Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.11.2012, 11:29
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 917
Talking

Kekkulan Bj-45


Tää projekti on kummitellut tossa tallin nurkalla jo muutaman kuukauden.









Itse autohan palstalaisilla seikkaillut enenpi ja vähempi ja on osalle siis tuttu. Mulle tai siis meille tää tuli porista jv73:lta jossa olin sitä muutaman kerran haaveillut. Kun sattui vielä niin sopivasti että appi ukko innostui myös vanhoista Toyota maastoautoista haettiin bertta kotiin. Eli tämä on mun ja appi ukon yhteis projekti.

Bertta on siis puhdas rakennus sarja, on ruostetta,ei moottoria eikä vaihdelaatikkoa, paperit toki tuli mukaan ja vielä mukavat 2+6 henk. paku paperit.

Suunnitelmissa on tehdä tästä sellainen sanotaanko vaikka maltillisempi offroad laite kun toi mun porttoHj. Joku reissu auto on siis tavoite ja vielä semmonen että emännän vois ottaa mukaan vaikka venäjälle.

Tekniikkakin on ollut odottomassa jo pari vuotta, siis Hj-60 vm.86





Moottoriksi tulee huippu maamoottori 2H jonka perään 4-vaihteinenlaatikko, ajettu 350tkm. Turboa mietitään myöhemmin.
Akselit vaihtuu myös hj:n akseleiksi, varastossa yks lukkoperä, se ehkä eteen.
Suunnitelmissa myös tehdä soa alustaan mutta mutta sitä pitää miettiä.
Ohjaus laitteet tulee myös hj:sta, simpukka,ratti akseli yms. sekä sähköt osittain.


Eilen illalla projekti sai alkusysäyksen vihdoin ja viimein kun kattelin porttoHj:ta mutta sen roplaaminen ei kiinnostanu joten otin pulttipyssyn ja purin irti kaikki mitkä pulteilla oli kiinni. Sitten talliin ihmettelemään.
















Ruoste on aika lailla iskenyt tähän yksilöön, mutta ehkä se siitä kun tästä ei tule mikään pussihousu miesten auto, siihen on varmasti olemassa parempia aihioita.

Etenemis vauhtia tai valmistumis tavotteita ei oikein ole,joku ajatus oli että 2014 liikkuis mutta saa nähdä. Porttohj vei kuulemma heiman liikaa aikaa pois taloremontista nii täytyy keskittyä siihen nyt vähän enemmän joten sekin rajoittaa tämän edistymistä.

Jäi varmaan viellä jotai asioita kertomatta projektista mutta laitetaan lisää kun homma etenee

__________________
PäHäMa
MMC
Slck

Viimeksi muokannut _kekkula_ : 27.12.2014 12:47
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kekkulan Hj _kekkula_ Maasturiprojektit 485 14.11.2022 15:23
Myydään bj 45 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 11.07.2010 10:31
m:bj 45 SAMROCK O/M/V Ajoneuvot 3 23.05.2007 14:19
o: bj 45 hiluman O/M/V Ajoneuvot 0 24.02.2006 20:56
V/M BJ-40 => BJ-45 Eskimo O/M/V Muut 14 23.08.2004 12:16


Sivu luotu: 01:10 (GMT +2).