|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#101
|
||||
|
||||
Toi valkonenhan o selvä susuki?????
Ai mää vai turuust |
#102
|
|||
|
|||
eikös "forrest gump" ole SUZUKI ?
|
#103
|
|||
|
|||
alin merssu konepellistä päätellen...
aika moni samanaikaisesti arvailee |
#104
|
||||
|
||||
Lainaus:
Heikki H. FJDC Montenegros #21 ================================================== Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF |
#105
|
|||
|
|||
Miksi tuollainen "pitää olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi autoksi" sääntö on olemassa jos/kun sitä sovelletaan periaatteella "ai tää valkoinen vai, suskahan tämä on"? Onko jossain luokassa hyötyä tai haittaa että auto on (ei ole) edes jollain kaukaisella tavalla sarjavalmisteisen kotteron näköinen?
-Paavo Note! This message was posted anonymously! |
#106
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#107
|
||||
|
||||
Lainaus:
<center>--------------------------------------- KANGASALA 2-3.9.2006 www.formula-offroad.fi </center> |
#108
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kaiholla muistelen aikaa milloin autot vielä näyttivät autoilta,eivätkä ylensyöneiltä mönkkäreiltä no,toivottavasti ei mennä ihan tälle linjalle: ymmärrän kyllä että autot kehittyy ja noilla vanhan "tyylin" autoilla ei olisi nykyään mitään mahdollisuuksia menestyä |
#109
|
|||
|
|||
No,älä viitti olla tollanen...
"noilla vanhan "tyylin" autoilla ei olisi nykyään mitään mahdollisuuksia menestyä". Kyllähän se kuski on se joka vie autoa eteenpäin. Jos kaveri tuntee autonsa, niin kyllä se muuten menee.... Satanuissa ja orginaaleissa vois kyllä unohtaa tuon rekisterikilpi homman. Ei tuo nykypäivän trial ja auton vuosikatsastus sovi oikein yhteen. Ei oikeen viitsi/kehtaa mennä konttorille Note! This message was posted anonymously! |
#110
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei mulla ole ollut Suzukin kanssa ongelmia normaali vuosikatsastuksessa,mutta sehän on "vaan" Stanuauto |
#111
|
|||
|
|||
Lainaus:
Siis kuka tuota "kilpa-auto katsastusta" vaatii!!!!?? Akk vai kuka!? Ake, poliisi, verottaja tai tulli ei sitä vaadi ELLEI LAJILIITTO sitä vaadi. Edelleenkin olen sitä mieltä että katsastus on ihan turha jos ja kun vaan katsurit on ajantasalla ja "riittävän" tiukkoja esim mätävikojen suhteen. Mulla ei enään väliä tuo asian suhteen, kun tuota mietittiin niin kauan et tein suunnistus kamppeen ja ajan vaan harraste kisat trialissa. Ja kypärätkin on jo ollut jonkin aikaa. Tosin ihmettelen mistä jengi niitäkin ostelee kun meidän autokunnalle niihin meni 400euroa ja toiset puhuu vaan 200eurosta?! -sami- Note! This message was posted anonymously! |
#112
|
|||
|
|||
Moniha puhuukin kypärän hinnasta yksikössä, eikä autokunnittain, eli kahteen päähän.
Mätäviat jos jää kisapaikalla tarkistettavaks, niin silloin stanujen (ja mielestäni myös modien, sillä samalla tavalla nekin lahoaa) katsastus aikataulu on todennäköisesti aloitettava heti aamulla tyyliin 7.30-9.00, jonka jälkeen sit ProModi ja Proto. Orggishan on nyt alustavien huhujen mukaan haudattu, ku ei suomalaiset haluu ajaa siinä, niin miks sitä sit edes suunniteltais pidettävän. Note! This message was posted anonymously! |
#113
|
|||
|
|||
Lainaus:
-- Elämä ilman nelivetoa on turhaa -- Nerd-O |
#114
|
||||
|
||||
Lainaus:
- Lommone Ranke Rooveri - |
#115
|
||||
|
||||
Onhan toi tavallaan ihan hyvä sääntö että auton pitää näyttää joltain sarjavalmisteiselta. Ehkästään sillä edes pikkasen sitä ettei mitään hipo kuuautoja ala tulla tähänkin sarjaan. Tosin jos pelkkä auton maski tai merkki riittää niin eipä se oikeesti paljon rajota. Muistan joskus kun jollain oli vielä sellanen vw kirpun lasikuitukopalla oleva classic kilpuri niin yhdessä kisassa ei tainnu päästä ajamaan kun ei jonkun tiukan katsurin mielestä muistuttanut sarjavalmisteista autoa. Hyvähän tässäkin on sitten arpoa että missä se raja menee jos keulasta kuitenkin se vw merkki löyty.
|
#116
|
||||
|
||||
Ei se "Kilpa-auto katsastus" paljon kummempi normaali katsastukseen verratuna ole. Paitsi turvavarusteet tarkistetaan; eli kaaret, jos on ja paloseinät jos tankki on siirretty ja paloseinä on pitänyt rakentaa. Eikä ole kuullemma kuin 5e kalliimpi kuin tavallinen katsastus.
