|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Lainaus:
Taas yks appi joka on päivittämisen ilosta pilattu. Miks toimivaa pitää mennä muuttamaan? Oikeat työt loppu näiltä it-työläisiltä? |
#27
|
|||
|
|||
Ainakin itellä on myytävät menneet kaupaksi ja ei mitään ongelmia sivuston käytössä. Auton osio pääasiassa myynyt. Ja yhden aseen.
|
#28
|
|||
|
|||
Lainaus:
Sillä välin muualla; "kansalaiset ei halua rekistöröityä valtion rekistereihin" tehdäämpä tämmönen henkilö kortti. MAKSETAAN palkkio niille jotka tämän hommaa. -> vain ne joiden on ehdottoman pakko / tai haluaa ilmaista rahaa käyvät hakemassa ko. läpyskän. |
#29
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#30
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#31
|
||||
|
||||
Lisävitutusta aiheuttaa tuon torin keisarin kommentoinnit siitä että käyttäjät on vammaisia ja idiootteja kun eivät heidän uuden helppokäyttöisen systeeminsä kanssa pärjää sekä suhtautuvat tunteella siihen.
Vitutus on tunne, vahva sellainen kun jotain pistetään vituiksi niin se kyllä sieltä tulee. https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010311860.html Lainaus:
|
#32
|
|||
|
|||
Näinhän se on, käyttäjissä aina vika.
Tota uutta nyt tullut pakon edessä käytettyä eikä kyllä mitään hyvää sanottavaa. Paljon on perusasioitakin muuttunut huonompaan suuntaan. Ilmoitusta jos haluaa nostaa niin hinta on noussut ja maksutapana vain ja ainoastaan korttimaksu. Ei verkkopankkia, paypallia tai mobilepaytä kuten ennen. Samoin se vain nostaa ilmoituksen, ei anna lisäaikaa samalla kuten ennen. Omaa ilmoitustaan ei pysty poistamaan muuten kuin merkkaamalla myydyksi. TAi pystyy kyllä mutta tori merkitsee sen silloin myydyksi. Mielenkiintoinen tilanne sikäli että ainakin toridiilin kautta tehdyt kaupat ilmoittavat verottajalle... Toi toridiili itsessään on toiminnaltaan melko erikoinen. Ostaja voi vielä paketin saatuaan peruttaa ja riitauttaa maksun ja loppuviimeksi tori sitten ratkoo että saako myyjä rahansa vai ei. Monessa paikassa on jo veikattu että porukka alkaa vaihdella rikkinäisiä muumimukeja ehjiin tuon avulla. Tuossahan on kova vastuu myyjällä paketoinnin suhteen kun torin säännöissä sanotaan että paketin pitää kestää pudotus kolmesta metristä. Ei paha vaikka villapaidan kanssa mut koitappa paketoida aaltovaasi tai mikroaaltouuni. |
#33
|
||||
|
||||
Tässäkään ei ole taas järjenhäivää: https://www.is.fi/autot/art-2000010319162.html
Hyviä esimerkkejä jotkut syrjäkylien hautausmaiden parkkikset, jonne ei aina tule edes kuin kappelille ohuet sähköt. Tai joku tanssilava jossa toimintaa vain joskus kesäviikonloppuisin. Laita nyt sähköautoilijoille maksuautomaatti sinne lakipakolla. Ja valvonta alkaa tietysti välittömästi lain astuttua voimaan. Kompostipakko vielä olematon tämmösen kustannuksiin verrattuna. No, ehkä tästä selviää moni laittamalla vain pysäköintikyltin max. 19 autoa. Loput on sit omalla luvalla. |
#34
|
|||
|
|||
Lainaus:
