Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.11.2020, 07:25
antti_boy antti_boy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.05.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 159
Perusasetus

Eli sulla on tuo tykytyky pumppu imevänä ja sitte 044 tyylinen tekee paineen.

Yleensä imevänä varsinkin noin pitkällä vedolla ei oikeen pumput tykkää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.11.2020, 10:18
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.017
Blog Entries: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja antti_boy Näytä viesti
Eli sulla on tuo tykytyky pumppu imevänä ja sitte 044 tyylinen tekee paineen.

Yleensä imevänä varsinkin noin pitkällä vedolla ei oikeen pumput tykkää.
Valinta kohdistui tähän yksilöön juurikin sen takia, että sitä myytiin imevänä mallina. Nyt kun asian ihan tarkistin, niin Tässä mallissa se on 12" eli noin 30cm Varmaan tuo nyt toistaiseksi tuossa välttää, mutta pitää pistää mietintämyssyyn, jos tuon siirtäisi edes konehuoneessa alemmas, että nostokorkeutta olisi vähemmän.
Tai sitten pitää vaihtaa semmoseen malliin, jossa nostikorkeutta olisi reilusti enemmän facetilla tykytykyjä näköjään 96" nostokorkeudelle asti (40185).
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.11.2020, 10:26
antti_boy antti_boy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.05.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 159
Perusasetus

jos siirrät pumpun tankin viereen niin vielä parempi?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.11.2020, 16:06
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.192
Perusasetus

Kiitos omastakin puolestani järjestäjille ja osallistujille. Todella mukavaa oli ajella Suzuki-letkassa, reitit olivat erittäin hyvät tuollaiselle vähän rakennetulle suzukille, vakiommille tuntui haastetta riittävän yllin kyllin joskin esteitä ei kierrelty, vaikka siihenkin oli mahdollisuus.

Näitä on järjestettävä mahdollisimman paljon lisää ympäri Suomen

Tässä pari kuvaa ja videot, mitä tarttui puhelimeen. Ajaessa ei mahdottomia ehdi kuvailemaan.
Laittakaas muutkin kuvia ja videoita rohkeasti vaan näkyville

Vähän oli luntakin maassa, kun aamulla alkoi kalustoa kerääntymään lähtöpaikalle


Minun ex-pickup on saanut rakastavan kodin Johanneksen tallissa, vain vähän harmittaa, että tuli myytyä


Aasikatto saa Pippurin käsittelyssä kyytiä, vahvoja pelejä noi Suzukit


Pajareksen monsteri on kyllä aina yhtä vakuuttava


Joonaksen piiiitkä projekti alkaa olemaan valmis ja neitsyt matka sujuin hienosti takavetarin antautumiseen asti.


Toinen takavetarivauriosta kärsinyt oli make-lj:n ARB-lukollinen Samurai


Ennen kotiin lähtöä kävimme vielä puunaamassa autot lammenkierrolla


__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.11.2020, 19:05
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Mulla kesti Huco ainakin kymmenen vuotta. Sitten avasin letkujen lähdön ruuvia, käänsin lähtöjä, ja kiristettäessä muovista lähti "kierre" mukana.

Tilalle tuli peltikuorinen Facet.

Huco oli paljon hiljaisempi, kuin mitä Facet on. Pumppu on henkilöauton tulipellissä, niin äänet tulevat sisälle.

Hucosta saisi vielä käyvän peli, jos siihen katselisi hieman paksumman ruuvin?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.11.2020, 21:05
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.017
Blog Entries: 20
Perusasetus

Lämppärin ilmanotolle tein scoopin. Tällä nyt lähinnä haen vielä muotoa. Lopulliseen sitten joki verkko vielä naamatauluun. Väri tulee sitten valitun maalin mukaan, tai ei



Kiinnittelin tuon kiinakompuran nyt kiskin penkin alle kunnolla. Pohjalevy veks, kiinnikekulmarautoja vähän modaten ja uudelleen kiinnittäen. Tuo väistää penkkiä just eikä melkein
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20201129_132433.jpg‎
Views:	2693
Size:	249,1 Kt
ID:	97865   Click image for larger version

Name:	IMG_20201129_165812.jpg‎
Views:	2686
Size:	321,8 Kt
ID:	97866  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.12.2020, 15:01
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.017
Blog Entries: 20
Perusasetus

Eilen sai taas rakkautta

Tulpanjohdot vaihtelin uusiin, kun tuli tuossa huomattua, että yhdestä oli jakajan päästä hattu halki.


Uusissa johdoissa vielä 45 asteen kulmat jakajan päässä, joten johdot saa vähän nätimmin reititettyä.


Tulpat vaihtui Iridiumeihin. Vanhat oli ihan siistit kaikissa.


