|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#326
|
|||
|
|||
trial kilpailut????
tää kysytään myös facessa miksi et osallistu???
Onko aikaa hetki puhua trialista??? Kattelin tossa palstan puolelta että aika vähän on noita ilmoittautuneita ra-sa-vil trialiin miksi niin??? Saisiko tähän niitä kommenteja miksi et halua lähteä ajamaan kilpaa? Onko paikka väärä? Onko rahatalous huono? Onko liian vähän osallistuja siinä luokassa missä ajat? " tää on tarkoitettu lähinnä vakio ja proto luokan autoille? Eli Samulille ja Aapelille niinkun lisätäkseni muihin luokkiin jare ja Simelius/ pylkkö ookste vanhoja??? ????++++vakio autot??? Mikä on että ei rengas pyöri??? Tumppi ei lue palstaa ja sen pitäis ehdottomasti harjoitella tuolla kisoissa? Jari Esa antakaa tennaria... Minun mielipide on se että saadaan mahdollisimman paljon osallistujia että saadaan näkyvyyttä. Minä osallistun susi paskalla Volvolla ajamaan että saadaan viihdettä... tää ei ole vittuilua vaan ihan suoraa kysymystä???? millä me saadaan tämä kiva nousemaan? + 50 voi vastata viagralla, mutta nuoremmat menkää lääkäriin. sen verran lisään että jos on taloudesta kiinni nii olen valmis osallistumaan rahallisesti talkoisii että saadaan kilpureita liikkeellle. eli talkoitako tässä tarvitaan???
__________________
45° jälkeen rupee kallistumaan VOLVO❤ |
#327
|
||||
|
||||
Lainaus:
ei mitään pahaa sanottavaa, ehkä luotettavin pirssi mitä mun taloudessa ikinä ollu. takajarrut tyyppivikana. mut uudet satulat 100e/kpl. loota toimii hienosti, honukassa kuuluu öljynvaihto huolto-ohjelmaan. seuraavakin on honda. ja en todellakaan ole mikään honda fanaatikko.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#328
|
||||
|
||||
SKF laakerit Made in China
Onko kenelläkään tietoa mitä lukee SKF:n Kiinan tehtaan laakerissa tyypin lisäksi?
Asentaja laittoi Subaruun Autodocista ostamani SKF pyöränlaakerit ja sanoi niissä lukeneen vai Made in China ja koodi mutta ei SKF:ää. Paketissa taas luki Made in Japan. Feikki vai OK?
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#329
|
||||
|
||||
|
#330
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#331
|
||||
|
||||
No voi viuhti sentään. Pitää hommata kunnolliset valmiiksi. P-kele kun tullut tutkittua ja kuvattua ennen kuin luovutti asennukseen.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#332
|
|||
|
|||
Ei nykyään kestä mikään laakeri kun niissä ei ole rasvaa kun sen verran ettei hyllyssä ruostu,Minä olen yleensä ottanut uusista laakereista suojat pois ja pistänyt niihin vaseliiniä niin kestää vähän pitempään.
|
#333
|
||||
|
||||
Hankala on tänä päivänä osia ostaa kun merkki ei takaa enää laatua, sama osa eri vehkeeseen ostettuna toinen voi olla Made in Japan, toinen jotain epämääräistä Made in P.R.C. (tuo perce tarkoittanee Kiinaa), jonka näkee pahimmillaan jo viimeistelyjäljestä.
|
#334
|
||||
|
||||
Peoples Republic (of) China, Kiinalaisten oma kiertojuttu kun tietävät että made in china:lla ei ole hyvä kaiku.
|
#335
|
||||
|
||||
Ja aikanaan naurettiin "Made in Taiwan" kamalle...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#336
|
||||
|
||||
Minkälainen ulosvetäjä tälle? Pitäs perjantaihin mennessä saaha ajoon (katkennut pultti, tallissa ei kestä hitsata) tai pitää hakea väliaika auto.
|
#337
|
|||
|
|||
Ei oikein hahmota kuvasta.. Mutta jos tuo nivel tarkotus irrottaa, niin vaikka mutteri pois ja moskalla tärskyä?
|
#338
|
||||
|
||||
Lainaus:
Vai mitä oikeastaan kysytään?
