|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Mul on noita vääränkätisiä posticorollia ollu joskus ajossa ja aika nopeesti siihen tottuu, paljon kauemmin menee tottua istumaan siinä pelkääjän paikalla. Ehkä eniten vie aikaa noitten vaihteitten vaihtamisen opettelu vasurilla, meinaa tulla helposti mennä väärä pykälä silmään.
Kuski näkee kyl apparin naamasta kun aikoo lähteä ohittamaan että tuleeko autoja
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#27
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kas kun ei ole sellaisesta Gaddystä kuullut. Transportterit ja LT:t ja Caddyt on kyllä tuttuja. |
#28
|
|||
|
|||
Lainaus:
Moniako tuhansia olet ajellut RHD autoilla? Oletko koskaan seurannut mitä se vastaan tuleva tekee? Ajeletko päivittäin sellaisessa ympäristössä jossa pitää katsoa väistääkö se vastaan tuleva vai pöllytätkö ite penkkaa, kun papparainen tai muori tulee keskellä vastaan "mulla on oikeus" periaatteella kun keski viivaa ei näykkään sieltä lumesta? Jos sua ei ole raiskattu hiekkaneekerin toimesta ei se tarkoita sitä, ettei ketään muutakaan olisi raiskattu
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#29
|
|||
|
|||
3 rhd ollut tai yks on vieläkin, 2automaattia ja 1manuaali. Ajamaan oppimisessa meni sen 5-10min ja vastakkainen sukupuolikin oppi het miten ajetaan.
Kattellu japanista käyttöautoo taasen kun tekis mieli hommata jotain jännää |
#30
|
|||
|
|||
Vladivostokin lentokentän parkista kun lähtee niin maksukopille pääsee kummallekin puolelle niin ei oo väliä että onko postiauto. Siellä niitä on muuten aika paljon
|
#31
|
||||
|
||||
Lainaus:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Caddy |
#32
|
|||
|
|||
Jotkut valittaa että ajaessa sieltä oikealta tulee kaikennäköisiä ohjeita ajamiseen liittyen. Tommosessa RHD autossa on ratti laitettu jo tehtaalle sinne "apukuskin" puolelle. Eli jos siltä tulee kovin paljon neuvoja niin tottakai tämmönen on hyvä ostos😀
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#33
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#34
|
|||
|
|||
Tällä hetkellä varmaan 50tkm tullut ajettua oikealta ohjattavilta. Alla on ollut volkkareita, toyotia, nissaneita, fiiatteja, mersuja, relluja ja varmaan vielä joku muukin. Itse olin ainakin, kuin kotonani oikealta ohjattavan ratissa, kun oli automattivaihteisto. Ensimmäinen manuaalivaihteinen sitten vaatikin jo harjoittelua, mutta äkkiä senkin oppi. Aihtaissa paikoissa noita on oppinut pyörittelemään ihan samalla tavalla, kuin vasemmalta ohjattavaa ja hyvin ne on pysyneet omalla kaistalla. Ainoa varsinainen ongelma liikenteessä on voimakkaasti oikealle kaartuvat liittymät ilman kiihdytyskaistaa, kun alla on umpiseinäinen pakettiauto niin väistettävää liikennettä ei näe ilman, että roikkuu apukuskin puolella ja talvella se ikkunallinenkin voi mennä huuruun. Ohittaminen myös vaatii tuota apukuskin puolella roikkumista, joten se on aika hullua hommaa.
Itse olen ollut istumassa useamman kerran apukuskin penkillä, kun ihmiset on ekaa kertaa ajaneet oikealta ohjattavilla. Ylättävän hyvin se on sujunut kaikilta ja kaistalla on pysytty. Sen sijaan aina välillä siinä apukuskin paikalla istuessa oma jalka hakee jarrua, jos tulee tiukempi tilanne |
#35
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ymmärrän kyllä harrastekamppeet joita ei leftiohjauksella saa, Skylinet ja muut. Mut 4-koppasta Supraakin saa LHD:nä, maksaa toki tuplat-triplat, mut ite maksaisin jos semmonen tarttis saaha. |
#36
|
||||
|
||||
Lainaus:
hanki pakettiauto, tai koeaja sellanen, jossa ei ole vasemmalla liukuovessa ikkunaa ja sit takalasia hytässä ja koitapa liittyä sillä motarille ku on liikennettä. ajelin tuollasta postiautomallin katuvaloautoo yhden talven ja vittujeesus mikä keksintö jos ei ole luotettavaa apumiestä kyydissä, joka voi ikkunastaan sit kuikkia mitä siel takanurkalla tapahtuu.. ja elekee sanoko et siinon peilit, sinne peilin katveeseen soppii täysperä aivan heleposti nimim. kokemusta on ja pyydän siltä rahtarilta syvästi anteeks et joutu torppaamaan ohituskaistan rekallaan ko mie perseilin eteen mut en sinnuu oikiasti nähny.. nuo postiauto paskat pitäs kieltää lailla ihan tykkänään, näkyvyys on päin vittua ja ne on hengenvaarallisia, vaikka ois kuinka henkilöauto kun verrataan muuhun liikenteeseen.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#37
|
|||
|
|||
Hermon kommenttiin jatkoa ja omaa mielipidettä jatkoksi.
Itsellä ollut 5kpl oikeelta ajettavia ja kilsoja tullut reilu 100tkm. Liikenteessä pärjää vallan hienosti ja en ole mitään ongelmaa tavannu mistä ei olisi selvinnyt. RHD rattiin kun hyppää niin asenteesta se on kiinni miten siinä pärjää. Jos on heti alkuun ajatus että vittu tää on paska ajamatta vielä metriäkään niin vaikeeta tulee olemaan. Toi hermon kommentoima umpipaku on sellanen minkä kanssa tulee varmana ongelmia just näkemisen suhteen ja sellaseen ei ole omaa kokemusta niin jätän kommentoimatta siihen enempää. Ikkunoiden huurtumista tapahtuu riippumatta ratin sijainnista että aivan turha kommentti. Toi on kuskin omaa hölmöyttä jos lähtee liikenteeseen ettei ikkunoista ole riittävä näkyvyys. Yleensä RHD autoista kommentoidaan mäkkärinkaista ja ohitustilanteet. Ihan kun näillä ohiteltais mäkkärinkaistalla vaan. Mäkkärissä käynti on onnistunut itsekseen vallan hienosti. Sen verran joutuu näkee vaivaa että vähän enemmän kurkottaa autossa. Sama tapahtuu aika monelle vasurillekin kun jättävät auton liian kauaksi luukusta. Jos muutaman kerran vuodessa käy mäkkärillä niin kyllä siitä autosta voi sen verran nousta ulos että käy reippaasti liikkeessä sisällä syömässä sen purilaisen tai käy hakemassa mukaan. Parkkihalleihin pääsee myös jos vähän viittii kurkottaa mutta pääsetkös sillä vasurimudzillamonsteroffroad autollas parkkihalliin vaikka vähän kurkottaisit korkeuden puolesta? Ohitus: JDM autoissa mitkä tuodaan suomeen löytyy yleensä se tehokkain moottori mitä kyseiseen malliin on saatavilla ja niissä teho on yleensä sen: 260-280hp. Eli ohituksen pystyy suorittamaan suht reippaasti. Oikeella ajettaessa jätät vähän turvaväliä ja odotat vaikka että tie ihan vähän kaartaa jonnekin suuntaan niin näät tuleeko vastaan autoa. Vasurilla ajavat yleensä tekee sen että lähdetään sillä farmari vulvalla edellä ajavan takakontista kiihdyttämään näkemättä yhtään sen enempää kun oikeelta ajettavastakaan. Yllätyin kuinka oma rakas eukkokin mikä lähtee kaikkeen vittu tää on paska asenteella tykästy oikeelta ajettavaan. 10minuuttia ajo ja tokas vaan että eihän tää oo yhtään sen ihmeellisempää kun vasemmaltakaan ajaminen ja sen kommentin jälkeen se on ajellu ilman ennakkoluuloja töihin ja kauppareissuja tolla meidän RHD:lla. Asenteesta toi on kiinni todella paljon miten näihin suhtautuu ja ihmiset ostaa JDM autoja just sen takia että niissä on yleensä tosissaan tehokkaat moottorit ja varusteltu vähän paremmin kun perus suomimallit. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 16.5 sisäbedlock vanteita ja 36"-37" renkaita.Myös 46",49",53" ja 54" k-a renkaita | Mase | O/M/V Renkaat ja vanteet | 6 | 07.02.2014 09:08 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
Myydään / Vaihdetaan Continental 33"x12,5"-15" AT katupallerot 35" tai isompiin MT pyöriin | Sam66 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 27.06.2012 20:39 |
Myydään Vanteet 8/10x15 / All/Mud 31"/32"/33"/35" + 4x4 Tarvikkeet | korjaushuolto | O/M/V Renkaat ja vanteet | 40 | 04.08.2011 22:34 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |