu.
Hieman asian vierestä mutta kun sulla on siis muutettu jakikseen pronssiholkkien tilalle neulalaakerit niin kerroppas lisää. Mulla pitää toi jakis ihan älytöntä vinguntaa ja talven koitoksiin lienee kuuluu puraa/kasaa jakis projekti. Ihan vaan varmuudenkin vuoksi koska ei viittis hassata 500€ välitystä jos jossain on ongelmia. Olisiko järkeä muuttaa ne pronssiholkit neulalaakereiksi? Mitenhän keston kanssa on pitkällä aikavälillä? Kävikö muuten jotkut neulalaakerit suoraan vai onko rattaita/akseleita työstetty? Eikäs tollaset neulalaakerit kuiteski olis kitkaltaan parempia ja ehkä pitäisivät pienempää ääntä jos se vinkuna nyt edes niistä johtuukaan. Eihän niitä holkkeja olekkaan kun siinä akselilla joka menee etu-takakardaani linjalla (2kpl muistaakseni)?

Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 14.11.2006, 14:53
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Hieman asian vierestä mutta kun sulla on siis muutettu jakikseen pronssiholkkien tilalle neulalaakerit niin kerroppas lisää. Mulla pitää toi jakis ihan älytöntä vinguntaa ja talven koitoksiin lienee kuuluu puraa/kasaa jakis projekti. Ihan vaan varmuudenkin vuoksi koska ei viittis hassata 500€ välitystä jos jossain on ongelmia. Olisiko järkeä muuttaa ne pronssiholkit neulalaakereiksi? Mitenhän keston kanssa on pitkällä aikavälillä? Kävikö muuten jotkut neulalaakerit suoraan vai onko rattaita/akseleita työstetty? Eikäs tollaset neulalaakerit kuiteski olis kitkaltaan parempia ja ehkä pitäisivät pienempää ääntä jos se vinkuna nyt edes niistä johtuukaan. Eihän niitä holkkeja olekkaan kun siinä akselilla joka menee etu-takakardaani linjalla (2kpl muistaakseni)?
Kaapataan topicci nyt sitten kunnolla kerran mikjus sen korkkasi.

Allekirjoittanutta kiinnostaa sama laakerimuutos. Pitäkää "ääntä" täällä kun asia selkenee.


____________________________________
- eskimo

OffRoad Kainuu, SLCK #110
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 12.05.2011, 19:21
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MouhijärvenMies Näytä viesti
bussikuski jossain välillä juuri kiroaa köykäistä ja pientä jakolaatikkoa... eli GAZ 66 aski on matkalla kohti ketjun aloittajaa. Matkahuollon vaaka ei ollu kun 50 kiloon mikä ei ihan piisannu, arvoimme sitten painoksi 60 kiloa.
Onkos tämä nyt sitten sellainen GAZ66 jakolaatikko?
Ajautui kyliltä tuohon tallille ja ei täyttä varmuutta mistä on kotoisin, näyttää venäläiseltä kylläkin...

[IMG]http://[/IMG]
[IMG]
http://[/IMG]
[IMG]
http://[/IMG]
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 12.05.2011, 21:01
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Kyllä se kovasti samalta näyttää kun itellä tallin pihalla joten uskallan väittää että on Gazista tuo jakis.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 17.09.2017, 19:53
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Kertokaa kestääkö suzuki sj/samurain jakis jossa 6,5 välityssarja toyota lj70 -92(uuskoppanen) alla? Vakio tehot, eli laiska. Painoa varmaan koko autolla 1800-1900kg 33" ziarelli extreme forrestit, 4,88perät. Takavetoisen lootalla toteutus. Kiitos ja kumarus
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 22.09.2017, 22:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Eihän tule liian pitkä paketti?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
Kertokaa kestääkö suzuki sj/samurain jakis jossa 6,5 välityssarja toyota lj70 -92(uuskoppanen) alla? Vakio tehot, eli laiska. Painoa varmaan koko autolla 1800-1900kg 33" ziarelli extreme forrestit, 4,88perät. Takavetoisen lootalla toteutus. Kiitos ja kumarus
Millä takavetoisen lootalla ajattelit tehdä? Läjästä ei täsmätietoa, mutta ainakin bj-40 kanssa tulee äkkiä ongelmaksi laatikkopaketin pituus, siis takakardaania pitäs olla kokonaisuudessa kymmeniä senttejä....
Ja Jos/kun puhe maasturista, niin jakiksen pitäs perinteisesti olla aika korkealla, siis ei kantotutkana?

