Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.08.2010, 10:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Suzuki Vitaran maastokelpoisuus


hei!

Etsin noin 5000e budjetilla autoa, joka toimii maantiellä, mutta jolla myös pääsee mökille pikku laittamisella. (mökille traktoriura, joka on talvella aurattunakin esim. näille uudemmille citymaastureille tekemätön paikka, koska välillä joutuu ristiriipuntaan siinä uralla, ja
siitähän nämä ei selviä. (uudempi pajero meni perille)

Eli. Vitara, + takalukko, hiukan isommat pyörät ym. Onko tekoa?? vai onko ostettava samurai/vanha lantikka tms.

Onko vitarassa keskellä lukko? Vai onko siellä edes tasauspyörästöä? Ei tahdo titoa löytyä mistään

Kiitokset. Terv Aloittelija

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2010, 11:39
mitsusipi mitsusipi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.06.09
Sijainti: Halsua
Viestit: 24
Perusasetus

Kyllähän sillä vitaralla pääsee semmosia teitä varmasti mitkä pystytään auraamaan. vähän korottaa ja sitte ketjut. Tietenkin myös kunnon renkulat.. ja eiköhän nuihinkin mahda saada jonkun sortin lukkoja? yks miinus niissä bensa vitaroissa on.. kaverilla on semmonen ja talvella ku kiertelee auraamattomia teitä ni se vie bensaa ihan jotain pois oikeasta, mutta muuten taitaa olla kyllä ihan perusvarma ja mukava ajettava.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.08.2010, 11:49
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.191
Perusasetus

Vitarassa ei ole turhia keskitasauspyörästöjä, takaveto tai kiinteä 4-veto pitkänä ja lyhyenä.
Varmasti pääsee vitaralla mökillesi, jopa ilman takalukkoa.
Ja vitara on oikeasti melko hyvä ajaa maantiellä.

Voisin olla luopumassa omastani, korotuksia otteessa, vinssi keulalla, 33" renkaat alla, hyvät penkit jne.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.08.2010, 12:16
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Eniten olisin etsimässä tätä vitaran avo mallia, olisi mukava kesä-peli lisäksi.

Pitänee käydä tuosta cross4wd:n pojilta kyselemässä kannattaako moinen laitos ostaa, ja jos niin saako
sinne taaksen jonkin kytkettävän lukon helposti..

Mitenkäs 33 renkaat mahtuu pyörimään alla, ja miten välitykset riittää? Ettei ole liian nopea välitys ja luista kytkimet ja rensselit pilalle..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.08.2010, 12:34
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Mulla olis tarjolla tuohon hintaa klassikko jeep wrangler! On avo ja hyvä rätti päälle! 040-4871085 jos kiinnostaa. ja on 33" alla valmiiksi!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.08.2010, 13:04
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.494
Perusasetus

Rinta-Joupilla Mikkelissä näytti olevan vitostien varressa semmonen konttiperävitara X-90. Hinnasta en tosin mitn tiedä.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2014, 04:06
Joloppi Joloppi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.09.14
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 3
Perusasetus

Lukko paukkaa


Tuli tossa hankittua Vitara jossa 100prossan lukko takana joku jenkkimalli kuulemma.Jyrkissä käännöksissä pitää pauketta kuuluu kuulemma asiaan.Onko näin?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.09.2014, 07:33
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

100% lukko = kemppilukko. Joku hitsannut sen. Tuskin mikään tehtaan alkuperäinen lukko jumittaa mutkassa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.09.2014, 07:52
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
100% lukko = kemppilukko. Joku hitsannut sen. Tuskin mikään tehtaan alkuperäinen lukko jumittaa mutkassa.
Olisko närttinollan parempi olla hiljaa kuin kirjoitella asioista joista ei tiedä mitään...

Palalukoille (Lockright, Spartan jne) on tyypillistä, että enemmän tai vähemmän paukuttavat käännöksissä, kun tasauspyörästöä ei kuormiteta riittävästi. Sitten kun painetaan kaasua (tai moottorijarrutetaan) niin lukko kytkeytyy 100%:ksi. Saattaa aiheuttaa ns. mielenkiintoisia tilanteita eli lukon kanssa kannattaa opetella ajamaan.

Se kannattaa myös muistaa, että palalukot eivät ole ikuisia vaan kuluvat ajanmittaan ja vaativat huoltoa/uusimista, jos eivät kytkeydy oikein päälle tai lukko hyppii pois päältä.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.09.2014, 09:55
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Mitä minä olen noita lukkoja nähnyt käytössä niin ei ne kyllä normaali käytössä tiellä jumittele. Toki jos sen lukon kytkee päälle jos se on kytkettävä, mutta tuollainen automatiikkaa omaava lukko ei ainakaan mulla ole jumitellut. Tais olla muuten juuri lockright ja oli muuten suzukissa. Ja mitä minä olen kemppilukkoja nähnyt ihan omassa autossakin niin ne vasta jumittaa ja on ihan perseestä. Toki siellä voi olla mitä vaan..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.09.2014, 12:52
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joloppi Näytä viesti
Tuli tossa hankittua Vitara jossa 100prossan lukko takana joku jenkkimalli kuulemma.Jyrkissä käännöksissä pitää pauketta kuuluu kuulemma asiaan.Onko näin?
Se on ihan niin kun LaaLaa tossa edellä jo sanokin, eli se lukko on kokoajan pelissä, ja pitävällä alusta kaarrrettaessa kuuluukin pamahdella auki, eli on ihan normaalia.....
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki vitaran pinnapultti Recon Tekniikka & Jutustelu 0 27.06.2008 00:24
M: Suzuki vitaran korjaamokirja offipete O/M/V Muut 2 17.11.2007 08:11
Maastokelpoisuus taulukko Metso Tekniikka & Jutustelu 44 08.11.2007 17:08
Subaru Leone 4WD maastokelpoisuus? Tekniikka & Jutustelu 7 14.03.2005 09:24
M: Suzuki Vitaran rättikatto greensj O/M/V Muut 0 10.06.2004 18:11


Sivu luotu: 11:04 (GMT +2).