Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #526  
Vanha 24.01.2015, 14:56
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #527  
Vanha 24.01.2015, 16:54
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 Näytä viesti
ei näköjään riitä kun kuvassa autot ohittelee ja saat vaan perävaloja kattella
Ei saa ajaa yli satasta pakulla, joten pakkohan noi kaaharit on päästää ohi.
Ihmeen nopeasti nostaa paineet, 90 Km/h matka-ajossa tasaisella paineet n 0,4 bar, syöttöpoljin lattiaan niin samantien on tuo reilu 1,5 bar.
Tuon ahtimen kanssa on tapeltu ahtopaineista useampi kerta, koskaan en ole vaan uskaltanut ruuvata hukkiksen säätöruuvia pohjaan asti. Aikaisemmin siitä on saanut 0,75 - 0,8 bar, ei muuttunut mihinkään vaikka ruuvia kiristi, ihan kuin olisi hukkis ollut pikkasen auki koko ajan.

MB:n ahtimesta tuli öljyt läpi, ilm ei tykännyt parin vuoden varastoinnista, joten laitoin vanhan VW K24:sen takaisin ruuvattuna.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #528  
Vanha 28.01.2015, 23:49
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Vaihteeksi pientä turbojumppaa, ahdin irti ja pakopesän vaihto. Piti hukkaportin kello vaihtaa, mutta oli ruuvien kuusiokolokannat sen verran huonossa kunnossa, että oli helpompi vaihtaa koko pakopesä.

Samalla tuli askarreltua jarruputkesta alku pakopainemittarin letkulle.



Viime viikolla kokeilemastani MB ahtimesta selvisi, että pakopuolen siipipyörä on pienempi kuin VW versiossa, samoin pakopesän aukko. Ilm ero on niin suuri, ettei lähtenyt pyörimään, reunoille jää n 2 mm tyhjää.

Saa toistaiseksi jäädä tuo nykyinen ahdin, jospa sille MB ahtimelle saisi tehtyä laipalla sijoituksen johonkin ha-version pakosarjaan, jolloin ahdin nousisi ylemmäksi.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #529  
Vanha 16.02.2015, 16:44
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Dokan ahdinarpajaiset jatkuvat, taas löytyi yksi uusi ehdokas. Tällä kertaa KKK K24 VW-versiona, eli samanlainen kuin Simossa

Yön hiljaisina tunteina tilasin siihen AN10 kierrelähdöllä olevan öljynpaluun lähdön. Toivottavasti nyt on oikealla pulttijaolla.

Öljylähdön jatkoksi 45 asteen kulmaliitin

Varastossa on nyt joutilaana kaksi MB KKK K24 ahdinta, joista toinen kunnostettu uuden veroinen ja toinen käytetty.

Uudenveroisen voisin vaikka myydä pois, kun toistaiseksi ei ole sille sopivaa pakosarjaa ollut tarjolla.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 16.02.2015 17:14
Vastaa lainaten
  #530  
Vanha 16.02.2015, 16:54
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.526
Perusasetus

No, kyllä sullakin puuhaa ja intoa riittää!

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #531  
Vanha 16.02.2015, 20:26
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
No, kyllä sullakin puuhaa ja intoa riittää!

TEMÄHIK

Vielä kun löytyisi aikaa...
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #532  
Vanha 26.03.2015, 20:53
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Tänään vaihteeksi "Dokauspäivä". Koneeseen KKK K24 ahdin kiinni sekä öljynpaluuletku ahtimen ja öljypohjan väliin.

Sitten kone ja laatikko Dokan alle pumppukärryillä ja kone paikalleen



Öljynpaluuletkun adapteri sanoi NAKS, joten homma jäi vähän vaiheeseen taas...
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #533  
Vanha 09.05.2015, 17:27
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

DoKan kone käy, Oettingerin cooleri on ilmaputkien osalta valmis, vielä pitää kenno, kiertovesipumppu ja vesiletkut asennella.

Natsipakastin Simon kansi vaihteeksi irti



Melkein 10 tKm tuli 1Z.lla ajettua avaamatta, taitaa olla ennätys minulla tämän auton kanssa

Kevät huoltona piti vaihtaa 2013 ostamani 2.5 TDI 111 KW AHY/AXG:n suutinkärjet (DSLA150764), mutta nelosen suutin oli niin kovaa kiinni, ettei tullut kokonaisena ylös.
Reikään jäi rungon kärkiosan alapää ja suutinkärki, jonka sai alakautta napautettua pois.





Alkuviikosta kansi Mäntsälään Aaltoselle ihmeteltäväksi, jos suutinrungon jämä lähte siellä irti, niin saavat samalla huoltaa venttiilikoneiston ja parantaa hengittävyyttä, kuten tekivät DoKan kannelle viime syksynä.

Suuttimia tuli hetki etsittyä Tölkkifoorumi.fi:laisten varastoista, mutta lopulta laitoin ilmoituksen FFP.Fi foorumille, josta alkoi suuttimia löytymään. Nyt on yksi sarja AHU:n suuttimia ja pari AGR:n suutinta jemmassa. Yksi AGR meni kärkien vaihtoon Simon kolmen oman kanssa.

AHU:laisiin suutinrunkoihin pitää hommata jotkut oikeat virikärjet myöhemmin, noita TDI-koneita kun on nyt kolmessa autossa.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 11.05.2015 15:32
Vastaa lainaten
  #534  
Vanha 09.05.2015, 17:48
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Sorry OT, mutta otsikko herautti niin massiiviset naurut. "natsipakastin" . Hatunnosto että joku jaksaa näiden kanssa temuta.
Vastaa lainaten
  #535  
Vanha 09.05.2015, 19:34
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja armas Näytä viesti
Sorry OT, mutta otsikko herautti niin massiiviset naurut. "natsipakastin" . Hatunnosto että joku jaksaa näiden kanssa temuta.

No eipä ne paljon poikkea roovereista, ropaamista riittää.

Tölkki porukan kanssa on kyllä kiva safaroida, mukavaa seuraa!

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #536  
Vanha 09.05.2015, 22:59
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
No eipä ne paljon poikkea roovereista, ropaamista riittää.

Tölkki porukan kanssa on kyllä kiva safaroida, mukavaa seuraa!

TEMÄHIK
No Roverin (Bosch) pumpulla tätäkin ruoskitaan eteenpäin, mutta ranken Defen perässä on tämäkin vedetty kuivalle maalle


Ehjää kun alkaa korjaamaan, niin verstaalle pitää osat viedä... Hyvin se olisi vakio suuttimillakin toiminut... Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä ja piti saada suurempi reikäiset.

Osaako ranke tai joku muu Defe kuski sanoa, minkä kokoiset suuttimet on Defessä ja paljonko on avautumispaine?

Nyt tulee Defen pumpun jatkoksi Audi/Volvo 2.5 TDI (AEL) 140 hv 0.216 suuttimet 220 bar avautumispaineella.

E: muistin väärän moottorikoodin, tosin suutin saattaa olla sama. Kuitin mukaan AHY/AXG
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 11.05.2015 15:33
Vastaa lainaten
  #537  
Vanha 10.05.2015, 19:34
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
No Roverin (Bosch) pumpulla tätäkin ruoskitaan eteenpäin, mutta ranken Defen perässä on tämäkin vedetty kuivalle maalle


Ehjää kun alkaa korjaamaan, niin verstaalle pitää osat viedä... Hyvin se olisi vakio suuttimillakin toiminut... Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä ja piti saada suurempi reikäiset.

Osaako ranke tai joku muu Defe kuski sanoa, minkä kokoiset suuttimet on Defessä ja paljonko on avautumispaine?

Nyt tulee Defen pumpun jatkoksi Audi/Volvo 2.5 TDI (AEL) 140 hv 0.216 suuttimet 220 bar avautumispaineella.
Ei mulla ole aavistustakaan avautumispaineista, saatikka suuttimien koosta. Oletan, että ovat vakiot tehtaan jäljiltä. Hyvin noilla on pärjännyt.

Jukulla vois olla jotain faktaa, kun on turboakin päivittänyt...

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #538  
Vanha 15.05.2015, 20:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Tuolla hiukan sen tapaista pohdintaa, että voisi kuvitella reiän olevan 0.26 ja avautumispaineen raja 200 bar, ja pumpussa 11 mm nestepää alunperin.


Ehkä.


http://forums.mg-rover.org/archive/i.../t-442687.html
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #539  
Vanha 26.05.2015, 19:37
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Natsipakastin simossa huollettu kansi paikallaan uusilla suutinkärjillä (DSLA150P764), hyvin jaksaa LR 300 "tdi" pumppu ruokkia

Nyt koneessa on jo varmasti sen verran potkua, kuin mitä autossa oli uutena tehtaalta tullessa :lol:

Laakista lähti käyntiin, joten ei se kaiketi ihan v!7u!ll€€n mennyt


http://www.youtube.com/watch?v=Sfr5-VvZ2q0
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 26.05.2015 19:40
Vastaa lainaten
  #540  
Vanha 11.08.2015, 16:48
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Leimapäivä, vuosikatsastus + muutoskatsastukset
- moottori 1.9 TDI (1Z)
- alustan korotus
- ohjaamo 1+1 paikkaiseksi



Ei mennyt ihan huomautuksetta, jarruvalot ei toiminut, vas takapyörän laakeri ja oikea etupyörän laakeri väljiä.
Jarruvalot alkoi toimia konehuoneessa olevien maadoitusten putsailulla (valot releen kautta), etupyörän laakeri korjaantui mutterin kiristyksellä. Takapyörän laakerille pitää tehdä valmiiksi pesä rasvanipalla ja vaihtaa se joku päivä. Laakerin hommasin 2012, mutta en jaksanut silloin vaihtaa ops:
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #541  
Vanha 17.08.2015, 10:26
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus



Tommonen vähän samanlainen myydään 29 päivä parkanossa kaupungin varikon/paloaseman 10 vuotis juhlien aikaan pidettävässä huutokaupassa, toi oli ensin meillä vpk:n miehistöautona ja sen jälkeen puisto-osastolla kesälikkojen kuskauksessa joten ihan kauheasti ei ole maileja niellyt, senverran nuoruudessa muistan ajaneeni että lukkoakseleilla oli ainakin ja tiemmä ne 16" pyörät
Vastaa lainaten
  #542  
Vanha 17.08.2015, 11:34
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

14" kori tuossa. Mikä kone?
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #543  
Vanha 17.08.2015, 20:17
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Joku bensakone siinä
Vastaa lainaten
  #544  
Vanha 17.08.2015, 20:57
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Onko pilattu = muutettu pakettiautoksi?
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #545  
Vanha 17.08.2015, 21:29
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Onko pilattu = muutettu pakettiautoksi?
öö.. palokunta-aikaan takaosassa oli muutama penkki ja paarit, puisto-osaton käytössä vain niitä penkkejä, olisko 7:lle
Vastaa lainaten
  #546  
Vanha 17.08.2015, 21:42
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
öö.. palokunta-aikaan takaosassa oli muutama penkki ja paarit, puisto-osaton käytössä vain niitä penkkejä, olisko 7:lle

Eli on edelleen bussi? Pitääkin vihjaista Tölkkifoorumilla, kiitos vinkistä.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #547  
Vanha 23.08.2015, 19:50
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Kävin kattomas, oikeassa olit, 14" se on
Vastaa lainaten
  #548  
Vanha 23.08.2015, 20:46
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Kävin kattomas, oikeassa olit, 14" se on
Ei se estä sitä, etteikö alla olisi joskus voinut olla 16" renkaat. Lokasuojankaaret on päällepäin selkein ero. 14" on vaan sellaiset läpäreet lokasuojan kaarten taka-alareunoissa ja 16" on koko kaari "suojattu" muovilevikkeellä.

Tosin voi ne kaaret laittaa 14" syncroonkin... Todelliset erot löytyy korin vahvikkeista, jarruista ja voimansiirron palikoista renkaan ja laatikon välillä.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 23.08.2015 20:50
Vastaa lainaten
  #549  
Vanha 23.08.2015, 21:52
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Ei se estä sitä, etteikö alla olisi joskus voinut olla 16" renkaat. Lokasuojankaaret on päällepäin selkein ero. 14" on vaan sellaiset läpäreet lokasuojan kaarten taka-alareunoissa ja 16" on koko kaari "suojattu" muovilevikkeellä.

Tosin voi ne kaaret laittaa 14" syncroonkin... Todelliset erot löytyy korin vahvikkeista, jarruista ja voimansiirron palikoista renkaan ja laatikon välillä.
joo, enhän mä noista eroista mitään tiedä, olin vain sillä oletuksella että kun se kuitenkin on uutena palolaitokselle hommattu ja muistini mukaan lukkoakseleilla niin olis saattanut ollakkin se vahvempi malli
Vastaa lainaten
  #550  
Vanha 29.03.2016, 19:21
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Eipä ole projektit aikoihin edennyt, kun ei vaan ehdi. Simolla tosin tullut ajettua pääasiallisesti kaikki talven ajot, jos kyydissä ei ole tarvinnut olla matkustajia yhtä enempää.

Tällaiseen sivuun törmäsin. Onko jollain hajua mikä se on?
Siellä on tämän ketjun kuvia

http://www.hollilla.com/picviewer.ph...=0&tid=3273958

E: ostin yhdet MB-vanteet lisää, kun oli edullisesti tarjolla Malatestojen kanssa
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 29.03.2016 19:26
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Syncro Caravelle koppis Tekniikka & Jutustelu 23 12.09.2011 16:05
T3 syncro Heegi Linkit 6 11.09.2011 11:55
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 19.03.2010 21:46
Myydään G60 Golf Syncro MBG O/M/V Ajoneuvot 6 26.02.2009 10:22
O: Vw Transporter syncro 16" 2d4wd O/M/V Ajoneuvot 5 22.03.2007 16:06


Sivu luotu: 09:05 (GMT +2).