|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
L200 2015 korotusHei, Tuollainen auto saapuu ensi viikolla ja pitäisi vähän korottaa katu-uskottavaksi. Onko jollain kokemusta mikä sarja kannattaisia asentaa. Löysin pikaisella googlauksella: Old Man Emun sarjan 30/40mm Trail Master 50/50 - 65/75mm Superior 30/40mm Pedders Miten vaikeita noi 50mm korikorotukset on asentaa. Joutuuko tehdä paljon muutoksia. Löysin ainakin Delta 4x4 sarjan mutta niitä oli 50 ja 100mm toii 100mm ei ole Suomen katsastuslakien hyväksymä kun sai vain nostaa 3". Mitä meiltä olette ainaski ntuon iskarikorotussarjan suhteen?
|
#2
|
|||
|
|||
Mulla on 2016 vuosimallin L200 ja siinä Old Man Emun sarja (jouset ja iskarit, medium).
Valmistajan ja myyjän sivuilla luvataan korotusta eten 25 mm ja taakse 20 mm. Korotusta tuli n. 45 mm sekä eteen että taakse. Teetin asennuksen liikkeessä. Mitään muutoksia ei tarvinnut tehdä. Asentajan kommentti asennuksen jälkeen oli että isossa montussa voi etuiskarin lautanen osua ylätukivarteen, en kyllä ymmärrä miten.. Kevyellä kuormalla kun tulee pääasiassa ajettua niin ihan tyytyväinen olen ollut, perän nypytys rauhoittui mukavasti. Takajousissa on nyt 7 lehteä alkuperäisen viiden sijaan ja rasvattavat sakkelit. Katsastuskonttorilla ajattelin käydä kysymässä että riittääkö todistus pyörien suuntaamisesta vai tarviiko muuta jos ja kun tuon otteeseen haluaa. Nyt olis etsinnässä isommat pyörät tuohon, nyt on otteessa 265/70/17 ja ajattelin hommata 275/70/18, tiedä sitten onko järkeä. |
#3
|
|||
|
|||
Ainahan korkeammassa atuossa on järkeä. Eli niistä kolmesta iskarista otit sen keskimallin? Oli kallsita teettää hommat firmalla. VOit yv:llä lähettää jos et halua täällä kertoa. Noi rasvattavat sakkelit, kannattaako nistä maksaa se extra ja kuinka usein pitää rasvata? TUV paperi pitää ainaski olla korottaa tai madaltaa ja toi suuntauspaperia on aina hyvä olla.
|
#4
|
|||
|
|||
Joo siis siitä ARB:n EMU-sarjasta otin sen keveimmälle kuormalle tarkoitetun, malliltaan vähän hämäävästi Medium.
Asennus kustansi 550, sisälsi suuntauksen. Sarjan hommasin Englannista ja sieltä ei TUV-todistusta saa kun eivät semmosia tarvi. Suomessa jälleenmyyjältä saa satkulla TUV-todistuksen jos sarja ei ole heiltä ostettu, jos ostaa heiltä niin kuuluu hintaan. |
#5
|
|||
|
|||
No onpas kallista todistusta. Eikös valmistajalta pitäis saada suoraan ilman kuluja?
|
#6
|
|||
|
|||
Valmistaja ohjaa kyselyt suoraan Euroopan dealerille joka kääntää Suomen maahantuojalle. Ihan ymmärrettävää toimintaa sinänsä. No, katotaan nyt miten katsastusmies ohjeistaa kun käyn kysymässä. Kysyn samalla renkaista. Suunnitellut renkaat menee rengaslaskurin mukaan millin yli
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Avolava korin korotus vain etupäästä?? L200 vm89 | L200pickup | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 15.12.2017 21:28 |
Mitsu L200 korotus? | Predator | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.10.2015 21:15 |
Juhannus Trial 2015 Peruttu, muutettu ajelupäiväksi 13.6.2015 | sirP | Tapahtumat | 95 | 22.06.2015 20:54 |
Suur Maasturite Talvesprint 2015 23-24.01.2015 | Kynnapas | Tapahtumat | 6 | 28.01.2015 22:54 |
L200 Korotus? | KumpuJo | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 18.01.2014 22:56 |