Perinteisesti LC toyotan vaihteisto/jakis paketit ovat aika lyhyitä, siis kytkinkopasta takakardaanin laippaan.
Tuo bj-40:n paketti taitaa olla lyhyin noista cruisereista? (onko fj-40:n pikkasen lyhyempi?)
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 22.09.2017, 22:17
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

NP 205. siintä on valmiiksi kardaani versioita ja helppo muuttaa väli akseli versioksi vaikka olisi laatikoon kiinitettävä malli ja niitä löytyy ihan tuolta myydään puolelta.
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 24.09.2017, 06:57
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Millä takavetoisen lootalla ajattelit tehdä? Läjästä ei täsmätietoa, mutta ainakin bj-40 kanssa tulee äkkiä ongelmaksi laatikkopaketin pituus, siis takakardaania pitäs olla kokonaisuudessa kymmeniä senttejä....
Ja Jos/kun puhe maasturista, niin jakiksen pitäs perinteisesti olla aika korkealla, siis ei kantotutkana?

Perinteisesti LC toyotan vaihteisto/jakis paketit ovat aika lyhyitä, siis kytkinkopasta takakardaanin laippaan.
Tuo bj-40:n paketti taitaa olla lyhyin noista cruisereista? (onko fj-40:n pikkasen lyhyempi?)
Joo siis takaveto hiluxin laatikolla meinasin suunnitella, ja suzukin jakis niin lähelle vaihteistoa että saapi pituuden pietettyä lyhkäisenä mutta tämä on semmoinen homma ku ei ole nuita takapotkuhilun lootia meillä päin että ois voinu mittailla, eli hommailen sen laatikon ja totean sitten tuleeko kuin pitkä paketti. :O no löytyy kuiten ln65 lootapaketti niin laitan sen sitten vaikka kardaanikulma tulee vinoon, voi olla että kestää tai sitten ei...

Saakos noihin np205 jakolootiin kuinka tiheitä välityksiä?
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 24.09.2017, 07:27
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
Joo siis takaveto hiluxin laatikolla meinasin suunnitella, ja suzukin jakis niin lähelle vaihteistoa että saapi pituuden pietettyä lyhkäisenä mutta tämä on semmoinen homma ku ei ole nuita takapotkuhilun lootia meillä päin että ois voinu mittailla, eli hommailen sen laatikon ja totean sitten tuleeko kuin pitkä paketti. :O no löytyy kuiten ln65 lootapaketti niin laitan sen sitten vaikka kardaanikulma tulee vinoon, voi olla että kestää tai sitten ei...

Saakos noihin np205 jakolootiin kuinka tiheitä välityksiä?
Myy mulle ln65 laatikko ja osta itelles lj:n loota. Se on paljo kestävämpi.
Vai välitysten toivossa hiluxin laatikkoo?
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 24.09.2017, 09:41
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Myy mulle ln65 laatikko ja osta itelles lj:n loota. Se on paljo kestävämpi.
Vai välitysten toivossa hiluxin laatikkoo?
Niin se on kuulemma kestävämpi se ljn loota ja tiheämpi ykkönen mitä hilussa, välityksien takia mie sitä hilun pakettia suunnittelen ja jos ei mene niin pihalta löytyy ln65 metästysauto johon hyvä olla varalaatikko.

Sekä tiedän että on se adapteri ja spline akseli jotta saa hilun jakiksen ljn loota mutta sitä en ole tekemässä, vielä.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 24.09.2017, 18:56
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
Saakos noihin np205 jakolootiin kuinka tiheitä välityksiä?
Saa 3-1 välityksen mutta se ei onnistu erillisjakikseen, ja maksaa 1629 taalaa.
http://www.jbconversions.com/products/lomax205/
__________________
http://jangren.fi/

Tänään tehdään pönttö!

Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 25.09.2017, 13:47
Vilpertti Vilpertti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.06.05
Sijainti: Kemi
Viestit: 150
Perusasetus

Mistäkähän tämä on irti? Rockwell T 223 c 2: https://www.tori.fi/lappi/Jakolaatik....htm?ca=18&w=3

Saman näkönen, kun topikissa esiintyvä GAZin laatikko.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Missä olet saanut loistavaa palvelua? Ja missä huo Santeri Business 20 27.03.2008 19:00
Myyty: Panasonic CF-28 kannettava, kestävä ! Pasi O/M/V Muut 0 11.02.2008 19:51
offia kestävä auto antenni 27Mhz.... Tekniikka & Jutustelu 6 06.02.2008 11:15
O: Erillinen jakolaatikko (esim. Mersusta) offroadjouni O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 10.07.2007 09:31
Skodako kestävä ?? Ex_inkkari Linkit 4 22.01.2006 20:03


Sivu luotu: 23:37 (GMT +2).