Nyt kaupan parkkiksella näkyy latauspaikka. Polttoaineen jakeluun sopivia paikkoja vähemmän hankaloituneen lupamenettelyn takia. Veikkaisin jos sodista ei aiheudu paljon takapakkia, 10 vuoden päästä on melko normaalia sähköautoilla. |
#35
|
|||
|
|||
Lainaus:
Totta on myös sekin, että sähköauton lataaminen ja polttoaineella käyvän tankkaaminen pitää pikkuhiljaa mieltää eri asioiksi. Niitä on turha rinnastaa kun autoilu prosessina on ihan erilainen. Se muutos ottaa aikaa. Mutta näiden asioiden sisäistäminen ei millään tasolla poista sitä vitutusta, mikä aiheutuu viisaiden päättäjien ääliömäisistä ja ajattelemattomista päätöksistä pakottaa tiettyjä asioita. Lainaus:
Toinen tapa kiertää pakkoa on lohkoa parkkipaikka omaksi kiinteistöksi. Täysin turhia kustannuksia siitä toki syntyy. Siunauskappelin kyljessä olevaan latauspisteeseen sitten vain varoitus, että jos lataat autosi tästä joudumme kytkemään kylmiön jäähdytyksen pois. Eli samoilla linjoilla. Mitä v-tun järkeä on pakottaa sähköautojen latauspiste esimerkiksi päiväkodin asiakasparkkiin, missä pysäköintiaika merkkienkin mukaan on usein rajattu 15 tai 30 minuuttiin? Kuka laittaa teslansa roikan päähän siinä aamuruuhkassa, kun on jo valmiiksi myöhässä töistä ja uhmaikäinen pitää puoliväkisin raahata ilman toista kenkää ja lapasta kiireellä laitoksen ovesta sisään. Ja parkkipaikallakin on jonoa kun ei ole mitoitettu siihen, että kaikki lapset hylätään samassa puolen tunnin aikaikkunassa ennen kahdeksaa? Täysin naurettava kaupallisten sähkölatausverkkotoimittajien lobbaama aivopieru. Aivan varmasti sähköautoilijat osaa itse vaatia, parhaimmat jopa nätisti toivoa, tälläistä latauspalvelua niiltä toimijoilta, missä asioivat ja näkevät mahdollisuuden lataustaukoon ilman, että ylhäältä sokeasti määrätään. Eli joo, parkkialueelle saa jatkossa maalata vain 20 parkkiruutua. Ja jos on pakko olla enemmän, niin sitten asennetaan jonnekin talon seinään latauspiste. Onneksi olemassaolevien rakennusten kohdalla sen latauspisteen ei tarvitse olla parkkiruudun yhteydessä (ellei kyse laajamittaisesta korjaamisesta). Näin sanoo laki, ja toivottavasti kiinteistöjen omistajat ymmärtävät oikeutensa eikä usko latauspistemyyjien omia tulkintoja. Laki on niin hienosti kirjoitettu, ettei sen latauspisteen tarvi olla käytännössä edes käytettävissä tarkoitukseensa. Ja onneksi siitä varmaan voi myös sähkön katkaista ja lukita. |
#36
|
|||
|
|||
Muutos ei kaikilta osin ole parempaan suuntaan. Vika ihmisten tekemisessä näyttää olevan määrässä, kohtuuttomuudessa ja käyttäytymällä lajina, joka vie muilta elintilan.
Sähköautot vituttaa eniten niitä, joilla ei ole. On mahdollista, että muutoksia liikenteen energiaratkaisuissa tapahtuu jatkossakin. Vaikka höyrykonekin oli melko suuri harppaus kun ei ennen ollut käytössä. Ensimmäisten rautateiden rakentaminen sisälsi paljonkin epäkohtia. Ihmisen typeryys on tehdä kaikkea liikaa. |
#37
|
||||
|
||||
Eiköhän ne ja niiden haasteet hatuta lähinnä vain käyttäjiänsä.
Muita sitten saattaa kyllä aidosti vituttaa niihin liittyvät lakisääteinen urpoilu...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#38
|
|||
|
|||
Itseä kyrsii ja ihmetyttää uusissa vaihtoehdoissa kaikki käyttövoimavaihtoehdot huomioiden jos maksaa omin rahoin, ei tiedä mitä valita ja saa pelätä tuleeko kalliiksi joko hajoamisen tai verojen takia.
|
#39
|
||||
|
||||
Se olis biokaasupytty (auto lähempänä nollapäästöjä kuin sähköauto) tosi paljon helpompi ja fiksumpi vaihtoehto sähkön tilalle monessa tapauksessa, mutta ei, se on poliittisesti päätetty olevan fossiilisen kaltainen paha. Siis vaikka tankkaus-irtokontteja viedä sinne sun tänne.
|
#40
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tätä tuli kyseenalaistettua siinä vaiheessa, kun tuupattiin päästömittarin pilliä alkujaan kaasarikoneisen putkeen, vuonna -07 vuonna -74 ensirekisteröityyn, ja tuolloin olisi mennyt kirkkaasti sen vuotisten päästöistä mittarin mukaan läpi, eikä tuossa ollut edes kattia, vain moottoria Megasquirt ohjastamassa kaasarin ja kärkien sijaan. Eikä tuosta ole meininki isommin tuntunut ainakaan paremmaksi muuttuneen... Niin, ja pahin perustelu oli sitten se, että ne keskustelun alkuvaiheessa olleet pahimmat saastuttajat olikin enää marginaaliryhmä päästöjen muodostuksessa, ettei niitä tarvitse enää ottaa huomioon muussa kuin siinä että ne pitää päästöperusteella verottaa pilalle... Eipä sillä, tänään keskusteltiin tovi taas täyssähköön siirtyneen pikkuveljen kanssa. On ollut viimeisen liki viisivuotisen ihan tyytyväinen siirtymäänsä, ja nyttemmin ymmärsi senkin ettei meidän taloudessa ole minkäänlaisia perusteita siirtyä näistä ykkössatasten-tonnien kulkuneuvoista kymppitonneja maksaviin. Kun kilometrikertymä on vuodessa sama mitä heillä kuukaudessa, niin kustannuksilla ei tuota eroa kuro mitenkään kiinni. Se että bensa maksaa sen pari euroa litra, ei taloutta kaada reilusti alle kymppitonnin vuotuisella kilometrikertymällä. Arvonalenemaa moninkertaisesti bensakuluun nähden... Vaan ei tällaiset taida laskelmissa paljoa merkitä. Pitäisi ajaa paljon mutta päästöjä ei saisi kerryttää, ja velkaa pitäisi olla että talous pyörisi vauhdilla... |
#41
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ihmisten touhuissa huonot vaikutukset liittyy väestönpaljouteen. Autoissa myös se huono puoli kun on kalliita, valmistaminen kuormittaa, kuormitusta tulee rahan hommaamisesta niihin. Omat testailut pienimmästä päästä oleva ajoneuvo sähköpyörä menetteli jos tavallisimmat tekemiset samassa taajamassa. Jos sähköautoja mahdollisimman laajasti ympäri maailmaa, ongelmia tulee. Viimeaikoina olen lukenut Pentti Linkolan 1980-luvun näkökulmia ja hänen huoli liian massiivisesta ihmisen toiminnasta aiheellinen. Jos kaikki vedetään maksimiinsa, ongelmia luvassa kaikilla autoilla. Sähkö sinänsä luonnonilmiö, jota ihminen ruvennut hyödyntämään kiihtyvällä tahdilla. Ilman sähköä oltaisiin aivan toisenlaisessa yhteiskunnassa. Ihmiset on globaalisti tyrineet ahnehtimalla yksioikoisesti liikaa talouskasvua. Epäilen, että muut lajit eivät kovin kiinnostuneita talouskasvusta ja eivät tuhoa lyhytnäköisesti maapalloa. Saaristotyylin luonnonläheinen elämäntyyli olisi voinut olla paras. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 29.03.2024 21:48 |
#42
|
||||
|
||||
Eniten vituttaa kaikki...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#43
|
||||
|
||||
Vaikka tuon valehtelevan hahmon paskanjauhanta pitäisikin (ei pidä) paikkansa, niin kyseisen kaltaiset hahmot vituttaa aivan tuelta! Taskussa aivan kiinni ajavia vitun "Vivi Mattsson":eita esiinty turhankin usein kaupungeissa. Kyseiset perselävet eivät tajua että kaikki autot eivät käänny kolikon päällä, ja ajetaan puskuriin kiinni, ja otetaan irti 5cm. tömähdyksen jälkeen. Siitä sitten kiva itse yrittää lähteä...
