Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 31.10.2016, 14:11
_samppa_ _samppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.12
Sijainti: ruuhimäki
Viestit: 368
Perusasetus

Muutama kuva

Oho meni näköjään pari kuvaa väärinpäin...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20150101_101801.jpg‎
Views:	472
Size:	40,9 Kt
ID:	74351   Click image for larger version

Name:	20150101_101830.jpg‎
Views:	410
Size:	60,7 Kt
ID:	74352   Click image for larger version

Name:	20150101_141154.jpg‎
Views:	453
Size:	69,2 Kt
ID:	74353   Click image for larger version

Name:	20150102_014004.jpg‎
Views:	486
Size:	151,6 Kt
ID:	74354   Click image for larger version

Name:	20150102_014007.jpg‎
Views:	444
Size:	170,1 Kt
ID:	74355  

Click image for larger version

Name:	20150102_014011.jpg‎
Views:	479
Size:	126,2 Kt
ID:	74356   Click image for larger version

Name:	20150102_031717.jpg‎
Views:	420
Size:	166,6 Kt
ID:	74357   Click image for larger version

Name:	20150102_074918.jpg‎
Views:	415
Size:	165,8 Kt
ID:	74358   Click image for larger version

Name:	20150103_041424.jpg‎
Views:	396
Size:	162,2 Kt
ID:	74359   Click image for larger version

Name:	20150103_064149.jpg‎
Views:	443
Size:	102,8 Kt
ID:	74360  

Click image for larger version

Name:	20150104_081850.jpg‎
Views:	478
Size:	135,7 Kt
ID:	74361   Click image for larger version

Name:	20150104_081903.jpg‎
Views:	426
Size:	149,2 Kt
ID:	74362  

Viimeksi muokannut _samppa_ : 31.10.2016 14:18
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 02.11.2016, 16:21
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.948
Perusasetus

Mudventures 2016

Keskiviikkona JASA:n kanssa startti kotipihasta 14:25. Utin ABC:lla treffattiin JV ja siitä Imatralle. Päästiin nousemaan ison tien rampista Imatralla ylös kun BJ:stä loppui ensimmäisen kerran polttoaine. JV:n kanssa haettiin vitosen kannu ainetta lähi huoltikselta ja matka taas jatkui.

Venäjän tullissa oltiin noin klo 18 ja vain muutama auto edellä. Tullissa tavoitettiin tollukka ja Simppa.


45 minuuttia kesti silti läpimeno. Huoltoasemalla tankkaamaan, täysi tankki + 2 x 20L jerryt + 15 L kanistereihin, yht 98,5L, 3584 ruplaa. Kurssi oli jotain 1€=70rbl. Diesel oli litrahinnaltaa jotain 36-37 eli noin 50 senttiä litra. Tässä yksi syy miksi ajettiin ylös Imatran kautta.

Mukavan miehen kaupasta käytiin etsimässä LA tarvikkeita ja Tollukan matkaan tarttui Megajet MJ-800 länkky ja JV osti uuden LEMMin 120cm piiskan.

Juomaa napattiin about ekasta kaupasta joka on oikealla ennen IP:n risteystä. Kaupan pihassa letkaan liittyi Joonas lavadefellä.

Ennen kuin kaikki ostokset oli suoritettu kello oli jo 20:08 kun startattiin kohti syskyjärveä. Matkaa leiriin oli noin 311 km.

Alun reitti oli tuskaista hiekkatietä reitin kulkiessa Sveto, antrea, sairala, räisälä, käkisalmi reittiä. Käkisalmelle ajettiin karvan alle kaksi tuntia. Käkisalmen jälkeen oli yllättäen vielä pari lyhyttä sorapätkää ja ennen kuin uusi tasainen asfaltti alkoi.

Lahdenpohjan ja Sortavalan välillä tie on mieletöntä mutkaa eestaas. Onneksi oli ihan vesikeli vielä eikä pidon kanssa ollut ongelmia. Kerran oli tiukka tilanne kun ajaduin alamäessä vastaantulijan kaistalle ja vastaan tuli puoliperävaunu tai vastaava. Joutui aika äkkisiä ohjausliikkeitä tekemään jotka on aina näyttäviä kun alusta on letkeä. JV:n GR:n kemppiperä aiheutti myös pientä puskemista märällä tiellä.

