Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.10.2012, 00:37
Yere:n Avatar
Yere Yere ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.12
Sijainti: Helsinki, Suomi
Viestit: 67
Perusasetus

Vinssipedin rakentelemista & puskurin modaamista, neuvoja ja vinkkejä kaipaillaan!


Tuli eilen hankittua tommoinen Rock RS12000C 24V -vinssi, (Kiitokset Offivarusteen väelle nopeista ja sujuvista kaupoista ) ja nyt pitäis alkaa väsäämään sitä kiinni Patrolliin, elikkäs niksit ja neuvot vinssipedin rakentamisesta. Ajattelin myös uuden puskurin rakentaa tuollaisesta pari kolme milliä paksusta palkkiteräksestä, tämä siis vasta puskurin "runko", ja päälle hitsata sitten 1-2mm teräslevystä itse "kuori". Millälailla katsastuksessa puututaan kotitekoisiin puskureihin, onko ongelmaa?
Jos jollain olisi kuvaa/materiaalia tommosesta vinssipedin rakentamisesta Patrol 160:seen, niin olisi suuri apu
Kiitän etukäteen neuvoista yms !

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.10.2012, 05:09
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Jos meinaat sitä vinssiä johonkin käyttääkin ja haluat, että puskuri pysyy paikoillaan ja muodossaan, niin tee ne puskurin kannakkeet palkkeihin ja vinssipeti ainakin 5mm teräksestä ja ne kuoret sitten n. 3mm teräksestä. Millin pelti ei kestä millään... Samoin se vinssin eteen tuleva rulla-/liukukita kaipaa kunnollisen kiinnityspisteen, ettei lähde liikkeelle sivuttain vinssatessa.

Liioittele ne palkkeihin tulevat kiinnitykset! Reilusti pituutta vaan niihin tukirautoihin ja niin monella isolla pultilla kiinni kuin mahdollista. Tue samalla runko simpukan kohdalta paremmin jos mahdollista. Monessa autossa simpukan tuenta ei välttämättä kestä offirymytystä tehtaan jäljiltä.

Ite tein aikoinaan puskurin ensin pahvista ja sitten vasta leikkelin teräkset muotoon. Näin on helppo visualisoida tuotos ja siitä mallista on helpompi karsia vielä kaikki ylimääräinen paino pois ennen hitsaushommia. Siltikin olen kahteen kertaan ottanut puskuristsa ylimääräistä tavaraa jälkikäteen pois. Nykyinen versio ei paina ilman vinssiä kuin noin 30kg.

Kannattaa karsia kaikki mahdollinen etuylitys myös pois. Jälkikäteen harmittaa kyllä jos maitolaituri estää kaikki mielenkiintoiset esteiden ylitykset.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	17042012041.jpg‎
Views:	677
Size:	97,9 Kt
ID:	30441  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.10.2012, 17:23
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Mun runkopalkkien yläpuolinen vinssipeti on tehty 5mm teräslevystä. Kiinnitys palkkeihin kuudella 12mm 8.8 pultilla, ja se on riittänyt mainiosti. Palkkipuskuri 100x50x5 teräspalkista, se on hitsattu vinssipetiin yläreunastaan koko matkalta, kummaltakin puolelta. Runkopalkkien alapuolelle kans kiinnitys "soirot" Armox-levyä, kuten myös kolmiotuet mitä on siellä täällä. Lopputulos todella jämäkkä. Auto ei tokikaan ole Patrol, vaan HDJ. Mutta ei se hirveesti toteutukseen vaikuta En saa tällä puhelimella kuvia linkattua mun pedistä/puskurista. Niitä löytyy Projektit-osiosta mun topikista.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.04.2013, 12:29
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Miten Rockin vinssi on pelannut? Rokannut vai rollannut? Itellä olis suunnitelmissa semmosta laittaa mutta tuli luettua tuo 9-sivuinen topicci vinssien huolloista ja alkoi pelottamaan ku näkyi uusiakin vinssejä olevan romuna
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.04.2013, 14:05
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Vinsseistä puheenollen, onko kukaan tehnyt lava-autoon semmoista A:n muotoista palkkisysteemiä taakse vinssille?

Mulla olis tarkoitus saada syksyllä (toivottavasti) se hirvenraato sinne lavalle, ja jos pulttais vinssin lavan etureunaan (tietenkin runkoon) kiinni ja rakentais lavalle tuon systeemin. Sinne A:n yläkulmaan sitten väkipyörä mistä saa köyden/vaijerin menemään. Ja vinssi toimis samalla katumusvinssinä kun aukaisee vaan perälaudan.

