Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 01.02.2014, 11:05
-Jyki-:n Avatar
-Jyki- -Jyki- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.01.06
Sijainti: Lappeenranta,Etelä-Karjala,Finland
Viestit: 1.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö Näytä viesti
Perhana sehän on vielä suomessa tuo bankku joka oli myynnissä nykynen omistaja kaivikoneliike mikko tontti Imatralta, onkhan jollekki palstalaiselle hyväki väärti. Mitä jäbä duunaa, mä sain kauheen idiksen
Tiedän/tunnen tuon Tontin Mikon kaverin kautta.Jos tarvii yhteystietoja tai jotain ni ota privalla yhteyttä ni selvitellään...
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 02.02.2014, 09:59
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö Näytä viesti
Perhana sehän on vielä suomessa tuo bankku joka oli myynnissä nykynen omistaja kaivikoneliike mikko tontti Imatralta, onkhan jollekki palstalaiselle hyväki väärti. Mitä jäbä duunaa, mä sain kauheen idiksen
Mikko asuu melkein naapurissa, muutama kilometri taitaa olla väliä.. En oo ainakaa nähny et olis käyny ajelee sillä kaupungin suunnal.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 02.02.2014, 15:12
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
Mikko asuu melkein naapurissa, muutama kilometri taitaa olla väliä.. En oo ainakaa nähny et olis käyny ajelee sillä kaupungin suunnal.
onkhan liikkunu paikaltansa pitkiin aikhon (särki?)
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 02.02.2014, 15:41
p.jäppinen p.jäppinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 444
Perusasetus

Mikko osti tuon työkäyttöön, rupee ajamaan vanhoja sähköpylväitä pois mettästä
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 02.02.2014, 15:57
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 300
Perusasetus

Ahaa mie olen sammaa hommaa teheny tuolla omalla, onkhan mikko laittanu nosturia tuohon
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 22.02.2014, 12:07
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 300
Perusasetus

Kiitos mikon tievoista, soiteltu ja raatailtu mikon kans. Trafiltaki tuli minun vastineeshen vastaus, aika ympäri pyörijä oli taas, pykäliä vain jakelee eikä oikhen vastausta saa tuohon syyhyn miksi mikolla on saatu kiliphin, tässä on taas tuo trafin ja minun keskustelu

14. helmikuuta 2014 13.31 Jouni Puljula <lapland.exp@gmail.com> kirjoitti:
Terve Mika



Tämä vm 1981 vs 1991 ovat eroavaisuuksissaan erittäin lähellä toisiaan puhutaan senteissä 1cm leveys / pituus ja kokonais painossa 260kg ja oma 60kg ja ajoneuvon melu on pienempi sisälle että ulos kuin tuo kyseinen pensa malli, on melu arvot minulla, alustaan käyvät samat osat keskenään sekä korin osat keskenään. Ainut kohta mitä en ymmärrä on tuo istumapaikkojen lukumäärä kun takavaunussahan on pelkkä tavaratila jos haluaa ottaa vain penkit / laverit pois niin se on kuin pakettiauto (- : mutta etuvaunusta voisi ottaa vain kolme penkkiä pois kun akkukotelo ja tavara laatikko ovat penkkeinä?????.Soitin Mikko Tontille Imatralle jolla on bankku valjastettu myös yrityksen käyttöön ja hänellä on tämä katsastettu, Mikon ja minun bankut ovat vuosimalleiltaan samat ja ovat tyypiltään identtiset, Mikolla lukee erikois ehtona että saa ajaa vain suomen lapissa ja minulla että Mikolla käyttö likimain samanlaista Mikko ei vain tehe turistikeikkoja. Yksityis henkilönä tämä ei minua mietityttäisi mutta minulla yrittäjänä rahaa kiinni näissä hommissa ja vehkeissä, mistään pillurallin pyörityksestä ei ole kysymys vaan niin kuin aikaisemmin kirijotin niin turistien hakuja vientejä hotelleista / varauskämpiltä metsään ja takaisin ja tankkaukset / pienet siirtymät



Mikon bandvagen VVP-963



Ystävällisin terveisin hämmentynyt Bandvagen yrittäjä ivalosta ja mukavaa kevättä





Terve,

Kuten kirjoitin edellisessä viestissä, Hägglunds:in valmistamat telakuorma-autot ovat valmistettu ja tarkoitettu pääasiassa maastossa tapahtuvaa liikkumista varten. Niitä siis ei ole suunniteltu yleisessä tieliikenteessä käytettäväksi ja sen takia niissä ei ole mm. vaatimusten mukaisia jarruja, valoja ja heijastimia. Ajoneuvon ohiajomelukin ylittää sallitun tason. Nykyisen linjauksemme mukaisesti myönnämme poikkeuksia vain Suomeen tyyppikatsastetulle mallille (BV 206 SF/2300+1500+2300), koska sille on tosiaankin myönnetty hyväksyntä yleiseen tieliikenteeseen vuonna 1981. Teidän hakemuksessa oleva Hägglunds BV 206 D6N ei ole Suomeen tyyppikatsastettua mallia, jolloin emme voi myöntää sille poikkeusta.

Hakemuksen telakuorma-autoa on siis pidettävä maastoajoneuvona, josta on määritelty ajoneuvolaissa (1090/2002) seuraavasti:

”Maastoajoneuvo on henkilöiden tai tavaran kuljetukseen taikka muita ajoneuvoja vetämään valmistettu jäällä, lumessa tai vajottavassa maastossa taikka maahan tukeutuen kulkemaan valmistettu moottorikäyttöinen ajoneuvo, kuten moottorireki tai ilmatyynyalus. Maastoajoneuvoksi ei kuitenkaan katsota ajoneuvoa, joka on tarkoitettu kuljetettavaksi moottorikelkkailureitin lisäksi myös muulla tiellä.
Moottorireki on jalaksin tai teloin varustettu maastoajoneuvo. Moottorikelkka on telavetoinen moottorireki, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdelle henkilölle ja jonka omamassa on enintään 0,5 tonnia.”

Asetuksessa (1257/1992) ajoneuvon käytöstä tiellä on määritelty maastoajoneuvojen (11 §) osalta seuraavaa:

1. Moottorireellä ja pyörillä varustetulla maastoajoneuvolla saa ylittää tien tai sillan. Moottorirekeä ja pyörillä varustettua maastoajoneuvoa saa tämän lisäksi tarpeellista varovaisuutta noudattaen tilapäisesti kuljettaa tiellä, jos:
a) sen kuljettaminen maastossa on kohtuuttoman vaikeaa kuljetustehtävän tai maaston olosuhteiden vuoksi;
b) sen kuljettamista tiellä on pidettävä tien turvallisen ylittämisen kannalta tarpeellisena;
c) siihen on lisättävä polttoainetta sen käyttömaaston välittömässä läheisyydessä olevalla yleiselle liikenteelle tarkoitetulla alueella;
d) se on siirrettävä tieliikenteeseen tarkoitetusta ajoneuvosta maastoon c kohdassa tarkoitetulla alueella; tai
e) sitä on säilytettävä c kohdassa tarkoitetulla alueella sijaitsevalla pysäköintipaikalla.

2. Edellä 1 momentissa tarkoitetussa tapauksessa moottorireellä on käytettävä ensisijaisesti tien auraamatonta osaa.

3. Traktoriin kytkettyä rekeä saa käyttää tiellä vain poikkeuksellisesti ja vain, jos muulle liikenteelle ei aiheudu vaaraa tai haittaa. Rekeä saa kuormittaa olosuhteiden ja liikenneturvallisuuden sallimaan määrään.


Maastoliikennelaissa (1710/1995) on säädetty tarkemmin moottorikäyttöisellä ajoneuvolla maastossa liikkumisesta. Maastoajoneuvon rakenne- ja varustevaatimuksista säädetään tarkemmin traktorien, moottorityökoneiden ja maastoajoneuvojen rakenne ja varuste asetuksen (274/2006) 6.luvussa.

Voimme siis antaa asiasta vain kielteisen päätöksen. Jos ette ole tyytyväinen poikkeuslupahakemukseen annettuun päätökseen voitte valittaa siitä päätöksen mukana tulevan valitusosoituksen mukaisesti. Voitte myös vielä peruuttaa hakemuksenne veloituksetta. Miten haluatte toimia asian suhteen?