Sortavalaan saavuttiin puoliltaöin ja Syskyjärven risteykseen tuntiä myöhemmin klo 01:00. Rantatie oli myös melko huima ajaa pimeässä. Pudotus Laatokkaan jonkinlainen eikä juurikaan kaiteita. Sortavalan jälkeen miliisi painoin meistä ohi ja heitti seuraavassa risteyksessä uparit. Ei ollut onneksi meistä kiinnostunut sen enempää.

Terolta saatiin viesti että olkaa varovaisia Syskyn hiekkatiellä vikoissa mutkissa. Heidän letkastaa oli kaksi autoa ajanut siinä ojaan. Viestiä kummasteltiin koko matka koska tie oli aivan sula. Asia selvisi vasta kun saavuimme hiekkatien alkuun. Täällä olis ihan täyden talven tuntu ja lunta oli pahimmillaan tiellä varmaan sen 15 senttiä.



Olihan se hiekkatie mukavan liukas, alla taisi olla ihan peilijäätä välillä. JV vähän kikkaili sillä seuraamuksella että spinnasi niin että Tollukka joutu väistämään ojaan. Tässä episoodissa huomattiin ettei hiluxin toinen etunen vetänyt ollenkaan. Joonas oli jääny Lahdenpohjaan tankille ja tuli perästä, pamautti sitten myös siinä vikassa kurvissa ulos.

Melkein päästiin leiriin kun viimeisillä kilometreillä BJ alkoi rötäämään ja sammui. Tankki taas tyhjä. Muovikannuista 15L tankkiin, ilmaus ja leiriin. Siellä meitä odottikin tulet. Leirissä oli jo ainaki Tapsa4x4,Jussukka, Ugly, Samuli, Roope, Ilkka, Ari, Toni ja ketä vielä lie. Pojat kun lähtivä jo aamu kuudelta.



Tollukka tutkii miksi ei ole vetoja etufillarissa. En muista missä oli vika, liekö napalukossa?


Jonkin aikaa nuotion ääressä jaksettiin lörpötellä ja hörpötellä mutta matkaväsymys painoi jo. Tänne oli kuitenkin kokonaisuudessaan tehty matkaa omalta osaltani 11,5 tuntia. Webaston lämmittämään PJ telttaa oli siis hyvä kömpiä nukkumaan.

.....jatkuu

Viimeksi muokannut mikjus : 03.11.2016 09:51
Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 02.11.2016, 16:22
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.948
Perusasetus

TORSTAI

Aamutunnelmia lumisesta leiristä.











Pätkälle päästii lähtemään hieman ennen kello kymmentä. Valintana oli "Sysky S18 TR-2" nimelle tallentamani reitti joka oli saatu isoryn kavereilta. Ajattelin tämän olevan turvallinen valinta koska reitti päättyi samaan leiripaikkaan ja se oli pienemmällä letkalla ajetttu viivan mukaan kuudessa tunnissa. Meillä taisi olla tässä vaiheessa 13 tai 14 autoa letkassa.

Pätkä alkoi lupaavasti. Ajoin apparin kulman katon puuhun niin että korkkasi lasikuidun ja pellin reuna auki parinkymmenen sentin matkalta, eikä ovikaan auennut ennen kuin katto hakattiin muotoonsa.

Reitti alkoi mukavalla laskulla lampien väliseen "ojaan".






Lupaavalta näyttää, reitti kulkee todella ahdasta harjua pitkin lumen tuodessa lisää ongelmia.


Ensimmäinen jumipaikka. Kuiva reitti meni niin kalttoa ja ahdasta polkua ettei nakkikioskin kokoisella BJllä ollut sille mitään asiaa.




Miehistö jäi myös saappaista jumiin


Jokainen koittaa arpoa parhaan reitin





kaikista kyllä pääsee vinssillä






HZJ jumittuu vinssauksen loppuun kun vinssi ei vedä ja auton kytkin ei toimi.


Ari ja Joonas taiteilee kuivaa reittiä pitkin. Taitaa olla viisi äijää vastapainona oikealla kyljellä.




Lopussa on ahdas kylkien plaanaus kohta.


Vehvi vinssailee täyskaasulla


Vinssin korjaus talkoon ja loppuhäntä hakee optimaalisinta reittiä


Tästä meneekin ajettava ura läpi mutta puita kaatunut tielle. No rungot poikki ja vinssataan sivuun....TIMBER... laho puu josta vinssataan pylpyrän kautta runkoa sivuun napsahtaa yhtäkkiä poikki. Ketään ei onneksi jää alle. Aikaisemmin yksi toinen puu kaatuu samalla tavalla ja Slava saa juuri ja juuri sen verran tökätty puulle suuntaa ettei se kaadu suoraan Roopen defen konepellille.


Eikä auta kun tehdä lisää raivausta


Palkintona ajettava alkuperäinen ura. No Ladogassakin oli näköjään ajettu ihan joka uraa.


HZJ:n vinssin korjaus onkin urakka. Puskuria pitää rälläköidä aika rajusti ennen kuin moottorin saa irti. Lisäksi releboksi on kytketty aivan miten sattuu. Oli kuitenkin toiminut jotenkin.



Rinne on vahvasti linnoitettu ja juoksuhautaa löytyy joka suunnasta.




Paikalle saadaankin maksimijumi. HZJta vetävä Pajero puussa liinalla kiinni ja vinssi tiukalla kun sokka katkeaa. Melkoinen urakka että saadaan vinssattua jompi kumpi pää löysälle kun perässä roikkuu HZJ.



JV kikkailee autoa vinssailu asentoon


Ugly


Sillä aikaa ehdin tetsata mäen juoksuhaudat läpi siinä toivossa että löytyisi korsu tai bunkkeri.






Jumitus saadaan lopulta purettua mutta kokonaisaika paikallaan noin kolme tuntia.

Matka jatkuu harjujen päällä. Täällä hieman harhaillaan ennen kuin tajutaan miten reitti pitää ajaa ilman maksimi suo upotusta.




Tonin RJ:stä pamahtaa jotenkin suon toiselle laidalle murros joten remontin aikana pidetään ruokatauko. Masa käy kokeilemassa suon kantavuutta mutta heikolta vaikuttaa.






Onneksi piikkilangat on kerätty pois jos koskaan ovat maastossa olleetkaan


Matka jatkuu taas. BJn takajousi pomppaa alhaalta paikaltaan kun vaijerilukko jota sitä pitää kiinni on tippunut. Menee tovi ennen kuin ohi ajavista autoista löytyy sopiva.



Ensimmäinen joen ylitys on matala


Melkoinen mäki laskee suolle josta yhtä kova nousu ylös


Keskeltä ylös menee jyrkin kohta




Valoja pimeässä




Vinssisulkeiset on kovat kun pajeroa josta taas vinssin sokka poikki vedetään hzjn perässä mäkeä ylös.



Itse ajan Ilkan perässä oikeaa laitaa loivemmasta kohtaa ylös. Sieltä pääsee sentään mäen puolivälin jälkeen ajamaan ylös. Kaikki hauskinta on että mäen jälkeen laskeudutaan takaisin suon laitaan, pohjalta olisi voinut myös oikaista suoraan reitille mutta pimeässä ei mitenkään näitä hahmota.

Matkalta löytyy vielä muutama jumituspaikka johon Roopen defe istahtaa pahasti ja siinä samalla raidetankoa saa kipeää ja taitaa myös murros antautua?



Reitti ylittää vielä yhden kerran joen mutta sekin on matala kivipohjainen. Keula saavuttaa leirin klo 20:47 joten matkaa tehtiin tällä letkalla melkein 11 tuntia ja loppupää saapuu leiriin tunteja myöhemmin.
Leiri harmiksemme purettiin matkaan, kuitenkin palattiin lopulta täysin samaan paikkaan. Tulet saadaan vanhan notskin jämiin syttymään vanhoista hiilloksista. Telttakamat on ripoteltu useampaan autoon kyytiin joten sitäkään ei saada nippuun ennen kuin kaikki autot leirissä.



Ukkosen Kimmokin saapuu leiriin jossain vaiheessa. Isoryn porukkaa saapuu myös muistaakseni jo samana iltana.

...jatkuuu

Viimeksi muokannut mikjus : 07.11.2016 11:07
Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 02.11.2016, 16:22
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.948
Perusasetus

PERJANTAI

Heinola poikien DIY telttawebasto


Aamulla JV ottaa suunnan kotia kohti kun GR:n tehostimen pumppu on vainaa eikä maastossa ajaminen enää luonnistu. Taisi siitä murroskin mennä mutta liekö se jo korjattiin metsässä?

