|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
Ei kuulemma ole tuohon pumppuun joen dieselillä tuota holkkia. Näin sano kun soittelin.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#152
|
||||
|
||||
Pajero konkareille olisi seuraavanlaista kysymystä,
Mitä hyviä/huonoja puolia on gen1/4.875 taka-akselissa (pitkä auto)? Minkälainen vetarin kiinnitys (c-klipsi?)? Kuinka tiheät vetarin boorit (28, 30...?)? Noin yleisesti ottaen kestääkö 33/35 kumeja offi touhuissa? Ja nippeli tietona mikä on taka-akselin leveys, vanteen kiinnityspinnasta-k.pintaan mitattuna (vaihteleeko vuosimallien mukaan)? Jos joku osaisi vastata näin kootusti, niin säästäisi vaivaa huomattavasti. Iso kiitos etukäteen. |
#153
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kuvassa näkyy lyhyen pajeron pikkuperän vetarien kiinnitys. Eli laipalla kiinni akseliputkessa. Booreja vetarissa on 28 kpl. Kysymys olikin pitkään malliin... kai sekin on samanlainen noilta osin? En oo kyllä purkanu isoo perää. Pitkän mallin ison perän leveyden voin mitata, kunhan muistaisi vaan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#154
|
||||
|
||||
Lainaus:
Vuoden 1986 pitkä malli, jos sillä on merkitystä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#155
|
||||
|
||||
No piru, kapeaksihan se sitten jää. Olis saanu noi välitykset vaan kätevästi samalla. Pitänee vaan jatkaa taka-akselin metsästystä. Kiitos mittauksesta.
|
#156
|
||||
|
||||
Gen2 on leveämpi taka-akseli
|
#157
|
||||
|
||||
Ok. Pidetäämpä mielessä jos tulee vastaan jossain vaiheessa tuollainen.
|
#158
|
||||
|
||||
Voi jeesus, jotta oli tuskanen operaatio tuo pumpun vuodon paikkaus. Uuden holkin väänsi sorvari siihen. Noh, sehän oli ihan sopiva, mutta hitusen liian tiukka. Kaikki meni paikalleen, mutta vivun oma jousi ei jaksanut palauttaa kaasuvipua. Piti vielä apujousi viritellä. Nyt tuntuisi toimivan ja käynnistäessä ei enää savuttele. Katotaan mistä rupee seuraavaks vuotamaan.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#159
|
||||
|
||||
Oisko valistuneita arvauksia, miksi ja mihin Pajero gen2 hukkaa sähköt? Uusittu on akut ja laturi... Sulakkeita pois ja virtaa mitaten?
|
#160
|
||||
|
||||
Mulla vuoti Audista mankan kautta akkua tyhjäks. Siihenkin kerittiin uusin vähän kaikkee, ennen ku tuo vika keksittiin.
|
#161
|
|||
|
|||
Sillä menetelmällä pääsee pitkälle. Sammuvathan kaikki sisävalot? Radio on myös yleinen vikapaikka, samoin laturi mutta sen olet jo vaihtanut. Yleismittari vaan plussa tai miinusnavan ja akunkengän väliin niin näet purkuvirran. Sitten vaan sulakkeita irti ja katot millon kulutus putoo radikaalisti ja siitä vaan sitten tarkemmin ettimään vikaa. Ja muista mittauksen ajaksi vain yksi akku kytkeä kiinni, mielellään se josta on ryöstetty päävirrat eli lähtee ne ohuemmat johdot ja se paksu kaapeli.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#162
|
||||
|
||||
Mankkaa määkin epäilen, mutta että pari uutta akkua parissa viikossa... Jos tuo pari viikkoa ois ja niitten kapasiteetti oiskohan yhteensä 140Ah, niin 2,4A pitäs ration vetää tyhjäkäynnillä... Vaan mihimpä nuo halpikset ei ossais. Pitää vaihtaa kiikarimallia tilalle
|
#163
|
||||
|
||||
vuorokaudessa 24 h
viikossa 168 h 2 viikossa 336 h 130 Ah / 336 h = 0,3869 A
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#164
|
||||
|
||||
Miten se nuinpäin tuliki laskettua No semmoset 5W se sitten varmaan kuluttaaki. Kyllä se näyttö loistaaki niin kirkkaasti, että näkyy täältä kylälle asti.