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#339
|
||||
|
||||
Irti on. Tunkilla annoin kevyesti painetta ja vasaralla kopautin. Kartiomainen sovitus. Ei muutaku uutta tilaukseen.
|
#340
|
|||
|
|||
ihan vaan tulevaisuutta helpottamaan, niin kysekö oli siitä että mutteri "pyöri tyhjää"?
eikös ne lähes aina aina niin tee, ei pultti katki ole. pakettia pitää painaa kasaan että mutterin saa pyörähtämään auki pultin pyörimättä. eli esim jos nivel on vielä autossa kiinni, niin nostaa nivelen pohjasta ylöspäin tunkilla, jolloin auton paino alkaa painamaan kartioita yhteen ja pultti ei enää pyörähdä mukana. tai sitten ymmärsin ihan väärin mitä kysyttiin |
#341
|
||||
|
||||
Ei oo kyllä vielä tullu vastaan pallonivelen kartiota, joka pyöris tyhjää. Sen sijaan säilytettäviä niveliä irrotellessa on tullu hajoitettua monta hienoa kallista "ulosvetäjää".
|
#342
|
|||
|
|||
Jos tarvitset Hyvän ja Halvan... SorryLainaus:
Noissa laakereissa on valitettavan paljon noita "kopioita" ja myös ns. laatumerkkien jälleenmyyjien "oikaisuja-" siis jos minä tilaan nimimerkini mukaiseen BJ-40 olka-akselin laakerit; niin reilun 20 vuoden kokemukseni mukaan lähes aina tulee väärät; siis kartiorulla laakerin kulmat on väärät; ja kyseessä ei ole muutaman prosentin ero, vaan kyseessä on kymmenien prosenttien ero kuormituksissa... |
#343
|
|||
|
|||
Täällä kun on kova keskittymä konemiehiä, niin onko kenelläkään tietoa
Mitä vaaditaan kun olisi haaveissa nosturi kuorma-autoon.. Yksityiskäytössä ja 14tm nostin kiinteästi kappaletavaralavan eteen.. Lähinnä kiinnostaa että onko nykyään muutoskatsastuksessa minkälaisia vaatimuksia?
__________________
Luonto kiittää luonnonystävää |
#344
|
|||
|
|||
Ei oo tän hetkistä tietoa, mut muutama vuos aikaa kun rakennettiin ja rekisteröitiin Ruotsin tuonti niin ei kukaan kyselly nosturista mitään. Toki asennustarkastus lappu täytyy olla mukana jos vain itse auton omistaja käyttää kyseistä laitetta yksityiskäytössä lastaamiseen ja kuorman purkuun niin ei tarvi kymppileimaa mut jos vieras tai vieraalla maalla niin sit saatetaan alkaa kyselemään nosturin laillisuutta...Muistaakseni...
|
#345
|
|||
|
|||
Pistä kiinni ja käy konttorilla muutoskatsastamassa samalla kirjoitat itse asennustodistuksen ja kerrot että yksityiskäyttö,loput menee niinkuin edellisessä kerrotaan.
|
#346
|
|||
|
|||
Kiitos vastauksista.
Alkoi vaan arveluttaa että vaaditaanko jotain lappuja vakaudesta tai kokeita 1,25kertaisilla painoilla heilumisia yms vaatimuksen mukaisuus juttuja.. Tottakai valmistajan ohjeiden mukainen kiinnitys, mutta tämä byrokratia alkaa olla niin harrastajavastaista että pitää tiedustella ennen kuin lyö rahansa kankkulan kaivoon ja päänsä karjalan mäntyyn..
__________________
Luonto kiittää luonnonystävää |
#347
|
|||
|
|||
Ei tarvi muutakuin asianmukainen kiinnitys,Jos ammattikäyttöön teet niin silloin tarvitaan lujuuslaskelmat.
|
#348
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#349
|
||||
|
||||
Ei tarvii, ”ammattikäyttöä” ei erotella. Kiinni vaan ja muutoskatsastukseen. Lavan kiinnityksestä/etupäädystä todistus jos on pitänyt kajota aiempaan.
|
#350
|
|||
|
|||
Osaisko joku jeesaa?
Denso ac 442100-2003 Mistähän tähän sais edullisesti noi akselin päähän tulevat kilkkeet. Osat marmorilla vaivaiset 522€. |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 | Nikuzai | Chit-Chat | 680 | 31.12.2017 23:06 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |