|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
mä laitoin hj vain eteen kytkettävän lukon ja 3tunninpäästä oli molemmat tml murrokset muruina. nytte on hd murrokset kestänyt, ja vaikuttaa se lukko että nytte voi tiukassa paikassa venkslata paljon enemmän. pelkkä takalukko ei hjssa paljoo auta koska se perä on niin kevyt niin ei se lykkää sitä nokkaa edellä. tastä kokemuksena kun veljen hjssa oli takalukko ja omassa ei mitään ja aikalailla samoista paikoista niillä pääsi, viistoon ojan yli oli tietekin eri asia.
pelkän etulukon turvin noi ojanylitykset viistoon ottaa aika kireelle koska kaikki veto menee sen yhden etupyörän kautta! |
#52
|
||||
|
||||
Aikasemmin oli arbbi vaan takana, nykyään vaan edessä. Etulukon kanssa tulee kytkettäessä useammin "ja taas mennään" tilanne.
-74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
#53
|
|||
|
|||
arbbi ollu takana vasta pari kuukautta(aiemmin lockright, edessä ollu arbbi vajaan vuoden) niin ei kesäkelin suorituksista ole paljoa havaintoja mutta eteen laittaisin jos pitäis valita. Vinssatessakin tiukassa paikassa saa keulan nousemaan jordaanista lukon kans helpommin.
Kuten moni muu todennut niin takapää tulee kyllä perässä sinne minne keulan saa. Ja ite en ole huomannu suikassa tönkki ilmiötä etulukon käytöllä, sopivassa paikassa kääntyy nätimmin kun etupään lukitsee ja jättää takalukon auki(ja tätä ilmiötä saa korostettua laittamalla kääntöjarrut taakse). Tällaista mielessä näin baarin jälkeen... |
#54
|
||||
|
||||
|
#55
|
|||
|
|||
Tosi pro-meiningin kuuloista jos on etulukko ilman takalukkoa.
Monta vetaria / murrosta paukkunu? Note! This message was posted anonymously! |
#56
|
||||
|
||||
etulukolle meni ääni. tulee etulukkoa enemmän käytettyä yleensä. ja takalukolla meinaa saada herkemmin auton nurin tai ainakin ton mun auton. ei luultavasti olisi luumäen kisassa kaatunut jos olisi ollu vain pelkkä etulukko kytkettynä...
www.montenegrooffroad.com |
#57
|
||||
|
||||
ei mun velipojan rj ole hajonnut mitää vaikka on kyllä saanut sikana kaasua 33" boggereilla ja omasta hjsta hajos vakio murrokset mutta vahvistetut on kestänyt 33" tsl, mutta mä olen varovainen kaasun kans lukko päällä. ja kyllä se kääntyy kun vähän polkasee kaasua.
|
#58
|
|||
|
|||
Tossa joku kysyi kumpi etu- vai takalukko vaikeuttaa kääntymistä enemmän. Se ketju oli suljettu, joten kommentoin tänne. On aika helppo katsoa renkaiden kulkuratojen matkat käännyttäessä ja huomata että eturenkaiden kulkumatkat eroavat paljon enemmän kuin takarenkaiden kulkumatkat. Tästä seuraa aika suoraviivaisesti että etulukko vaikeuttaa kääntymistä enemmän kuin takalukko. Vastaavasti etu- ja taka-akselin kulkumatkat eroaa vähemmän kuin eripuolilla olevien renkaiden. Tästä syystä keskilukko vaikeuttaa kääntymistä vähemmän kuin kumpikaan akselilukoista.
__________________
* LR Defender 90 STW Td5 -02 Viimeksi muokannut DefeHKI : 22.03.2017 21:59 |
#59
|
||||
|
||||
Kannattaa käyttää semmosia lukkoja jotka ei aiheuta puskemista.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#60
|
|||
|
|||
6x6, keinuteli ja herkkä kaasupoljin. Hyvä iliman lukkojakin. Vaan jos heikkona hetkenä usko pettää, on hetken rehki kaivaa laitteet suosta esiin.
|
#61
|
|||
|
|||
Joo,ja juoda semmosta Viinaa josta ei tuu känniin. Ja köyriä semmosta daamia et ei....no ei mennä nyt siihen!! Mut on näinkin et jos sulla on lukot jotka ei aiheuta puskemista missään tilanteessa ni tiukan paikan tullen niistä ei juuri hyötyä ole. Paras olis löysähkö kitka lukko joka ei vaikeuta kääntymistä mutta joka olis kytkettävissä 100% lukoksi tarvittaessa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#62
|
||||
|
||||
Ootko perehtynyt miten Detroit locker oikeasti toimii? 100% vetopitoa, mut ei aiheuta puskemista ainakaan tossa omassa blazerissa. Edessä ja takana sellanen lukko. Keskitasauspyörästö sit lukittava erikseen omasta vivustaan.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#63
|
|||
|
|||
Etu Abloy. Assa on paskempi.
__________________
45° jälkeen rupee kallistumaan VOLVO❤ |
#64
|
|||
|
|||
Aika paljon vaikuttaa akseliväli, mitä pidempi niin sen vähemmän tulee tota puskemistai. Täytynee hommaa tommonen Detroit Volvoon kunhan rahapussi sen sallii vois helpottaa aika paljon tohon kääntyvyyteen,
__________________
45° jälkeen rupee kallistumaan VOLVO❤ |
#65
|
|||
|
|||
Detroitti on esittelyvideon perusteella yhtäkuin lock-right, eli vetää mutkassa sisäkaarteen puoleisilla pyörillä. Saattaa kääntyä paremmin kuin kytkettävät lukot kiinni, mutta ei varmasti käänny paremmin kuin kytkettävät lukot auki.
P.s. Olen lockrightilla usemman vuoden ajanu, katukäytössä liukkaalla sitä enimmäkseen kaipailee. Nykyjään arbit alla.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#66
|
||||
|
||||
Ääni etulukolle!! kyllä se perä tulee mukana jos keula menee edellä...
Ja kuskista kii montako murrosta menee...
__________________
Käynnistyykö ruohonlekkuri huonosti,jos on tylsä terä. HDJ80, RJ70 MMC SLCK |
#67
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Bj 42 lukko vetarit + yksi lukko | Big-Willys | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 08.12.2006 07:16 |
Kumpi tärkeempi sisään vai ulos jousto ? | joker | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.03.2006 21:12 |
Kumpi gepsi? | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.03.2005 07:38 |
kumpi rengas? | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 05.06.2004 11:33 |
kumpi liittymä? | leivos | Helpdesk | 3 | 19.04.2004 08:46 |