Päivän pätkäksi valitaan "A - LT2016 TR-2" reitti. Mennään täysin Ladoga Trophy kisapisteiden mukaan joihin olen piirtänyt oletetun reitin. Jälkeenpäin katsottuna ajettu reitti vastaa todella hyvin piirrettyä viivaa. Matkaan päästään vasta noin 11.40. Osa porukasta lähtee Pitkärantaan kaupoille.

Alussa jyskytetään noin 15 km hiekkatietä kunnes reitti kääntyy tieltä metsään.

Jossain vaiheessa katson että edessä on melkoisen leveä vesistön ylitys. LA puhelimeen viestitän että nyt on paha paikka edessä, liekö päästään jatkamaan.

Rannalla pitää vielä Bjstä kiristää ohjasuiskarin kiinnityspanta joka liukuessaan aiheuttaa käännön rajoittumista.



Yllätyksenä tässä onkin hienosta hiekasta kasaantunut särkkä jota voi ajaa yli vanteiden kastumatta.








Vastapenkka on vähän pehmee


mutta sen voi kiertääkkin






Majavan patoama lampien väli ajettavissa




Sitten saavutaankin todella hauskalle ja ahtaalle harjulle. Jo aikasemman vesistön ylityksen jälkeen oli niin ahdasta että BJ just ja just mahtui puiden välistä, perässä tullut HZJ ei niinkään. Näillä pätkillä siirtä karsiutuu kumpikin etuoven lasi.
















Ruokatauko pidetään pätkällä. Vettä tulee sen verran reilusti että pressu on paikallaan.


Mukava syödä kun ei enempää kastu.


Pätkä ajetaan pisteelle A32 josta oikaistaan suoraan leiriin ja jätetään alapuolen mysteeriöpätkä huomiselle. Kärkipää tavoittaa leirin noin 19:27. Kaupoilla / tankilla käynyt letka saapuu leiriin kolmisen tuntia myöhemmin, ajettuaan saman pätkän. Päivän ajot yhteensä 36 km.

Kaikki on melko litimärkiä, vettä tullut putkeen toista vuorokautta mutta samalla kaikki lumet hävinneet. Nyt laitetaan isot tulet ettei palella.


Ilkan UAZin jäähdyttimen paikkausta




Isoryn porukkaa valuu leiriin lisää. Myös Viipo saapuu mäyriksellä jonka sisustaa ihmetellään porukalla. Selkänojakin kääntyy kaukosäätimella takaosassa, tiikerinahalla on vuorattu seinä ja katto.


Kuntolaite


...jatkuu
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 02.11.2016, 16:24
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.948
Perusasetus

LAUANTAI

Aamulla kotiin lähtee Tapsa4x4 jonka kampuran pään stefa vuotaa, Simppa jolla ei lataa, Tollukka jonka flekti ei pyöri ja Kimmo muuten vaan.

Mudventures tarratkin joku muistaa vihdoin jakaa


Viimeisen ajopäivän pätkäksi valitaan eilen ajamatta jäänyt alalenkki.


BJ ja Piiparin kierrejousi-HJ.


Odotellaan vielä että Ilkka saa jäähdyttimen UAZiin kiinni.


Liikkeelle päästää 11:47. Kauas ei päästä kuin Pajerosta karkaa takarengas vetareineen. Onneksi on varaosia ja pojat jää tekemään remppaa kun muut jatkaa pätkälle. Hyvä niin koska myöhemmin selviää että joutuivat korjaamaan toistakin puolta ja lopulta vaihtamaan myös murikan. Kempitetystä perästä puuttui keskitappi joka estää vetarin liikettä sisäänpäin. Näin tikut päässeet vatkaamaan eestaas hajoittaen lopulta laakerit.


Päästään just ja just reitin alkuun kun HZJsta katkeaa navan alalaakerin pultit.





Siinä sitä onkin tekemistä kun ei ole uutta laakeria. Tippuneet kuulat etsitään maasta mutta kolme jää löytämättä. Huono laakeri vaihdetaan ylös ja pojat kääntyy takaisin leiriin.


Pätkän alku


Luokasta riippuen reitti on kulkenut enemmän suota pitkin.