Vastaus tähän lisäselvityspyyntöön on toimitettava kuukauden kuluessa.


Terveisin,
-------------
Mika Matilainen
ylitarkastaja, DI

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi
Liikennekelpoisuus
puh. 029 5345 249
mika.matilainen(at)trafi.fi
Kumpulantie 9
PL 320, 00101 Helsinki
www.trafi.fi

Lähettäjä: Jouni Puljula [mailto:lapland.exp@gmail.com]
Lähetetty: 14. helmikuuta 2014 14:42
Vastaanottaja: Matilainen Mika (TRAFI)
Aihe: Re: bv206 Ivalo ???? Imatra

Viimeksi muokannut fj40 mörö : 22.02.2014 12:13
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 22.02.2014, 18:34
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.927
Perusasetus

Ilman että omaisin sen suurempia ennustajan taitoja niin veikkaan ettei mee kauaa kun trafin iskuryhmä vyöryy Imatralle ja poistaa kilvet yhdestä bankusta...
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 22.02.2014, 18:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.239
Perusasetus

Ei muuta kuin anna mennä ilman kilpiä. Koska niitä ei siihen saa ja se tosiaankin on nimenomaan tuon pykälän tarkoittama maastoajoneuvo niin sillä saa ajaa tarvittavat ajot tietä myöten. Mutta ei sitä klitorismotorista.

Mitäs mallia ne bankut on mitä meitin armeija on ruvennu haalimaan nasujen tilalle?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 22.02.2014, 19:43
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ei muuta kuin anna mennä ilman kilpiä. Koska niitä ei siihen saa ja se tosiaankin on nimenomaan tuon pykälän tarkoittama maastoajoneuvo niin sillä saa ajaa tarvittavat ajot tietä myöten.
Niimpä, etuja:
-Ei tarvii katsastaa
-Ei tarvii ajokorttia
-Voi kenties ajaa pö:llä ?
-Jos kortti palaa ni ei haittaa :-)
-Poliisi kun pysäyttää ni voi nähä mite niillä nousee k otsaan ku näyttää paperit

Pitäsköhän kysyä jos tohon -95 uaziin sais vastaavan lausunnon ?
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 22.02.2014, 19:50
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö Näytä viesti
Nykyisen linjauksemme mukaisesti myönnämme poikkeuksia vain Suomeen tyyppikatsastetulle mallille (BV 206 SF/2300+1500+2300), koska sille on tosiaankin myönnetty hyväksyntä yleiseen tieliikenteeseen vuonna 1981. Teidän hakemuksessa oleva Hägglunds BV 206 D6N ei ole Suomeen tyyppikatsastettua mallia, jolloin emme voi myöntää sille poikkeusta.
Miks tolle Suomeen tyyppihyväksytylle mallille ees tarvis hakea poikkeuslupia jos se kerta on hyväksytty tieliikenteeseen jo -81, eiks ton poikkeusluvan ideana just oo et sais kilpiin keksinnön mikä ei ihan kaikkia vaatimuksia täytä jos sille on asialliset perusteet, ei kuitenkaan harrastus- tai kilpailukäyttö. Sama ku perustelis jonkuu HJ:n 35 renkaitten anomusta et ei voida myöntää kun muutoskatsastuksella saa 33:set ?

Saisko tohon sen käyttöä koskevan poikkeusluvan ? http://www.trafi.fi/tieliikenne/kats...sluvat#Kayttoa

Viimeksi muokannut Calmari : 22.02.2014 19:52
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 22.02.2014, 21:52
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ei muuta kuin anna mennä ilman kilpiä. Koska niitä ei siihen saa ja se tosiaankin on nimenomaan tuon pykälän tarkoittama maastoajoneuvo niin sillä saa ajaa tarvittavat ajot tietä myöten. Mutta ei sitä klitorismotorista.

Mitäs mallia ne bankut on mitä meitin armeija on ruvennu haalimaan nasujen tilalle?
nämä bandvagenit mitä puolustusvoimat ovat nyt hankkineet ovat sammaa vuosimallia kuin tuo minun ja näissähän on nuo uudet kylkivilkut joita ei kaikissa vanhoissa ollut kuin jälki asenteisena ja automaattiset sammutin järjestelmät jotka pakolliset näissä uusissa, vaikka nämä diisselit ei herkästi kärähäkhän kuten pensa mallit joissa piti olla moottori tunnelin tuuletus ennen käynnistämistä päällä ettei oletettu pensa höyry räjähä kuten joissakin kävi. Vihasesti kyrvähtääpi tuo pensa malli ko se pensa höyry sielä tunnelissa kipinän saapi
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 23.02.2014, 11:10
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Ilman että omaisin sen suurempia ennustajan taitoja niin veikkaan ettei mee kauaa kun trafin iskuryhmä vyöryy Imatralle ja poistaa kilvet yhdestä bankusta...
Tässähän ei ole sitte ollu kysynys siitä että jos ei mulla niin ei muillakhan ja suuri syntihän se olis jos niin kävis
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 23.02.2014, 12:35
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.239
Perusasetus

Jos asiaa lähtisi viemään niin että muuttaa tuon määräysten mukaiseksi eli käyttöjarru vaikka johtopyörälle,urakkanuppi veks,ym.jutut kuntoon niin lähtisiköhän tuo ongelma sillä ratkeemaan?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 23.02.2014, 12:50
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

eiköhän tässä nyt päde tuo sama juttu kun noissan rengas yms.muutoksissa eli joskus aiemmin on saanut poikkeusluvan ja nyt ei saa jos säännökset muuttuneet.

verrataan vaikka johoki 90 luvun alun maasturiin, jos joku silloin vanhojen sääntöjen aikaan on saanu vaik 38.5 renkaat toyotan tai jonkun muun alle, niin ei se nykyään kelpaa perusteeksi et on samanlainen auto et pitäs siihenkin saada.. eli jos nyt joku ymmärtää pointin et mitä ajan takaa.

ja millos tuo Mikon ajokki on rekisteröintikatsastettu? ainaki nettii selailles tuli vanhoja mascuksen ilmotuksia vastaan missä ollu myynnis jokunen vuosi sitten....
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 23.02.2014, 19:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.054
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Jos asiaa lähtisi viemään niin että muuttaa tuon määräysten mukaiseksi eli käyttöjarru vaikka johtopyörälle,urakkanuppi veks,ym.jutut kuntoon niin lähtisiköhän tuo ongelma sillä ratkeemaan?
Pitäisi modata täyttämään tämän päivän määräykset; siis äärimmäisen työlästä ja kallista.

-> En usko, että tuohon bankkuun saa suomen kilpiä mitenkään, no ehkä jos muuttas bankun kanssa jonnekkin ulkomaille, ja toisi sitten muuttoautona?
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 25.02.2014, 11:01
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Pitäisi modata täyttämään tämän päivän määräykset; siis äärimmäisen työlästä ja kallista.

-> En usko, että tuohon bankkuun saa suomen kilpiä mitenkään, no ehkä jos muuttas bankun kanssa jonnekkin ulkomaille, ja toisi sitten muuttoautona?
On tämä kyllä semmonen sarvikuonojen maa, ruottissa, norjassa, saksassa ja englannissa ainaki kilivitys onnistuupi. Mikolla oli 2009 kilivitetty
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 25.02.2014, 19:19
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö Näytä viesti
Mikolla oli 2009 kilivitetty
Mite jos joku varastaa Mikolta kilvet ja hää sit tilaa uuet, yhteistyössä :-)
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 25.02.2014, 19:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.910
Perusasetus

niin, jos TraFi tuossa suorastaan yllyttää ajamaan ilman kilpiä, vieläpä kirjallisesti, niin miksei jo sauhu ja pärinä käy ??

liikenne vakuutuksen saa ilmankin kilpiä, ja yritystoimintaan on helppo ostella muutakin turvaa, eli:

mihin niitä kilpiä nyt oikeasti tarvittais ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 25.02.2014, 19:33
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.910
Perusasetus

... mitä muuten mahtaa tarkoittaa ihmisten kielellä tuo lihavoimani kohta:


LAINAUS:

Hakemuksen telakuorma-autoa on siis pidettävä maastoajoneuvona, josta on määritelty ajoneuvolaissa (1090/2002) seuraavasti:

”Maastoajoneuvo on henkilöiden tai tavaran kuljetukseen taikka muita ajoneuvoja vetämään valmistettu jäällä, lumessa tai vajottavassa maastossa taikka maahan tukeutuen kulkemaan valmistettu moottorikäyttöinen ajoneuvo, kuten moottorireki tai ilmatyynyalus. Maastoajoneuvoksi ei kuitenkaan katsota ajoneuvoa, joka on tarkoitettu kuljetettavaksi moottorikelkkailureitin lisäksi myös muulla tiellä.

Moottorireki on jalaksin tai teloin varustettu maastoajoneuvo. Moottorikelkka on telavetoinen moottorireki, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdelle henkilölle ja jonka omamassa on enintään 0,5 tonnia.”
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 26.02.2014, 00:31
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.239
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Pitäisi modata täyttämään tämän päivän määräykset; siis äärimmäisen työlästä ja kallista.

-> En usko, että tuohon bankkuun saa suomen kilpiä mitenkään, no ehkä jos muuttas bankun kanssa jonnekkin ulkomaille, ja toisi sitten muuttoautona?
No mitkä on määräykset telakuorma-autolle?

Muutenkin kanattaisi asiassa perehtyä mitä eu sanoo asiasta kun lähes joka ajoneuvoryhmälle on annettu mm.määrät kuinka monta kappaletta mitäkin laitetta voi yksittäishyvåksyttää jne. Eli ei tarvi täyttää kaikkia mahdollisia määräyksiä.

Koska tommonen teka nyt on vaan niin marginaali vehje että ei siihen vi..tu voi soveltaa samoja pykäliä kuin uuteen city jakorakettiin.

Tuo pee:n viittaus liittynee jotenkin moottorikelkkaan ja telamönkkäriin tms. Tuosta tekstistä on kyllä mahoton saada kiinni kun kelkkareitillä ei saa ajaa kuin kelkalla ja kelkalla ei taas saa ajaa tiellä kun kelkka on maastoajoneuvo. Tela mönkkärin voi rekata kelkaksi ja ilman teloja se on taas sama kilvetön maastoajoneuvo jolla ei saa ajaa tiellä kuin noilla em,ehdoin mutta ei kuitenkaan sillä kelkka reitillä....

ot.jatkuu eli 2016 piti tulla direktiivi uudistus millä oisi saanu kaikki maastovehkeet johonkin kilpiin mutta em mie ainakaan löytäny siitä mitään semmosta mikä tähän oisi viitannu.

Takaisin asiaan. Saisko tuon telatraktoriksi? Päksterillähän saa kuljettaa turistia ihan komeesti ...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 26.02.2014, 11:58
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 300
Perusasetus

bj andy kirijotti että on vaikia saaha näistä teksteistä kiini, piettää kyllä kutinsa. Sillon ko aloin tätä ensimmäisen kerran selevittämhän niin anto trafissa ohojeeksi selevittää ite tämä asia ja anto vielä trafin pykälä viidakon osothen mistä voisin laavailla totuuksia, no mie aukasin sen sivun ja olihan järkytys ko ei saat ana ymmärtäny vaikka sielä suomia puhuthin. Että en yhthän ihimettele jos net ei itekhän ota nuista tolokkua ja sitte vielä net kaverit jokka sielä hunttaileepi näitä niin ovat varmhan tosi vähän kuitenkhan ollu tekemisissä muun pärisevän kuin oman kaupunki maasturinsa kans, pitäis järjestää heille mahollisuus perehytykshin tapaus kohtasesti, esim: lähtijä sen jampan työ matkalle joka niitä isoja rathaja oli vailla siihen omhan varta vasten hankitulle hj lle johon voisi net artic truckin 38` laittaa alle joita se tarviipi sille himpunverran huonolle tielle jota joutuupi joka päivä kulukemhan ja tämä tie olisi tietenki trafin ukolle luoksepääsemätön ja ei ikinä autolla ajettava umpi mettä, sitte se ihimetteleepi että miten heleketissä joku voipi tänne töihin kulukia joka päivä. Perillä sille vois ehottaa että seuraavana päivänä tulis perässä vakio rämpylällä ja vakio pyörillä.

Minä en tietenkhän misthän mithän tiijä mutta sanonpahan vain että on meijän lapsilla ainaki turvallinen suomi ko kohta pierräkhän ei saa iliman luppaa ja siihenki on sitte kiintiö per nuppi ja verotethan yli menevä.

Huh olipa mukava purkautua, jos lähtis jatkamhan bankun vetopyörien vaihtoa
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 02.03.2014, 22:01
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.910
Perusasetus

Finnrescue n bankku (vai mikälie Nasu?) bonGattu tänään pörräämässä HelsinGissä:

kuvalinkki harrastajan sivuille:

http://henrik.1g.fi/kuvat/Hälytysajo...ut/Finnrescue/
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 02.03.2014, 22:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.054
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No mitkä on määräykset telakuorma-autolle?

Muutenkin kanattaisi asiassa perehtyä mitä eu sanoo asiasta kun lähes joka ajoneuvoryhmälle on annettu mm.määrät kuinka monta kappaletta mitäkin laitetta voi yksittäishyvåksyttää jne. Eli ei tarvi täyttää kaikkia mahdollisia määräyksiä.

Koska tommonen teka nyt on vaan niin marginaali vehje että ei siihen vi..tu voi soveltaa samoja pykäliä kuin uuteen city jakorakettiin.

Tuo pee:n viittaus liittynee jotenkin moottorikelkkaan ja telamönkkäriin tms. Tuosta tekstistä on kyllä mahoton saada kiinni kun kelkkareitillä ei saa ajaa kuin kelkalla ja kelkalla ei taas saa ajaa tiellä kun kelkka on maastoajoneuvo. Tela mönkkärin voi rekata kelkaksi ja ilman teloja se on taas sama kilvetön maastoajoneuvo jolla ei saa ajaa tiellä kuin noilla em,ehdoin mutta ei kuitenkaan sillä kelkka reitillä....

ot.jatkuu eli 2016 piti tulla direktiivi uudistus millä oisi saanu kaikki maastovehkeet johonkin kilpiin mutta em mie ainakaan löytäny siitä mitään semmosta mikä tähän oisi viitannu.

Takaisin asiaan. Saisko tuon telatraktoriksi? Päksterillähän saa kuljettaa turistia ihan komeesti ...
Siis taannoin tein monta päivää töitä/tutkimusta/soittelua juurikin tuosta traktorikysymyksestä; siis vanha konevikainen, ikkunat säretty ja muutenkin 10v metsässä ollut 6x6 "Rönttä" mersua yritin saada traktoriksi, Ja se tökkäsi siihen, että noiden ajoneuvoluokkien? siis autosta traktoriksi, muuttaminen EI onnistu vanhoilla määräyksillä. -> olisi pitänyt olla todistukset muutoshetken määräyksien täyttämisestä, siis ensimmäisenä moottorista, ja sitten muista vastaavista, Traktorin turvaohjaamo- vaatimuksen olisi saanut silloin täytettyä Autourheilukäyttöön hyväksytyillä kaarilla.

ULKOMUISTISTA:

-> Siis jos trafi ei myönnä poikkeuslupaa (kuten vaikuttaa olevan) niin tuo Bankku täytyy yksittäishyväksyttää, ja siinä on jotain helpotusta "oikeaan" tyyppihyväksyntään, mm. kolaritestejä ei vaadita.

Siis Topiikin aloittajan tapauksessa; Jos haluat kuskata asiakkaita rekisteröidyllä Bankulla, niin osta se vanhempi, jätä uudempi varaosiksi.... siis jos et saa trafilta tuota poikkeuslupaa...

Toivon että olen väärässä, mutta tuosta Trafista on tullut aikamoinen "saareke" vallankäytön suhteen...

Paljon pienemmästä suomen kilvet on jäänyt saamatta; esim. noiden Toyota Celica- autojen kohdalla; kun Japanin Toyota on myynyt auton ns. kolmanteen maahan, missä ei vaadita hyväksyntöjä, niin autoa ei saa suomen rekisteriin, kun puuttuu jokin paperi/hyväksyntä, vaikka auto vastaa jokaiselta osaltaan suomessa myytyä.... Siis auto on täsmälleen sama, samalta hihnalta tullut, mutta ei ole valmistettu k.o määräyksien mukaan. (tämä oli voimassa myös suomen liityttyä EU:n)
Ja samasta syystä suomeen ei saa rekisteröityä kevytkuorma-autoksi noita uudehkoja cruisereita, vaikka niiden kokonaaispainon on EU maassa katsastettu yli 3,5 t + kuski, Siis tavaroiden vapaa liikkuminen eu-alueella (perussopimus) on heikompi kuin trafin tulkinta. (meinasin ostaa yli 3,5 T maasturin, mutta trafi ei "hyväksy" tuota EU-alueen rek. otetta siitä, että on C1-auto, vaan se on "valmistettu henkilöautoksi," joten tuo toisessa eu-maassa tehty kokonaispainon korotus ei kelpaa trafille... Ja suomessa ei suomalainen saa ajaa ulkolaisella C1-kuorma-autolla.... viimmekädessä auto takavarikoidaan!
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 02.03.2014, 23:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.239
Perusasetus

No rönttämersu on kuorkki eikä päksteri ihan silmälläkin katottuna. Mutta bankku on kumminkin eri laatua oleva laite... mm. Katujunat on traktorilla vedettäviä laiteita eikä ne veturit ole aina dextoja vaan syncro porttereita cruisereita ym. vehkeitä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 03.03.2014, 21:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.054
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No rönttämersu on kuorkki eikä päksteri ihan silmälläkin katottuna. Mutta bankku on kumminkin eri laatua oleva laite... mm. Katujunat on traktorilla vedettäviä laiteita eikä ne veturit ole aina dextoja vaan syncro porttereita cruisereita ym. vehkeitä...
Siis tarkoitin sitä, että traktoreita ei tehdä ENÄÄ esim. kuorma-autoista, ilman suurta määrää muutoksia/poikkeuslupaa. (siis ehdottelit telatraktoriksi)

Noista "katujunista", Oulussa Potnapekka, luulisin että kaikki nuo, mitkä tehty viimmeaikoina, on tehty poikkeusluvilla, en keksi minkä protokollan mukaan muutetaan esim. Land cruiser tuommoiseksi maksullisessa henkilöliikenteessä olevaksi, useampivaunuiseksi junaksi. Ja kuten jo monesti todettu, esim. se, että minun bj-40 rekisteriotteessa on 38" renkaat vaihtoehtoisena kokona aikanaan katsastettuna, ei tarkoita sitä että nykyään kaikkiin saisi leimattua tuolla perusteella....

Siis sitä yritän kertoa, että topiikin aloittajan kannalta tilanne näyttää huonolta, sillä MINUSTA tuo poikkeuslupa on käytännössä ainoa tapa kilvittää tuo Bankku, ja pikaisella lukemisella trafi on muodostanut asiasta mielipiteen, joka ei ole suotuisa topiikin aloittajan kannalta... Toki toivon hartaasti, että tuolla Trafille löytyisi jostain "Lääkkeet", että käyttäisi valtaansa "ihmisystävällisesti". Ja minusta se vaatisi poliitikkojen toimia, siis joko lain/asetuksen, missä otettaisi esim. mallia vesiliikenteestä, jossa "jokainen saa tehdä itselleen mieleisin veneen", mutta ei saa myydä/luovuttaa vapaasti.
-> Suomessa on näitä liikeennevälineitä harrastavia niin paljon, että saataisiin tehtyä lakialoite "Harrasteajoneuvolaiksi", mutta kun kateus on niin suuri, että jos samassa paperissa puhutaan itä-ja länsivehkeistä, prätkistä ja autoista, esim. 30 käyttöpäivää/vuosi, niin joku saa niin paljon enemmän, että vesitetään ihan käytännön pilana....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:49 (GMT +2).