Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.08.2010, 18:50
WannabeHummer WannabeHummer ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.08.10
Sijainti: suomi
Viestit: 3
Perusasetus

King capin korotus???


Nonii ois semmonen tiedon puute kun olen korottamassa "Nissunia".. Riittääkö orkkis iskareissa pituus jos nostan koria rungosta 70mm???

ja mitä muuta tulisi ottaa palikoilla nostettaessa huomioon?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.08.2010, 19:18
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

eikös ne iskaritkin ole rungossa kiinni? eli aivan sama vaikka korotat puoli metriä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.08.2010, 19:30
Artzi_ip:n Avatar
Artzi_ip Artzi_ip ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.07
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 433
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WannabeHummer Näytä viesti
Nonii ois semmonen tiedon puute kun olen korottamassa "Nissunia".. Riittääkö orkkis iskareissa pituus jos nostan koria rungosta 70mm???

ja mitä muuta tulisi ottaa palikoilla nostettaessa huomioon?
kyllä mää luulen että ne iskarit riittää jos koria aiot korottaa. kun tutkaset vähä tarkemmin niin huomaat että ne iskarit ei ole korissa. VAAN rungossa kiinni. rattiakselia pitää jatkaa rattiakselin läpivientiä vähän ehkä modata. tankin täyttöletkut vaihdat pitempiin. syyläriä lasket sen 70 mm alaspäin. kaikki johdot ja jarruputket tarkistat että niissä on löysää. ja sit joudut ehkä jatkaan vaihdekeppejä..
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.08.2010, 19:45
WannabeHummer WannabeHummer ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.08.10
Sijainti: suomi
Viestit: 3
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Artzi_ip Näytä viesti
kyllä mää luulen että ne iskarit riittää jos koria aiot korottaa. kun tutkaset vähä tarkemmin niin huomaat että ne iskarit ei ole korissa. VAAN rungossa kiinni. rattiakselia pitää jatkaa rattiakselin läpivientiä vähän ehkä modata. tankin täyttöletkut vaihdat pitempiin. syyläriä lasket sen 70 mm alaspäin. kaikki johdot ja jarruputket tarkistat että niissä on löysää. ja sit joudut ehkä jatkaan vaihdekeppejä..

Juu niinpä tosiaan onki!!! En oo kerenny tutkimaan mutta kun on lukenu näitä korotus juttuja nii menny iha sekasi.... Kiitos ja kumarrus!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.08.2010, 19:49
WannabeHummer WannabeHummer ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.08.10
Sijainti: suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Entäpäs sitten tuo katsastus puoli? pitääkö muutos katsastaa ja paljonko laki salliipi korottaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.08.2010, 20:15
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

maks 76mm tai 77mm (en muista tarkkaan) saa koria korottaa ja loput sitte jousituksella ja renkailla. täytyypi muutos leimata jos kilvissä meinaat säilyttää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.08.2010, 07:49
Slayer:n Avatar
Slayer Slayer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Hollola
Viestit: 400
Perusasetus

Vaihdekeppien pituuksia ei kannata jatkaa. ne on muutenkin niin perkeleen korkealla niin nyt korin korotuksen jälkeen jää huomattavasti alemmaksi. Minulle on ainakin sopivalla korkeudella ilman niiden pituuden jatkamista
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.08.2010, 17:12
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Ainakin jakolaatikon kepukan liikerata muuttuu jonkinverran, en tiedä miten 70mm nosto vaikuttaa mutta jo 50mm nosto aiheuttaa ylimääräistä kikkailua että saa hitaan nelivedon päälle! ainaki tossa omassa en sit muita tiijjä
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.08.2010, 17:34
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Vaihteistoon liittyen...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Ainakin jakolaatikon kepukan liikerata muuttuu jonkinverran, en tiedä miten 70mm nosto vaikuttaa mutta jo 50mm nosto aiheuttaa ylimääräistä kikkailua että saa hitaan nelivedon päälle! ainaki tossa omassa en sit muita tiijjä
Joo... Koria ku nostaa, niin peltitöitä on tehtävä... Eli sisustaa sen verran pois, että saa siit vaihdekeppien juuresta sen peltilätkän irti, missä on suojana kumimattoakin... Siit lätkästä nelivedon kepin kohalta leikattava suikale pois, niin menee hidaskin päälle sit ilman tempuja... Huomasin omassa, vaikka siin on entisen omistajna toimesta korotusta laitettu 40mm... Niin, ja edessä jarruputkia sit siit kiepukasta venytetty auki... Ohjausvartta jatkettu konehuoneessa (mulla näytti olevan boorillinen teleskooppisäätönen) en tiedä et mistä oli sit löytynyt))... Polttoaineen täyttöputkeen sit itse laitoin jatkoa väliin, kun lavan vaihdoin terveempään ku mitä se oli ja suorempi peltiseen (kylet sisässä siihen sisäpeltiä myöten melkeen ja perälauta banaanina)... Löyty pihasta, kun oli kaksvetonen varaosa-auto...

Keppejä EI missään nimessä kannata jatkaa, kun vakiona ne on pitkät... Melkeen kattoa hipoo... Ja mulla vielä pääkeppi laitettu takavetosesta et on nelikkoa n. 10cm lyheempikin jo lähtösestään...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
King Capin napalukot Intikka844 Tekniikka & Jutustelu 6 12.04.2009 20:18
O: King capin vaihteisto Pexzi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.01.2007 07:04
O: King capin öljypohja Tony O/M/V Muut 0 02.12.2005 15:32
Nissan King capin korotus tunturiurho Tekniikka & Jutustelu 1 21.08.2005 22:55
Q:king capin vm.86 korotus jooppi Tekniikka & Jutustelu 1 14.04.2005 22:45


Sivu luotu: 08:21 (GMT +2).