Pehmeä soinen metsä on muutamalle ensimmäiselle autolle ihan ajettava


Suolta noustaan harjulle






Joudumme aikataulun ja kelin rajoissa ottamaan reitiltä oikaisun. Ajamatta jääneen lenkin pituus noin 2.3km. Käyn kävellen katsomassa reittiä jonkin matkaa eteenpäin. Edessä olisi huima alamäki jonka todellista korkeutta ei kuva paljasta. Pohjalla on paljon sivulaseja puussa joten Ladogassa on tultu vauhdilla alas. Löydän pohjalta itsetehdyn pistolapion joka varmaan joltain kilpailijalta jäänyt. Rinne on jyrkkä ja viettävä. Helposti tuosta olisi päässyt mutta veikkaan että muutama hitti olisi voinut tulla jos ei rengas olisi pitänytkään


Lukko-Ari


Mäyrikselle pitää jo tehdä omaa latua








Jyrkkään alamäkeen jatkunut reitti olisi palannut tätä kautta takaisin. Pehmeältä näyttää mutta ilmeisesti ajettavissa koska hirveitä vinssausjälkiä ei näkynyt.




Defessä raidetanko vähän väliä solmussa


Ilkka ajaa UAZin öljypohjan puhki isoon kiveen alamäessä. Pohja hakataan kivellä muotoon ja vuoto tukitaan puutapilla.


Lopussa pieni suo










Muutama Isoryn autokin tulee samaa reittiä perästä


Kuivilla odotellaan defeä jossa suuria raidetanko ongelmia. Ugly lähtee apuun mutta jää itsekkin jumiin, lopulta Viipo lähtee mäyriksellä apuun ja defelle tehdään pelastureitti kun siinä jotain veto ongelmia etupäässä. Odottaessa tulee niin kylmä että Jeepin kanssa ajetaan leiriin lämmittelemään. Vettä on tullut niin paljon että hiekkatie leiriin on lähes yhtä järveä. Syvistä kuopista nousee vesi niin ylös että näkyvyys välillä häviää, samoin kuin lataus. Hyvä puoli on että saa niin tehokkaan pesun että auto taitaa lähteä kotiin puhtaampana kuin tullessa.

Leirissä on tulet valmiina koska Pajoro ja HZJ tiimi olleet siellä melkein koko päivän.




Saavumme leiriin 19:50. Loppuletka tulee vasta tuntien päästä kun defe vedetty kuiville. Viimeisenä yönä rallatellaan nuotiolla myöhään ja lähtö kuitenkin aamu klo 6. Kellojen siirto vielä sekoittaa niin että herätäänkin tuntia liian aikaisin ja jää unet muutamaan tuntiin.

Kotimatka suoritetaan Värtsilän kautta varmuuden vuoksi. Pian Syskyltä lähtiessä asfalttitiellä Arin defe meinaa heittää nutullee kun ilmesesti etupäässä menee jotain lukkoon vauhdissa. Ugly rengas myös alkaa vuotamaan ja sitä pitää vähän väliä täyttää. Muuten kotimatka sujuu hitaasti jurnuttaen.

Aivan mahtava reissu ja upeita pätkiä, niistäkin saatiin vain pieni osa ajettua. Koko reissu oltiin samassa leirissä ja teltat purettiin vain kerran ja sekin turhaan.

Kiitoksia kaikille mukana olijoille. Autoja oli ennätysmäärä ja oli mukava nähdä pitkästä aikaa Isoryn tuttuja ja uusia tuttavuuksia.

Kokonaismatka kotoa oli 1059km, josta 529 km rajan takana, ns. maastossa ajettiin 129 km josta tosin oli paljon nopeaa hiekkatietä.

Lyhyt video mitä omaan kameraan tarttui.


Viimeksi muokannut mikjus : 03.11.2016 12:51
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 02.11.2016, 19:51
Welour Welour ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Kiitos kaikille reissusta ja Jussilaiselle tarinasta! Erityiskiitos Tapsalle & Katrille teltan lämmöstä. Hyvin nukutti lauantaiaamuna, kuten varmaan huomasittekin
Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 02.11.2016, 21:53
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.644
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Welour Näytä viesti
Kiitos kaikille reissusta ja Jussilaiselle tarinasta! Erityiskiitos Tapsalle & Katrille teltan lämmöstä. Hyvin nukutti lauantaiaamuna, kuten varmaan huomasittekin
Juu ei mitään,hyvä et kelpas.

