|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
Kyllä se hyväksyi sen uuden ecun sillä paperiklipsi kikalla, meinas vaan happi loppua ku ei saanu ovia aukoa sen 30min. Aikana😂 pitää lähtee ajamaan kone kuumaksi et vieläkö nykii..
__________________
puukko 2 |
#52
|
||||
|
||||
Kävin reilun sata kilsaa ajelemassa ja pysähtelin tupakkitauolle aina 20km välein.. Ei ruvennut nykimään.. Joko se vika oli ecussa tai sit vaan on se hetki kuunkierrossa että ei nyi😂
Käytin entisestä ecusta kannen auki ja ei siellä silmämääräisesti ollut palaneita kohtia yms.. Pitää vaan toivoa et se vika oli siinä.. Ainii, tyhjäkäynti on parempi tällä uudella boksilla jostain syystä.
__________________
puukko 2 |
#53
|
||||
|
||||
Hyvä homma. Toivotaan et pätkimiset on historiaa.
|
#54
|
||||
|
||||
Taas aloitti sen nykimisen, pysyi muutaman päivän poissa se vika.. Koodia ei antanut mut samanlainen nykiminen. Voikohan mikähän anturi tekisi moista oiretta? Ja taas kylmänä ei mitään mut kuumana sit alkaa ku on parkissa ollut jonkun aikaa😤
__________________
puukko 2 |
#55
|
||||
|
||||
Kahdessa VVT-i autossa on tullut vastaan sellainen ominaisuus, että polttaa öljyä niin paljon, että lambda karstoittuu ja tulee ihan ihme vikakoodeja. Lambdaa ei tietenkään herjaa. Päästöt on pielessä ja jonkin verran nykii lämpimänä. Ei varmaan mahdottomuus enemmän ajetuissa?
Kaikkein yleisin nykimisen syy on kuitenkin ollut MAF:in hajoaminen. Tämän olen oikeastaan varmistanut koittamalla toisesta autosta ehjää. Tietty kovaan nykimiseen voisi epäillä TPS:ia, niitä ei ole kyllä kovin montaa rikkinäistä tullut vastaan.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#56
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
puukko 2 Viimeksi muokannut ärjy : 21.07.2017 17:12 |
#57
|
||||
|
||||
Voihan sitä koittaa Bräkleenillä ruiskutella puhtaaksi. Yariksen softa ei muuten edes tajua, jos MAF:in johto on irti. Voi tavallaan testata niinkin. Kun se menee muutenkin vikatilaan sen(tai muun asian) hajotessa, niin vikatilassa sen ei pitäisi nykiä.
TPS on kaasupolkimenasentotunnistin. Jos se on rikki, niin ei vastaa kaasun painamiseen, saa signaaleja mistä kohdasta sattuu ja nykii sen takia.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#58
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
puukko 2 |
#59
|
||||
|
||||
Onkos se tps anturi kaasuläppäkotelolla vai kabiinissa?
__________________
puukko 2 |
#60
|
||||
|
||||
Läppäkotelon kyljessä.
Tuolla videolla irrottavat läppärungon, ei taida mahtua muuten vaihtamaan: https://www.youtube.com/watch?v=wNKX1p3FbBA
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#61
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toi kone on täysin eri päin ku mulla mut osat on samat.. Se läppä oli kans musta reunastaan mullakin, voikohan se aiheuttaa jotain häiriöitä? Jos ottas irti ja puhdistaisi senkin..
__________________
puukko 2 Viimeksi muokannut ärjy : 22.07.2017 09:55 |
#62
|
||||
|
||||
Ei nuo minusta tunnu aina vikakoodeja osaavan antaa, vaikka osa olisikin viallinen. Olisipa kuitenkin kiva lyödä tuo ohjelma kiinni ja katsoa mitä siellä ajon aikana tapahtuu kun alkaa nykimään.
Jaa niin, varmaan videolla onkin eri moottori. En tiennyt tunnistanut moottorityyppiä. En oikein jaksa uskoa, että likainen läppärunko mitään nykimistä aiheuttaa. Videolla puhuvat tyhjäkäyntiongelmista, sellaisia ehkä? Yarikset tuntuu käyvän myös ilman taaemman lambdan kytkentää tai testauslambda jalkatilassa. Kannattaa muistaa, että se on lämmitettävä, ettei sitten sula mitään.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#63
|
||||
|
||||
Nytpä selvisi että kaverilla on kone jolla saa livedataa koneesta, ens viikolla päästään katsomaan et mitä siellä tapahtuu nykiessä. Eikö toyotan korjaajilla ole semmoista laitetta? Kun oisivat vaan vaihtaneet osaa osan perään kokeilumielessä?
__________________
puukko 2 |
#64
|
||||
|
||||
Lainaus:
Vikakoodithan tulee ja menee ilman vikavaloakin, valo syttyy yleensä jos sama vika esiintyy kahdella eri ajosyklillä peräkkäin, eli pitää olla sammutetuna välillä. Eli koodeja voi olla pending-tilassa vaikka valo ei pala. |
#65
|
||||
|
||||
Jep, suosittelen kanssa tota Techstreamiä. Tuntuu olevan ihan pirusti mahdollisuuksia siinä. Youtubesta voi kurkata miten se ohjelma toimii.