Sinne taakse aattelin laittaa melko pienen ja halvan vinssin, minkä kokoista ja merkkistä porukka suosittelee? Kuvia tulee kun rupean rakentamaan
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.04.2013, 14:18
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
Vinsseistä puheenollen, onko kukaan tehnyt lava-autoon semmoista A:n muotoista palkkisysteemiä taakse vinssille?

Mulla olis tarkoitus saada syksyllä (toivottavasti) se hirvenraato sinne lavalle, ja jos pulttais vinssin lavan etureunaan (tietenkin runkoon) kiinni ja rakentais lavalle tuon systeemin. Sinne A:n yläkulmaan sitten väkipyörä mistä saa köyden/vaijerin menemään. Ja vinssi toimis samalla katumusvinssinä kun aukaisee vaan perälaudan.

Sinne taakse aattelin laittaa melko pienen ja halvan vinssin, minkä kokoista ja merkkistä porukka suosittelee? Kuvia tulee kun rupean rakentamaan
12000lbs Runvan saa alle neljällä sataa. Osta suoraan sellainen, ja unohda Mutunetin tuotteet.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.04.2013, 17:22
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Melko iso tuo mitä ehdotit. Nuo Rockin vinssit periaatteessa kiinnostais, ja pikkurokki ei olis pahan hintainenkaan taakse.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.04.2013, 17:35
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
Melko iso tuo mitä ehdotit. Nuo Rockin vinssit periaatteessa kiinnostais, ja pikkurokki ei olis pahan hintainenkaan taakse.
No en ihan ymmärrä miksi sen pitäisi olla joku pieni? Että vituttaisi enemmän, kun se ei jaksakaan vetää autoa nevasta pois? Painaa liikaa? Onko kahden tonnin autossa niin väliä, painaako vinssi 35 vai 50kg?
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.04.2013, 17:58
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Niin no siis eihän se koko ole ongelma vaan hinta. Ei viittis sitä neljänsadan kampetta laittaa sinne taakse. Mieluummin eteen laittaisin kalliimman.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.04.2013, 18:15
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
Niin no siis eihän se koko ole ongelma vaan hinta. Ei viittis sitä neljänsadan kampetta laittaa sinne taakse. Mieluummin eteen laittaisin kalliimman.
Vai niin. Minun mielestä tuo ~400 on halpa hinta.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.04.2013, 18:51
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

No mulla on niin pieni ja rajallinen budjetti :/ Ei oikein aloittavalla yrittäjällä oo hirveästi rahaa.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.04.2013, 07:30
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

tuossa mun kötöstys.
U-palkki rungon päällä 5mm vinssin "peti" 6mm parilla jäykkärillä...
Pultattu runkoon vähän joka suunnasta.
Jos tekee itse puskurin niin muutama liftin reikä kannattaa laittaa ei niistä koskaan oo haittaakaan.
vaisinkin jos on sellainen paikka että ei halua että lifti luistaa pois. (esim renkaan vaihdossa)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Jeep CJ7 006.jpg‎
Views:	610
Size:	153,3 Kt
ID:	36111   Click image for larger version

Name:	Jeep CJ7 007.jpg‎
Views:	632
Size:	121,1 Kt
ID:	36112  

Viimeksi muokannut SoSo : 21.04.2013 07:34
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.04.2013, 07:39
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SoSo Näytä viesti
Jos tekee itse puskurin niin muutama liftin reikä kannattaa laittaa ei niistä koskaan oo haittaakaan.
vaisinkin jos on sellainen paikka että ei halua että lifti luistaa pois. (esim renkaan vaihdossa)
Sakkelin kiinnike puskurin yläkulmaan, niin että sakkelin kun kääntää ylös niin siitä on hyvä tunkkailla, näin olen tehnyt vuodesta 2007
Rupes letuttamaan se tunkin lipsahtelu, ja pienellä tuotekehittelyllä tämäkin homma ratkesi.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan hilux 4wd 95 etuparkit ja puskurin osat tonnisata O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.05.2012 13:00
Gen2 modaamista.... Kuikukko Maasturiprojektit 35 27.09.2011 18:37
Rangen nelivedosta tietoja kaipaillaan spede80 Tekniikka & Jutustelu 5 12.04.2011 20:05
Vinssipedin kiinnitys? JarnK Tekniikka & Jutustelu 2 21.01.2009 21:42
Borg & warner 1356(neuvoja kaivataan) fomoko Tekniikka & Jutustelu 6 11.01.2009 21:26


Sivu luotu: 15:47 (GMT +2).