|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2901
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ei 9mm pumpulla saa tukehtumaan vaikka vetäisi kaiken mahdollisen peliin. Jollain 11-12mm päällä alkaa tulla sekin annos mahdolliseksi ettei jaksa enää sytyttää. Vanhoista vehkeistä kun on puhe niin tiivisteissä alkaa olla jo sen verran sanomista että helposti alkaa ilmaa ottaa kun siirtopumpun imu on suurimmillaan. Eli korkeat kiekat ja isot syötöt. Dieselissä ei ilmansaannin ahdistus aiheuta pätkimistä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2902
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#2903
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#2904
|
|||
|
|||
Lainaus:
eli lykkää liian myöhään ainetta pesään? Syöttöä pienentämällä sitten menee paremmin kun lähempänä optimaalista paloaikaa menee aine. |
#2905
|
||||
|
||||
niin ja tässähän voi olla että on ollut monta muuttuaa mukana kun entinen omistaja oli itse pumppu rempan tehnyt niin liekkö sitten pumppukaan täysin kohdillaan ollut
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#2906
|
||||
|
||||
hiluksin avain
Pitäisi löytyä ln-46 alkuperäinen avain hukasta.. onko se metallinen vai osittain muovinen? Ja lukeeko siinä toitsu? Kuva ois kiva.
__________________
oh shit, it`s suomea |
#2907
|
|||
|
|||
Maalikkona Mekaanisista jakaja pumpuista..Lainaus:
Omakohtaisia kokemuksia japseista ja eurooppalaisista, että vanhemmiten syöttöpumpun (jakaja-) painepumppu alkaa olla ehtoopuolella: siis ei jaksa pitää (jakaja-) syöttöpumpun sisäistä painetta säädettynä, ja mitä enemmän sitä dieseliä pistetään suihkuille, niin sitä enemmän sisäistä painetta puuttuu! Ja mitä enemmän pumpun sisäistä painetta puuttuu, niin sitä myöhäisemmällä suihkutus on, ja myös tuo puuttuva paine alkaa näkymään jakajapumpun vajaatäyttönä, siis suurilla kierroksilla ei kerkeä imasta dieseliä sisäänsä (Kavitointi suuruusluokkaa sama asia) Ja mitä jyrkempi nokkalevy, ja isompi mäntä, sitä suurempi riski/ongelma... samoin kuin pienet /vuotavat/tukkoiset imuputket -> siis vedä syöttöpumpun paluuletku sisälle, ja siihen 3-tie hana, josta valitset että meneekö paluuvirtaus tankkiin vai kirkkaan muoviletkun kautta sisällä olevaan astiaan.... Siis jos paluuvirtaus loppuu rankimmassa vedätyksessä, niin silloin ainakin ruiskutusennakko jää vajaaksi säädetystä..... ja saman saa aikaan, jos k.o ennakonsäätö sylinterissä/männässä on naarmu. Ja joka tietää asiasta, pitää/saa kommentoida! |
#2908
|
|||
|
|||
Kun annos on riittävän suuri niin polttoainemäärän höyrystyminen ja syttyminen ottaa enemmän lämpöä kuin mitä on tarjolla puristuksesta. Ei saa siis konetta käyntiin yleensä mutta voi ilmetä kovasti ruuvatussa koneessa niinkin että sammuu kun polkaisee kaasua.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2909
|
||||
|
||||
Ite tyydyin ajamaan semmosella asetuksella että tyhjäkäynnin saa vielä kohdalleen ilman kaasuvivuston säätöjä, ehkä puolikierrosta ois varaa isontaa sit ollaa siinä kohtaa että tyhjäkäynti ruuvin voi ottaa kokonaan pois.
Mulla noi pakopaineet karkailee kuitenkin 0.8 ahdoilla, 1.5bar kun kolmosella vedättää kaiken. Normaalisti ajaen pysyy alta 1bar pakopaineet. Sitte ahdot 1.1 ni saadaan pakopainettakin jo 2. Onko tuo yksi vielä turvallisella alueella? Toinen kysymys liittyy melko suureen klappiin ohjauksessa. Voiko simpukkaa kiristää kannenläpi tulevalla pultilla joka lukittu mutterilla, onko tuohon säätöön mitään ohjeistusta? Kiristyn momenttia tms? Säädettävä pyörät jompaankumpaan suuntaan linkussa?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#2910
|
||||
|
||||
itse säädin näppituntumalla vaan hiukan tiukemmalle, silleen että auto saamutettuna, sitten tiukkas ja käyntiin ajeli pienen lenkin jos ei hyvä niin joko tiukkas tai aukas lisää, omassa vaan tosin oli sektorivarsi niin väljä että joutu eka sen tiukkailemaan jotta sai simpukan mieluiseksi.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#2911
|
|||
|
|||
Onkohan nuihin uudempiin hiluxeihin vm. 06-> manuaali napalukkoja saatavilla tai voisko nuihin mitenkään sellaisia asentaa. Alkaa kyrsii kun tuo etuperä pyörii mukana ja kardaani vatkaa vaikka ajaa takavedolla.
|
#2912
|
||||
|
||||
Lainaus:
tuossa vähän arpelta lainattua tekstiä Ei varsinaisia napalukkoja,mut ainakin tuos omassa -07 hilussa on etuperän kupeessa servomoottori joka irrottaa toisen vetoakselin yhteyhen etuperään. Eli takaveto päällä ajettaessa pyörii etuvetarit ja tasauspyörästön pikkurattaat,mut tasauspyörästön kotelo,etuvälitys ja etukardaani on paikoillaan. Samanlaista systeemiä käytti GM chevyn ja Gempsun lavamaastureissa,paitsi että servon tilalla oli tuskallisen hitaasti toimiva sähkölämmitteinen vahapatruuna.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#2913
|
||||
|
||||
Juu... Varren tiukkailin jonka jälkeen simpukkaa mutta taisin ahneuksissani vetää vähän liikaa kun ohjaus vähän tahmee, välys hävisi kyllä.
Täytynee vartti kiertää aukipäin jos vähä nöyrtys.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#2914
|
||||
|
||||
itsellä kävi samat kirrasin eka simpukan sitten vasta sektorivarren, tiukkasin simpukan auto kiinni ja avasin 180astetta niin ei ollut tahmea ja väljys sopiva.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#2915
|
|||
|
|||
Jaahas tulipa mielee kun työpirssi on 2000 vm hilux 2,4td ja siinä alkaa etutukivarret alkaa oleen v-asennossa poikkitukeen nähden ja pohjaanlyöntikumien välii menee justjust pikkurilli. Elikkäs lyö möykyissä jo pahasti hanskoille. Oma auto o jäykkäkeula niin osaisko joku antaa tarkat ohjeet noiden väätösauvajousien kiristämiseen ? Jos sais niihin vähän ryhtiä takasin ?
|
#2916
|
|||
|
|||
LN65 ovet ja niiden sopivuus...
Osaisko täällä joku asiantuntija auttaa, että meneekö lyhytkoppisen LN65:sen ovet heittämällä extracabiin?
|
#2917
|
||||
|
||||
Lainaus:
edittinä viellä tuossa kuvan kanssa. tuossa tosin laskevat vaan alaspäin mutta idea sama http://www.toyotanation.com/forum/80-89-95-toyota-pickup-hilux/151518-how-torsion-bar-suspension-lowering.html
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b Viimeksi muokannut Kettu_ : 25.07.2014 18:26 |
#2918
|
|||
|
|||
Eihän voi olla mahdollista, ettei täältä löydy tietoa näiden ovien sopivuudesta!! Olisiko joku niin ystävällinen ja kertois, niin ei mene edulliset ovet sivu suun!!
|
#2919
|
||||
|
||||
miks ei kävis? extr cabissahan on koppa vaan pitempi.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#2920
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#2921
|
||||
|
||||
Ok kiitos, se tuli viel mielee et täytyykö kiristysvaiheessa olla renkaat ilmassa vai voiko olla omalla painollaan ?
on se kevyempi pyörittää jos tunkkaa keulan ilimaan |
#2922
|
||||
|
||||
kyllä mielellään ilmaan kannattaisi nostaa kun kiristelee. joskus omasta king cabista kiristi silleen että auto oli maassa niin muutaman kierroksen sain kirrattua niin ampu pultin lattian kautta takaraivoon ja voin sanoa että ei ihan hiljaa irronnut ja auton runko lepäili siinä 10cm päässä naamasta, ja rasitustahan siellä on huomattavasti enempi kun auto on maassa, muistutukseksi viellä että jos kovasti nostaa niin pyörän kulmat muuttuvat joten rupeaa toden näkösesti hakemaan ajaessa.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#2923
|
||||
|
||||
Hiluxin täräytin tulille, ja laturin merkkivalo, t-belt ja filter jäi palamaan?
Vielä en oo kerenny mittailla akusta tuleeko sähöä, onko jollain jotain nohevia vinkkejä? Miten ja mistä mittailla jne... Säädinhän tälläsessä taitaa olla erilläään? Missä? Miten rajaa vikaa säätimeen ja/tai laturiin
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 01.08.2014 20:22 |
#2924
|
|||
|
|||
öljykellon johto
Osaisko joku kertoo tai käydä kattomassa, et minkä värisen johdon kuuluis tulla tollasen ln65 vm 87 hiluksin öljykellolle? Entisen omistajan toimesta on jos jonkin näköstä johtoo ja öljunpainevalo ei pala ollenka. Asian tsekattuani huomasin et ei sinne mee minkään näköistä sähöletkua. Eikä yhtään napostele alkaa tutkimaan et mikä johto menee mihinki suuntaan.
|
#2925
|
||||
|
||||
Mulla, LN65, vm.87 tällänen johto, jatkettu toisella, mutta näkyy siis tuo orkkis väri.
Keltanen mustalla pitkittäis raidalla ja tommosia ruskeita täppiä matkalla. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/Hil...neen+johto.jpg Edit. mittailin tuota latausjännitettä, 12.36V molemmissa akuissa eikä muutu kierroksia nostamalla, eli lataus kaput. Mutta onko tuo joku juttu että pelaa toi tbeltin ja filterin valo? Entä laturi vai säädin?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |