Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.09.2011, 15:46
jonza jonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: ylihärmä
Viestit: 117
Perusasetus

sadevesi valuu pajeron lattialle!!


tuota ongelmaa on ollut pajeron hommaamisesta asti.. ei ollut kummakaan että vänkärin lattiaa ei käytännössä ollut ollenkaan..

en vain ymmärrä mistä sadevesi pääsee paloseinälle asti!? vesi valuu uutta lattiaa pitkin.. vuotokohta on lämmityslaitteen puhaltajan takana paloseinässä mutta sadesesi tulee paloseinän sisäpuolelta..

pajeron paloseinässähän on kaksi kerrosta niin vesi tuntuisi tulevan peltien välistä.. vettä tulee melko reippaasti.. tunnin sade ehtii kastella käytännössä koko lattiamaton läpiasti!

olen testimielessä peittänyt kaikki ne ritilänreiät konepellin ja tuulilasin välistä, saumannut lokarin ja konepeiton välisen uran ja kiertänyt jopa tuulilasintiivisteen reunat tiivistemassalla.. ei ole vika siellä..

kuulostaa ehkä vähän tyhmältä että vettä tulee sateella tupaan mutta alan olla melko neuvoton... onko kenelläkään ollut samaa vikaa pajerossa?

jos joku asia on varmaa niin jossakin on reikä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.09.2011, 19:21
stinde stinde ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.02.07
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 11
Perusasetus

Joo, saman ongelman kanssa on ihmetelty jo monta vuotta. Mulla vettä tulee kuskin jalkatilaan joskus kun auto on kallellaan oikealle. Vesi tulee sisään todennäköisesti lokasuojan sisään laskevan rännin alapuoleisesta pystyrakenteesta. Rännit ovat molemmin puolin lämmityslaite kanavaa. Sinne vuotokohtaan näkee poistetun sisäloksun tai sivuvilkun kautta. On todennäköisesti voimakkaasti ruostunut. Aikoinaan tuli paikka sinne laitettua mutta jostain kusee silti sisään. Noi mainitsemasi kohdat olen myös tilkinnyt tuloksetta.
Ootko nähnyt sisäpuolelta vuotokohtaa? Vesi kun valuu rintapellin ja sen sivurakenteen sisäpuolta pitkin lattialle. Vuotoa siksi vaikea havaita.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.09.2011, 19:49
jonza jonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: ylihärmä
Viestit: 117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja stinde Näytä viesti
Joo, saman ongelman kanssa on ihmetelty jo monta vuotta. Mulla vettä tulee kuskin jalkatilaan joskus kun auto on kallellaan oikealle. Vesi tulee sisään todennäköisesti lokasuojan sisään laskevan rännin alapuoleisesta pystyrakenteesta. Rännit ovat molemmin puolin lämmityslaite kanavaa. Sinne vuotokohtaan näkee poistetun sisäloksun tai sivuvilkun kautta. On todennäköisesti voimakkaasti ruostunut. Aikoinaan tuli paikka sinne laitettua mutta jostain kusee silti sisään. Noi mainitsemasi kohdat olen myös tilkinnyt tuloksetta.
Ootko nähnyt sisäpuolelta vuotokohtaa? Vesi kun valuu rintapellin ja sen sivurakenteen sisäpuolta pitkin lattialle. Vuotoa siksi vaikea havaita.
nimenomaan sen sivurankenteen ja lattian yhtymäkohdasta pukkaa veden pihalle..

lokarin sisäpuolelta katsottuna tarkoittanet tuota punaisella merkattua kohtaa..


sisäpuolelta voin havainnollistaa vanhan kuvan avulla vuotokohtaa..


vesi vain kiertää hitsaussaumaa pitkin lattialle.. mutta hitsatessa ei ole tullut mitään reikää peltiin.. vesi tulee noin 10cm korkeammalta kun mistä olen lattiaa uusinut..

ongelma on siinä että tuonne on ihan turha lähteä mitään silikoonia tunkemaan kun vesi on kuitenkin tuolla paloseinän välissä.. jostakin se sinne pääsee ja mitenkään se ei tule ikinä kuivaksi jos sitä veden sisäänmenoaukkoa ei tuki..

tosiaan voin allekirjoittaa että kun auto on kallellaan vesisateessa niin oven avatessa ei ole kaukana ettei vesi tule kynnyksen yli maahan..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.09.2011, 20:17
stinde stinde ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.02.07
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 11
Perusasetus

Aika paha tuohon on enää neuvoa antaa. Taitaa kuvasta päätellen olla tuoreemmasta pajesta kyse kun mulla -89? Toinen paikka mistä mulla tuli vettä sisään oli ovipahvien takana olleet irronneet suojamuovit, mutta tästä ei varmaan ole kysymys.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään m. pajeron pikkupenkit santikko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.08.2008 18:38
Ostettu Pajeron lehtijouset Puusilmä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.07.2008 06:11
SJ410 suikan etupallosta valuu peräöjyt ulos! Hessu_Hopo Tekniikka & Jutustelu 1 12.08.2007 18:46
Kiuas tipahti lattialle!? SoSo Chit-Chat 6 10.09.2006 11:53
Pajeron 3l V6 Tekniikka & Jutustelu 10 20.06.2005 12:04


Sivu luotu: 07:34 (GMT +2).