Rahalla saa ja RANGElla pääsee! |
#117
|
||||
|
||||
Missä tälläisiä stanujen kilpautokatsastuksia tehdään?
Tarkoittaisiko se myös sitä, että katsastuksen jälkeen kelpaa myös kisaan? Voiko silti jäädä hyväksymättä kisan katsastuksessa? Pitääkö kilpautokatsastus käydä joka kisaan, kerran vuodessa vai vain yhden kerran? Olisi katsastusmaksu, lisenssi maksut, katsastuskorttimaksu, osallistumismaksu? Olisiko tässä kaikki osallistumiseen tarvittavat maksut? (Muut kuin autoon ja kypäriin menevät) Just do it! Edited by - jappe on 19/08/2006 10:16:38 Edited by - jappe on 19/08/2006 10:17:29 |
#118
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kisa katsastus on ihan eri asia. Tuskin jappekaan on missään kilpa-autokatsatuksessa käynnyt? Maahan saa nimittäin tuoda näitä punakilpisiä kilpa-autoja ilman vero seuraamuksia. Tästä käyty keskustelua jo ennenkin. Miksi ihmeessä me lajin harrastajina haluttaisiin sellaiseen itsemme sitoa suoraan. Toki sitten jos porukat paskoo omaan pesäänsä ja jatkuvaan alkaa tuomaan kisoihin totaalisen mätiä ja jarruttomia jne. kilpureita. Määrättäiskö se katsastus pakko vaikka sitten vasta? oikeesti, offroad kilpa-autoina maahantuotuja EI tarvii katsastaa konttorilla (tarkistettu aken,tullin ja poliisin kanta). Ja saa ajaa tiellä mutta vain kilpailuissa! -sami- Note! This message was posted anonymously! |
#119
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kyllä nyt edes kerran vuodessa pitäisi laittaa jarrut,ohjauslaitteet ja muut turvallisuuteen vaikuttavat kohdat kuntoon,vaikka pitkin hampain ja kalliisti. Jos kontrollia ei ole porukka ei viitsi enää "keskittyä" näin epäolennaisiin kohtiin. Kilpailupaikalla suoritettavalle katsastukselle ei voi kokonaan siirtää näitä tarkastuksia |
#120
|
||||
|
||||
Kuitenkin on niin ettei modilla ja protolla noita tarkasteta. Ajavat kuitenkin
pahemmissa paikoissa. Minusta tuo ei ole hyvin perusteltu. Just do it! |
#121
|
||||
|
||||
No,kaikki helpotukset vanhaan verrattuna on tervetulleita mitä saadaan läpi AKK:ssa.
Siihen on tyytyminen,odotellessa että joku muu instanssi määrittelee uudet säännöt ja alkaa järjestää kilpailuja |
#122
|
|||
|
|||
Lainaus:
Sitä paitsi tuollaista kilpa-auto katsastusta kun ei edes saa järjestymään konttorilla tuosta vaan. Ralli ja as. puolellakin konttoreita jotka niitä tekevät on vain kourallinen suomessa ja offrootia varten pitäisi tehdä sopimukset ja arvostelu ohjeet yms. ennen kuin niitä voitaisiin alkaa tekemään. Eihän kisa katsastukset anna oikeutta ajella normiliikenteessä. Vain ja ainoastaan kilpailuihin liittyvää ajoa. Jos kisakatsurilla on kykyä todeta protojen/promodien hydr.ohjaukset ja jarru systeemit (orbitrool, transbraket,kääntöjarru, 4pyörä ohjaukset,korin killistykset ja mitä niitä nyt onkaan?) turvallisiksi ja sääntöjen mukaisiksi niin miten ihmeessä hän ei osaisi tarkastaa orig. ja stanu luokkien vehkeistä samoja asioita? Yhtälailla luulisin että kisakatsuri näkee jos auto on todella turvattoman ruostunut. imho -sami- Note! This message was posted anonymously! |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Lock Right HJ60:een käyttämätön + avoin perä | Luigi81 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.05.2008 10:27 |
V: LN65 avoin murikka kitkalukkoon | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.02.2008 12:30 | |
Kirje intistä | vah | Jokes | 4 | 01.03.2004 22:10 |
Kaikille avoin safari | Käyttäjä | Tapahtumat | 0 | 01.08.2003 20:32 |
Kirje Oikeusministerille | TiMMo | Society | 0 | 15.05.2002 12:26 |