Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.10.2017, 21:42
Offijepe Offijepe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.17
Sijainti: -
Viestit: 107
Lightbulb

mutarenkaat talvella


Mitenkä mahtaa toimia tuommoiset alterrainit hangessa arkiajossa? Toinen mieöeen juolahtanut asia on lainvalvojien kanta kyseiseen asiaan/ saako laiölisesri ajaa/ mahdollisen kolarin sattuessa vastuu, onko vakuutusyhtiö velvollinen korvaamaan mahdollisesti öailliset maastorenkaat talvella, joissa ei ole silti nastoja? Maalaisjärjen mukaan åitäis tuommosilla tiellä pysyä pahemmassakin hangessa/ sohjossa. Aika 100 varmasti myös vahongon sattuessa pääsee sieltä hangesta tielle. Ainakin jos kuskilla vähänkään älliä siellä pääkopassa. Eli lähinnä tuo pykäläviidakko tässä asiassa on se joka kiinnostaa näin talven tultua tänne Kylmään Suomen maahan.

Kertokaa kokemuksia, thanks !

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.10.2017, 21:49
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Mutarenkaat on parhaat talvella.
M+S merkki jos löytyy, ni eiku liukastelemaan laillisesti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2017, 07:37
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ei ollu oikein tarjolla itellekkään talvirenkaita sopivassa kokoluokassa, niin ostin kiinalaiset mutakumit, missä oli M+S ja tökitytin rengasliikkeessä linja-auton piikit niihin.
Eilen kun tuli 10cm sohjoa, niin oli melko liukasta, ja piti nykiä nelikkoa päälle. Yhen talven olen liukastellu jopa bokkereilla. Et kyllä niillä pärjää, mutta tosiaan sitä ennakointia pitää sitten olla enempi kuin tavallisella autolla ja talvirenkailla.
Jos löytää vaan sopivan kokoisia oikeita talvirenkaita, niin suosittelen sijoittamaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.10.2017, 07:52
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 662
Perusasetus

Laillinenhan se taitaa olla jos on M+s merkintä ja/tai lumihiutale.

Itse olen yhden talven ajanut mutiaisilla ja kyllä joutu monet liikennevalot laskeen läpi ja toivomaan että ei tule yllätyksiä. Vetopitoa oli hyvin ja ohjattavuuskin säilyi jotenkin, mutta auto ei pysähtynyt millään jos oli vähänkin liukkaampaa ja/tai keli lähempänä nollaa.
En kyllä itse suosittele jos ajaa vähänkään muun liikenteen joukossa. Kyllä niillä pärjää mutta jos tulee yllätyksiä niin on keinot vähissä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.10.2017, 10:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Tänävuonna ensilumilla testi mitä sanoo Insa Sahara, joka syksyisellä nurmella ja upottavissa kohdissa oli hyvä - sai peräkärryn helposti vedettyä hiukan mutaisista paikoista. Mutta lumen tultua se oli surkea, joskin olen nähnyt, että kun rengas oli vähän uudempi, edellinen omistaja ajoi talvella.

Itse en näe nelivetoautossa paljon ideaa talvella jos se on surkeampi ja vaarallisempi kuin perus kaksivetoinen henkilöauto tai paku.

En tiedä onko markkinoilla off road nastatalvirengasta, jossa olisi panostettu puhdistuvuuteen tavallista enemmän.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.10.2017, 12:00
Offijepe Offijepe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.17
Sijainti: -
Viestit: 107
Thumbs up

Nonih, tulipahan selväks tämäkin asia. Välillä niin ristiriitaista juttua kuulee tästä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
allterrain talvella örvelö Chit-Chat 164 21.11.2023 18:46
Snorkkeli talvella tsss1 Tekniikka & Jutustelu 7 23.05.2011 22:08
Creepyt talvella ??? Sten Tekniikka & Jutustelu 6 14.12.2009 03:58
chevy talvella Tekniikka & Jutustelu 8 05.09.2005 12:03
Tarkeneeko talvella? Tekniikka & Jutustelu 9 08.08.2004 16:26


Sivu luotu: 05:09 (GMT +2).