|
#165
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eli muistin hieman väärin. Volkkarin holkista tehtiin korjaus pajeroon. Holkkia joutuu ohentamaan 1mm ja pätkäsemään oikeaan mittaan. |
#166
|
||||
|
||||
aikaa ja motivaatiota ollut rajallisesti käytettävissä
varsinkin kun pihalla joutuu tekemään mutta varaosa autoa ja konetta teurastanut oikein positiivinen ylläri oli kannet uudenkarheat venttiilit ja ohjurit eikä muutenkaan pahassa kunnossa kannet laitoin kaverin matkaan pesuun ja koeponnistukseen viesti tuli että ehjät on ja ensviikolla pitäis tiivisteitäkin saada varaosa autoa hakiessa kertoi lohkossa olevan reikä en kyllä ylimääräistä reikää ole löytänyt tosin alakerta tuntuu olevan jumissa männät näyttää uudehkoilta eikä pytyissä rappua.. ehkä putkitetu ja laakerit juntturissa varsinaista konetta olen vain mulkoillut/haaveillut että sais johonkin talliin budjetti vajaus myös vaivaa projektia niin piti laittaa "liikeenteestä poistoon" jos venyy pitkäksi...
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
#167
|
|||
|
|||
pajero ei oikein lämpiä sisältä lämmöt koneessa normaalit kenno katottu yrittetty ilmata mis vika?vesi pumppuko?auto vm 92
|
#168
|
|||
|
|||
Olisko kenno tukossa? En oikeen vesipumppuun usko jos lämmöt pysyy kurissa.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#169
|
||||
|
||||
Posted via Mobile Device
|
#170
|
|||
|
|||
kennonkii kahesti huljuutellu läpi hyvin ilma /vesi virtaa vivustokin katsottu pelaa oikein ei kait siellä sitten ole vielä ilmaa mut ei kyl porise paisarissakaan että kansi ois paskana mul loppuu konstit?
|
#171
|
|||
|
|||
Tämähän on kakkoskoppanen jo mut jos on samanlainen systeemi kun tuossa ykkösessä niin sisälämpöä säädellään semmosella läpällä mikä määrää meneekö ilma kennon läpi vai vierestä. Jos se läppä ei mee täysin tiiviisti kiinni niin ei tuu kunnolla lämmintä tupaan.
|
#172
|
|||
|
|||
läppäkin sulkeutuu kunnolla eilen tarkastin ja puhdistin ylimääräset roskat pois ei kait se auta kun lähtee kokeilemaan keulaa jonnekin ylämäkeen nyt tuli käytyä antamassa lämää pyöritin mäessä niin pitkään että lämmöt nous vähänyli puolenvälin kieroksilla puhaltaa lämmintä kohtuu hyvin mut kun pudottaa tyhjäkäynille niin rupeaa puhaltamaan oikeastaan viileetä eikö se nestekierrä kunnolla vai mikä mättää moottori lämmöt pysyvät minusta normaalina
Viimeksi muokannut jylppy81 : 08.12.2013 17:52 |
#173
|
|||
|
|||
Mites tossa kun lueskentelin niin onko superselect laatikosta olemassa 2 versiota ????????
Ja easyselect ei ole se toinen Wiki väittäisi, et olisi 33/67% laatikko jonka tunniste olisi SS4II jossa toi II(2) tarkottaisi ilmeisesti parannettua versiota Ja onko kaikki delicat varustettu superselect;illä?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#174
|
|||
|
|||
onko tuolla lämppärin kennossa vielä hana minkä pitäisi aueta?
auto 92 2,5td |
#175
|
|||
|
|||
Vanhemmassa mallissa ei ainakaan ole. Se että vesi virtaa kennon läpi ei tarkoita sitä että se olisi ehjä. Kaikki tukkeutuneet kennot ainakin tähän mennessä ovat päästäneet veden läpi, mutta väärästä paikasta.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
|
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |