|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#401
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#402
|
||||
|
||||
D5ws
mitenkäs/millä tommosesta D5WS eberistä luetaan vikakoodit? Valmistusvuosi ei oo tiedossa, mutta näkikös sen siitä tyyppikilvestä ? Oireet on, että on aikastalailla mykkä, päälle pistäessä pitää semmosen jurnahduksen, mutta ei muuta. Ei siis edes yritä lähteä tulille.
|
#403
|
||||
|
||||
Kaverin -09 diesel Transportterin webasto temppuilee. Oletan olevan tehdas asenteinen kun avaimen napista käynnistyy. Ja vika on se, että ei sammu ennen ku katkasee virrat tai akku hyytyy. Niin notta millanen laite siellä luuraa, äsken kertoi oireista joten en ole vielä nähnyt koko kapistusta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#404
|
||||
|
||||
Lainaus:
- Penguin |
#405
|
||||
|
||||
Kiitos. Ei sit ole ton kummempi vika Kaveri oli käyny kysyys korjausarviota ni sellasta 800 euroa oli ehdoteltu hinnaks
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#406
|
||||
|
||||
Suosittelen Pingviiniä jos hän korjaa aivoja viälä. Korjasi omanikin ja pelannut useamman vuoden ilman ongelmia.
|
#407
|
|||
|
|||
Eberistä saa luettua viat testeillä tai viikko kellolla jos sellaisella asennettu. Mutta ei muuten. Mulla on testeri tallilla ja voin lukea koodit...asun itä Helsingissä oisko sulla kulkua tännepäin???
|
#408
|
|||
|
|||
No mites siitä Eberin viikkokellosta saa luettua vikakoodit ? En ainakaan ite onnistu millään. Error palaa vaan.
edit: tämän näköinen kello kyseessä: http://www.hollenautosahko.fi/shop/p...tails.php?p=63 |
#409
|
||||
|
||||
Lainaus:
Itellä aivan sama kello ja js koodin f20 sieltä löysin. Eli hehku lie vaihtokunnossa..? Aamulla toimi mut ruokatunnilla ei enää mitään puhunu. |
#410
|
|||
|
|||
No nyt sain vikakoodit luettua, tuli 31 ja 64. 31 viittais tohon paloilmapuhaltimen toimimattomuuteen ja 64 liekkivahtiin. Nollattu, koitettu päälle useita kertoja. Vesipumppu pyörähtää ja error tulee kellon tauluun. F31 vikakoodia pukkaa samantien. F64 ei tullu enää.
Pitää vissiin kokeilla sitä puhallinta suorasähköllä. Jos ei pelaa niin aivot mykkänä? |
#411
|
|||
|
|||
jos kyseessä on Hydronicci epäilen että vika on melkovarmasti Ecun liittimen hajonneessa maadoituksessa,, usein voi puhaltimen maadoituksen siirtää toiseen pinniin, riippuen lämmitin versiosta
|
#412
|
|||
|
|||
Joo eli malli D5WS.
Kokeilin puhallinta suorasähköllä->toimii. Laitoin liittimen kiinni ja kokeilemaan, puhallin+vesipumppu lähti pyörimään, hetken yritti ja siinäpä se sitten olikin. Vikakoodit F31 ja F64 tuli taas. Koodit nollaten niin eipä enää pyörinyt paloilmapuhallin, vesipumppu surahtaa muutaman sekunnin. Hetken päästä error ja vikakoodi F31, 64 ei tuu. Hehku ainakin toimii. Täytyypä vielä kokeilla maadottaa toi puhallin erikseen. Viimeksi muokannut Tuomo : 20.01.2016 20:27 |
#413
|
|||
|
|||
katso siitä Eculta mihin se puhaltimen ruskea johto menee,,sitten mittaa onko yhteyttä sinne Ecun syötön ruskeaan johtoon,, eli sinne johdon päähän, jos yhteyttä ei ole katso onko siinä liittimessä pinniä käyttämättä,, ne toisen reunan kaikki pinnit on maadoituksia,
joo sulla ei taida muuten ollakaan tyhjää maapinniä kun sisäinen polttoaine pumppu on kai käytössä,,maadoita se vaikka hehkun ruskeaan johtoon. Viimeksi muokannut Valpuri : 20.01.2016 20:44 |
#414
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jospa se nyt lopputalven toimis. Edit; onkos jossain vikakooditaulukko mistä vois katella noita eberin vikakoodeja? Viimeksi muokannut matti.v : 20.01.2016 21:40 |
#415
|
|||
|
|||
Ulkoinen polttoainepumppu, ainakin nakutus kuuluu toimiessaan tankin luota.
Maadotus näyttäis olevan tosiaan siinä toisessa rivissä kokomatkalta, kaikkiin pinnit menee maihin. Ainakin tolla perusteella pitäis ecun liitännät olla kunnossa. Täytyy vielä huomenna kuitenkin kokeilla maadottaa puhallin toista kautta jos kerkee Viimeksi muokannut Tuomo : 20.01.2016 22:37 |
#416
|
||||
|
||||
Mistä noin halvalla saa hehkuja?
|
#417
|
||||
|
||||
Varaosamaailma kajaani 41.45e näkyy lasku olevan.
|
#418
|
|||
|
|||
Hehkuja on sitten normaaleita ja keraamisia, toiset palaa ja toiset ei niin paljoa
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#419
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei kuulema pysty sitä ohjaa. Mut kuulin yheltä tutulta että on niitä noihin laitettu ja ovat toimineet. Sanoi ettei yhtään keraamista hehkua ole tarvinnut vaihtaa. |
#420
|
|||
|
|||
Jos oikein olen ymmärtänyt (ja tämä "tieto" perustuu internetistä luettuun) niin vanhemman mallisiin Ebereihin (en tiedä käykö nyt ihan joka malliin) saa vaihdettua sen keraamisen hehkun pienellä modaamisella. Ilmeisesti vanhan mallista huomattavasti kestävämpi.
Noh, jokatapauksessa keraamisen hehkun hinta on kolminkertainen tavalliseen verrattuna eli pakkohan sen on olla hjyvä |
#421
|
||||
|
||||
Taas vaihteeksi 61:n 24V Webasto Thermo Top 50 ei Toimi kuten pitäisi. Kun laittaa Weban tulille lähtee se humisemaan mut polttoainepumppu ei naputa. Laite sammuu hetken kuluttua ja antaa viikkokelloon koodin F04 (eikö se ole liekkivahti). Mittasin että Weba syöttää polttoainepumpun liittimestä 9,3V kun se yrittää käyntiin. Kun syötän polttoainepumpulle menevään johtoon akuilta 12V tai 24V ei pumppu lähde naputtamaan, voikohan sen edes testata näin. Ei viittisi turhaan repiä alustapanssaria irti jos vika ei ole polttoainepumpussa. Eli aluksi tarvitsisin tietoa polttoainepumpun testauksesta kiitos.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#422
|
||||
|
||||
Siinä on pulssipumppu eli tykyttämällä toimii, eli sinne weban aivo syöttää jännitepulssia, ei jatkuvaa jännitettä. Pumpun pitäs napsahtaa kun syötät napoihin käyttöjännitteen (onko 24v pumppu)?. Jos se napsahtaa kun hipaset jännitettä napaan, se toimii. Joka kerta kun syötät liittimeen jännitteen pitää napsahtaa kerran.
__________________
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 24.09.2016 13:30 |
#423
|
||||
|
||||
Kyl se polttoainepumppu nyt napsahtaa kun pulssimaisesti syöttää 24V. Weban liittimeltä kun mittaa kun yrittää käyntiin niin syöttää polttoainepumpulle tasaisesti 9V ja sytyttää koodin F07 joka vissiin viitta polttoainepumpun oikosulkuun, vikakoodi johtunee siitä kun irroittaa johdon mutta ei kai sen kuuluisi syöttää tasaista jännitettä. Antaa koodin F04 jos käynnistää liitin kiinni kun ei syty kun polttoainetta ei tule. Otin piirikortin irti ja kaikki näytti olevan ok, myös liittimet. Ei toiminut kasattuna sen paremmin. Mitäs seuraavaksi.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex Viimeksi muokannut JES : 24.09.2016 15:40 |
#424
|
||||
|
||||
Niin alkaako se naputtamaan nyt kun yrität käynnistää liitin kiinni?
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#425
|
||||
|
||||
Varmaa tietoa ei ole mutta...
12v eberi antaa pa ja vesipumpulle n9v suorittaessaan diagnostiikkaa sytytys vaiheessa. Jotenkin se siitä haistelee onko johdon päässä jotain ja onko pumppu oikosessa. Jos jompikumpi pumppu on irti ei eberi tee yhtään mitään.
__________________
Joop |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Eberi & Webasto osia. | Zamppa | O/M/V Muut | 33 | 10.03.2012 11:39 |
"M"eberi webasto ardic | sähköarska | O/M/V Muut | 39 | 24.02.2011 17:11 |
Eberi/Webasto puhelinohjaus? | Numppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.11.2008 21:49 |
O: Webasto tai Eberi | Td5 | O/M/V Muut | 2 | 01.12.2005 21:15 |
O: webasto/eberi bensapumppu | O/M/V Muut | 4 | 10.10.2005 11:08 |