|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Eli sulla on tuo tykytyky pumppu imevänä ja sitte 044 tyylinen tekee paineen. Yleensä imevänä varsinkin noin pitkällä vedolla ei oikeen pumput tykkää.
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tai sitten pitää vaihtaa semmoseen malliin, jossa nostikorkeutta olisi reilusti enemmän facetilla tykytykyjä näköjään 96" nostokorkeudelle asti (40185).
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#3
|
|||
|
|||
jos siirrät pumpun tankin viereen niin vielä parempi?
|
#4
|
||||
|
||||
Kiitos omastakin puolestani järjestäjille ja osallistujille. Todella mukavaa oli ajella Suzuki-letkassa, reitit olivat erittäin hyvät tuollaiselle vähän rakennetulle suzukille, vakiommille tuntui haastetta riittävän yllin kyllin joskin esteitä ei kierrelty, vaikka siihenkin oli mahdollisuus.
Näitä on järjestettävä mahdollisimman paljon lisää ympäri Suomen Tässä pari kuvaa ja videot, mitä tarttui puhelimeen. Ajaessa ei mahdottomia ehdi kuvailemaan. Laittakaas muutkin kuvia ja videoita rohkeasti vaan näkyville Vähän oli luntakin maassa, kun aamulla alkoi kalustoa kerääntymään lähtöpaikalle Minun ex-pickup on saanut rakastavan kodin Johanneksen tallissa, vain vähän harmittaa, että tuli myytyä Aasikatto saa Pippurin käsittelyssä kyytiä, vahvoja pelejä noi Suzukit Pajareksen monsteri on kyllä aina yhtä vakuuttava Joonaksen piiiitkä projekti alkaa olemaan valmis ja neitsyt matka sujuin hienosti takavetarin antautumiseen asti. Toinen takavetarivauriosta kärsinyt oli make-lj:n ARB-lukollinen Samurai Ennen kotiin lähtöä kävimme vielä puunaamassa autot lammenkierrolla |
#5
|
||||
|
||||
Mulla kesti Huco ainakin kymmenen vuotta. Sitten avasin letkujen lähdön ruuvia, käänsin lähtöjä, ja kiristettäessä muovista lähti "kierre" mukana.
Tilalle tuli peltikuorinen Facet. Huco oli paljon hiljaisempi, kuin mitä Facet on. Pumppu on henkilöauton tulipellissä, niin äänet tulevat sisälle. Hucosta saisi vielä käyvän peli, jos siihen katselisi hieman paksumman ruuvin?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
||||
|
||||
Lämppärin ilmanotolle tein scoopin. Tällä nyt lähinnä haen vielä muotoa. Lopulliseen sitten joki verkko vielä naamatauluun. Väri tulee sitten valitun maalin mukaan, tai ei
Kiinnittelin tuon kiinakompuran nyt kiskin penkin alle kunnolla. Pohjalevy veks, kiinnikekulmarautoja vähän modaten ja uudelleen kiinnittäen. Tuo väistää penkkiä just eikä melkein
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#7
|
||||
|
||||
Eilen sai taas rakkautta
Tulpanjohdot vaihtelin uusiin, kun tuli tuossa huomattua, että yhdestä oli jakajan päästä hattu halki. Uusissa johdoissa vielä 45 asteen kulmat jakajan päässä, joten johdot saa vähän nätimmin reititettyä. Tulpat vaihtui Iridiumeihin. Vanhat oli ihan siistit kaikissa. Black Friday ostos, Febestin dampperihihnapyörä. Tän asentamisessa meinasi olla vähän tenkkapoo, kun ei vanhat ruuvit käyneetkään. Vanha mahtuu kuusuoruuveilla kun on periaarteessa kaks hihnapyörää päällekkäin ja ison pultin laippa väistää. Tuossa uudessa vähempi materiaalia ja siksipä ison pultin laippa estää pikkupulttien kiristämisen pohjaan. Ongelma siis, ettei 10mm hylsy mahdu. Tämä ratkesi sillä, että vaihdoin kuusiokoloruuveihin, joita löytyi sitten pienen etsimisen jälkeen omasta ruuvilaatikosta. Uutta kosketuspintaa pedaaleihin. Vanhoista en tykännyt, kun uritettu alumiini puri kengänpohjaan väärällä tavalla omaan mieltymykseen nähden. Nyt pystyy paremmin käyttämään polkimia niin, ettei aina jalka irtoa lattiasta. Pieni mainos. Tilasin halvan pihtivirtamittarin autojuttuja varten. Maksoi noin 30€. Eilen labrattiin Säätäjä_setä:n kanssa tätä ja todettiin varsin tarkaksi ja monipuoliseksi laitteeksi. Tuohan mittaa AC ja DC virtaa 600A asti, mutta on myös erittäin monipuolinen yleismittari. löytyy jännite-, vastus-, diodi- ja kapasitanssimittaus. Lisäksi mukana tulee termopari lämpötilanmittausta varten. Kirsikkana kakun päällä on taajuus ja pulssisuhdemittaus! Eli kaikenmaailman pwm ohjatut toimilaitteet saa mittailtua tällä myös!
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#8
|
||||
|
||||
Tuli tässä jokusen aikaa sitten otettua nämä levikkeet työn alle. Bushwackerit on jotain ABS laatua, jossa on seostettuna mysteeriainesosia lujuutta / sitkeyttä parantamaan, joten asetonilla liimamista en nyt lähtenyt kokeilemaan.
Sen sijaan muovihitsaus korjausmenetelmänä tällä kertaa. Trimmasin molemmat levikkeet tasamittaan ja käytin trimmauksesta jäänyttä muovia täyteaineena. Railoja auki ja kurat välistä pois, kuumailmapuhaltimella ympäristöä lämpimäksi ja pinsettien avulla täyteaineen pehmennys ja railoon. Lämmittelin materiaalia sen verran, että täyteaineen pala alkoi tarttumaan ja sen jälkeen viimeiselin kolvin kärjellä tasaiseksi. Molemmin puolin sauma, niin todennäköisyys pitävälle saumalle vähän parempi Kiinnityspisteistä oli aika moni riekaleina, joten peltilappua vahvikkeeksi. Tähän vielä kuumaliimaa muovin ja pellin väliin siten, että ensin muovin pintaa liekitin pikaisesti (oletettu pintaenergian kasvaminen) ja kuumensin peltilappua samalla kun tursotin liimaa (liimaliitoksen lujuus / tartunta parempi mitä hitaammin liima jäähtyy) Liimaklönteistä ei tarttunut kuvaa, mutta noihin vielä maalia suihkaukset päälle. Päältäpäin tuli kohtuullisen siisti, vain noi popparit ja viimeistelemättömät saumat paljastaa korjaukset. No nekin peittyy kuraan nopeasti
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia Viimeksi muokannut J0hannes : 08.03.2023 14:43 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu PICK UP SUZUKI SJ | Repe71 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 07.09.2016 21:02 |
Myyty Suzuki SJ pick up | Maajussi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.03.2012 10:25 |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
M: Suzuki Pick up. | Peto | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 24.01.2008 17:56 |
m suzuki 82 pick-up x 2 | O/M/V Muut | 0 | 07.08.2003 10:28 |