|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#276
|
|||
|
|||
Jarrut takapainoiset
Katsastusinssi sanoi, jotta jarrut on takapainoiset ja tuli hylätty.
Hiekalla kun koittaa, niin tosiaan näin on, eli takapää lukkiutuu ensin kun etupyörät vielä jatkaa pyörimistään ja asfaltilla takapää ulvahtaa kunnolla heti jarrutettaessa. Viime talvena toimi ok ja sen jälkeen ei ole tehty tähän vaikuttavia remontteja, joten vika on tullut "itsestään" viime kuukausien aikana. Putsasin paikat ja vaihdoin kengät taakse ja palat eteen, rasvasin ja kaikki sinänsä siis katsottu, mutta ei vaikutusta asiaan. En ole ennen rumpujarruja huoltanut, joten anteeksi noviisiuteni, mutta ainoa asia, mitä pisti silmään on se takarummun automaattisäätösormi + tappi, jossa se säätöhammastus: ne tuskin toimivat, olivat sen verran kuluneet ja muutenkin heikossa hapessa, enkä uusinut niitä. Oletin niiden vaikkuttavan vain käsijarrun automaattisäätöön ja kun säädin kässärin vaijerin päästä, se toimii ok. Asentaessani jarrukenkiä taakse ruuvasin sen säätötapin lyhimpään asentoonsa, kun oletin, että muuten en edes saisi rumpua paikoilleen, siihen oli nääs tullut kunnon polanteet reunoille ja vaikka hioinkin ne melko hyviksi, silti pientä polannetta jäi. Sain rummut paikoilleen, oli aika tiukka ja pyörii pitäen aavistuksen kahinaa, mutta eivät kuumene ajossa. Nyt tarvisin ajatuksia, mikä tässä mättää: Olenko säätänyt ton takajarrun väärin, pitäskö sitä tappia pidentää? Vai mikä ihme tässä voisi olla? Katsastusinssin kanssa katottiin se kuorman mukaan jarruja säätävä vipuvekotin, että se toimi näennäisesti, eli ei ollut ainakaan jumissa, mutta sen enempää en siitä osaa sanoa, että toimiiko sitten oikein... Ajatuksia, mitä mä vielä voisin kokeilla? Kiitos kiitos.
__________________
Mitsu L200 Club Cab 1999 2,5TD |
#277
|
||||
|
||||
Onko jouset kuoleutuneet takapäästä, ja perä lyyhöttää alempana kuin ennen?
Jos sitä kuormaventtiiliä säätäs, että se "luulee" ettei painoa ole kyydissä, eikä siten päästä takajarruille niin paljon painetta. Voihan olla että tanko on vääntynytkin, vai minkälainen systeemi mitsussa liekkään kuormaventtiilille. |
#278
|
|||
|
|||
Perehdyin tuohon kuormaventtiiliin tänä aamuna. Katsoin jousen oikean pituuden korjaamokäsikirjasta (19cm levossa) ja siinä oli säädettävää. Säädin ja sen jälkeen etujarrut ottaa ensin, mutta toinen ongelma ilmeni sitten:
Nyt kun jarrutan, aluksi toimii kaikki ok, mutta siinä vaiheessa, kun takajarruille alkaa mennä voimaa, jarrupoljin ikäänkuin putoaa pari pykälää yhtäkkiä ja takajarrut haukkaa kiinni välittömästi.
__________________
Mitsu L200 Club Cab 1999 2,5TD |
#279
|
|||
|
|||
Syötön lisäys vm89
Eli missäköhän päin pumppua sijaitsee ruuvi vuosimallin 89 l200 vapari kone. Ja paljonkohan uskaltaa kiertää? Myötäpäivään syötöt kasvaa?
|
#280
|
|||
|
|||
Vaparikoneessa ei kyllä juuri oo hyötyä syöttöö lisätä. Savun määrä ainoo mikä lisääntyy...
|
#281
|
|||
|
|||
Kaverin l200 vm 02 ei alussa vastaa kaasuun
Kuulemma joku mangeetti venttiili vika Mikä? |
#282
|
|||
|
|||
Penkinlämmitimen sulake?
