Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 10.11.2013, 02:50
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Samalla tavalla kuin vaparina mutta se ilmaputsariin mennyt letku pitäisi nyt laittaa paineputkeen eli ennen kaasuläppää, jos letkut menee asentaessa vääärinpäin niin naukaisee käynnistäessä erittäin täydet kierrokset koneeseen.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 10.11.2013, 08:16
metsämies75:n Avatar
metsämies75 metsämies75 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.12.10
Sijainti: vuokatti
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko97 Näytä viesti
Luvin vanhoja patrollin turbotus topikkeja niin siellä oli nuille kahelle pumpulta tulevilta letkuilta monenmoista vaihtoehtoo.

Tuo vasemmanpuoleinen meni vaparina kaasuläppään ja toinen ilmanputsarin pohjaan. Niin laitanko tuon toisen kaasuläpän kylkee niinku olika vai mite? Ja mites ton toisen kanssa ku en aatellu laittaa vakioputsaria enää
siellä imusarjan ohjaamon puoleisessa päässä on kiertellä ihan roppu minkä otat pois ja laitat samalla kierteellä uuden lähdön tumppi tarvii alipainetta.

Viimeksi muokannut metsämies75 : 10.11.2013 08:21
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 10.11.2013, 21:18
niko97 niko97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.13
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 43
Perusasetus

Kiitos vastauksista!!

Nyt on pumpun letkut laiteltu sinne mihin neuvoitte. Dumpille on myös lähdöt laitettu ahtoputkeen ja toinen letku laitettu sinne imusarjaan.

Jos hyvin käy niin ensviikonloppuna lyyvään kone tulille
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 16.11.2013, 19:11
niko97 niko97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.13
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 43
Perusasetus

Nyt on ensi savut otettu turbolta

Tähän ei tullu mitään vapaavirtaus putsari jossa ei monen mielestä riitä virtaus. Joten Donaldsonin putsari tulee tähän.





Tuo tonaltsoni ei käy ihan bolt on ja ei sovi siihen mihin suunnittelin alunperin. Tuo maxflow on ensitestien ajan.
Tältä näytti konehuone aamupäivästä. Puuttu enää akku käynnistystä varten.





Kaasuvaijerille rakensin tuommose yksinkertase telineen, pelti väännelty mutkalle johon hitsasin prikan.



Kyllähän se jo ajettiin tallista ulos ja otettiin pienet testi lenkit.



Olihan siinä vetoja vähän paremmin kun enne Mutta ahtopaineet ei ollu ku 0.5bar parhaimmillaan. Yritettiin kyllä hukkaportin tankoa säätää, mutta se oli juminu eikä liikkunu kumpaankaan suuntaan .
Mistäs niitä syöttöjä oikeesti säädetään, kun en oo ihan varma säätääkö se ruuvi kierroksia vai syöttöjä mitä luulen?

Pitää myös huomenna kokeilla laittamalla tukkoon se letku mikä tulee kaasuläppään panjoliittemällä. Kun tällä foorumilla oli jotain juttua että ahtopaineet nousis ja dumppi rupeis sitten kunnolla tuskamaan.
Kun nytten dumppi ei pie juuri mitään suhausta minkä kuulis (mutta eihän se voikkaan pitää kun ei oo sen suurempia paineita)
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 16.11.2013, 19:54
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Syötön lisäys nostaa myös tyhjäkäyntiä joten sitä pitää ruuvata pienemmäksi, ei oo enää varmaa muistikuvaa mikä niistä oli syöttöruuvi niin en sano tähän mitään.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 16.11.2013, 20:26
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Huittinen
Viestit: 2.020
Perusasetus

Eipä tuo syötön lisäys rivipumpussa paljoa kierroksia nosta.... Eli pumpun perässä/kyljessä on n.5cm pitkä ruuvi joka rajoittaa sammutinvivuston liikettä, tuo ruuvi pois niin on ensiapua tuolle syötölle.. Tuon ruuvin poistamisen jälkeen oma on puhaltanut noin 1,5bar, että eiköhän riitä hetkeks...
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 17.11.2013, 16:44
HiluMiks:n Avatar
HiluMiks HiluMiks ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 09.01.06
Sijainti: suonenjoki, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Tänään kuvattu videon pätkä Nikon Turbo Ratsunista
Havaittavissa kuskin suupielissä jonkin asteista virnettä dumpin sihahdellessa


Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 17.11.2013, 18:42
niko97 niko97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.13
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 43
Perusasetus

Noni nyt on saatu ahtopaineet nousemaan "pikku" säätöjen jälkeen
Nyt ahtopaineet pyörii siinä 0.8bar kohalla.

Ekana ruuvailtiin syöttöjä molemmista ruuveista joista piti. Niin ei juuri vaikutusta. Sitten kokeiltiin laittaa se kaasuläppään tuleva letku tukkoon. Siitä seurasi semmonen ilmiö että kone vaan heräsi vähän myöhemmin mutta ei ahtopaineet kasvanu.
Sitten kyseinen letku kokonaan irti läpältä ja panjoliitin tukkoon, no sillon vaan kun löi käyntiin nii kierrokset nousi itestään johonki puoleen väliin tai vähä enemmänki.

Seuraavana kokeiltiin laittaa hukkaportin letku ruttuun lukkopiheillä, ei vaikutusta.(ei varmaan ihan tukkoon menny)

No seuraavaksi kokeiltiin laittaa koko hukkaportin letku pultilla tukkoon ja katos ahtopaineet nousi siihen 0.8bar ja dumppi aivasteli iloseen kuten tuossa videolla kuulee.
Mutta miksi ahtopaineet ei noussu enempää ku tuon? Ei taija vaan vaparin syöttöpumppussa ruoka riittää?
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 17.11.2013, 18:55
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.354
Perusasetus

kyllä siinä varmaan pitäs sopan vähä paremmin riittää.
eihän turbossa nyt oo hukkaportti vähä juminu auki tai jotain.
yritämpä katella kuvia miten ite laitoin letkut yms
edit: löytyhän pari mut on letkua hirveesti. yritä niistä katella jos jotain apua olis
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2012-06-30 12.30.20.jpg‎
Views:	347
Size:	127,0 Kt
ID:	43212   Click image for larger version

Name:	2012-06-30 12.30.09.jpg‎
Views:	323
Size:	136,5 Kt
ID:	43213  

Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 17.11.2013 19:05
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 17.11.2013, 19:09
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.354
Perusasetus

löyty vielä venäjällä tehty turbon ohitus kuva
tuossa ainakin näkyy että kaasuläpän molemmin puolin on ne pumpulle menevät letkut
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2012-05-21 11.00.45.jpg‎
Views:	343
Size:	130,9 Kt
ID:	43214   Click image for larger version

Name:	2012-05-21 11.00.34.jpg‎
Views:	258
Size:	142,3 Kt
ID:	43215  

Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 17.11.2013 19:11
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 17.11.2013, 19:57
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Aukeeko kaasuläppä varmasti kokonaan? Onko sulla sammutin toiminassa vai vai sammuuko vaijerilla? meinasin ettei makaa sammutin päällä..
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 17.11.2013, 20:15
niko97 niko97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.13
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 43
Perusasetus

Joo säädin kaasuläpän sillee että aukee kokonaan. Ja sammutin on vaijerilla.
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 19.11.2013, 22:48
nikodeemus_87 nikodeemus_87 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: kemi
Viestit: 103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko97 Näytä viesti
Joo säädin kaasuläpän sillee että aukee kokonaan. Ja sammutin on vaijerilla.
Eihän vaijeri jää kantaan? Jos liian kireällä niin vähentää syöttöä.. itte aikoinaan patrollissa ruuvasin syötöt täysille ja sit otin sammuttimen vaijerin irti ja vedin sammuttimen niin tappiin "auki" päin ku sai. eli vastakkaiseen suuntaan ku sammuu, niin sain omani ahtaan vaparipumpulla riittävästi n1,5. Joku sano että toiseen suuntaan sammuu ja toiseen olis pakkosyöttö tjtn. En tiä onko näin viisaammat korjatkoot..?
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 19.11.2013, 22:50
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Se on pakkosyöttö toiseen suuntaan.
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 21.11.2013, 22:29
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Painin ihan saman ongelman kanssa. Viellä ennen kun auto laitettiin atomeiksi viellä ei ole päästy ongelmaan paneutumaan uudestaan mutta luulisin että soppa ei riitä enkä oineen tiä millä sen sais riittämään pakkosyöttö ruuvattu täysin auki ja pakotettu mekaanisesti päälle silti max ahdot 0.8 miettinyt jo hj:n pumppua tohon. Tai sitten jos tuosta pumpusta jollain kikka kolmosella sais viellä lisää tavaraa kaiken järjen mukaan en vaan jaksa uskoa että tuo vaparin pumppu voi olla noin hengetön mitä se mun osaaamattomissa käsissä näyttäis olevan.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 21.11.2013, 22:39
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
Painin ihan saman ongelman kanssa. Viellä ennen kun auto laitettiin atomeiksi viellä ei ole päästy ongelmaan paneutumaan uudestaan mutta luulisin että soppa ei riitä enkä oineen tiä millä sen sais riittämään pakkosyöttö ruuvattu täysin auki ja pakotettu mekaanisesti päälle silti max ahdot 0.8 miettinyt jo hj:n pumppua tohon. Tai sitten jos tuosta pumpusta jollain kikka kolmosella sais viellä lisää tavaraa kaiken järjen mukaan en vaan jaksa uskoa että tuo vaparin pumppu voi olla noin hengetön mitä se mun osaaamattomissa käsissä näyttäis olevan.
Miks hj:n pumppu? Miksei turbopatun omaa pumppua? Mulla ainaki sai sillä (tietty hiukka räplätty pumppu) ni GT32 garretista ainaki 1,2bar.. Ja voimanpaskaa tuntu olevan..
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 21.11.2013, 23:18
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Turbon pumppu se on hj 61sessäkin ja isommilla elementeillä. Mut tosiaan viellä ei ole ollut kun ajatus asteella. Tuntuis että tolla vaparin pumpullaki sais paineet kilon paremmalle puolelle
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 22.11.2013, 09:27
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Mahtaakos suutinkärjet vaiuttaa kuinkapaljon... kyllä mulla ainakin vaparin pumpula ja turbon pumpulla oon saanut ahtamaan yli 1bar.. tossa kun kuunnellut ja joskus itsekin kokeillut niin vaikka pumppu kuinka tapissa niin ei tuu voimapaskaa ja ei jaksa ahtaa. Liekö ongelmana sitten kulunut pumppu?! vai onko siirtopuolella ongelma?
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 22.11.2013, 09:45
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Huittinen
Viestit: 2.020
Perusasetus

Jos pa-pumpun tulopuolen banjoliittimessä on vielä oravasuodatin paikallaan nin vaikka kuinka ruuvaa ei soppa riitä, eli pumpun pohjasta liitin auki ja pultin sisältä suodatin kuikkaan... Tuo jos ei auta niin siirtopumppu on ehtoo puolella...
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 22.11.2013, 18:50
niko97 niko97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.13
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 43
Perusasetus

Noniiin!
Kiitos nikodeemus_87 se sammutin vaijeri oli vähän kokoajan päällä, että ei päässy ihan kokonaan pois päältä. Vaijeria löysättiin ja katos ahtoja rupes löytymään jo jotain 1.3bar
Taitaa olla ihan sopivat ahdot vanhalle datsunin moottorille.

Tuossa ensitesti videossa oli pakoputki vielä koskematon. Sinne oli Jare joskus kait laittanu jonkun lisävaimentimen tuon pitkän pystyputken vaimentimen lisäks.
Niin tänään sahasin sen ison vaimentimen poikki ja kokeilin nii johan rupes röhisemään ja turbon vislaus äänet kuulumaan

Viimeksi muokannut niko97 : 22.11.2013 18:54
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 24.11.2013, 01:00
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko97 Näytä viesti
Noniiin!
Kiitos nikodeemus_87 se sammutin vaijeri oli vähän kokoajan päällä, että ei päässy ihan kokonaan pois päältä. Vaijeria löysättiin ja katos ahtoja rupes löytymään jo jotain 1.3bar
Taitaa olla ihan sopivat ahdot vanhalle datsunin moottorille.

Tuossa ensitesti videossa oli pakoputki vielä koskematon. Sinne oli Jare joskus kait laittanu jonkun lisävaimentimen tuon pitkän pystyputken vaimentimen lisäks.
Niin tänään sahasin sen ison vaimentimen poikki ja kokeilin nii johan rupes röhisemään ja turbon vislaus äänet kuulumaan
Ollos hyvä vaan... Peukku sille !

Edit : nikodemus näköjään lainas mun käyttistä
__________________
Tatsuni on mun ratsuni

Viimeksi muokannut nalle00 : 24.11.2013 01:48
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 25.11.2013, 19:34
nikodeemus_87 nikodeemus_87 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: kemi
Viestit: 103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
Ollos hyvä vaan... Peukku sille !

Edit : nikodemus näköjään lainas mun käyttistä
huppista
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 30.11.2013, 15:48
niko97 niko97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.13
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 43
Perusasetus

Konepeltiin ilmesty lempi bändin logo



Turhia johtoja tuli revittyä irti "muutama" metri

Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 01.12.2013, 19:07
niko97 niko97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.13
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 43
Perusasetus

Tänään en oikee rakennellu mitään muutaku paikkasin kuskinpuolen lattian pikku lapulla ja vetäsin pensselillä mustaks kokolattian.

Tuli ajeltua vähän enemmälti ja semmosen "kivan" pikku asian huomasin että kytkin luistaa pikkupuolen nelosella P*****E
Arvashan tuon että se joskus rupee luistamaan kun turbon laittaa...

EDIT: Ahtojakin puotin, enää ei ole ku 0,6bar mutta siltiki luistaa.

Viimeksi muokannut niko97 : 01.12.2013 19:11
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 01.12.2013, 19:38
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

kytkin valmis tai sitten patukan tyyppivikaominaisuus kampuran takastefa vuotaa
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Offi-auto/kilpuri rekmik O/M/V Ajoneuvot 18 27.01.2013 18:14
Myyty offi auto Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 26.09.2009 19:12
eka auto hj... termari ja lämppärin kenno hukassa Tekniikka & Jutustelu 10 27.12.2007 01:43
o: offi auto O/M/V Ajoneuvot 8 06.11.2007 13:23
ostetaan offi auto O/M/V Ajoneuvot 5 21.09.2007 15:53


Sivu luotu: 00:57 (GMT +2).