Viimeksi muokannut vellihousu : 26.07.2017 07:34 |
#66
|
||||
|
||||
Vaan on, nyt ku ois koneet ja pelit kiinni nii ei saada vikaa irti!! Puoli päivää ajeltu ja ei rupee nyhtämään!! On kyllä perkele vehje!! Taitaa olla naaraspuolinen laitos erittäin vahvoilla pms oireilla tämä anjovis!! Pitää huomenna kokeilla uusiks, eiköhän tuo nyt rupea nykyttämään ku lähden pajalta..
__________________
puukko 2 |
#67
|
||||
|
||||
Morjensta taas..
Kelit viileni nii taas alkoi anjovis nyhtämään.. Perjantaina katsellaan sitä livedataa, onko jotain osioo mihin pitäs extrahuomioo kiinnittää? Joku sanoi siittä lambdan karstoittumisesta? Onnistuuko se puhdistaa jollain? Maf:in kun käytin irti niin siittä ei löytynyt mitään silmämääräisesti, en nähnyt edes sitä lankaa? Tässä on vain semmoinen pyöreä putki siinä tolpan nokassa? Liekkö lähteny koko karva lipettiin vai onko eri mallinen? Vai onko se "lukija" siinä tyvessä olevat karvat? Ja koodi pysyy samana, p1315 Huomenna menee läppäkotelo puhdistukseen ihan varon vuoksi, tyhjäkäynti rumputtaa nii sen takia.. Käyköhän ihan bräckleen siihen touhuun?
__________________
puukko 2 Viimeksi muokannut ärjy : 20.09.2017 19:14 |
#68
|
||||
|
||||
Taitaa olla väärä osoite sulla nyt, eikä toi koodi mitään missfireä oo vaan enemmänkin puolan johto poikki tms. jos kerran jo ite puolan vaihtanu.
http://testroete.com/car/Toyota/celi...nostics/31.pdf |
#69
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
puukko 2 |
#70
|
||||
|
||||
Tosin voihan ne ammattilaisetkin erehtyä, se vain ihmetyttää et jos ois johdoista kiinni nii miten nämä kelit vaikuttaa niin paljon vian esiintymistiheyteen?
__________________
puukko 2 |
#71
|
|||
|
|||
Voisiko kostealla kelillä sähkö kulkea huonossa liitoksessa tai lähes poikkinaisessa johdossa eri tavalla
|
#72
|
||||
|
||||
Just kävi sama mielessä, aiemmin mietin vain lämpöantureita yms...
Putsailin äsken sen kaasuläpän joka oli aika musta, samalla putsasin sen maf:inkin, työnsin bräckleeniä siittä läpi ja annoin kuivaa sisällä. Kävin koeajolla niin se pintakaasulla "nypytys" poistui kokonaan, samaten tyhjäkäynti on nyt parempi. Ei täristä yhtään ja on 50-100rpm korkeampi.. Ennen se keikkui jossain 700-750 nurkilla.. Askel parempaan.. Eikös sen johdon katkeamisen/oikosulun nää siinä livedatan seurannassa?
__________________
puukko 2 |
#73
|
||||
|
||||
Jatkuu
Taasen avesta..
Kaikkea käyty läpi tuloksia saamatta.. Tuli mieleen et tässä on tavalliset tulpat, oli edellisetkin ja semmoset laitettiin.. Voisiko parantaa tilannetta jos vaihtaisi ne iridium tulpat tilalle? Luin jotain lämpimän maan toitsu palstoja ja siellä oli saman tyylinen vika korjautunut kyseisillä kynttilöillä? Käytin kiesin leimalla ja arvoissa ei ollut mitään sanomista, leima tuli että heilahti..
__________________
puukko 2 |
#74
|
|||
|
|||
miten tuo ecun hyväksyminen sillä paperi klipsillä onnistuu oisko ihan kirjoitettua ohjetta ja missä tuo ecu sijaitsee kyse on 2002vvti avensiksesta ja tarkoitus olis vaihtaa 1,8vvti:In tilalle 1,6vvti moottori ja molemmat autot on käynti kuntoisia toinen vaan syö öljyä ihan sikana.
|
#75
|
|||
|
|||
Nyt moottori vaihdettu eikä toimi ala kierroksilla yhtään kaikki anturit vaihdettu moottoriin sitten kun kierrättää yli 4000 tuntuu normaalisti pelaavan mites luulette et käviskö tuo 1.8ecu tuohon 1.6 oisko kellään tietoa
Viimeksi muokannut timbe : 29.04.2019 17:12 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Peugeot Partner ajonesto | Hessu_Hopo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2014 20:34 |
Jimnyn ajonesto | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 10.03.2013 13:11 |
Suzuki Jimny ajonesto | MOGGI | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.12.2010 19:03 |
Freelanderin ajonesto | Freelander | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 18.11.2006 18:31 |
Ajonesto & kulutus | Firebird | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 02.06.2004 14:23 |