"Korjasin" penkinlämmitystä ja onnistuin kait polttamaan sulakkeen, kun ei jännitettä enää näy eikä kuulu kytkimellä.
Oon selannut korjausoppaan läpi ja katsellut kaikki tuntemani sulakerasiat, mutten löydä mainintaakaan penkinlämmittimen sulakkeesta. Onko kellään tietoa, missä se voisi olla? Uskomatonta, ettei sitä ole voitu laittaa vaan rasiaan, kuten kuuluu... Katsoin hanskalokeron takaakin, ei ole sielläkään, eikä penkin alla, eikä keskikonsolin alla... samoin mittasin kaikki sulakkeet kuskin jalkatilasta ja konehuoneesta ja kaikki on ehjiä...
__________________
Mitsu L200 Club Cab 1999 2,5TD |
#283
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#284
|
|||
|
|||
Riittääkö kuva otteesta missä vakio koko 265/70/16?
|
#285
|
||||
|
||||
-93 2.6bensa.
Kylmänä toimii ja vähän ko lämpiää niin alkaa nykimään ja sammuuki jossaki välissä. Kaasua ei kestä painaa. Mikäköhän vois olla ja mitä/millä tavalla testata? Ei ole oma auto mutta pitäs se kuntoon saada Edittiä. Onnistuuko automaattiryyppyä pitämään päällä? Sais selville onko bensan saannissa vai meneekö sähköpuolelle vika Viimeksi muokannut patrik : 27.09.2017 14:02 |
#286
|
||||
|
||||
Ylläolevasta näkee auton tiedot.
Imupäällä toimii ja ko se sammuu niin loppuu bensan saanti. Mikä kaasari tässä on jos netistä löytäs räjäytyskuvat? |
#287
|
||||
|
||||
https://www.youtube.com/watch?v=Wizl0zQvaqs
Onko jollekkin tuttua naputtelua? Ei ole oma video. |
#288
|
|||
|
|||
Auto siis 2.5 TDI L200 2001 Magnum. Muutamia kysymyksiä josta löytyi kyllä sekalaista juttua mutta ei oikein suoria vastauksia. Joten:
1) Kun nelivedolta vaihtaa takavedolle, mittariston vihreä akselisto jää vilkkumaan. Kytkeytyykö neliveto pois oikeasti vai temppuileeko jokin anturi? Voiko testata jotenkin? 2) Sama homma kun painaa takalukon keinunappia toiseen suuntaan. Jää vilkkumaan vaan punainen valo, mutta muuta ei tapahdu. Kun painaa taas toiseen suuntaan vilkkuminen loppuu. Onko muilla ollut samoja ongelmia? Miten korjasitte? Mistä vikoja kannattaa lähtä purkamaan? Jos joku tietäs? |
#289
|
|||
|
|||
Lainaus:
Takalukko ei kytkeydy jos sevaan vilkuttaa. Se saattaa kyllä välillä miettiä aika pitkäänkin. Kannattaa koittaa liikuttaa hiljaa edes takas. Lukko ei kytkeydy jos vauhtia on yli 12km/h. |
#290
|
|||
|
|||
Eli vapaasti suomentaen ongelma on yleensä?
- Juuttuva etuperän takana oleva akseli joka kytkee vedon etuakselille - Ilmanpaineletku vuotaa - Ilmanpainesäiliö ruostunut puhki tai vuotaa - Solenoidivika Jos lähtisi helpoimmasta niin voikohan testata silleen tuota ilmanpaineen tuloa että irroittaa siitä akselista joka kytkee nelivedon nuo ilmanpaineletkut ja siirtelee sitä vaihdekeppiä mistä valitaan vetotapa. Samalla tunnustelee että kulkeeko ilma tai tapahtuuko mitään? Tai tietääkö joku missä nuo solenoidit sijaitsee niin voisi niitä rassata. |
#291
|
||||
|
||||
Tais noi solenoidit olla vänkärinpuolla aika alaalla
__________________
M.O.C |
#292
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jos ei niin sitten voit kattoo ne solenoidit mitkä on apukuskin puolella lokarinkaaren päällä. Etuperälle menevät letkut irti ja koitat sormella tuntuuko alipainetta niissä kun keppi eri asennoissa. Jos imu muuttuu solenoidista toiseen niin vika sillon joko siinä alipainekellossa tai siinä alipainesäiliössä mihin ne letkut menee. Jos se imu ei muutu niin sillon on ne solenoidit tod näk sököt. Niitä saa ebaysta aika edullisesti oliskohan ~30e. Jos noi kaikki edellämainitut kohtee toimii niin sitten vika voi olla siinä etumurikassa olevassa anturissa mikä tunnistaa sen karan asennon. Mutta yleisin vika on noi solenoidit tai alipainevuoto. |
#293
|
|||
|
|||
Kiitos Kenni, näillä ohjeilla pääsen jo eteenpäin.