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/...010344576.html Terkkuja vain jos nimeäsi Googlettelet! http://www.autowiki.fi/index.php/Fiat_500_(312) Pituus 3546mm Leveys 1627mm jolloin ristimitta on 3901mm. Ei oikein riitä väitetty 100+100mm vaikka eturenkaat kääntyisivät miten...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#44
|
||||
|
||||
Lainaus:
13,85 metriä pitkä puoliperävaunu taittuu taskuparkkiin n.14,5 metriä pitkään rakoon. Ei sekään siltä näytä että mahtuisi, mutta niinpä ne vaan menee.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#45
|
||||
|
||||
Torista kun oli aiemmin puhetta:
"Tori.fi haluaa nähdä pankkitilisi sisällön" https://www.is.fi/digitoday/art-2000010407906.html
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#46
|
||||
|
||||
Tämähän on taas nerokasta, kun trafin määräysten mukaan ajoneuvon moottoriin saa tehdä laillisesti muutoksia, mutta jos näiden muutosten jälkeen näpytellään uusi moottorisofta että kone toimii oikein niin se on laitonta
https://www.is.fi/autot/art-2000010416268.html
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#47
|
||||
|
||||
Jooh. Duunissa pari hahmoa jo panikoi kun titävät että kulkineitaan on "rävelletty" edellisten omistajiensa toimesta.
Ja kuinka hemmetisti on heitä jotka eivät tiedä ajokkinsa historiaa moisien osalta.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#48
|
||||
|
||||
"Toistaiseksi Suomessa ei kuitenkaan ole yhtään hyväksyttyä asiantuntijaa, jolla olisi pätevyyttä ajoneuvojen päästöjen toteamiseen. Alan tutkimuslaitoksia löytyy kuitenkin Euroopasta sekä Suomesta, mutta niiden käyttö on maksullista ja varsinkin yksityiskuluttajalle usein hyvin kallista."
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#49
|
|||
|
|||
Ylinopeuden ajaminen on laitonta ja sitä valvovat poliisi, tulli ja rajavartiolaitos.
Jos olet kuitenkin ajanut ylinopeutta siitä kiinni jäämättä, ilmianna itsesi joko edellämainituille viranomaisille tai Traficomille. |
#50
|
|||
|
|||
Lainaus:
https://bbs.io-tech.fi/threads/klarn...4#post-9493914 https://bbs.io-tech.fi/threads/klarn...#post-13361350 https://bbs.io-tech.fi/threads/klarn...#post-13361352 Hyväähän tuossa on se, että sentään kysytään lupaa ja sen saa joko antaa tai olla antamatta. Itse olen vältellyt tuollaisia palveluita. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä vituttaa 2023 | TimoV | Chit-Chat | 52 | 21.11.2023 18:20 |
Mikä vituttaa 2022 | TimoV | Chit-Chat | 197 | 13.12.2022 23:15 |
Mikä vituttaa 2019, 20, 21 | artsi777 | Chit-Chat | 644 | 29.10.2021 14:04 |
Mikä vituttaa 2018 | artsi777 | Chit-Chat | 356 | 01.01.2019 20:53 |
kerro mikä vituttaa | tjl | Chit-Chat | 4977 | 12.04.2012 08:28 |