|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#201
|
|||
|
|||
sul kannattee varmaan toi helma leikata poikki ensin kun alat vänkärin etu-ovea sovittamaan,toi pilari ei ole suoras mis saranat on kiinni,sillä kangertaa
|
#202
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jotain sai taas lomillakin aikaiseksi Willyksen suhteen. Takaluukkuun aloin sovitella saranoita paikoilleen. Kehikko kun sinne alkoi istua niin ajattelin, että mites tuo kehikon pellitys. Orkkiksessahan oli noita "peilejä" mitä kyljissä myös ja ylhäällä ne addun kolme raitaa. Jos tuohon suoran pellin täräyttää niin hölmöltähän se näyttää se on varman. Ei muuta kun vanha vähän rapistunut luukku laikkauspöydälle. Suorat viivat niin on helpompi liimailla kasaan. Vähän oli norjankromia sisäpuolella. Hyvinhän se siihen istuutuu. Keskellä oli rekkarikilven takana pahimmat röpöt ja ne vaan reilusti pois. Vähän oli ajan patina päässyt näyttämään hampaitaan tuohon palaan. Ei muuta kun uusi pala liimalla kiinni ja taas mennään. Pitää tuo vielä molemmin puolin puhaltaa niin saa kivan pinnan happopohjille. Reunaan ajattelin pellit laittaa noin niin olisivat siistit. Orkkiksesta nuo osat peltiä olivat enemmän tai vähemmän hävinneet jo ajan saatossa. Samalla tuli ruuvailtua toinen lokari kiinni. Tohon väliin olisi tarkoitus sovittaa joku ilmanputsari. HJ:n pönttö löytyy ja se tuohon juuri ja juuri sopisikin, mutta enempää sen ämpärin lisäksi ei oikein sovikaan. |
#203
|
|||
|
|||
Tuttu joskus aikanaan teki kolari autoon oven ja reiän/karmit irtonaisena ja sit vasta hitsasi kiinni sen koriin.
Oli kuulemma ainoa keino millä sen sai istumaan vaikka kori oli ristimittoihin oiottu niin millejä harotti sieltä täältä
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#204
|
|||
|
|||
Kaasuvaijeria sovitellessa tulikin huomattua, että eihän sitä sinne saa mitenkään fiksusti turbon kanssa. Ottaa kiinni ja sulaa samointein jos sen tuohon yrittää tunkea. Ei muuta kun miettimään...
No idea tuli ja sitten toteuttamaan. 60mm reikäpora ja 8mm pelti ovat semmoinen yhdistelmä, että toivoo jo jotain vähän järeämpää työkalua. Noh niillä mennään mitä on aloituksesa jaettu käteen. Kyllähän se sinne menee kun vähän leikkaa ja liittää. Nyt mahtuu vaijeri oleilemaan kivasti paikallaan. Seuraavaksi pitäisikin vähän sovitella tuota rattia ja ohjaustehostinta paikoilleen. |
#205
|
|||
|
|||
Ohjainskselin kanssa painittu ja olisiko se ollut 5 50mm reikä tulipeltiin mikä tuotti halutun kulman.
Tuossa se nyt istuu. Pentele et menee paljon aikaa tommoseen ja mitään isoa näkyvää ei saa aikaan... Simpukkakin alkaisi olemaan paikallaan. Pitää runko holkittaa simpukan kohdalta. Ei varmaan muuten oikein tykkää pysyä kireellä nuo kiinnityspultit. |
#206
|
|||
|
|||
Onks sulla jo kytkin+jarrupoljinosat hommattuna?? Mul olis semmoset joutavana jos tarvitse...
|
#207
|
|||
|
|||
Lainaus:
Yllättävän paljon saa menemään aikaa tohon ohjauksen ja polkimien väkertelyyn ja mitään isoa näkyvää ei tunnu syntyvän. Tuossa kun pääsi jo vähän pellityksen makuun ja valmista syntyi koko ajan. |
#208
|
|||
|
|||
Joo jäi tosta mun king cabista koko hässäkkä siis kytkin+jarru samassa kehikossa ja tehostin ja molemmat sylinterit yli, ei maksa mitään jos haluat hakea kokeilukappaleiksi jos vaikka sopis paremmin...
|
#209
|
|||
|
|||
Soittelen sulle tässä joku päivä jos piipahtaisi mitan kanssa.
|
#210
|
|||
|
|||
Nyt on mennyt monta kertaa tallissa, että lopputulos on minimaalinen, mutta päätä on raavittu enemmän kuin tarpeeksi. Jotain sentään saatu aikaan.
Takaluukkuun alareunaa tinailtu vanhan pellin jatkeeksi. Iskarin kiinnitystä myös mietitty etupäähän. Taaksehan se on vähän helpompi tehdä. Tolleen se olisi tarkoitus toteuttaa. Vähän toki alapäätä leveämmäksi niin saa tilaa elää tuo toteutus. Tossa jo hepissä paikallaan. Reikiä on enemmän kuin tarpeeksi kun alkoi nuo HJ takapamput tuntua lyhyiltä. Katsotaan jos siihen hommais pitemmät pamput tai sitten mennään noilla. |
#211
|
|||
|
|||
Rungon holkitusta tehostinta varten.
Tasanen pinta vielä tehostajaa vasten. Ei ollut näköjään ihan joka paikasta sulanut. Piti olla tarkkana kun oli 15mm putki 1,5mm seinämällä. Oli siis just eikä melkeen saman paksusta sisältä kun pultit. Ei siis uskaltanut polttaa läpi. Tehostajaan tuli kanssa väännettyä uudet letkut ja tonnehan ne meni kivasti piiloon. Tehostajasta vähän pintaruosteista pois ja maalia pintaan. Sehän näyttää ihan uudelta. |
#212
|
|||
|
|||
Asiat taas tärkeysjärjestyksessä...
Takajakkaroiden kanssa häärätty. Mitta osui aika kivasti caddyn tuplapenkkiin. Ei muuta kun hakemaan ja sentamaan. Kippuominaisuus säilytetty. Tuosta tuo vielä kippaa täysin eteen. Mukitelineetkin saa kivasti lokareihin... ja kauhukahvat pilareihin. |
#213
|
||||
|
||||
Tästähän tulee kohta Wiltoyvwsan Komee tulee!!!
|
#214
|
|||
|
|||
Tankki ei sitten oikein millään mahtunut masun alle ilman lattian puhkomista. Noh eihän siinä muu auttanut kuin piirtää viivat...
Silpoa ja sovittaa kehikko. Eihän tuolla takana sitä tilaa hirmuisesti tarvitse... Nyt ei osu kiviin helposti. |
#215
|
||||
|
||||
Komiaa jälkee kyllä!
Ei malttais millään odottaa että näkis jo valmiina |
#216
|
|||
|
|||
Heh siinä voikin vierähtää tovi jos toinenkin. Parin kuukauden päästä olisi toinen muksu toivottavasti maailmassa niin sitten voi tulla vähän paussia. Niin tai siinähän on itteasiassa enemmän lomaa = aikaa. Ei taida vaan mennä läpi kotosalla...
|
#217
|
|||
|
|||
Taas jotain saatu aikaan. Hidasta on tässä vaiheessa tuo näkyvän tuloksen aikaansaaminen.
Joker:ilta tuli postissa uusi raide- ja vetotanko. Sopi kivasti ja ei ollut omissa mittauksissa hirmuisia virheitä. Nyt kääntyisi jo renkaat ratista jos olisi ratti. Jos jollain muuten ylimääräisen joku kiva ralliratti patukan keskiöllä niin olisin kiinnostunut. Tässähän on raidetanko orkkispäillä, mutta veto/ohjaustangossa on toisessä päässä BJ:n raidetangon pää 21mm ja toisessa päässä Patrollin 22mm pää. Tankin päätin vielä tiputtaa tuon kehikon verran alemmas. Nyt pitäisi tuohon päälle taikoa kansi. Löpölinjonen kanssa meni ehkä vähän jo hifistelyn puolelle, mutta tehdään nyt noin kun aloitettiin. Putkena on 10x1,5mm happoinen saumaton Sandvikin putki. Stauffeilla nuo saa taas näppärästi kiinni. Joustoja sopivin välein niin ei ole putket/kannakkeet liian kovilla tärinöissä. Tankin täyttöputken kanssa tulee taas kerran ahdasta... |
#218
|
||||
|
||||
Olisko hj:ssa sama keskiö? Löytyis sellanen ralliratti...
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#219
|
||||
|
||||
Miult löytys ratti keskiöineen. Voin laitella illemmal kuvan..
|
#220
|
|||
|
|||
BJ:n rattia ei ainakaan sopinut...
|
#221
|
|||
|
|||
No mitäpäs sinulla ei olisi... Laita kuvia niin sovitaan kaupoista.
|
#222
|
||||
|
||||
Hyvän näköistä jälkeä taas kerran
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#223
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kuvaa en näköjää tähän saa tällä läpyskällä liitettyä mut tuos on linkki tohon kansioon.. http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5865 |
#224
|
|||
|
|||
Ovien kanssa taas kerran tapeltu. Kohta lähtee katto ja tulee puol ovet...
Alkaa se jo vähän istumaan, mutta vielä pitää sovittaa tunkin kanssa. Takapuskiria aloin vähän myös suunnittelemaan kun ovihommat alkoi taas maistumaan puulta. Tuohon olisi tarkoitus pultata puskin kiinni. Nuo menee nyt runkoaisojen väliin ja on 8mm plootua. Tankin täyttöreikää ja -putkea tuli myös turattua. Nyt voisi laitella jo löpöä tankkiin ja mennä ajelemaan. |
#225
|
||||
|
||||
hämääkö kuva kulma vai lähteekö tuo putki "reiältä" aika pienellä kulmalla?
eli pistoolia joutuu "melkein" vaakasuorassa pitämään ajattelin vaan että saa mittarilla hitaasti lirutella polttoainetta ettei ole housut märkänä jos tuo ns. kotelo olisi pysty asennossa niin tankkaus pistooli olisi alaspäin ja samalla voisi vaikka nostaa vieläkin korkeammalle tuota tajuaakohan tuosta selostuksesta yhtään mitä yritin tarkoittaa :P
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 | Rambleristi | Maasturiprojektit | 5 | 09.01.2011 23:25 |
Myyty Big-Willys | Big-Willys | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 12.01.2010 14:50 |
Ostetaan Jeep Willys | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.06.2009 18:59 |
Big Willys | Kentsu | Maasturiprojektit | 5 | 23.08.2007 21:35 |
O:Willys Kansipahvi | J-4880 | O/M/V Muut | 2 | 06.07.2004 21:37 |