Lainaus:
|
#294
|
||||
|
||||
Käytin Mitsun katsastuksessa tossa yks päivä ja tienkin oikeen puolen parkit pimeenä, en huomannu tietenkään ennen. Astinlaudoissa on 3 äärivaloa per sivu, niistä katkasin johdot muutama viikko sitten kun oli semmosta viritelmää ja puolet ei palanut. Ajattelin tehdä uudet johdot ja liitokset kunnolla tässä kun kerkeää. Ajovaloilta tulevat johdot jätin päät teipattuina joten ajattelin ne on ottanu kiinni johonkin ja polttanut sulakkeen mutta ei. Vaikka johdon päät on ilmassa niin polttaa sulakkeen kun pistää parkit päälle. Sulakekaaviossa kyseisen sulakkeen kohdalla lukee TAIL LAMP (RH) ja POSITION (DR) . Onko jossain ohjaamossa vielä jotain sulakerasiaa vai onko kaikki sulakkeet konehuoneen vasemmassa reunassa? Ja kattelin että takavaloissa ei ole mitään ruuvia, lavakauluksen alla on 2 mutteria mutta ne avaamalla jää varmaan koko lamppu käteen? Että jos esimerkiksi polttimoa vaihtaa niin pitääkö ne avata vai lähteekö umpio jotenkin vääntämällä? Ajattelin nätisti kysyä ennenkun rupeen vääntelemään pois paikaltaan.
|
#295
|
|||
|
|||
Kuskinpuolen jalkatilassa vasemmalla puolella on lisää sulakkeita. Tosin mullakin pimeni oikeen puolen takavalo ja rekisterikiven valot enkä ikinä löytäny syytä, vedin sitten vaan vasemman puolen valolta johdot oikeelle puolelle.
Takavalon polttimoita ei saa vaihdettua ilman että otat sen irti. |
#296
|
||||
|
||||
Kiitos sulle taas! On tää hyvä palsta kun saa kokeneilta jätkiltä nopeesti vastauksia.
|
#297
|
|||
|
|||
L200 2003, keulapeltejen remontti kyseessä. Onko keulan peltien sisuksissa tai jossain lähistöllä jotain esim. turvatyynyihin tai joihinkin muihin "uusiin ja turhiin"vipstaakkeleihin liittyviä juttuja? Pitää rempata tollasen ruostuneet keulapellit uusiksi.
Mistä hyvä ja halpa ja sopiva teräspuskuri ko. autoon? |
#298
|
||||
|
||||
Täällä kyselemässä taas.. Kun kakkos-vaihde ei tahdo mennä oikeen nätisti, välillä menee kyllä nätisti, mutta useimmiten pistää kyllä vastaan ja tarvii jopa vähän voimaa. Onko jollain järkevämmällä jotain diagnoosia antaa vai onko suoraan vaan että synkrot menny?
|
#299
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#300
|
|||
|
|||
Meni sitten kiertokangen laakeri. Otti varmaan itteensä kun tilasin isuzun.
Onko kenelläkään tarjota edullista vaihtokonetta tilalle? Tai tietoo mistä vois kysyä. Vaihtokonemyyjät pyytää ~2300e |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5040 | 22.10.2024 08:08 |
Mitsubishi L200 -91 | veikkaaja | Maasturiprojektit | 8 | 28.01.2012 14:47 |
Mitsubishi L200 | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.03.2011 10:05 |
Myydään Mitsubishi L200 | JP80 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.09.2010 11:45 |
M:Mitsubishi L200 -04 4wd | isuzubj | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2007 16:38 |