Kiitoskia vaan kaikille ja lähetään ihmeessä uudestaan.
Patrollikin pelas ku ajatus mitä ny vähän öljyä tihkutti.
Kuvia ei taaskaan tullu otettua et laittakaa muut näkyviin ketkä niitä otti.
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 03.11.2016, 21:04
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Tutun näköistä hiekkaharjua ja piikkilankakasaa.

Me oltiin roverporukalla Käkkärin alapuolella Laatokanrannassa, kun La alkuillasta kuului LA:sta jotain juttua, varmaan Simppa ym. ajelivat ohi, en kerennyt huutelemaan, kun sateensuojassa väsäiltiin sapuskaa.

Hieno retkikertomus Mikjus:ilta!

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 03.11.2016, 21:56
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.709
Perusasetus

Joo kiitoksia kaikille mahtavasta reissusta itelle tuli kilsoja n.1500 muutaman mutkan kautta, sitä ku asuu täällä syrjässä. Oli kyllä kerrassaan upeat maisemat ja reitit ja oman kerhon poppoon lisäksi hieno oli nähdä vanhoja tuttuja Isoryläisiä sekä tutustua uusiin. Melko paljo oli tosiaan teknisiä murheita eri autoissa itellä ei onneksi sen kummempaa kuin vuotava eturengas sekä puhaltimen moottorin hiilet ja vaijeri kerran poikki, jotka korjattiin. kuvausta tuli harrastettua taas liian vähän, mutta tossa muutama.



Leirille menevän pätkän alussa, Sampan hoojii ja Tonin HZJ just saatu ojasta ylös.



Ekan illan leirinuotiota, tässä vaiheessa oltiin jo samulin kanssa kerran eksytty kelon hakureissulla...miksi lie, kummasti tollanen rankka lumisade vaan ehtii peittää jäljet pimeässä metsässä, eikä sampan autossa ollut navigointilaitteita.



yöllä oli leiriin saapunut lisää autoja ja porukka alkoi olla kasassa










ekaa kertaa sain otettua muutaman sellaisenkin kuvan mistä emäntä tykkäs



Mika Bj:llä kurarännissä





Pikku vinssauksella pois




Samaan aikaan Samu koetti RJ:llä vaihtoehtoista reittiä






Vaan lumipeitteen alla olikin pehmyt paikka olisko ollut jopa pieni oja, niin sinnehän se RJ.n kulma sukelsi







Janne vetämässä pajeron vinssin vaijeria, kyllä veti eleettömästi mekaaninen vinssi auton läpi tuosta.



torstai iltana jossai vaiheessa kuulluu LA:sta , että vehvillä on vinssinnaru poikki.



Ja sieltähän se patrolli löytyy vähän matkan päästä jumista. Puolisen tuntia ährätään kelalle juuttunutta narua irti ja sen jälkeen Jope pleissaa narun ja kiskotaan patrolli kahella vinssillä kuiville.



Pajeron vinssistä sokka poikki, joten ainut vaihtoehto saada se pois tuosta suosta ja vastapäistä jyrkkää rinnettä ylös oli laittaa liinalla hzj:n perään ja sen vinssillä pylpyrän avulla molemmat autot kuiville rinteeseen , oli kyllä aika hurjan näköistä menoa mutta toimi.




pirun paskoja kuvia kun pimeässä otettu, mutta tässä vedetään Arin defeä kolmella vinssillä samaista mäkeä ylös, niin painava auto että kaivatti akseleistaan kiinni uran keskipenkkaan.



Vehvin patrolli oli sitten myöhemmin torstai iltana aika savotta saada metsästä leiriin kun oli murros, vinssi ja ohjaustehostin paskana, mutta tipparelluhoojiin turvallisessa hinauksessa homma luonnistui täydellisesti. välillä piti nyppästä taaksepäin kun patrollista löytyi joku iso vaihde ja kaasu pohjaan asento mikä yleensä päättyi kemppiperän ansiosta aikanopeesti keula jotain puuta vasten, no sitten pieni veto mun hoojiilla taaksepäin ja matka jatkui.



perjantain pätkälle lähtiessä Ilen uazin syyläri petti



Ile on tottunut uazin korjaaja joten varsinaista ongelmaa ei ollut

Kananmunaa syyläriin ja menoksi, myöhemmin kun uatsin öljypohja korjattiin kivellä hakkaamalla , niin voitiin todeta että uatzin varaosiksi / työkaluiksi venäjän safarille riittänee sopivan kokoinen kivi sekä kananmunia, vaikkei ne täysin sitä syyläriä paikanneetkaan.