Black Friday ostos, Febestin dampperihihnapyörä. Tän asentamisessa meinasi olla vähän tenkkapoo, kun ei vanhat ruuvit käyneetkään. Vanha mahtuu kuusuoruuveilla kun on periaarteessa kaks hihnapyörää päällekkäin ja ison pultin laippa väistää. Tuossa uudessa vähempi materiaalia ja siksipä ison pultin laippa estää pikkupulttien kiristämisen pohjaan. Ongelma siis, ettei 10mm hylsy mahdu. Tämä ratkesi sillä, että vaihdoin kuusiokoloruuveihin, joita löytyi sitten pienen etsimisen jälkeen omasta ruuvilaatikosta.


Uutta kosketuspintaa pedaaleihin. Vanhoista en tykännyt, kun uritettu alumiini puri kengänpohjaan väärällä tavalla omaan mieltymykseen nähden. Nyt pystyy paremmin käyttämään polkimia niin, ettei aina jalka irtoa lattiasta.



Pieni mainos. Tilasin halvan pihtivirtamittarin autojuttuja varten. Maksoi noin 30€. Eilen labrattiin Säätäjä_setä:n kanssa tätä ja todettiin varsin tarkaksi ja monipuoliseksi laitteeksi. Tuohan mittaa AC ja DC virtaa 600A asti, mutta on myös erittäin monipuolinen yleismittari. löytyy jännite-, vastus-, diodi- ja kapasitanssimittaus. Lisäksi mukana tulee termopari lämpötilanmittausta varten. Kirsikkana kakun päällä on taajuus ja pulssisuhdemittaus! Eli kaikenmaailman pwm ohjatut toimilaitteet saa mittailtua tällä myös!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_174157.jpg‎
Views:	2421
Size:	132,7 Kt
ID:	97944   Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_175227.jpg‎
Views:	2442
Size:	109,6 Kt
ID:	97945   Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_181645.jpg‎
Views:	2405
Size:	202,4 Kt
ID:	97946   Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_200040.jpg‎
Views:	2415
Size:	185,6 Kt
ID:	97947   Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_210755.jpg‎
Views:	2397
Size:	196,6 Kt
ID:	97948  

Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_175201.jpg‎
Views:	2431
Size:	171,6 Kt
ID:	97949  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2023, 08:25
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.017
Blog Entries: 20
Perusasetus

Tuli tässä jokusen aikaa sitten otettua nämä levikkeet työn alle. Bushwackerit on jotain ABS laatua, jossa on seostettuna mysteeriainesosia lujuutta / sitkeyttä parantamaan, joten asetonilla liimamista en nyt lähtenyt kokeilemaan.

Sen sijaan muovihitsaus korjausmenetelmänä tällä kertaa. Trimmasin molemmat levikkeet tasamittaan ja käytin trimmauksesta jäänyttä muovia täyteaineena. Railoja auki ja kurat välistä pois, kuumailmapuhaltimella ympäristöä lämpimäksi ja pinsettien avulla täyteaineen pehmennys ja railoon. Lämmittelin materiaalia sen verran, että täyteaineen pala alkoi tarttumaan ja sen jälkeen viimeiselin kolvin kärjellä tasaiseksi.


Molemmin puolin sauma, niin todennäköisyys pitävälle saumalle vähän parempi


Kiinnityspisteistä oli aika moni riekaleina, joten peltilappua vahvikkeeksi. Tähän vielä kuumaliimaa muovin ja pellin väliin siten, että ensin muovin pintaa liekitin pikaisesti (oletettu pintaenergian kasvaminen) ja kuumensin peltilappua samalla kun tursotin liimaa (liimaliitoksen lujuus / tartunta parempi mitä hitaammin liima jäähtyy)
Liimaklönteistä ei tarttunut kuvaa, mutta noihin vielä maalia suihkaukset päälle.


Päältäpäin tuli kohtuullisen siisti, vain noi popparit ja viimeistelemättömät saumat paljastaa korjaukset. No nekin peittyy kuraan nopeasti
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20230118195118.jpg‎
Views:	1988
Size:	204,8 Kt
ID:	104350   Click image for larger version

Name:	IMG20230118203015.jpg‎
Views:	1969
Size:	263,8 Kt
ID:	104351   Click image for larger version

Name:	IMG20230124204415.jpg‎
Views:	1996
Size:	234,1 Kt
ID:	104352   Click image for larger version

Name:	IMG20230124204422.jpg‎
Views:	1969
Size:	255,9 Kt
ID:	104353  

Viimeksi muokannut J0hannes : 08.03.2023 14:43
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu PICK UP SUZUKI SJ Repe71 O/M/V Ajoneuvot 7 07.09.2016 21:02
Myyty Suzuki SJ pick up Maajussi O/M/V Ajoneuvot 1 23.03.2012 10:25
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
M: Suzuki Pick up. Peto O/M/V Ajoneuvot 7 24.01.2008 17:56
m suzuki 82 pick-up x 2 O/M/V Muut 0 07.08.2003 10:28


Sivu luotu: 20:41 (GMT +2).