Samuli perjantain ekalla vesistönylityksellä






Bertalle tää alku olikin vähän syvempi












melkoisia korkeuseroja oli paikkapaikoin, mutta välillä joutui vinsaamaan rinnettä alaskin kuten kimmo tuolla edessä LJ:llä







defe nojailee



seuraavalle syysreissulle pitäs kyllä kehitellä tätä systeemiä , autoihin vaan koukut katolle mihin pressun saa kiinni ja sit puusta sopiva keskisalko ei sateet haittas syömistä.
Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 03.11.2016, 21:57
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 960
Perusasetus

tojotojako sielä vain korjailtiin...entäs ne britti-ihmeet...kun eivät kuulema kestä mitään?
(ottakee huumorilla...!)
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 03.11.2016, 22:31
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.709
Perusasetus

Otan huumorilla ja syystäkin, mutta listaa hajonneista osista: land roverin raidetanko x5 korjaukset suoritettiin hyvässä yhteishengessä tojota ja lantikka kuskien kesken. Landrover jakis tai etuperä 1kpl, land rover murros 2kpl, landrover kytkin 1kpl. reissuun osallistuneita land rovereita 3kpl. Mitsubishi takaperä 1kpl, laturi 1kpl takapyörän laakerit 2kpl, reissuun osallistui 2 kpl mitsuja. Uaz, öljypohja, syyläri, reissuun osallistui 1 kpl uaz. Nissan, 1 kpl murros, 1 kpl ohjaustehostimen pumppu, reissuun osallistui 2 kpl nissaneita. Volvo 1kpl etusivulasi, reissuun osallistui 1 kpl volvo. Toyota , 3 kpl sivulaseja, 1 kpl ( nii , eli kaks hiiltä) lämmityslaitteen moottorin hiilet, 1kpl kääntöpään pultit, 1kpl sähköinen flekti 1kpl takanavan pikkupulttien korjaus sampan hoojiistä, rj:n murros, hiluxin napalukko ja perä , sekä bj:n jousen irtoaminen, reissuun osallistui 8kpl tojotia. Eli summasummaarum kaikessa huvittavuudessaan( sama kuin huumori) olet kuullut aivan oikein

Viimeksi muokannut ugly_hj : 04.11.2016 11:16
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 03.11.2016, 22:35
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 960
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Eli summasummaarum kaikessa huvittavuudessaan( sama kuin huumori) olet kuullut aivan oikein
minä jo luulin...vaikka mitä!
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 04.11.2016, 16:09
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Olipas Mikjus taas tehny hyvän matkakertomuksen , ja muutenkin hyviä kuvia moneltakin käyttäjältä, meillä topicissa kuva vaan makkarasta puussa, ja sekin väärinpäin. Mukava oli tutustua ja olihan tosiaan autoja kannaksella! Mutta eiköhän myö vielä jatkossakin törmäillä .
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 07.11.2016, 09:46
_samppa_ _samppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.12
Sijainti: ruuhimäki
Viestit: 368
Perusasetus

https://m.youtube.com/watch?v=uO3P1sUkouc
Tommonen video tallentui puhelimeen.

Laitoin samalla puol tuntia videoo helatorstai 2013 reissusta. Se on tehty Petrin ottamista videon pätkistä.
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 07.11.2016, 12:01
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.709
Perusasetus

no hyviä pätkiä kaikki , kiitos!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
PäHäMa Mudventures 2011 @ 6 - 9.10.2011 mikjus Tapahtumat 151 15.10.2017 09:43
PäHäMa Mudventures 2010 Eetza Tapahtumat 296 15.10.2017 09:41
PäHäMa Mudventures vk 41 8-11.10.2015 _Tero_ Tapahtumat 79 28.10.2015 22:17
PäHäMa Mudventures 9-12.10.2014 _Tero_ Tapahtumat 120 31.10.2014 20:38
PäHäMa Mudventures 2013 16-20.10.2013 _Tero_ Tapahtumat 112 04.12.2013 00:11


Sivu luotu: 00:55 (GMT +2).